Daj mu szansę :P
Tak od razu cudów nie ma co się spodziewać.
Jak widać to że olej jest full syntetykiem nie jest jednoznaczne z tym że silnik będzie od razu pracował jakoś inaczej. On ma działać wewnątrz a niekoniecznie musi być od razu miły dla ucha.
Ja mam teraz w BXE Valvoline XL III 5W30 przy uruchomieniu na zimno daję mu jakieś 2 -3 minuty i dopiero wtedy jadę. Przez ten czas szybki oskrobuję.
Ostatni próbowałem specjalnie jechać zaraz po uruchomieniu silnika jak to mądrzy piszą ...to była katorga dla silnika i dla mnie. Odgłosy klekotu na zimno okropne :? a wcale mu nie cisnąłem bo zawsze stopniowo silnik rozgrzewam.
Jak to ktoś madry powiedział "sportowiec przed biegiem też się rozgrzewa...a nie od razu biegnie".
Przy uruchomieni silnika na zimno ma on zwiększone obroty więc nie sądzę że olej nie dojdzie do poszczególnych elementów silnika. To jedynie kwestia lepkości i jakości oleju stosowanego. Większe znaczenie będzie miała tutaj jakość filmu olejowego który powinien pozostać na punktach tarcia w celu ochrony i zabezpieczyć elementy aż do chwili kiedy zostanie dostarczony olej.
Tak od razu cudów nie ma co się spodziewać.
Jak widać to że olej jest full syntetykiem nie jest jednoznaczne z tym że silnik będzie od razu pracował jakoś inaczej. On ma działać wewnątrz a niekoniecznie musi być od razu miły dla ucha.
Ja mam teraz w BXE Valvoline XL III 5W30 przy uruchomieniu na zimno daję mu jakieś 2 -3 minuty i dopiero wtedy jadę. Przez ten czas szybki oskrobuję.
Ostatni próbowałem specjalnie jechać zaraz po uruchomieniu silnika jak to mądrzy piszą ...to była katorga dla silnika i dla mnie. Odgłosy klekotu na zimno okropne :? a wcale mu nie cisnąłem bo zawsze stopniowo silnik rozgrzewam.
Jak to ktoś madry powiedział "sportowiec przed biegiem też się rozgrzewa...a nie od razu biegnie".
Przy uruchomieni silnika na zimno ma on zwiększone obroty więc nie sądzę że olej nie dojdzie do poszczególnych elementów silnika. To jedynie kwestia lepkości i jakości oleju stosowanego. Większe znaczenie będzie miała tutaj jakość filmu olejowego który powinien pozostać na punktach tarcia w celu ochrony i zabezpieczyć elementy aż do chwili kiedy zostanie dostarczony olej.
Komentarz