ja bede o 20stej....
Tłumik - prawie zgubiłem
Zwiń
X
-
Tłumik - prawie zgubiłem
Wczoraj był wiadomy dzień , zbagatelizowałem odgłosy układu wydechowego.
Dzisiaj to już ciśnienie się tak podniosło ( mocniej jak po przeczytaniu o przejęciu forum przez ASP) gdy usłuszałem rajdowy wydech.
Po sprawdzeniu co jest tego powodem, włosy dęba stanęły choć nie mam ich dużo. Uważajcie koledzy bendzynowcy nie wiem jak w dieslach, ostatni tłumik jest mocowany do kasty na jednym uchwycie.
Gdy nastąpi korozja połączenia częsci rury z końcowym tłumikiem i się to urwie podczas jazdy, to możemy być zdziwieni dlaczego tłumik wbił się w zderzak lub gdzieś indziej.
Ja się przypadkiem w porę zoriętowałem.
Urwałem resztki tego co pozostało po rurze i tłumik mam w bagażniku. Ryczę teraz jak rajdowy bolid.
Mój tłumik fabryczny wytrzymał dokładnie 5 lat. Jutro jadę na wymianę i podam ceny jakie panują na rynku.
Przypominam sprawdzajcie jak wygląda wasz tłumik, aby nie mieć niespodzianki.
A przy okazji napiszcie, kiedy i co wymienialiście coś w ukł. wydechowym?
-
-
to dziwne w dieslach sa bardzo wytrzymale uklady wydechowe
i nawet w wiekowych( rocznik 98) octavkach wymiana ukladu wydeechowego
to dosc zadki widok, w benzynkach powinno byc podobnie
wiec moze gdzies zachaczyles albo jakas wada produkcji
ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli, i tlumiczek nie ma nawet 1 cm2 rdzy jak go wypucowalem to lsni jak nowy
pzdr
Komentarz
-
-
Z moich doświadczeń wynika, że dużo szybciej korodują rury niż tłumiki. Te ostatnie są bowiem z blachy aluminiowanej, tak że na zewnątrz zawsze wyglądają ładnie. Jak wygląda środek, to już inna sprawa. W dieslach układ wydechowy wytrzymuje dłużej, wygląda na to, że sadza w jakimś stopniu konserwuje :szeroki_usmiech
aciu, czy jeździsz może na gazie ? (mam na myśli, że twój samochód na LPG :wink: ), bo wtedy wiadomo, że wydech sypie się zdecydowanie szybciej, a końcowy tłumik w szczególności.
W moim aucie (bez gazu) po 6 latach końcowy tłumik z zewnątrz bez zarzutu, reszta pokryta solidną korozją ale szczelna.Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
W benzynowcach, a szczegolnie w gazownikach tlumiki bardzo szybko padaja. Poprostu to paliwo ma bardzo duzo pary wodnej po spaleniu a nasze benzyny siarki i taka mieszanka szybko wykancza.
Co do wieszaka, to nie pamietam dokladnie, bo moj tlumik byl zdejmowany kilka tygodni temu, ale ma chyba dwa wieszaki, a dodatkowo jakby spadl to powiesi sie na tylnej belce, wiec po asfalcie ryc nie bedzie.
Co innego jesli jest 4x4 tam idzie troche inaczej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RomanSaciu, czy jeździsz może na gazie ?
nie zawsze trzeźwy (na benzynce )
Zafundowałem sobie nowy tłumik w cenie 145pln+9pln zawieszka gumowa + 5pln zacisk na rurę + 20pln montaż = 179pln i nareście cicho w srodku
W serwisie na J chcieli 550pln + 40pln za montaż a w ***** Sp z.o.o 320pln +70pln montaż
Zamieszczone przez chester121ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli
W poznaniu nie znalazłem firmy która to robi, wszyscy umieją tylko myć karoserię.
[ Dodano: Pon 03 Kwi, 06 17:58 ]
a tak to wygląda po 5 latach
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121to dziwne w dieslach sa bardzo wytrzymale uklady wydechowe
i nawet w wiekowych( rocznik 98) octavkach wymiana ukladu wydeechowego
to dosc zadki widok, w benzynkach powinno byc podobnie
wiec moze gdzies zachaczyles albo jakas wada produkcji
ja swoj ostatnie sprawdzalem, przy okazji mycia zawieszenia z soli, i tlumiczek nie ma nawet 1 cm2 rdzy jak go wypucowalem to lsni jak nowy
pzdrOCTAVIA `03 ASZ
SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!
Komentarz
-
-
aciu, patrząc na Twój stary tłumik to ...nieciekawy. Ja mam wyglądem przypominający te z TDI i puszka tłumika jest bezbłędna. Najbardziej skorodowana jest rura wlotowa.
No to masz teraz na jakieś 2-3 lata spokój Taki jest żywot ostatnich tłumików nieoryginalnych. Przetestowałem to w Passacie. Dotyczy zarówno Bosala, Walkera, Izawit, Polmostrów itp. Zewnętrzna pucha z blachy aluminiowanej, wnętrza z reguły nie. No ale to jest element zktórym się trzeba liczyć, że ma ograniczoną żywotność
A montowanie oryginałow nie zawsze ma sens ekonomiczny ( ad okładniej to z reguły go nie ma :szeroki_usmiech ).Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI
Komentarz
-
-
auto mylem sam
pojechalem do kolegi ktory ma zaklad naprawy aut i wjechalem na podnosnik
potem tylko kercherkiem wszystko wyczyscilem
i na tym skonczylem
na tych stacjach to chyba jest pic na wode
bo na dole powinny byc jakies dysze z ktorych bedzie leciec woda pod cisnieniem
a ja nigdy czegos takiego nie widzialem (przynajmiej na orlenie )
pzdr
Komentarz
-
Komentarz