Również z niecierpliwością czekam na relację od exportsubripp
OCTAVIA 1.2 TSI - RZETELNA INFORMACJA
Zwiń
X
-
witam, tak na gorąco, bo wlasnie ze znajomymi pijemy i oblewamy..... odebrałem dzisiaj u danielcia moja czarną strzałeczke octavie 1.2 tsi, zrobiłem 400 km do domu , autko jest super, jak dla mnie rewelacja, wiem ze to subiektywne odczucie, ale to autko jest zaje...ste, mało pali, ma kopa i jest piękne, swoją drogą wielkie podziekowania dla kolegi danielcia za okazaną pomoc i wielką cierpliwość w ostatnim tygodniu w stosunku do mojej osoby. Salon inter auto w krakowie to na prawde pełen profesjonalizm w porównaniu z salonami w moich okolicach, ludzie mili , danielcio spoko gość, moge go z czystym sumieniem polecić jako dealera. Teraz pozostaje mi miec nadzieje że autko nie bedzie sie psuło przez najbliższe 3 lata aż do wymiany na nowy model octavii. Generalnie to może i jestem ogólnie podniecony że mam nowe autko tak jak kolega wczesniej pisal i to mi przeslania mój pogląd, ale mam porównanie , bo do krakowa jechalem z ojcem jego octawią 2009 r. silnik 1.6 benzynka, to z calym szacunkiem ale nie ma porównania do 1.2 jesli chodzi o przyspieszenie na krótkich odcinkach w miescie i na obrzeżach , na trasie autka zbierają sie bardzo podobnie, tylko że 1.6 na zegarze przy predkosci średniej jaką mielismy wraqcając miało caly czas 4 tys obrotów a ja mialem 3 tys. ze wzgledu na tom ze mam 6 biegów. Autko na autostrade wrecz idealne. Przy 140 na h ma 3 tys obrotów , przy 160 na h ma 3500 obrotów, jest ekonomiczne, przy wyjezdzie z krakowa zalałem do pełna , po powrocie do domu też zalałem , spalanie przy predkosci średniej ok 140 na h wyszlo mi na trasie niecale ok 6,5 litra. Biorąc pod uwage że jechaliśmy 100 procent tracy autostradą i takimi predkosciami że tylko najwieksze kozaki mnie wyprzedzaly, to to spalanie przy gabarytach octavi i przy takim przyspieszeniu to dla mnie powód do dużego zadowolenia. Jak dla mnie to autko to prawie ideał, prawie, bo nie ma aut idealnych. Ale generalnie to bałem sie że autko ne zadowoli mnie pod względem elastyczności czy przyspieszenia, powiem szczerze że te obawy były całkowicie nieuzasadnione. Aha, jeszcze jedno, silnika właściwie nie słychać, na trasie silnik delikatnie zaczyna byc slyszalny powyzej 140 na h , b ardziej slychac szum powietrza, zauwazylem tez ze 6 bieg nalezy wrzucac powyzej 120 na h bo autko tak jakby sie dlawi jak sie szyb ko go wrzuca , wczesniej lepiej jechac na 5tce. Najlepiej wrzucic 6 tke przy 140 na h i wtedy to jest bardzo ekonomiczna jazda, 140 na h , i tylko 3 tys obrotów na liczniku. Aha, zdziwilo mnie ze silnik 1.2 nie ma pod maską tej plastikoej obudowy, a pod maską jest tyle miejsca że szok, są takie szpary że można wejść i wyjść na wylot , hehe, w szoku byłem że taki mały silniczek a takie osiągi, normalnie taki mały potworek, po prostu masakra. Reasumując niczego nie żałuję, jestem bardzo zadowolony z wyboru tym bardziej ze jeżdze 95% po miescie, ale to auto jest w stanie sobie poradzic nie tylko w miescie ale tez bez problemu na trasie, jest elastyczne, zrywne, troche słabsze od 1.4 tsi, ale mocniejsze od 1.6 , podobne do 1.9 tdi, momentami to wydawalo mi sie że jade 1.9 tdi mojego szwagra , super autko, duże , piękne, ekonomiczne, szybkie , nie wyobrażam sobie dać (przy tej cenie co mi danielcio zrobił) za diesla o ok 14 tysiecy wiecej i mieć te same osiągi i podobne spalanie. Chyba byłbym ostro wkurzony Jeszcze raz pozdrowienia dla inter-auto ))))Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
Cześć
We wtorek (po 11 tygodniach) odebrałem 1.2, więc też już mogę się podzielić swymi subiektywnymi odczuciami. W sumie nie będę się rozpisywał, bo są one identyczne jak u Ciebie, exportsubripp
Mogę dodać tylko, że auto startuje od 2100 obrotów. Zauważyłem, że po zdecydowanym wciśnięciu pedału gazu, nawet przy 2200 obr., auto zaczyna przyspieszać z około 0,5 sekundowym opóźnieniem. Jeśli delikatnie przyspieszam to tego efektu nie ma i przyspiesza równomiernie od samego dołu.
