wyczuwalny luz na kole

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stormstorm
    Classic
    • 2011
    • 4

    wyczuwalny luz na kole

    no to czekam tylko na poprawkę tylnej klapy i zamawiam, tylko żeby ceny nie wzrosły do marca....
  • pawel0104
    Classic
    • 2010
    • 21

    #2
    wyczuwalny luz na kole

    Hej. W mojej nowej skodzince ktora ma niespełna dwa miesiące stwierdziłem coś dziwnego. Jak złapie za koło przednie od góry i nim mocno poszarpie to wyczuwam pewien luz. Zlokalizowałem że te drgania są wyczuwalne jak złapie za półoś. Zaznaczam że przy takiej samej próbie od strony kierowcy tego niema. A auto stoi z kołami na wprost, bo jak skręce kołami to już to jest nie wyczuwalne. Mam prośbe żeby ktoś sprawdził czy u siebie ma coś podobnego bo niechce głupa z siebie zrobic w ASO.

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      pawel0104, nie martw się głupa nie zrobisz z siebie na pewno. Skoro auto nowe to śmiało jedź do ASO. Nie ma takiej możliwości by w sprawnym zawieszeniu coś było luźne. Jedź jak najszybciej bo niesprawne zawieszenie jest po prostu niebezpieczne. A jeżeli się obawiasz, że ktoś w ASO będzie sobie robił żarty z tego to jedź najpierw do jakiegokolwiek warsztatu czy diagnosty i on "prawdę Ci powie". Powodzenia. 8)
      PS A tak w ogóle to szarpiesz na niepodniesionym aucie i jest luz? No to już masakra.
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • pawel0104
        Classic
        • 2010
        • 21

        #4
        Auto stoi nie jest podniesione. A te drgania są napewno na półosi myślałem że może dlatego że półoś od strony pasażera jest dłuższa i dlatego i może ma tak być. W każdym razie dzięki
        Podjade do ASO zobacze co oni na to bo przy okazji czuje małe drgania na kierownicy tak od 80kmh więc może to jest powiązane ze sobą.
        Pozdrawiam.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Zamieszczone przez pawel0104
          Auto stoi nie jest podniesione. A te drgania są napewno na półosi myślałem że może dlatego że półoś od strony pasażera jest dłuższa i dlatego i może ma tak być. W każdym razie dzięki
          Podjade do ASO zobacze co oni na to bo przy okazji czuje małe drgania na kierownicy tak od 80kmh więc może to jest powiązane ze sobą.
          Pozdrawiam.
          Może centralna śruba mocująca końcówkę przegubu do piasty koła jest niedokręcona?
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • Jeżyk
            Rider
            • 2009
            • 691

            #6
            W takim razie niech się ASO tym martwi. To nie jest drobiazg i muszą to zrobić w ramach gwarancji niezależnie czy to coś jest niedokręcone czy cała strona do wymiany. Powodzenia.
            Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

            Komentarz

            • pawel0104
              Classic
              • 2010
              • 21

              #7
              A czy półoś może mieć luz wzdłużny?????? Bo półoś od strony pasażera jest dłuższa i może to dlatego można poczuć przy ruszaniu kołem?? Tak sobie "głośno" myśle. :roll:

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Nie może być żadnego luzu. Owszem jakiś tam ma być, ale mikroskopijny i naprawdę niewyczuwalny przy szarpaniu rękami. Półoś nie jest na sztywno bo nie może być na napędzanych kołach przednich ale to nie tak jest, żebyś mógł ruszyć kołem. To jest na wielowpuście itd. Reszta zawieszenia dba o to by koło nie przemieszczało się wzdłuż osi. To tak nie bardzo technicznie ale o to chodzi.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • Sev
                  L&K
                  • 2007
                  • 1295

                  #9
                  Lepiej dźwignąć auto na lewarku i sprawdzić czy luz występuje zarówno w poziomie i w pionie, może to być banalnie (ale niebezpieczne w skutkach) niedokręcenie koła albo luz na łożysku.

                  Jeżeli półoś byłaby luźna to półoś a nie koło. Tak jak Jeżyk pisze, zawieszenie (zwrotnica, przeguby itd) trzyma koło ale luz może pojawić się też na piaście - luźne łożysko albo po prostu niedokręcone koło.

                  Nie podejrzewałbym łożyska i zawieszenia w tak młodym aucie, prędzej stawiałbym na właśnie niedokręcenie koła.
                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                  Komentarz

                  • pawel0104
                    Classic
                    • 2010
                    • 21

                    #10
                    Już podnosiłem. Na podniesionym aucie niema w żadnym kierunku ani do góry ani wzdłuż i nigdzie indziej. Jest ok. Tylko jak stoi to jest takie lekkie "pukanie" i tak jak już pisałem tylko na kołach wprost przy skręconych nawet lekko moge sobie szarpać do woli i nic nie czuje.

                    Komentarz

                    • Jeżyk
                      Rider
                      • 2009
                      • 691

                      #11
                      Może coś na maglownicy? Ale to można sobie gdybać do woli. Trzeba z tym podjechać do mechanika i tyle. Może to być błahostka w stylu niedokręconej jakiejś śruby a może być coś poważniejszego. Ja w każdym bądź razie podjechałbym z tym do serwisu.
                      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                      Komentarz

                      • pawel0104
                        Classic
                        • 2010
                        • 21

                        #12
                        I tak też zrobie.
                        Pozdrawiam napisze jak coś będe wiedział.

                        Komentarz

                        Pracuję...