Do mierzenia przyspieszeń i elastyczności polecam programik RACE CHRONO i jakąś komórkę z gps, albo navi. Wymaga windowsa mobile, na CE niestety nie działa.
jak narazie tylko jestem zmartwiony ;-) wynikami 0-100km najlepszy czas z 4 prób to
11,14 do 100 km/h po 187m od startu
przy katalogowych 9.7sek miałem 92,9 km/h po 147m
Jac_ek, Wlasnie ta procedura. Bo okazuje sie ze w niektorych Golfach tego nie ma, bo producent specjalnie to zablokowal. Trzeba ruszac najpierw wcisnac gaz i go przytrzymac, a dopiero potem puscic hamulec. Jest roznica i do ugrania jest z 0,5sek spokojnie. Przynajmniej ja widze roznice.
no w 100% to on i tak nie jest do wyłączenia bo nie mieli kołami jednak cały czas wielki brat czuwa
Zamieszczone przez szkoda
no i jeszcze procedura startowa
u mnie raczej nie ma, bo kiedyś sprawdzałem jak to wygląda (dodanie gazu z wciśniętym hamulcem) i ewidentnie samochód próbuje ruszać zamiast jedynie zwiększyć obroty.
Zamieszczone przez Maicroft
No i ja tam widze roznice miedzy S a D.
różnica jest przy redukcji biegu w dół i utrzymywanych obrotach, przy przyśpieszaniu jak jest pedał w podłodze i tak ciągnie do czerwonego więc tutaj nie ma ;-)
Bez procedury startowej sam start jest trochę mało dynamiczny, bo zanim się wkręci na obroty to taki jest "niezdecydowany" po wrzuceniu 2 idzie już bardzo równo
Dużo problemów jest żeby dograć/odblokować Launch Control?
u mnie raczej nie ma, bo kiedyś sprawdzałem jak to wygląda (dodanie gazu z wciśniętym hamulcem) i ewidentnie samochód próbuje ruszać zamiast jedynie zwiększyć obroty.
oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
-wyłączony esp/asr
-skrzynia na "S"
Zamieszczone przez Maicroft
No i ja tam widze roznice miedzy S a D.
Jedyny DSG jakim mam okazję do tej pory jeździć, to superb. W tym DSG jak i w innych automatach z programem "S" wciśnięcie do końca, czyli "kick down" działa tak samo na D i na S - nie widzę logicznego wytłumaczenia, żeby przy kick-down była różnica.
oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
-wyłączony esp/asr
-skrzynia na "S"
ZTCP, to tak i próbowałem kilka razy ale oczywiście w wolnej chwili jeszcze raz sprawdzę żeby nie mieć cienia wątpliwości.
Ogólnie ten system jest bardzo fajny ale czytałem na różnych forach że w niektórych skrzyniach był nawet wyłączany przez serwisy bo mógł powodować jakieś uszkodzenia i były akcje serwisowe i wgrywany był nowy soft do skrzyni.
Zamieszczone przez szkoda
ale chyba ESP, bo ASR musi być wyłączalny w 100%
jeśli ASR był w 100% wyłączony to powinno chyba trochę "popiszczeć", jest jeszcze wielce prawdopodobne że brak mocy na niskich obrotach (brak możliwości ruszenia z wyższych obrotów) jest przyczyną raz słabego czasu, dwa ogólnej niemrawości na 1 biegu i braku pisku ;-)
co ciekawe po pomiarach można wszystko analizować na kompie, i od razu widać że start bez LC ma znaczący wpływ na czas przyśpieszenia do 100 km/h
Porównywałem RC i Tempesa, RC czasy przyspieszeń do 100km/h pokazywał około 0,5-s dłuższe niż tempes (z tempesa były bliższe prawdy) ale zaletą RC jest możliwość eksportu przebytej trasy, nagrania filmu i zsynchronizowania do z "telemetrią" współpraca z czytnikami OBDII (z VAG-COMem nie chce :? )
Ogólnie szukałem kiedyś czegoś co zastąpi MoTeC'a i Race Chrono w dużej mierze to robi (w połączeniu z OBDII) Niestety dokładność zależy od szybkości GPS'a, 1 odczyt na sekundę to za mało.