2100 obr/min przy 100km/h - coś pięknego (Wcześniej miałem BMW E36 1.8 i przy tej prędkości już było słychać silnik).
Silniczek to maleństwo i bardzo szybko się nagrzewa - w zimie jak znalazł
Miałem do wyboru 1.2 i 1.4. Świadomie wybrałem 1.2, bo wg mnie ładniej pracuje. 1.4 jakiś taki... głośniejszy i wyjący.
Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z wyboru. Za te pieniądze - super auto.
Jeśli ktoś miał wcześniej wolnossące 1.6 lub 1.8 - będzie zadowolony. Jeśli ktoś miał 3.0 - będzie cmokał, ale to już porównanie nie na miejscu...
P.S.
Chciałbym podziękować mojemu sprzedawcy, Emilowi, za cenne sugestie na etapie jazd testowych i piękny upust , a także za pomoc w przeprawie przez urząd komunikacji (oczywiście urzędasy zawsze się do czegoś muszą przyczepić, heh).
Komentarz
-
-
Jak dla mnie to silnik 1.2tsi jest troszke za maly do tej budy,chyba ze ktos ma w nosie osiagi a zalezy jemu na niskim spalaniu w miescie.Optymalny silnik do tej budy to 1.4tsi tym bardziej,ze cena nie jest duzo wyzsza.Spalanie na trasie bedzie podobne,w miescie moze troche wyzsze ale za to osiagi jak potrzeba przycisnac sa duzo lepsze.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanJak dla mnie to silnik 1.2tsi jest troszke za maly do tej budy,chyba ze ktos ma w nosie osiagi a zalezy jemu na niskim spalaniu w miescie.Optymalny silnik do tej budy to 1.4tsi tym bardziej,ze cena nie jest duzo wyzsza.Spalanie na trasie bedzie podobne,w miescie moze troche wyzsze ale za to osiagi jak potrzeba przycisnac sa duzo lepsze.Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LangustaZamieszczone przez fanJak dla mnie to silnik 1.2tsi jest troszke za maly do tej budy,chyba ze ktos ma w nosie osiagi a zalezy jemu na niskim spalaniu w miescie.Optymalny silnik do tej budy to 1.4tsi tym bardziej,ze cena nie jest duzo wyzsza.Spalanie na trasie bedzie podobne,w miescie moze troche wyzsze ale za to osiagi jak potrzeba przycisnac sa duzo lepsze.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez LangustaZamieszczone przez fanJak dla mnie to silnik 1.2tsi jest troszke za maly do tej budy,chyba ze ktos ma w nosie osiagi a zalezy jemu na niskim spalaniu w miescie.Optymalny silnik do tej budy to 1.4tsi tym bardziej,ze cena nie jest duzo wyzsza.Spalanie na trasie bedzie podobne,w miescie moze troche wyzsze ale za to osiagi jak potrzeba przycisnac sa duzo lepsze.Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER
Komentarz
-
-
no... Jak ktoś jeździ glównie trasy i ma w portfelu zbedne 2 tys zl to moze wziąc 1.4 na upartego. Ale jak głównie tlucze sie po miescie to nie warto przeplacac bo nie ma prawie zadnej różnicy. Jakaś tam różnica zaczyna być widoczna powyżej 120 na h w trasie. Na autostradzie zaś na upartego różnic można szukać powyżej 160 na h.Napisane za pomocą batonika KitKat
Komentarz
-
-
Mogłem dopłacić te 2100zł, ale nie widziałem sensu. Nie czułem za bardzo tej sekundowej różnicy. Za rok to i 1.4 będzie się wydawał mułem, gdy się człowiek przyzwyczai - wiadomo jak to jest. Autem jeżdżę sam, rzadko w dwójkę. 1,2 mi wystarcza. W trasę będę jeździł raz lub dwa w roku, a na co dzień tylko do pracy.
