16mm klucz potrzebujesz, a nie 21mm.
swiece wymiana
Zwiń
X
-
W gestii wyjaśnienia. Temat wałkowany od dawna. Z ściąganiem kolektora czy bez.
Oryginalna instrukcja serwisowa nie mówi nic o ściąganiu kolektora. Potrzebna jest jedynie nasadka do świec 16mm, przegub, przedłużka z 15 cm i 2 klucze płaskie, 15 i 17. Coprawda zdjęcie fajek z świec 2 i 3 jest kłopotliwe. Ja po prostu podważam je kluczem 17( robiąc dźwignię o elementy silnika). Można jeśli ktoś chce dokupić specjalny vw ściągacz do fajek. Serwisówka podaje kod tego narzędzia. Jednak nie uważam to za konieczność. Po wymianie świec dociskam fajki kluczem 15 ( charakterystyczny klik).
Jedyne co trzeba zdemontować, w zasadzie odkręcić z mocowań to pompka recyrkulacji spalin. Bez tego zdjęcie fajki z 3 świecy jest niemożliwe( brak dostępu). Uwaga odkręcić trzeba samą pompkę bez odkręcania metalowego zamocowania.( 3 nakrętki 10 i odsuniecie jej w stronę aku)
Z ułatwień jakie zastosowałem przy wymianie to wypięcie wtyczek wtryskiwaczy 2 i 3. Dojście i odkręcenie łamanym zestawem bezproblemowe. Wkręcenie też. Wkręcałem ręką ( trzymając za przedłużkę, nie używając grzechotki) prawie do samego końca. Później niecałe 2 obroty grzechotką i gotowe. NIe mam mowy o krzywym wkręceniu czy zerwaniu gwintu.
Robota dla amatora na max 1godz.
Komentarz
-
-
Dzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez msemaforDzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki
[ Dodano: Sro 31 Sie, 16 10:50 ]
Zamieszczone przez msemaforDzięki mamels za konkretne wskazówki. Za niecały miesiąc będę zmieniał świece w moim BFQ i napewno skorzystam z tych wskazówek. Zamierzam założyć trójelektrodowe NGK V-Line 27, bo mają odstęp elektrod 0,8 mm, a to wskazane przy LPG. Może ktoś potwierdzić, że będą one lepsze, niż zalecane przez producenta V-Line 24 (1 mm odstępu elektrod). A może ktoś poleci jakieś inne? Irydowe odstraszają ceną
Przy okazji może ktoś polecić jakieś dobre przewody zapłonowe do silnika 1.6 BFQ z LPG?
Z góry dzięki za wszelkie rady i wskazówki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mamelsRobota dla amatora na max 1godz.
Zamieszczone przez msemafor...bo mają odstęp elektrod 0,8 mm
Komentarz
-
-
Warto czymś tam dmuchnąć ja nie miałem kompresora więc improwizowałem i ok. Wstawiam Vline 24. Nie kombinuje nic ze szczeliną i wszystko cacy. Ale świece po 25 tyś wyglądały masakrycznie (fakt silnik bierze olej). Więc w moim przypadku max co 20 będę wymieniać.SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007
Komentarz
-
-
Wczoraj wymieniłem świece w swoim 1.6 BFQ 2007r. 135 tys. km. z LPG. Nie ściągałem kolektora dolotowego tylko kierując się wskazówkami od mamelsa, bishopa i gomara wymieniłem je w godzinkę. Dzięki Wam chłopaki zaoszczędziłem 100 - 150 zł. Przyznaję, że trzeba to robić powoli i z wyczuciem ale jest to spokojnie do zrobienia przez amatora "pod chmurką". Fajki świec wewnętrznych podważałem śrubokrętem płaskim o odpowiedniej długości od dołu, a wciskałem je naciskając przedłużką od góry pod odpowiednim kątem na blaszane ich fragmenty. Przed odkręceniem świec wydmuchałem brud własnymi płucami przez rurkę. Przy kolejnej wymianie będę dmuchał brud pompką nożną do materacy plażowych. Odpinałem też wtyczki wtryskiwaczy nr 1 i 4, aby ułatwić sobie manewrowanie narzędziami przy świecach nr 2 i 3, do których dochodzi się od zewnętrznych stron kolektora. Zastosowałem następujący zestaw narzędzi 3/8 cala (bez aspektu reklamowego):
przegub: http://www.budujesz.pl/yato-przegub-...yt-3850-30061/
nasadka: http://www.budujesz.pl/yato-nasadka-...yt-3851-22397/
przedłużka: http://www.budujesz.pl/yato-przedluz...yt-3845-30056/
Korba lub poprzeczka do kręcenia na górze nie ma większego znaczenia, bo jest tam dużo miejsca. Można zastosować też grzechotkę.
