Zakup Skody 1,4 MPI - czy warto ?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Big
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 6389

    #76
    marektbg, jeździć to by się dało nawet Audi A8 z silnikiem 1.0 Masz watpliwości co do tego? Tylko ja pisze o BEZPIECZNEJ i dynamicznej jeździe a tu juz troche gorzej !! Nie wiem po kiego grzyba piszecie tu o jakis astrach, 406, 206 itp. przeciez to nie jest tematem tego wątku !!! Jeśli ktos chce jeździć w miare dynamicznie i przy tym bezpiecznie na naszych zatłoczonych drogach to niestety ale silnik 1.4 16V w O II sie nie sprawdzi, jest do tego za słaby.
    Zamieszczone przez Kordi
    O silniku 1.4 wypowiadają się zwykle osoby, które go tak naprawdę nie użytkowały
    Miełem okazję pojeździć O II z tym silnikiem więc doskonale WIEM O CZYM PISZĘ. Silnik jest mułowaty i trzeba go moooocno kręcić żeby cokolwiek z niego wykrzesać. No kruczę co ja na to poradzę, że taka jest prawda?? Na miasto to faktycznie wystarczy ale na trasę ... Hmmm, jesli ktoś nie lubi wyprzedzać i jedzie sobie spokojnie 90 km/h to może i tak. Dla ludzi którzy oczekuja od swojego auta czegoś więcej niestety 1.4 16V w O II nie wystarczy.
    Kordi, ja powiem za to inaczej - każdy własciciel 1.4 16V będzie zażarcie brobił tego silnika i pisał że jest super, wystrczający, świetnie ciagnie i wogóle nic więcej mu nie potrzeba - a co ma mówić, wydał już pieniądze więc... po ptokach
    Ja rozumiem że niektórym może 1.4 16V w O II wystarczac bo jeżdżą 99% czasu po mieście. Ale nie rozumiem po co pisać, że silnik światnie ciągnie, jest elastyczny i wogóle. Po co? Skoro O II z tym silnikiem ma takie dobre osiagi to po co wstawiają tam 1.8 TSI lub 2.0 TFSI ??
    Czarny Elegance

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      Big, dla mnie jeszcze istotna jest w tym wszystkim kwestia punktu odniesienia, naprawdę jest jednak sporo wolniejszych samochodów wbrew pozorom :idea:

      kumpel jeździ 60KM astrą i myslę, że taką O2 wziałby z pocałowaniem ręki, problem jest z przesiadką w dół, w górę - zawsze jest dobrze

      [ Dodano: Pią 17 Gru, 10 19:51 ]
      Zamieszczone przez Big
      trzeba go moooocno kręcić żeby cokolwiek z niego wykrzesać
      o właśnie, to jest być może warte rozważenia, ja na przykład uwielbiam charakterystykę ośmiozaworówek, nawet takich nie najmocniejszych i nie najszybszych jak BSE, no ale to już jak kto lubi.

      inna sprawa, że przy takim wyprzedzaniu "na limicie" to każdy silnik się kręci do końca, zmienia się tylko ten limit
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • marbab
        RS
        • 2009
        • 4842
        • Fiat
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #78
        piszecie tu ile auto ma do setki, ale nie na to powinno sie patrzec i porownywac, jednak jaka ma elastycznosc. To jest wyznacznik
        Marek



        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

        Komentarz

        • Langusta
          RS
          • 2010
          • 1864
          • Seat

          #79
          Zamieszczone przez Kordi
          To i ja włącze swoje 3 grosze.
          O silniku 1.4 wypowiadają się zwykle osoby, które go tak naprawdę nie użytkowały. Dane techniczne nie oddają rzeczywistości, a ta jest bardzo pozytywna. Auto wystarczająco przyspiesza i nie jest zawalidrogą. Ja osobiście użytkuję skodę z takim silnikiem ponad 2 lata - i dla mnie jest ono wystarczające i to nie tylko na miasto. W wakacje zwykle robię trasy rzędu 4-5 tys. km. i przy prędkościach do 120 km/h auto spala poniżej 7l/100 a na autostradzie nie jedzie ostatnie. Co do wyprzedzania, to przecież nie robimy tego co chwilę - a przy redukcji biegów raz na jakiś czas, ręka odpaśc nie powinna :szeroki_usmiech .
          Witam, tez uzytkowalem ten motor przez 6-lat miasto/trasa osiagi wystarczajace szalu nie bylo zwlaszcza przy pelnym obciazeniu w trasie, miasto ok trzeba sie tylko przyzwyczaic. :wink:
          Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

