Witam wszystkich serdecznie i pozdrawiam, gdyż jestem tu nowy.
Od kilkunastu tygodni rozważam zakup nowej Skody. Miałaby być to Octavia.
Jeszcze się nie zdecydowałem czy będzie to I czy II FL. Oczywiście zależne to jest od tego ile kasy zdecyduję się na nią przeznaczyć.
Wchodzi w grę zakup auta tylko nowego z salonu.
I tu potrzebuję Waszej pomocy.
Zastanawiam się nad autem z silnikiem benzynowym 1,4 MPI.
Czy nie jest to za mały silnik, jak na tak duży samochód ?
Nie zależy mi na szybkiej jeździe i dynamicznych osiągach.
Samochód ma po prostu bezawaryjnie jeździć możliwie jak najdłużej.
Dlatego nie bardzo jestem zainteresowany silnikami TSI, a raczej jednostką starszą, ale wypróbowaną. Przy ilości "wyjeżdżanych" przeze mnie kilometrów w skali roku (trochę ponad 5 tys.) bez sensu wydaje się przepłacanie za silnik TDI. Dotychczas jeżdżę od nowości Skodą Favorit, ale ma ona już 19 lat i trochę zaczyna się starzeć (choć tu muszę się pochwalić, że jest w stanie nienagannym).
Ale czas robi swoje i wypadałoby już ją zmienić.
Jeżeli nowa Octavia z powyższym silnikiem nie byłaby bardziej "mułowata" od Favoritki, to takie osiągi w zupełności mi wystarczą. ops:
Co o tym sądzicie ?
Który salon skody na terenie warmińsko - mazurskiego polecilibyście ?
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Borsuk2, do Octavii 2FL 1.6 to minimum, 1.4 MPI tez pojedzie ale to troche wg mnie sztuka dla sztuki..... aczkolwiek chyba sa 3 auta z tym silnikiem na forum i sobie chwala
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
1,4 jest nieco dyskusyjny (wielokrotnie o tym było), ale gdybyś się załapał jeszcze na 1,6 to jestem przekonany, że będziesz zadowolony, a jak skorzystasz z forumowych dilerów to na pewno będzie Cię stać
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dzięki za informacje.
Ostatnio byłem na 2 jazdach testowych.
Co prawda auta z silnikiem 1,4 nie mieli i jeżdziłem 1.6.
Jak dla mnie rewelacja.
Jeden z dilerów mówił mi, że różnica mocy między tymi silnikami to 10 koni i na co dzień i tak jej nie odczuję, zaś drugi "ściemniał", że w kraju O2 FL z silnikiem 1,4 jeszcze się nie sprzedała.
Zdaję sobie sprawę, że sprzedawcy mówią różne rzeczy, aby tylko wcisnąć towar.
Trochę już zgłupiałem, tym bardziej, że w necie nie znalazłem za wiele konkretnych informacji.
A najbardziej zależałoby mi na opinii Osób, które jeżdżą modelem z tym konkretnym silnikiem.
no więc wczoraj własnie znowu pojeździłem sobie ojcową BSE i jestem zachwycony, jest to oczywiście seryjna seria 1,6 na "15.
w normalnej jeździe miejskiej, nie odczułem jakiegokolwiek braku mocy, jest cicho i przyjemnie, dodatkowo dla mnie szokująca jest jazda na 15 w środku siedemnastkowego sezonu, miałem wrażenie, że ubyło tak ze 3/4 dziur i nierówności
oczywiście motor mógłby być mocniejszy, bo tego nigdy za wiele, ale ten spokojnie daje radę, ewentualne braki mocy ujawniają się przy wyprzedzaniu przy wiekszych prędkościach, gdzie to auto już puchnie.
na pewno nie jest to muł, po prostu samochód, który jeździ przeciętnie.
uważam, że dla większości przeciętnych kierowników to jest bardzo dobry pomysł, co więcej, zakładając tylko jazdę miejską, to jestem przekonany, że 1,4 będzie spisywał się podobnie, ale myslę, że tutaj już będą wieksze braki na trasie.
no i bardzo fajny komfort daje to, że nie mysli się o doładowaniu, sprężarce i dwumasie
o spalaniu masz osobny wątek więc nie będziemy się tu specjalnie produkować, w mieście trzeba liczyć ~10 litrów, na trasie ~7, no i można to spokojnie gazować.
ciągle mi się ten wybór bardzo podoba
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dzięki za informacje.
Ostatnio byłem na 2 jazdach testowych.
Co prawda auta z silnikiem 1,4 nie mieli i jeżdziłem 1.6.
Jak dla mnie rewelacja.
Jeden z dilerów mówił mi, że różnica mocy między tymi silnikami to 10 koni i na co dzień i tak jej nie odczuję, zaś drugi "ściemniał", że w kraju O2 FL z silnikiem 1,4 jeszcze się nie sprzedała.
Zdaję sobie sprawę, że sprzedawcy mówią różne rzeczy, aby tylko wcisnąć towar.
Trochę już zgłupiałem, tym bardziej, że w necie nie znalazłem za wiele konkretnych informacji.