Faktycznie 1.2 jest za mały do tej budy - przed silnikiem pusto, za silnikiem pusto, można się ganiać pod maską :lol:
Komentarz
-
-
exportsubripp gratuluje zakupu i pozytywnych wrażeń ze Skódki ale:
Ale generalnie to bałem sie że autko ne zadowoli mnie pod względem elastyczności czy przyspieszenia, powiem szczerze że te obawy były całkowicie nieuzasadnione.
i
...podobne do 1.9 tdi, momentami to wydawalo mi sie że jade 1.9 tdi mojego szwagra , super autko, duże , piękne, ekonomiczne, szybkie , nie wyobrażam sobie dać (przy tej cenie co mi danielcio zrobił) za diesla o ok 14 tysiecy wiecej i mieć te same osiągi i podobne spalanie.
Reasumując jeszcze raz gratuluje auta i jak najmniej odwiedzin w ASO i u innych czarodziei.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez LangustaZamieszczone przez fanJak dla mnie to silnik 1.2tsi jest troszke za maly do tej budy,chyba ze ktos ma w nosie osiagi a zalezy jemu na niskim spalaniu w miescie.Optymalny silnik do tej budy to 1.4tsi tym bardziej,ze cena nie jest duzo wyzsza.Spalanie na trasie bedzie podobne,w miescie moze troche wyzsze ale za to osiagi jak potrzeba przycisnac sa duzo lepsze.
Komentarz
-
-
Teraz sie zbiera,a za rok powiesz,ze nie jedzie.1.2tsi ma 10.8sek do setki to juz wole doplacic 2tys zl i miec 1.4tsi i 9.7sek do setki mimo wyzszego spalania.p.s.Szkoda,ze 1.8tsi nie jest drozszy o 2tys od 1.4tsi :drive:
Kolega wyżej napisał, że 1.2 ciągnie od 2100 obr, ja napisze że 1.4 jedzie od 1500 obr. Moim zdaniem to spora różnica - bo 1.4 jest przez to elastyczniejszy. Zresztą to spora zaleta silników turbodoładowanych - nie trzeba ich wysoko kręcić żeby toto jechało. Dlatego w mieście bez żadnych stresów da się poruszać na wyższych biegach.
Gdyby dało radę zrobić fotę całej komory silnika - bez zbliżeń - byłbym wdzięczny
Napisze od siebie, że 1.4 na początku było baardzo ok (wcześniej jeździłem Matizem), ale z każdym km coraz mocniej żałuje że nie wziąłem 1.8...
Komentarz
-
-
Każdy uważa, że jego jest najlepszy - i dobrze, bo znaczy to że nikt nie żałuje wyboru, czyli gama silników jest przemyślana i bogata. Fajnie się to czyta, może trochę wybiórczo, ale:
kierowca 1.2:
Zamieszczone przez slayŚwiadomie wybrałem 1.2, bo wg mnie ładniej pracuje. 1.4 jakiś taki... głośniejszy i wyjący.