          Komentarz

          • krzysiek1974
            Rider
            • 2009
            • 323

            #80
            Zamieszczone przez szkoda
            a tak w ogóle to bardzo bym chciał się przeturlać O2 1,4, niestety mało ich...
            ostatnio rzadko tu zaglądam, ale na pewno pojawię się na jakimś spocie i... zapraszam [b] szkodę [\b] do testu

            generalnie po roku jestem zadowolony - z auta, choć:
            - zaliczyło już lawete (padła świeca, silnik nie zapalił)
            - problemy są z elektroniką nie związaną z silnikiem - do dziś wszystkie nie zostały rozwiązane, ale to błachostki, za to przerastające ASO (tak na marginesie, co powiecie na taką sytuację: jedziecie po odbiór auta z naprawy, auta odebrać nie możecie, bo podczas naprawy wyładował się do cna akumulator i trzeba go naładować)
            - skoda assistance działa rewelacyjnie, ale to wątpliwa pociecha

            niemniej, jeśli chodzi o silnik - gdybym miał dołożyć 1000, max 2000 zł i jeździł dużo w trasę, na pewno bym dołożył. jeśli chodzi o większą dopłatę lub jazdę po mieście - tu silniczek 1,4 16V wykazuje się wystarczającą elastyką i niższym spalaniem niż 1,6. co do 1,6 to tez były problemy - pamiętam była seria waadliwych rozruszników na począątku 2010 roku (i dotknęła też koniec 2009)

            aha - autko ma przebieg po roku ok. 16500 km

            no i gdybym dzis kupował poważnie zastanowiłbym się nad nowym tourem z 1,4 z dołozonym ESP kurtynami, klimą, radiem (swing z naszego forum, a nie od dealera, no chyba że w jakimś atrakcyjnm pakiecie) i tyle. reszta choć niewiątpliwie przydatna kosztuje i z nią własnie sa problemy.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #81
              Zamieszczone przez marbab
              piszecie tu ile auto ma do setki, ale nie na to powinno sie patrzec i porownywac, jednak jaka ma elastycznosc. To jest wyznacznik
              jak dla kogo

              Zamieszczone przez krzysiek1974
              ostatnio rzadko tu zaglądam, ale na pewno pojawię się na jakimś spocie i... zapraszam [b] szkodę [\b] do testu
              :twisted:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • pstryczek
                RS
                • 2009
                • 10795
                • Superb III (3V3)

                #82
                Z elastycznością na 4, czy 5 biegu to w Octavii z silnikiem 1,4 16V będzie słabiutko, już nawet 1,6 MPI nie powala. Jednak moment obrotowy jest wyznacznikiem dynamiki auta.
                Marek

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #83
                  Zamieszczone przez pstrykacz
                  Jednak moment obrotowy jest wyznacznikiem dynamiki auta.
                  to jeszcze zależy jak definiujesz dynamikę
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    #84
                    Jak juz kiedys wspomniałem ten 1.4 i 1.6 był fajny ale z 15 lat temu.Fajnie bo tani ale nic więcej...Jedziemy 110km/h i nagle chcemy przyspieszyc.Dynamicznie? iii....nic sie nie dzieje poza satysfakcja wcisniecia pedału gazu do podłogi.

                    Komentarz

                    • PieTrzaK
                      L&K
                      • 2009
                      • 1323
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      #85
                      A jak ktoś jeździ te 110 raz w roku jak jedzie na wakacje a 99,5% przebiegu nakręci w mieście jeżdżąc 50? :wink:

                      Wszystko zależy od potrzeb, jeden potrzebuje rakiety do wyprzedzania wsystkich i wszędzie i scigania się z nieoznakowaną Vectrą a drugi sporego wygodnego auta którym odwiezie żonę i dzieci, zapakuje zakupów na miesiąc i spokojnie wróci sobie do domu.

                      Komentarz

                      • marlej108
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 4976
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                        #86
                        Kochani, jak to kiedyś powiedział Karol Marks:

                        "Każdemu według swoich zdolności, każdemu według jego potrzeb".

                        (Jeder nach seinen Fähigkeiten, jedem nach seinen Bedürfnissen! (niem.))

                        Ktos kto preferuje spokojna jazde, nie lubi jezdzic dynamicznie (czytaj czeste wyprzedzanie), nie lubi pedzic, lub w skrajnych wypadkach jechac a la wariat drogowy - na pewno bedzie zadowolony z 1.4 w O2.

                        Ktos kto lubi czasem (albo czesto...) wyprzedzac, przygazowac, itd. albo miec po prostu stadko sprawnych kucy pod noga - na pewno nie bedzie zadowolony z 1.4.

