Tłumik - prawie zgubiłem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ćwiarteczka
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 605

    Tłumik - prawie zgubiłem

    ja bede o 20stej....
    Superb 2 FL Combi 2,0 TDI CFBG


    PerfectService by DGW
  • aciu
    Rider
    • 2005
    • 685

    #2
    Tłumik - prawie zgubiłem

    Wczoraj był wiadomy dzień , zbagatelizowałem odgłosy układu wydechowego.
    Dzisiaj to już ciśnienie się tak podniosło ( mocniej jak po przeczytaniu o przejęciu forum przez ASP) gdy usłuszałem rajdowy wydech.
    Po sprawdzeniu co jest tego powodem, włosy dęba stanęły choć nie mam ich dużo. Uważajcie koledzy bendzynowcy nie wiem jak w dieslach, ostatni tłumik jest mocowany do kasty na jednym uchwycie.
    Gdy nastąpi korozja połączenia częsci rury z końcowym tłumikiem i się to urwie podczas jazdy, to możemy być zdziwieni dlaczego tłumik wbił się w zderzak lub gdzieś indziej.
    Ja się przypadkiem w porę zoriętowałem.
    Urwałem resztki tego co pozostało po rurze i tłumik mam w bagażniku. Ryczę teraz jak rajdowy bolid.
    Mój tłumik fabryczny wytrzymał dokładnie 5 lat. Jutro jadę na wymianę i podam ceny jakie panują na rynku.

    Przypominam sprawdzajcie jak wygląda wasz tłumik, aby nie mieć niespodzianki.

    A przy okazji napiszcie, kiedy i co wymienialiście coś w ukł. wydechowym?

    Komentarz

    • chester121
      L&K
      • 2005
      • 1053

      #3
      to dziwne w dieslach sa bardzo wytrzymale uklady wydechowe
      i nawet w wiekowych( rocznik 98) octavkach wymiana ukladu wydeechowego
      to dosc zadki widok, w benzynkach powinno byc podobnie
      wiec moze gdzies zachaczyles albo jakas wada produkcji

      ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli, i tlumiczek nie ma nawet 1 cm2 rdzy jak go wypucowalem to lsni jak nowy

      pzdr

      Komentarz

      • nico21
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 2640
        • Volkswagen

        #4
        u mnie tez nie zauwazyłem zadych oznak uszkodzenia - skodzina z 1999. Prawdopodobnie u ciebie wystapiła jakas ukryta wada.
        DACAR.team

        Komentarz

        • RomanS
          Elegance
          • 2004
          • 804

          #5
          Z moich doświadczeń wynika, że dużo szybciej korodują rury niż tłumiki. Te ostatnie są bowiem z blachy aluminiowanej, tak że na zewnątrz zawsze wyglądają ładnie. Jak wygląda środek, to już inna sprawa. W dieslach układ wydechowy wytrzymuje dłużej, wygląda na to, że sadza w jakimś stopniu konserwuje :szeroki_usmiech

          aciu, czy jeździsz może na gazie ? (mam na myśli, że twój samochód na LPG :wink: ), bo wtedy wiadomo, że wydech sypie się zdecydowanie szybciej, a końcowy tłumik w szczególności.

          W moim aucie (bez gazu) po 6 latach końcowy tłumik z zewnątrz bez zarzutu, reszta pokryta solidną korozją ale szczelna.
          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            W benzynowcach, a szczegolnie w gazownikach tlumiki bardzo szybko padaja. Poprostu to paliwo ma bardzo duzo pary wodnej po spaleniu a nasze benzyny siarki i taka mieszanka szybko wykancza.

            Co do wieszaka, to nie pamietam dokladnie, bo moj tlumik byl zdejmowany kilka tygodni temu, ale ma chyba dwa wieszaki, a dodatkowo jakby spadl to powiesi sie na tylnej belce, wiec po asfalcie ryc nie bedzie.

            Co innego jesli jest 4x4 tam idzie troche inaczej.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • aciu
              Rider
              • 2005
              • 685

              #7
              Zamieszczone przez RomanS
              aciu, czy jeździsz może na gazie ?

              nie zawsze trzeźwy (na benzynce )


              Zafundowałem sobie nowy tłumik w cenie 145pln+9pln zawieszka gumowa + 5pln zacisk na rurę + 20pln montaż = 179pln i nareście cicho w srodku

              W serwisie na J chcieli 550pln + 40pln za montaż a w ***** Sp z.o.o 320pln +70pln montaż



              Zamieszczone przez chester121
              ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli
              sam sobie myłeś zawieszenie czy gdzieś na stacji??? Chętnie bym też umył podwoźie, ponoć na automatycznych myjniach program z myciem podwoźia to sciema - prawda to czy nie???
              W poznaniu nie znalazłem firmy która to robi, wszyscy umieją tylko myć karoserię.

              [ Dodano: Pon 03 Kwi, 06 17:58 ]
              a tak to wygląda po 5 latach

              Komentarz

              • cox
                Drive
                • 2005
                • 52

                #8
                Zamieszczone przez chester121
                to dziwne w dieslach sa bardzo wytrzymale uklady wydechowe
                i nawet w wiekowych( rocznik 98) octavkach wymiana ukladu wydeechowego
                to dosc zadki widok, w benzynkach powinno byc podobnie
                wiec moze gdzies zachaczyles albo jakas wada produkcji

                ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli, i tlumiczek nie ma nawet 1 cm2 rdzy jak go wypucowalem to lsni jak nowy

                pzdr
                diesel można powiedzieć że swoim czarnym batorym sobie rury konserwuje :szeroki_usmiech
                OCTAVIA `03 ASZ

                SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                Komentarz

                • RomanS
                  Elegance
                  • 2004
                  • 804

                  #9
                  aciu, patrząc na Twój stary tłumik to ...nieciekawy. Ja mam wyglądem przypominający te z TDI i puszka tłumika jest bezbłędna. Najbardziej skorodowana jest rura wlotowa.
                  No to masz teraz na jakieś 2-3 lata spokój Taki jest żywot ostatnich tłumików nieoryginalnych. Przetestowałem to w Passacie. Dotyczy zarówno Bosala, Walkera, Izawit, Polmostrów itp. Zewnętrzna pucha z blachy aluminiowanej, wnętrza z reguły nie. No ale to jest element zktórym się trzeba liczyć, że ma ograniczoną żywotność
                  A montowanie oryginałow nie zawsze ma sens ekonomiczny ( ad okładniej to z reguły go nie ma :szeroki_usmiech ).
                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                  Komentarz

                  • aciu
                    Rider
                    • 2005
                    • 685

                    #10
                    Na nowy tłumik mam 18 mies. gwarancji. Co będzie dalej czas pokaże

                    Komentarz

                    • chester121
                      L&K
                      • 2005
                      • 1053

                      #11
                      auto mylem sam
                      pojechalem do kolegi ktory ma zaklad naprawy aut i wjechalem na podnosnik
                      potem tylko kercherkiem wszystko wyczyscilem
                      i na tym skonczylem
                      na tych stacjach to chyba jest pic na wode
                      bo na dole powinny byc jakies dysze z ktorych bedzie leciec woda pod cisnieniem
                      a ja nigdy czegos takiego nie widzialem (przynajmiej na orlenie )
                      pzdr

                      Komentarz

                      Pracuję...