no to czekam tylko na poprawkę tylnej klapy i zamawiam, tylko żeby ceny nie wzrosły do marca....
wyczuwalny luz na kole
Zwiń
X
-
wyczuwalny luz na kole
Hej. W mojej nowej skodzince ktora ma niespełna dwa miesiące stwierdziłem coś dziwnego. Jak złapie za koło przednie od góry i nim mocno poszarpie to wyczuwam pewien luz. Zlokalizowałem że te drgania są wyczuwalne jak złapie za półoś. Zaznaczam że przy takiej samej próbie od strony kierowcy tego niema. A auto stoi z kołami na wprost, bo jak skręce kołami to już to jest nie wyczuwalne. Mam prośbe żeby ktoś sprawdził czy u siebie ma coś podobnego bo niechce głupa z siebie zrobic w ASO.
Pozdrawiam.
-
-
pawel0104, nie martw się głupa nie zrobisz z siebie na pewno. Skoro auto nowe to śmiało jedź do ASO. Nie ma takiej możliwości by w sprawnym zawieszeniu coś było luźne. Jedź jak najszybciej bo niesprawne zawieszenie jest po prostu niebezpieczne. A jeżeli się obawiasz, że ktoś w ASO będzie sobie robił żarty z tego to jedź najpierw do jakiegokolwiek warsztatu czy diagnosty i on "prawdę Ci powie". Powodzenia. 8)
PS A tak w ogóle to szarpiesz na niepodniesionym aucie i jest luz? No to już masakra.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Auto stoi nie jest podniesione. A te drgania są napewno na półosi myślałem że może dlatego że półoś od strony pasażera jest dłuższa i dlatego i może ma tak być. W każdym razie dzięki
Podjade do ASO zobacze co oni na to bo przy okazji czuje małe drgania na kierownicy tak od 80kmh więc może to jest powiązane ze sobą.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel0104Auto stoi nie jest podniesione. A te drgania są napewno na półosi myślałem że może dlatego że półoś od strony pasażera jest dłuższa i dlatego i może ma tak być. W każdym razie dzięki
Podjade do ASO zobacze co oni na to bo przy okazji czuje małe drgania na kierownicy tak od 80kmh więc może to jest powiązane ze sobą.
Pozdrawiam.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Nie może być żadnego luzu. Owszem jakiś tam ma być, ale mikroskopijny i naprawdę niewyczuwalny przy szarpaniu rękami. Półoś nie jest na sztywno bo nie może być na napędzanych kołach przednich ale to nie tak jest, żebyś mógł ruszyć kołem. To jest na wielowpuście itd. Reszta zawieszenia dba o to by koło nie przemieszczało się wzdłuż osi. To tak nie bardzo technicznie ale o to chodzi.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
Lepiej dźwignąć auto na lewarku i sprawdzić czy luz występuje zarówno w poziomie i w pionie, może to być banalnie (ale niebezpieczne w skutkach) niedokręcenie koła albo luz na łożysku.
Jeżeli półoś byłaby luźna to półoś a nie koło. Tak jak Jeżyk pisze, zawieszenie (zwrotnica, przeguby itd) trzyma koło ale luz może pojawić się też na piaście - luźne łożysko albo po prostu niedokręcone koło.
Nie podejrzewałbym łożyska i zawieszenia w tak młodym aucie, prędzej stawiałbym na właśnie niedokręcenie koła.
Komentarz
-
-
Może coś na maglownicy? Ale to można sobie gdybać do woli. Trzeba z tym podjechać do mechanika i tyle. Może to być błahostka w stylu niedokręconej jakiejś śruby a może być coś poważniejszego. Ja w każdym bądź razie podjechałbym z tym do serwisu.Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
Komentarz