Kupno Octavii I 1.8T 2000, 260 000km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Janusz.M
    Classic
    • 2011
    • 1

    Kupno Octavii I 1.8T 2000, 260 000km

    Pierwszy jest wtorek, a trzecia środa
  • mixD
    Classic
    • 2010
    • 38

    #2
    Kupno Octavii I 1.8T 2000, 260 000km

    Witam,
    problem jak w temacie. Od dawna przymierzam się do kupna Octavii w tej wersji, a teraz nadarzyła się możliwość, aby w końcu ją kupić, ale... Auto jak widać ze sporym przebiegiem, a w dodatku pomimo iż kupowane od właściciela (osoba prywatna nie komis) to wcześniej był to samochód firmowy (więc spodziewam się, że wyeksploatowany). Wiem, że wymieniona była turbina i myślę, że to akurat na plus przy tym przebiegu. Auta jeszcze nie oglądałem, ale umawiam się w najbliższym czasie na wizję. I tu pytanie do forumowiczów, na ile trwała jest Octavia w tej wersji (myślę, że skoro firmowa to można przyjąć, że wszelkie wymiany płynów, czy naprawy były pilnowane, ale też użytkownicy żyłowali samochód), czy warto zawracać sobie nią głowę (egzemplarzem pofirmowym) i na co zwrócić uwagę, co się może sypać (szczególnie silnik i zawieszenie)?
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • szachu
      Rider
      • 2009
      • 639
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      To że samochód był firmowy, to nie ma znaczenia. Wszystko zależy od tego czy ktoś dbał o jego stan (np. czy jeździła jedna osoba, czy więcej i nie było tak na prawdę osoby odpowiedzialnej za jej stan). Musisz pogadać z właścicielem, sprawdzić u mechanika.
      Swoją drogą, to ciekawe autko, 1.8T jako samochód firmowy? Jaka wersja wyposażenia? No i 260k dla 10-letniego samochodu firmowego to tak troszkę mało. Chyba, że firmowy to tylko z nazwy, a jeździł nim tylko np. właściciel (taką miałem np. Fabie, niespełna trzyletnie autko miało raptem 40k przebiegu). Moja Octavia (samochód firmowy) miała po 3 latach (z salonu wyjechała w październiku 2006, a ja ją kupiłem w listopadzie 2009) miała na blacie 110k.

      Komentarz

      • blackrs
        RS
        • 2008
        • 4826
        • Superb II combi (3T5)
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        silniki ogolnie mocne ja swoja kupowałem jak miałą 282 pzrebiegu i bez probvlemu puki co tylko takie żeczy zuzywalne typu klocki amorki itd ale to norma
        BYŁA o1 rs
        BYŁA o2 1.6
        JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #5
          Ja kupowalem swoja 1.8T (ktora juz sprzedalem) z przebiegiem 230 klocow tez po firmie. Napisze tylko ze jak silnik zaczyna sie sypac koszta sa spore.... juz nie chodzi o samo turbo ale 20 zaworów itp.
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • tomek
            L&K
            • 2005
            • 1078

            #6
            rkb, a wymieniłeś kiedyś te zawory? bo żeby zawory się sypnęły to coś niezwykłego moim zdaniem musi się stać.
            mixD, napisz coś więcej o tym samochodzie, może jakieś zdjęcie? skąd jest ten samochód?
            O2FL RS | S2 | F2

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              tomek, zaworow nie, ale popychacze byly do robienia, 2k + robocizna wczesniej wsadzilem 3 tys w silnik i mi sie odechcialo 1.8T z przebiegiem
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • mixD
                Classic
                • 2010
                • 38

                #8
                samochód jest z ogłoszenia internetowego:

                i po rozmowie telefonicznej z obecnym właścicielem wiele więcej powiedzieć nie mogę na jego temat (jedynie tyle, że póki auto było firmowe to on nie wiem kto i jak nim jeździł, oraz że twierdzi, że samochód jest bezwypadkowy i wciąż w normalnej eksploatacji, więc na chodzie, ale tego przez telefon nie sprawdzę). Może więcej będę w stanie coś napisać po obejrzeniu auta, chciałbym tylko wiedzieć na co zwrócić uwagę w szczególności oraz czy taki przebieg dla Octavii w tej wersji jest do przyjęcia.
                rkb, jakich napraw poza popychaczami musiałeś tam jeszcze dokonywać?

