Race Chrono

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gery67
    Drive
    • 2010
    • 51

    Race Chrono

    Zamieszczone przez PieTrzaK
    O której był ten spot i gdzie bo chyba mi się godziny posrały a może i miejsca też .
    o 19 pod mc donaldem obok dworca był , ja przyjechałem koło 19.30 i sie przenieślismy do mc na wylot na warszawę.

    Podziękował za spota
  • JOY
    Rider
    • 2008
    • 641

    #2
    Do mierzenia przyspieszeń i elastyczności polecam programik RACE CHRONO i jakąś komórkę z gps, albo navi. Wymaga windowsa mobile, na CE niestety nie działa.

    Komentarz

    • Jac_ek
      RS
      • 2009
      • 1733

      #3
      Zamieszczone przez JOY
      RACE CHRONO
      świetny programik właśnie go sobie testuję :-)

      jak narazie tylko jestem zmartwiony ;-) wynikami 0-100km najlepszy czas z 4 prób to
      11,14 do 100 km/h po 187m od startu
      przy katalogowych 9.7sek miałem 92,9 km/h po 147m

      tryb D ESP off - ale w trybie S nie było lepiej
      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez Jac_ek
        tryb D ESP off - ale w trybie S nie było lepiej
        ja w DSG nie wyłączałem ASRu :idea: , no i jeszcze procedura startowa, ale to nie wiem w końcu, czy u Was można to zrobić czy nie.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jac_ek, Wlasnie ta procedura. Bo okazuje sie ze w niektorych Golfach tego nie ma, bo producent specjalnie to zablokowal. Trzeba ruszac najpierw wcisnac gaz i go przytrzymac, a dopiero potem puscic hamulec. Jest roznica i do ugrania jest z 0,5sek spokojnie. Przynajmniej ja widze roznice.

          No i ja tam widze roznice miedzy S a D.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            do ugrania jest z 0,5sek spokojnie
            bardzo spokojnie
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • Jac_ek
              RS
              • 2009
              • 1733

              #7
              Zamieszczone przez szkoda
              ja w DSG nie wyłączałem ASRu
              no w 100% to on i tak nie jest do wyłączenia bo nie mieli kołami jednak cały czas wielki brat czuwa

              Zamieszczone przez szkoda
              no i jeszcze procedura startowa
              u mnie raczej nie ma, bo kiedyś sprawdzałem jak to wygląda (dodanie gazu z wciśniętym hamulcem) i ewidentnie samochód próbuje ruszać zamiast jedynie zwiększyć obroty.


              Zamieszczone przez Maicroft
              No i ja tam widze roznice miedzy S a D.
              różnica jest przy redukcji biegu w dół i utrzymywanych obrotach, przy przyśpieszaniu jak jest pedał w podłodze i tak ciągnie do czerwonego więc tutaj nie ma ;-)

              Bez procedury startowej sam start jest trochę mało dynamiczny, bo zanim się wkręci na obroty to taki jest "niezdecydowany" po wrzuceniu 2 idzie już bardzo równo


              Dużo problemów jest żeby dograć/odblokować Launch Control?
              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #8
                Zamieszczone przez Jac_ek
                u mnie raczej nie ma, bo kiedyś sprawdzałem jak to wygląda (dodanie gazu z wciśniętym hamulcem) i ewidentnie samochód próbuje ruszać zamiast jedynie zwiększyć obroty.
                oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
                -wyłączony esp/asr
                -skrzynia na "S"
                Zamieszczone przez Maicroft
                No i ja tam widze roznice miedzy S a D.
                Jedyny DSG jakim mam okazję do tej pory jeździć, to superb. W tym DSG jak i w innych automatach z programem "S" wciśnięcie do końca, czyli "kick down" działa tak samo na D i na S - nie widzę logicznego wytłumaczenia, żeby przy kick-down była różnica.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • Andrev3
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 6116

                  #9
                  aż muszę sobie w fonie zainstalować i zmierzyć jak to u mnie jest... :diabelski_usmiech
                  RENT COMPLEX

                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    no w 100% to on i tak nie jest do wyłączenia bo nie mieli kołami jednak cały czas wielki brat czuwa
                    ale chyba ESP, bo ASR musi być wyłączalny w 100%
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      #11
                      Zamieszczone przez tomek
                      oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
                      -wyłączony esp/asr
                      -skrzynia na "S"
                      ZTCP, to tak i próbowałem kilka razy ale oczywiście w wolnej chwili jeszcze raz sprawdzę żeby nie mieć cienia wątpliwości.

                      Ogólnie ten system jest bardzo fajny ale czytałem na różnych forach że w niektórych skrzyniach był nawet wyłączany przez serwisy bo mógł powodować jakieś uszkodzenia i były akcje serwisowe i wgrywany był nowy soft do skrzyni.

                      Zamieszczone przez szkoda
                      ale chyba ESP, bo ASR musi być wyłączalny w 100%
                      jeśli ASR był w 100% wyłączony to powinno chyba trochę "popiszczeć", jest jeszcze wielce prawdopodobne że brak mocy na niskich obrotach (brak możliwości ruszenia z wyższych obrotów) jest przyczyną raz słabego czasu, dwa ogólnej niemrawości na 1 biegu i braku pisku ;-)



                      co ciekawe po pomiarach można wszystko analizować na kompie, i od razu widać że start bez LC ma znaczący wpływ na czas przyśpieszenia do 100 km/h


                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      • Sev
                        L&K
                        • 2007
                        • 1295

                        #12
                        Porównywałem RC i Tempesa, RC czasy przyspieszeń do 100km/h pokazywał około 0,5-s dłuższe niż tempes (z tempesa były bliższe prawdy) ale zaletą RC jest możliwość eksportu przebytej trasy, nagrania filmu i zsynchronizowania do z "telemetrią" współpraca z czytnikami OBDII (z VAG-COMem nie chce :? )

                        Ogólnie szukałem kiedyś czegoś co zastąpi MoTeC'a i Race Chrono w dużej mierze to robi (w połączeniu z OBDII) Niestety dokładność zależy od szybkości GPS'a, 1 odczyt na sekundę to za mało.