Założyłem świece DENSO iK20TT iridium.
Komentarz
-
-
filmik z wymiany świec zapłonowych bez odkręcania kolektora silnik 1,6
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Drugi filmik wymiana świec zapłonowych w Skodzie I - silnik 1,6 BFQ, ale filmik jest w języku rosyjskim
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpisWczoraj wymieniłem świece w swoim 1.6 BFQ 2007r. 135 tys. km. z LPG. Nie ściągałem kolektora dolotowego tylko kierując się wskazówkami od mamelsa, bishopa i gomara wymieniłem je w godzinkę. Dzięki Wam chłopaki zaoszczędziłem 100 - 150 zł. Przyznaję, że trzeba to robić powoli i z wyczuciem ale jest to spokojnie do zrobienia przez amatora "pod chmurką". Fajki świec wewnętrznych podważałem śrubokrętem płaskim o odpowiedniej długości od dołu, a wciskałem je naciskając przedłużką od góry pod odpowiednim kątem na blaszane ich fragmenty. Przed odkręceniem świec wydmuchałem brud własnymi płucami przez rurkę. Przy kolejnej wymianie będę dmuchał brud pompką nożną do materacy plażowych. Odpinałem też wtyczki wtryskiwaczy nr 1 i 4, aby ułatwić sobie manewrowanie narzędziami przy świecach nr 2 i 3, do których dochodzi się od zewnętrznych stron kolektora. Zastosowałem następujący zestaw narzędzi 3/8 cala (bez aspektu reklamowego):
przegub: http://www.budujesz.pl/yato-przegub-...yt-3850-30061/
nasadka: http://www.budujesz.pl/yato-nasadka-...yt-3851-22397/
przedłużka: http://www.budujesz.pl/yato-przedluz...yt-3845-30056/
Korba lub poprzeczka do kręcenia na górze nie ma większego znaczenia, bo jest tam dużo miejsca. Można zastosować też grzechotkę.
Założyłem świece DENSO iK20TT iridium.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dylu Zobacz wpisTutaj macie tez fotki i opis zmiany świec w BFQ co prawda po rusku :
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=90169
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpisZachęcony filmem wymiany bez zdejmowania kolektora, dziś przy dokręcaniu 2 świecy usłyszałem chrup... pękającej porcelany. No to chyba metoda z zdejmowaniem mi pozostała.
Komentarz
-
-
Panowie, prośba o poradę ws. świec i odległości pomiędzy elektrodami.
W kupionym 1.6 BCB, 16V, mechanik poprzedniego właściciela założył świece z trzema elektrodami. Ja wymieniłem (bo było podobno na nich zrobione 50kkm) na katalogowo dobrane Beru (irydowe z tego co pamiętam), z jedną elektrodą (to większą, bo wiadomo, są 2, ale piszę tak dla uproszczenia). W tych Beru odległość pomiędzy elektrodami była ustawiona na 1,1mm i zmniejszyłem ją do 1 mm.
Czy to nie za dużo jeszcze?
Jak często wymieniacie świece (standardowe lub irydowe) i kable?
Komentarz
-
Komentarz