A najbardziej zależałoby mi na opinii Osób, które jeżdżą modelem z tym konkretnym silnikiem.
Ja mam 1.6 i jestem bardzo zadowolona, silnik naprawde daje rade, nawet w 5 osob plus bagaz, autem jedzie sie bestresowo, nwet przy wyprzedzaniu, jedyny spadek mocy odczujesz przy zalonczonej klimie
w 5 osob plus bagaz, autem jedzie sie bestresowo, nwet przy wyprzedzaniu
hmm, no może jednak w skrajności bym nie popadał, na tej zasadzie bezstresowo jedzie się dokładnie wszystkim, jeśli się dobrze przewiduje i oblicza na drodze
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Witam wszystkich serdecznie i pozdrawiam, gdyż jestem tu nowy.
Od kilkunastu tygodni rozważam zakup nowej Skody. Miałaby być to Octavia.
Jeszcze się nie zdecydowałem czy będzie to I czy II FL. Oczywiście zależne to jest od tego ile kasy zdecyduję się na nią przeznaczyć.
Wchodzi w grę zakup auta tylko nowego z salonu.
I tu potrzebuję Waszej pomocy.
Zastanawiam się nad autem z silnikiem benzynowym 1,4 MPI.
Czy nie jest to za mały silnik, jak na tak duży samochód ?
Nie zależy mi na szybkiej jeździe i dynamicznych osiągach.
Samochód ma po prostu bezawaryjnie jeździć możliwie jak najdłużej.
Dlatego nie bardzo jestem zainteresowany silnikami TSI, a raczej jednostką starszą, ale wypróbowaną. Przy ilości "wyjeżdżanych" przeze mnie kilometrów w skali roku (trochę ponad 5 tys.) bez sensu wydaje się przepłacanie za silnik TDI. Dotychczas jeżdżę od nowości Skodą Favorit, ale ma ona już 19 lat i trochę zaczyna się starzeć (choć tu muszę się pochwalić, że jest w stanie nienagannym).
Ale czas robi swoje i wypadałoby już ją zmienić.
Jeżeli nowa Octavia z powyższym silnikiem nie byłaby bardziej "mułowata" od Favoritki, to takie osiągi w zupełności mi wystarczą. ops:
Co o tym sądzicie ?
Który salon skody na terenie warmińsko - mazurskiego polecilibyście ?
Byłbym wdzięczny za pomoc.
Obecny 1.4 MPI ma 80km, wcześniej miał 75. Patrząc tylko na osiągi i dane katalogowe, to dla kogoś kto chce normalnie się poruszać da rade. Od twojej Favoritki pewnie ze 2s szybszy do 100tki. Pewnie lepieł by było mieć 1.6, ale 14s do steki w 1.4MPI wystarczy do normalnej jazdy.
Pozdro
Jakbym miał wybierać między 1.4 a 1.6 wybrałbym ten drugi chociaż różnica w cenie 5 tyś. zł to zdzierstwo ze strony marketingu Skody bo koszty produkcji obu silników prawdopodobnie są podobne.
Moim zdaniem 1.6 to minimum, zwłaszcza jak chce się jeszcze względnie jeździć z włączoną klimą. Mógłby być trochę oszczędniejszy ale spalanie w trybie mieszanym powinno być zbliżone do 1.4.
w 5 osob plus bagaz, autem jedzie sie bestresowo, nwet przy wyprzedzaniu
hmm, no może jednak w skrajności bym nie popadał, na tej zasadzie bezstresowo jedzie się dokładnie wszystkim, jeśli się dobrze przewiduje i oblicza na drodze
Jak bym popadala w skrajnosci to bym sobie kupila RS-a, ale tak jak mowisz jak przewidujesz sytuacje na drodze, to jazda MPi 1.6 jest bestresowa, a nawiasem z tego silnika mozna wycisnac wiecej km?h niz daje fabryka
Dziękuję wszystkim za tak duży odzew.
Po przeanalizowaniu wszystkich podanych wiadomości i linków
zdecyduję się chyba jednak na silnik 1,6.
Dzięki i pozdrawiam.
:lol:
Silnika TSI nie będę brał na pewno.
Trochę obawiam się sprężarek i całej tej otoczki.
Nie wiadomo jak silniki TSI sprawować się będą po kilku ładnych latach eksploatacji.
Wolę zwykły, sprawdzony, w miarę niezawodny silnik.
Zagazowania też nie będzie.
Z tego co piszecie 1,6 MPI jest takim silnikiem.
Przez te 19 lat i 101k km Favoritka nigdy mnie na trasie nie zawiodła
(i w kraju i za granicą, w górach i nad morzem).
Wystarczy tylko o samochód w miarę dbać i wykonywać wszystkie przeglądy i wymiany zgodnie z książką serwisową.
Dlatego pozostaję wierny marce.
Od mojej nowej (mam nadzieję już niedługo) Octavii oczekuję tego samego - kilku (kilkunasto) letniej bezawaryjnej jazdy bez zbędnych fajerwerków. No w dzisiejszych czasach bez klimy ani rusz.
Komentarz