Tylko jakiś czytnik OBDII na Bluetooth'a i jedziemy z koksem
Z obserwacji widzę, że żeby zapiszczeć przy ruszeniu automatem, to samochód musi mieć taką moc, aby w tej samej konfiguracji w manualu zapiszczeć bez sprzęgła. 1.8T w O1 bez sprzęgła piszczał, aczkolwiek nie zawsze. 122KM w 1.4 - uważam, że to może być trochę mało aby piszczeć w automacie
tomek, no proszę, 86KM toyotą jestem w stanie jeszcze pisnąć przy zmianie biegów z 1 na 2 ;-) 122km w zupełności wystarczą problem jest to że rusza się z nierozkreconego silnika czyli powiedzmy
1200 obr/min i wtedy masz do dyspozycji całe 27 KM i 50NM
2000 obr/min masz 54 KM i 200 NM
3000 obr/min masz 84 KM i 200 NM
4000 obr/min masz 110 km i 200 NM
widać więc że pisku nie będzie jeśli nie ma LC minimum trzeba do 3000 ÷ 3500 rozkręcić przed startem
Jac_ek, chyba mnie nie zrozumiałeś. Ruszasz, puszczasz sprzęgło całkowicie i samochód się toczy - wtedy wciskasz gaz i ma zerwać koła gdy nie dotykasz sprzęgła. 1.8T przy ok 2000-2500obr potrafił zerwać koła, ale nie zawsze. Dlatego twierdzę, że 1.4 nie będzie piszczał bez LC, tym bardziej, że koła pewnie masz 205
[ Dodano: Sro 01 Wrz, 10 20:33 ]
Zamieszczone przez Jac_ek
po pomiarach można wszystko analizować na kompie, i od razu widać że start bez LC ma znaczący wpływ na czas przyśpieszenia do 100 km/h
No ja tego nie widzę :? Jak się dobrze przyjrzysz wykresom, to nie są to wykresy paraboliczne, lecz wykresy funkcji liniowych wyznaczanych co sekundę, dlatego pierwsza sekunda jest taka "inna", o znacząco mniejszym nachyleniu.
Z drugiej strony można zauważyć, że ruszając pełnym ogniem samochodem z DSG silnik wkręca się na obroty (zależnie od silnika może to być coś w okolicach np. 2000 lub 3000 obrotów), po czym utrzymuje przez pewien czas te obroty (w tym czasie sprzęgło jest złączane, samochód rusza). Trwa to ułamki sekund. Dla mnie jest tak samo jak z LC, ale:
To co zyskujemy w przypadku LC, to czas jaki potrzeba na przeniesienie nogi z jednego pedału na drugi i wkręcenie się silnika na obroty.
Jak się dobrze przyjrzysz wykresom, to nie są to wykresy paraboliczne, lecz wykresy funkcji liniowych wyznaczanych co sekundę, dlatego pierwsza sekunda jest taka "inna", o znacząco mniejszym nachyleniu.
dokładnie, ale właśnie z racji tego opóźnienia w starcie i chwili namysłu to wynika, zresztą nie ma co dywagować nawet gdyby ruszał z 2000 obr/min to i tak nie jest to optymalne do uzyskania maks przyśpieszenia. Jak będę miał chwilkę do nagram i wrzucę jakieś video ;-)
Zamieszczone przez tomek
To co zyskujemy w przypadku LC, to czas jaki potrzeba na przeniesienie nogi z jednego pedału na drugi i wkręcenie się silnika na obroty.
przy LC używa się dwóch nóg lewa na hamulcu, prawa na gazie oba pedały wciśnięte - żadnego czasu się nie traci, wręcz przeciwnie zyskuje ;-)
[ Dodano: Czw 09 Wrz, 10 21:14 ]
Zamieszczone przez tomek
oczywiście pozostałe punkty oprócz gazu hamulca na raz też spełniłeś?:
-wyłączony esp/asr
-skrzynia na "S"
Przetestowałem jeszcze raz dla pewności i jest tak jak pisałem, czyli 1.4 TSI z DSG nie ma Launch Control czyli nie można ostrzej ruszyć jak z samego dołu obrotów i nic więcej się nie urwie z przyśpieszenia 0-100 czyli z DSG przyśpieszenie do 100 km/h to ~11 sek.
Komentarz