                        Tylko jakiś czytnik OBDII na Bluetooth'a i jedziemy z koksem
                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                        Komentarz

                        • Skfarek
                          RS
                          • 2010
                          • 4795
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez JOY
                          Wymaga windowsa mobile, na CE niestety nie działa.
                          jest wersja na Symbiana wiem bo sam taką mam :wink:
                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                          Komentarz

                          • tomek
                            L&K
                            • 2005
                            • 1078

                            #14
                            Zamieszczone przez Jac_ek
                            braku pisku
                            Z obserwacji widzę, że żeby zapiszczeć przy ruszeniu automatem, to samochód musi mieć taką moc, aby w tej samej konfiguracji w manualu zapiszczeć bez sprzęgła. 1.8T w O1 bez sprzęgła piszczał, aczkolwiek nie zawsze. 122KM w 1.4 - uważam, że to może być trochę mało aby piszczeć w automacie
                            O2FL RS | S2 | F2

                            Komentarz

                            • Jac_ek
                              RS
                              • 2009
                              • 1733

                              #15
                              tomek, no proszę, 86KM toyotą jestem w stanie jeszcze pisnąć przy zmianie biegów z 1 na 2 ;-) 122km w zupełności wystarczą problem jest to że rusza się z nierozkreconego silnika czyli powiedzmy
                              1200 obr/min i wtedy masz do dyspozycji całe 27 KM i 50NM
                              2000 obr/min masz 54 KM i 200 NM
                              3000 obr/min masz 84 KM i 200 NM
                              4000 obr/min masz 110 km i 200 NM

                              widać więc że pisku nie będzie jeśli nie ma LC minimum trzeba do 3000 ÷ 3500 rozkręcić przed startem
                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #16
                                Jac_ek, chyba mnie nie zrozumiałeś. Ruszasz, puszczasz sprzęgło całkowicie i samochód się toczy - wtedy wciskasz gaz i ma zerwać koła gdy nie dotykasz sprzęgła. 1.8T przy ok 2000-2500obr potrafił zerwać koła, ale nie zawsze. Dlatego twierdzę, że 1.4 nie będzie piszczał bez LC, tym bardziej, że koła pewnie masz 205

                                [ Dodano: Sro 01 Wrz, 10 20:33 ]
                                Zamieszczone przez Jac_ek
                                po pomiarach można wszystko analizować na kompie, i od razu widać że start bez LC ma znaczący wpływ na czas przyśpieszenia do 100 km/h
                                No ja tego nie widzę :? Jak się dobrze przyjrzysz wykresom, to nie są to wykresy paraboliczne, lecz wykresy funkcji liniowych wyznaczanych co sekundę, dlatego pierwsza sekunda jest taka "inna", o znacząco mniejszym nachyleniu.
                                Z drugiej strony można zauważyć, że ruszając pełnym ogniem samochodem z DSG silnik wkręca się na obroty (zależnie od silnika może to być coś w okolicach np. 2000 lub 3000 obrotów), po czym utrzymuje przez pewien czas te obroty (w tym czasie sprzęgło jest złączane, samochód rusza). Trwa to ułamki sekund. Dla mnie jest tak samo jak z LC, ale:
                                To co zyskujemy w przypadku LC, to czas jaki potrzeba na przeniesienie nogi z jednego pedału na drugi i wkręcenie się silnika na obroty.
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  Jak się dobrze przyjrzysz wykresom, to nie są to wykresy paraboliczne, lecz wykresy funkcji liniowych wyznaczanych co sekundę, dlatego pierwsza sekunda jest taka "inna", o znacząco mniejszym nachyleniu.
                                  dokładnie, ale właśnie z racji tego opóźnienia w starcie i chwili namysłu to wynika, zresztą nie ma co dywagować nawet gdyby ruszał z 2000 obr/min to i tak nie jest to optymalne do uzyskania maks przyśpieszenia. Jak będę miał chwilkę do nagram i wrzucę jakieś video ;-)

                                  Zamieszczone przez tomek
                                  To co zyskujemy w przypadku LC, to czas jaki potrzeba na przeniesienie nogi z jednego pedału na drugi i wkręcenie się silnika na obroty.
                                  przy LC używa się dwóch nóg lewa na hamulcu, prawa na gazie oba pedały wciśnięte - żadnego czasu się nie traci, wręcz przeciwnie zyskuje ;-)

                                  [ Dodano: Czw 09 Wrz, 10 21:14 ]
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
                                  -wyłączony esp/asr
                                  -skrzynia na "S"
                                  Przetestowałem jeszcze raz dla pewności i jest tak jak pisałem, czyli 1.4 TSI z DSG nie ma Launch Control czyli nie można ostrzej ruszyć jak z samego dołu obrotów i nic więcej się nie urwie z przyśpieszenia 0-100 czyli z DSG przyśpieszenie do 100 km/h to ~11 sek.
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  Pracuję...