                        Ja z tym silnikiem mialem do czynienia tylko w Fabii II przez chwile (jazda probna) i musze powiedziec, ze sprawial wrazenie ospalego.

                        Z drugiej strony na wlasne oczy widzialem goscia w Fabii kombi 1.9 SDI, ktory na ul. Grunwaldzkiej w Gdansku wyprzedzal wszystko po kolei.... wiec sadze, ze z 1.4 MPI nie jest tak tragicznie jak niektorzy pisza i ze jak go docisnac to spokojnie poleci tyle, ze cos wyprzedzic jak trzeba.

                        A ze demonem predkosci nie jest to coz... zadna tajemnica.

                        Warto tez pamietac, ze w tescie niemieciego AutoBilda VW Golf wlasnie z tym silnikiem 1.4 przejechal bezproblemowo 200.000 km..... ciekawym, czy nasze dieselki czy tsi tez sobie z takim przebiegiem poradza tak spokojnie... hmm...



                        ps. i na koniec uwaga - roznica cenowa pomiedzy 1.4 a 1.6 wynoszaca 5000 zl jest po prostu zbyt duza dla wielu klientow. Gdyby to bylo max. 3000 zl to moze jeszcze... ale 5k za to, zeby czasem cos lepiej wyprzedzic, jak sie jezdzi glownie po miescie? Nie warto.
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                        Spalanie - Motostat.pl

                        Komentarz

                        • shok
                          RS
                          • 2009
                          • 2070
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          #87
                          A jak jest z spalaniem oleju w tym 1.4? Temat byl znany w golf IV i seatach.Czy to ten sam silnik z jego bolaczka spalania oleju.Czy juz to dopracowali.

                          Komentarz

                          • krzysiek1974
                            Rider
                            • 2009
                            • 323

                            #88
                            ja nie dolałem ani grama oleju. i nic nie wskazuje, bym musiał to robić do przeglądu (pisze, że zostało mi ok. 8000km). w oplu astrze classic 1,4 60KM dolewam ok. 1-1,5litra na 15000 km. w skodzie pomimo większgo przebiegu (16500km) stan oleju wydaje się bez zmian (pewnie nie do końca tak jest, ale zmiany poziomu są niezauważalne)

                            Komentarz

                            • tomikt
                              Rider
                              • 2007
                              • 391

                              #89
                              panowie , zwróćcie uwagę też na geografię - trasa na górnym śląsku znaczy coś innego niż koło lublina - jazda z Katowic do Warszawy, Bielska , Wisły , Wrocławia - dwupasmówki - dodatkowe kuce pod nogą tylko zmniejszają bezpieczeństwo (bo rwą do przodu

                              to co pisze to truizm ale sam jestem zawsze mega zdziwiony jak jadę nad morze i widzę drogę za Łodzią - ja tam nie umiem jeździć w ogóle
                              ech...
                              TomikT

                              Komentarz

                              • Borsuk2
                                L&K
                                • 2010
                                • 1203

                                #90
                                tomikt, zapraszam na Mazury, zobaczysz, jaka to frajda pojeździć trochę np. 16-tką lub 58. :wink:
                                Fajna stronka

                                Komentarz

                                • tomikt
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 391

                                  #91
                                  Borsuk2,
                                  ja tam zakładam kapelusz i przyklejam wąsy
                                  ech...
                                  TomikT

                                  Komentarz

                                  • andriu21tg
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1499

                                    #92
                                    Ja ci powiem tak.. mialem mpi mialem fabie.. i teraz rozgladam sie znow za nia jako 2 auto dokladnie z tym silnikiem..

                                    Komentarz

                                    • voytek
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 480
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #93
                                      Zamieszczone przez shok
                                      A jak jest z spalaniem oleju w tym 1.4? Temat byl znany w golf IV i seatach.Czy to ten sam silnik z jego bolaczka spalania oleju.Czy juz to dopracowali.
                                      Jak już pisałem, miałem ten silnik w Fabii. Ubytki oleju między przeglądami (co 15 kkm) były niezauważalne na bagnecie, nie istniało pojęcie dolewek, w przeciwieństwie do aktualnie posiadanego 1.8TSI :evil:

                                      Komentarz

                                      • Maciek81
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 42

                                        #94
                                        Mam dokładnie ten sam dylemat. Ostatnio pojawiło się kilka osób, które kupiły 1,4 MPI - czy mogę prosić o Wasze oceny? Czy faktycznie taki słaby? Ja potrzebuję auta na trasy, ale chcę jeździć bardzo spokojnie. Natomiast boję się sytuacji, że nie podjedzie pod górę czy coś takiego. Ostrzegano mnie też, że przy włączonej klimatyzacji bardzo słabnie, to prawda?