Zamieszczone przez fanOptymalny silnik do tej budy to 1.4tsi
Zamieszczone przez Langustaale 1.2tsi też się zbiera.
Zamieszczone przez rkbte 12 sek w 1.6 wynika z tego ze pierwszy i drugi bieg ma jak w traktorze, natomiast na czworce calkiem fajnie idzie, o ile sie wcisnie do deski
slay, a mógłbyś zrobić jedno zdjęcie, tak żeby było widać całą wnękę silnika z błotnikami i przodem włącznie? To z centymetrem też dobre, ale nie widać tego maleństwa :szeroki_usmiechO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Ja mam 1,4 TSI bo w zeszłym roku nie było 1,2 TSI. Teraz bym się pewnie zastanawiał nad zakupem 1,2 TSI ze względu na mniejsze spalanie w mieście. Z tym, że jeszcze poczekam na wyniki rzeczywiście osiągnięte przez kolegów którzy mają 1,2 TSI, ponieważ z doświadczenia z moim 1,4 TSI wiem, że spalanie może być tu bardzo różne w zależności od stylu jazdy i obciążenia samochodu. Obawiam się, że w 1,2 TSI ten efekt będzie znacznie większy i może się okazać, że spalanie przy obu tych silnikach jest podobne.
Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slay....
P.S.
Chciałbym podziękować mojemu sprzedawcy, Emilowi, za cenne sugestie na etapie jazd testowych i piękny upust , a także za pomoc w przeprawie przez urząd komunikacji (oczywiście urzędasy zawsze się do czegoś muszą przyczepić, heh).
Również polecam Emila z CarseduFocus II FL 1.6tdci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rkbte 12 sek w 1.6 wynika z tego ze pierwszy i drugi bieg ma jak w traktorze, natomiast na czworce calkiem fajnie idzie, o ile sie wcisnie do deski 1.9 TDI taka sama moc i o wiele wiekszy moment a jest minimalnie szybszy. 1.2 TSI najszybszy bo silnik nic nie wazy
Jeśli używamy takich argumentów - to może ktoś podałby konkretnie wagę każdego silnika z osprzętem.
Czy zbiornik paliwa ma taką samą pojemność?
Ile wchodzi płynów ustrojowych, czy przeniesienie napędu i skrzynia to to samo co w 1.4...
Diesel rzeczywiście waży więcej, ale ze względu na konstrukcję. A tutaj?
Różnica pojemności to 16%, technologia ta sama...
Z samym spalaniem też jestem ciekaw jak to wyjdzie. Moim zdaniem nie zawsze mniejszy silnik = mniejsze spalanie. Jak umie się wykorzystywać to co dana jednostka potrafi, to można zejść całkiem całkiem.
Napisze tylko że kiedyś jeździłem Matizem i po mieście 5,5l (bez korków) było normalne. Czasami udawało się zejść w okolice 4,5l. Ostatnio zrobiłem jakieś 20 km po mieście tym samym samochodem i komputer pokazał 9,2. A dlaczego? Bo przyzwyczaiłem się do dynamiki 1.4TSI i przycisnąłem troche ten malutki silniczek (800ccm w dużo lżejszej budzie).
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez mrrudzinZ samym spalaniem też jestem ciekaw jak to wyjdzie. Moim zdaniem nie zawsze mniejszy silnik = mniejsze spalanie. Jak umie się wykorzystywać to co dana jednostka potrafi, to można zejść całkiem całkiem.
Napisze tylko że kiedyś jeździłem Matizem i po mieście 5,5l (bez korków) było normalne. Czasami udawało się zejść w okolice 4,5l. Ostatnio zrobiłem jakieś 20 km po mieście tym samym samochodem i komputer pokazał 9,2. A dlaczego? Bo przyzwyczaiłem się do dynamiki 1.4TSI i przycisnąłem troche ten malutki silniczek (800ccm w dużo lżejszej budzie).
Komentarz
Komentarz