No a co tam jest do roboty? Zdeaktywować Vageiem poduchę, 1min, wyjąć poduszkę 1 min, odkęcić kierownicę, 1 min, przestawić i przykręcić 1 min, aktywoawać poduchę 1 min. Łączny czas 5 minut. 5 minut się opieprzali, norma.
Uzyskałem informacje jakoby skręcenie kierownicy byłoby standardem podczas regulacji kolumny kierowniczej.
Uzależnione jest ono od położenia kolumny kierownicy w pozycjach góra-dół /przód-tył.
Podobno geometria i położenie ustawione jest w pozycji środkowej kolumny kierowniczej i podczas regulacji przez uzytkownika może się koło przemieszczać(skęcać). Niby uzależnione jest to od konstrukcji kolumny kierowniczej w samochodach grupy VAG.
Robił ktoś testy jazdy z różnymi ustawioeniami kolumny i obserwacją skręcenia koła kierownicy. Aż sam muszę to sprawdzić w praktyce. Czyżby Ten Typ Tak Ma - ale niespodzianka, ciekawe co jeszcze
Proszę o odpowiedź bo już się czają na moją kasę strasząc odpłatną diagnozą i regulacją zbieżności.
Tak na marginesie nic nie ściąga samochodu, a układ jezdny działa poprawnie (oczywiście biorąć pod uwagę pochylenie jezdni i inne nierównomierności). Dziury nie zaliczyłem i w zasadzie moja droga to tylko dobre jezdnie. Koła orginalnie założone. Przebieg 6kkm.
Osobiście wolałbym wersję - skręcenie uzależnione od regulacji kolumny ale czy tak powinno być aby po przestawieniu się coś przekrzywiało ? Instrukcja obsługi nic nie mówi o takim zachowaniu podczas regulacji położenia kolumny :!:
Jaka jest konstrukcja regulacji kolumny, że ewentualnie tak dziwnie kierownica się zachowuje :shock:
Może tak być jak piszesz, ponieważ jest tam wał kardana i ostre załamanie w okolicy pedałów. Rozwiązanie takie charakteryzuje się faktycznie nieliniowością, stąd może być rozjazd w przypadku regulacji góra-dół. Aczkolwiek u mnie pomogło przestawienie o jeden ząbek kierownicy.
[ Dodano: Pon 02 Sie, 10 18:16 ]
No i sprawdziłem.
Samochód trzyma się prosto, nic nie ucieka. pewnie zbieżnośc OK.
Natomiast skręcenie kierownicy zdecydowanie uzależnione jest od regulacji kolumny kierownicy. Jak kolumna jest podniesiona max do góry i bez względu czy wsunięta czy wysunięta jest prawie idealnie prosto (błąd oka i punktu odniesienia).
Największy "błąd" skręcenia kierownicy od jazdy na wprost jest w położeniu dolnym także bez względu czy kolumna jest wsunięta czy nie.
Rozumiem,że jeśli układ byłby wyregulowany na środek (pozycja pośrednia pomiędzy górą a dołem) to skęcenie pojawiałoby się w raz w lewo raz w prawo w zależności czy kolumna byłaby w dole czy w górze od pozycji środkowej. Ale jest inaczej.
Jak to jest zbudowana ta regulacja - chciałbym to zrozumieć dlaczego tak się dzieje.
Proszę o pomoc !
A czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jakie tolerancje mogą być przy pomiarach i ustawieniu zbieżności. W %, mm, stopniach czy inaczej.
Może ktoś wrzuciłby jakiś wydruczek jeśli ma z opisem najlepeij z ASO Skody :szeroki_usmiech
Witam. Miałem ten sam problem w mojej nowej Octavce. Kierownica była lekko skrzywiona, a do było delikatne ściąganie w prawo. Było tak od chwili odebrania auta z salonu.
W ASO zmierzyli geometrię i okazało się, że była nieprawidłowo ustawiona w fabryce! Po regulacji (w ramach gwarancji oczywiście) jest OK. A co do ustawienia kierownicy na wprost, to ustawia się ją przy regulacji zbieżności kół. Mechanik najpierw ustawia kierownicę idealnie na wprost, potem blokuje ją w tym położeniu przy pomocy takiej specjalnej lagi i dopiero na drążkach reguluje zbieżność. Czyli teoretycznie zbieżność możesz mieć prawidłową, a kierownicę mimo tego skrzywioną przy nierównomiernym zebraniu na drążkach. Czyli do serwisu.
I jeszcze jedno. Ustawienie kierownicy może Ci się nieznacznie zmieniać w zależności od obciążenia samochodu. Czyli jak jedziesz sam, kierownica będzie idealnie prosto, a jak po prawej stronie masz np. dwóch pasażerów, będzie Ci się ustawiała minimalnie w lewo. Związane jest to ze zmianą pochylenia kół po obciążeniu.
os przednia
zbieznosc lewa 0.0mm /+1.1mm -1.1mm
zbieznosc prawa 0.0mm /+1.1mm -1.1mm
zbieznosc calkowita 0.0mm /+2.1mm -2.1mm
wyprzedzenie i pochylenie kola jest nieregulowalne
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
voytek, Dzięki jak znajdziesz to poszukaj i wrzuć.
No to byłem w serwisie w Łodzi u Bednarka. Miły i ugodowy Doradca Serwisowy Pan Tomasz pomógł mi we wszystkim. Poznałem tez przesympatycznego Pana mechanika, który z pieczołowitością zabrał się do mojego samochodu.
Tak jak kolega napisał wyzej, trzestawienie kierownicy odbywało sie podczas regulacji zbieżności i zablokowaniu kierownicy do jazdy na wprost. Na zbieznosci fabrycznej były pewne niedoskonałości regulacji, a teraz dość, że mam prosto i komfort psychiczny to także geometria jest wzorowa.
Ale dziwne, że takie fabryczne rozwiązanie pozwalające regulować kierownicę powoduje jej przekrzywienie. Ale to temat dla konstruktorów. W/g mnie tak być nie powinno chyba,że prawa mechaniki nie pozwalaja na to aby było inaczej.
Ale dziwne, że takie fabryczne rozwiązanie pozwalające regulować kierownicę powoduje jej przekrzywienie. Ale to temat dla konstruktorów. W/g mnie tak być nie powinno chyba,że prawa mechaniki nie pozwalaja na to aby było inaczej.
Obawiam się, że to sprawa niechlujnego montażu i tyle.
No to sprawdzę teraz po regulacji w drugiej skrajnej pozycji. Powinno się skręcać w prawo. Chyba,że to rzeczywiście niechlujność to w obydwu pozycjach powinno być prosto.
Komentarz