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  mixD, rzygał olej, na szczescie gdzies kolo odmy i trzeba bylo tylko uszczelnic, do tego pozniej trzeba bylo czyscic dolot z oleju, myc kolektor, byly popekane wezyki i rurki od turbo, wszystko poszlo na wymiane, do tego zurzyte czesci takie jak pasek wielorowkowy z napinaczem, rozrzad, pompa wody ,poduchy pod silnikiem itp. Najlepiej podjechac gdzies do aso na przeglad silnika. Ja poszedlem troche w ciemno i skonczylo sie w ten sposob. Na szczescie pozniej nic sie nie sypalo i jezdzilem bezproblemowo.

                  Teraz kupilem sobie nowy i spie spokojniej

                  A tak w ogóle to czemu ta octavia z 2000 roku wyglada jak po lifcie ? albo rok modelowy 2001 albo zmienial recznie koles...
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #10
                    rkb, "poliftowe" produkowano od sierpnia 2000...

                    PS: strasznie mało pali Ci ta O2 Coś kiedyś wspominałeś, że 1.8T wciagało Ci 12-13l, wiec różnica diametralna... :szeroki_usmiech
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • jacog
                      Rider
                      • 2008
                      • 420
                      • Felicia I (6U1)

                      #11
                      Agamek12, z posiadaczami 1.8T nie rozmawia się o spalaniu

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez jacog
                        Agamek12, z posiadaczami 1.8T nie rozmawia się o spalaniu
                        dlatego rozmawiam z posiadaczem dziadkowego 1.6i :diabelski_usmiech
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          to jest FL to i inny 1.8T niż przed liftem. Tutaj zdaje się powinien być AUM(?)
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • adaś
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 876
                            • Volkswagen

                            #14
                            Kupując używane auto nie można liczyć na to, że nic nie będzie do zrobienia. Trzeba mieć odłożone parę zł, zrobić, co jest do zrobienia i bezstresowo jeździć dalej.
                            Sprawdzić jedynie, czy było regularnie serwisowane (serwisy olejowe w odpowiednich okresach itd.).
                            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                            Komentarz

                            • Andrev3
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 6116

                              #15
                              w sumie jak na samochód służbowy wersja Elegance to może jeździł nim ktoś ważniejszy w firmie, no i ma hak... dowiedz się po co był.
                              Jeżeli auto było serwisowane to chyba nie ma strachu. Tak mi się wydaje, Ja swoje poleasingowe kupiłem 3 letnie z przebiegiem 176 kkm a teraz mam 232500 i śmiga... wymieniłem turbo i ECU, po za tym same elementy eksploatacyjne :szeroki_usmiech
                              RENT COMPLEX

                              DACAR.team

                              Komentarz

                              • rkb
                                RS
                                • 2008
                                • 2152
                                • Rapid Spaceback (NH1)
                                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                #16
                                Agamek12, co do spalania, nauczylem sie jezdzic oszczednie na 1.8T, teraz przeklada sie to na 1.6 oczywyscie bez przesady, juz w 1.6 udalo mi sie osiagnac srednie 13 :P

                                a tak na powaznie pierwsze 2 lania byly glowne trasy - teraz jezdze 100% miasto krotkie odcinki i srednie mam 9.5 wg kompa, a to dokladnie 4 litry mniej jak przy identycznej jezdzie w 1.8T wiec proporcjonalnie do mocy silnika czasem jak jade w miescie komp pokazuje ponizej 8 ale suma sumarum zobaczymy jak wyjezdze paliwo na czym stanie
                                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                Komentarz

                                • mixD
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 38

                                  #17
                                  Z opinii widzę, że taki przebieg problemem nie jest, a więcej okaże się po oględzinach. Dziękuję wszystkim za porady

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    generalnie, bazując na własnych i znanych mi doswiadczeniach, to przy kupnie jedenastoletniego auta, którego właściciel nie był jakimś maniakiem, co się zdarza jednak BARDZO rzadko, spodziewałbym się wielu różnych wydatków niezaleznie od marki czy silnika niestety.
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • Agamek12
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 9935
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      spodziewałbym się wielu różnych wydatków niezaleznie od marki czy silnika niestety.
                                      a im bardziej skomplikowany silnik, tym szansa na wydatki większa... niestety
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz

                                      Pracuję...