                                        I jeszcze pytanie - czy silnik 1,4 MPI jest cichszy czy głośniejszy od 1,6 MPI przy tych samych obrotach?

                                        Komentarz

                                        • Kordi
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 67

                                          #95
                                          Mam auto i użytkuję od ok. 2 lat (ponad 30 tys. przebiegu). Do spokojnej jazdy wystarczy. Nie ma problemów na autostradzie (zapakowane bagażami + 2 +2) - bez problemu 130km/h. W górach też daje radę (sprawdzone chociażby w Chorwacji i Austrii). Ubytek mocy przy klimie nie jest ogromny. Co do porównania z 1.6 to nie wiem.

                                          Komentarz

                                          • pandzik
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2254
                                            • Seat

                                            #96
                                            Jasne, że ten silnik jest słaby. Gdybym w cenie 1.6 dostał jakiegoś nowoczesnego 1.4 TSI o mocy 120-140KM to znalazłbym te dodatkowe 5 tyś. A tak na gaz, którego nie lubię i nie potrzebuje nie będę wykładał tej kasy.

                                            Wszystko sie rozbija o możliwości finansowe, własne potrzeby itd.

                                            Przesiadam się z gołej Pandy wiec luksus wyposażenia i przestrzeni mnie oszołomi. Silnik mnie nie rozczaruje bo znam go z Golfa IV.

                                            Autkiem będę podróżował w zestawieniu 2+1,raz na rok 4+1. Zwykle po średnicówce (praca dom), raz nad morze, raz na Węgry, Słowację, kilka razy w góry i raz w roku do Valencii.

                                            Pandą dałem radę, to i Octavią dam.

                                            Komentarz

                                            • Maciek81
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 42

                                              #97
                                              Zamieszczone przez pandzik
                                              Jasne, że ten silnik jest słaby. Gdybym w cenie 1.6 dostał jakiegoś nowoczesnego 1.4 TSI o mocy 120-140KM to znalazłbym te dodatkowe 5 tyś. A tak na gaz, którego nie lubię i nie potrzebuje nie będę wykładał tej kasy.

                                              Wszystko sie rozbija o możliwości finansowe, własne potrzeby itd.

                                              Przesiadam się z gołej Pandy wiec luksus wyposażenia i przestrzeni mnie oszołomi. Silnik mnie nie rozczaruje bo znam go z Golfa IV.

                                              Autkiem będę podróżował w zestawieniu 2+1,raz na rok 4+1. Zwykle po średnicówce (praca dom), raz nad morze, raz na Węgry, Słowację, kilka razy w góry i raz w roku do Valencii.

                                              Pandą dałem radę, to i Octavią dam.
                                              Ja też tak myślę - jeździłem Matizem i było OK jeśli chodzi o przyspieszenie, a nawet i komfort niezły . Tak jak piszesz - co kto woli. I wcale nie jestem pewien czy zawsze mocniejszy silnik jest lepszy - TSI to gwarancja kłopotów po kilku latach, podobnie jak diesel. A ten 1,4 16v w teście AutoŚwiata przejechał 200,000 km bez żadnych problemów, a po 100,000 km był... jak nowy. O, właśnie - możesz być przyjemnie zaskoczony, popraw mnie, ale nie sądzę, że to jest silnik z Golfa IV, raczej Golfa V, nie? Absolutnie nic nie wiem o Golfach, ale pasowałoby, że w Golfie IV była poprzednia wersja 75KM, a teraz w Golfie VI jest 80KM i to powinien być ten silnik, tak? Ktoś wie? Bo pytałem znajomego, co ma Golfa VI jak jeździ ten 1,4 80KM i mówi, że super - to ten sam silnik co w Octavii 1,4?

                                              Komentarz

                                              • Agamek12
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 9943
                                                • Ford

                                                #98
                                                Ja miałem w obu O1 silnik 1.6i 101/102KM. No i o ile w normalnej jeździe osiągi tego auta były wystarczajace, o tyle w trasie (gdzie trzeba dużo wyprzedzać) już mocy brakowało. A jak jechałem z całą rodziną, z załadowanym bagażnikiem i włączoną klimą, to zaczynał sie robić dramat.
                                                Szczerze mówiac nie wyobrażam sobie w Octavii silnika Pb słabszego niż te 100KM. Owszem, dopłata jest spora (i tak naprawdę sam swego czasu zadałem pytanie co takiego jest w 1.6i, że jest ona droższa od 1.4i o ponad 10%), ale myślę że jednak warto... Tym bardziej, że zużycie paliwa w obu silnikach powinno być porównywalne (1.4i 16V jednak trzeba kręcić wyżej niż 1.6i 8V)...
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz

                                                • Borsuk2
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1203

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez Kordi
                                                  Mam auto i użytkuję od ok. 2 lat (ponad 30 tys. przebiegu). Do spokojnej jazdy wystarczy. Nie ma problemów na autostradzie (zapakowane bagażami + 2 +2) - bez problemu 130km/h. W górach też daje radę (sprawdzone chociażby w Chorwacji i Austrii). Ubytek mocy przy klimie nie jest ogromny.
                                                  no to znowu namieszałeś w głowie greenf
                                                  Fajna stronka

                                                  Komentarz

                                                  • Maciek81
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 42

                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    Ja miałem w obu O1 silnik 1.6i 101/102KM. No i o ile w normalnej jeździe osiągi tego auta były wystarczajace, o tyle w trasie (gdzie trzeba dużo wyprzedzać) już mocy brakowało. A jak jechałem z całą rodziną, z załadowanym bagażnikiem i włączoną klimą, to zaczynał sie robić dramat.
                                                    Szczerze mówiac nie wyobrażam sobie w Octavii silnika Pb słabszego niż te 100KM. Owszem, dopłata jest spora (i tak naprawdę sam swego czasu zadałem pytanie co takiego jest w 1.6i, że jest ona droższa od 1.4i o ponad 10%), ale myślę że jednak warto... Tym bardziej, że zużycie paliwa w obu silnikach powinno być porównywalne (1.4i 16V jednak trzeba kręcić wyżej niż 1.6i 8V)...
                                                    Nie wiem o ile się różni dynamiką Nubira 1,6 105KM od Octavii z silnikiem 1,6, ale mnie nigdy mocy nie brakowało, a włączenia klimy W OGÓLE NIE CZUJĘ (to znaczy czuję przyjemny chłód . Jeździłem w górach, w pięć osób itd. i nigdy nie było problemu. Powiem więcej - rzadko wykorzystywałem całą moc silnika, czyli zakres 4-6 tysięcy obrotów - redukuję już przy 2,5 tysiąca i potrafię jechać 50 km/h na piątce... Ale dajesz do myślenia - mam nadzieję, że nie okaże się, że Octavią 1,4 nie da się jeździć i wyrzucę w błoto 50 tysięcy .

                                                    Mam też porównanie z Nubirą 2,0 132KM, bo mam też taki samochód. I powiem tak - dodatkowe 30 KM czuć. Tak, to prawda. Ale głównie czuć w kieszeni - pali toto jak smok (9-10 w trasie przy szybkiej jeździe, 12 w mieście). Oczywiście, można dynamicznie wyprzedzić, mogę się nawet ścigać (9 do setki, nieźle jak na 12-letnie auto, chyba podobnie albo lepiej jak 1,4 TSI w Octavii). Ale kiedy przesiadam się do 1,6 to tylko na początku mam wrażenie, że jakoś nie chce jechać . Po godzinie już jest normalnie i nic mi nie przeszkadza, po prostu przyzwyczajam się do innej charakterystyki silnika.

                                                    Zwrócę jeszcze uwagę na jedną rzecz - prawie wszystkie negatywne opinie o 1,4 pochodzą od osób, które nie jeździły tym autem, a prawie wszystkie pozytywne od tych kilku, którzy mieli z nim do czynienia . Gdybyście zobaczyli na papierze coś 56 KM i 17 sekund do setki matiza, to byście stwierdzili, że to się nie nadaje do miasta, a na trasie jest tragedia. Prawda taka, że jeździ zupełnie OK i jak chciałem wyprzedzić to wyprzedzałem. Co więcej - wcale nie jeździłem tym wolno!

                                                    Może więc chodzi o to, że każdy ma inne pojęcie co to jest "akceptowalna dynamika". Jak ktoś na co dzień jeździ silnikiem 200-250 KM to akceptowalne (chociaż nie komfortowe) może być TSI 160 KM . A dla kogoś, dla kogo pod względem dynamiki matiz czy panda, a nawet stare cinquecento są OK, mam nadzieję Octavia 1,4 też będzie .

                                                    Nie wiem jeszcze co kupię (bo wciąż się trochę boję tego 1,4), ale na pewno dam Wam znać jak będzie to 1,4 i powiem jak to wygląda z mojego punktu widzenia.

                                                    I prośba - jeśli ktoś coś wie o 1,4 MPI, napiszcie co o tym sądzicie .

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...