Wyprawka dla Octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • najjan10
    Classic
    • 2008
    • 26

    Wyprawka dla Octavii

    Jak znajde aparacik to porobie i wrzuce, póki co totalny bałagan w garażu, wszędzie walają się narzędzie części i cała reszta. Istotnie kolizja podstawą do modów. Gorzej jak chodzi o dobrego znajomego który ma u siebie jeszcze większe straty.
  • Kapitan Zbik
    Classic
    • 2007
    • 31
    • Seat
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Wyprawka dla Octavii

    Witam,

    Za tydzień otrzymam w użytkowanie Octavię 1.9TDI 90KM, "kratka", rok 2001 (kupiony w listopadzie jak była już promocja na "rocznik"), która od nowości jest u mnie w rodzinie, przebieg 170000, regularnie serwisowana w Lelku w K-Koźlu.

    Niestety jest to straszny golas, oprócz 2 poduszek i ABS-u nie ma nic (4 szyby na korbkę, nawet radia nie było a wersja Ambiente) i wiem że będzie mi z tym ciężko jako że dziś po 3 latach użytkowania sprzedałem swego Accorda 2.0iES (147KM) ze skórą, climatronikem, audio Bose, szyberdachem, 4 poduchami, tempomatem, itp. Z powodu większych wydatków związanych z małym maluszkiem jaki mi się urodził zmuszony jestem do oszczędności, Octavia spali 6,5 ropy a to nie to samo co 9l Pb95

    W każdym razie Octavia jest nieco zapuszczona w środku i planuję sporo ją odświeżyć i tu liczę na Wasze podpowiedzi.
    Od nowości było kilka drobnych usterek:
    - zatarta kierownica spalin na turbo (jak ojciec nie używał turbo to tak się musiało stać),
    - po otwarciu drzwi pasażera z przodu, nie zaświeca się lampka (serwis chciał 400zł za naprawę tłumacząc koniecznością wymiany jakiejś wiązki),
    - naprawa czegoś elektrycznego (świeciła się kontrolka świec żarowych i nie było z tyłu światła STOP, podobno to standard - chociaż moim zdaniem cholernie niebezpieczne),
    - na jesieni podczas mycia auta szczotką ODPADŁ KLOSZ kierunkowskazu, i po przyklejeniu Kropelką szybka zmatowiała...
    - kilkukrotnie wymieniane gumy stabilizatora, raz lewy drążek kierowniczy,
    Poza tym tylko lana ropa i jeździ, no w sumie to akumulator padł po 2 latach ale nowy trzyma do tej pory.

    Jest kilka denerwujących drobiazgów jak trzeszczące coś w tylnej klapie (raczej cięgiełka od jej otwierania), porwany mieszek od zmiany biegów, złuszczająca się farba na włączniku świateł, itp. Szczerze mówiąc jestem negatywnie zaskoczony tandetnymi materiałami użytymi do wykończenia wnętrza, no cóż, jest to klasa kompakt więc nie ma co wymagać, dobrze że ogólny stan OK i silnik jak dzwon.

    Na pierwszy ogień pójdzie gruntowne mycie, pranie tapicerki (nie jest źle, są pokrowce, ale za to czasem jeździł na tylnej kanapie nasz wielki włochaty pies i trochę sierści się wala), mycie dokładne, usuwanie plamek ze smoły, itp.

    Już teraz jednak chciałbym kupić 2 rzeczy i tu proszę o poradę jako że nie jestem jeszcze tak biegły w liftingach i zmianach w Skodzie jak w Hondach.

    Mieszek do zmiany biegów, czy ten będzie pasował:


    Kierunkowskaz - na aledrogo są od 20zł do ponad 100zł. Jaki wybrać? Czy ktoś może wkleić link? A może jest jakiś kolega na forum który ma dostęp do części OEM ze zniżką (pracownik salonu/serwisu)?

    W dalszej kolejności planuję wstawić tempomat (bardzo mi się przydawał w Accordzie) oraz raczej klimę (ze względu na dziecko, już wiem że polecany jest zakład w Piotrkowie), może przyciemnić tylne szyby i obowiązkowo CB radio (został mi Johnny, antenę sprzedałem razem z autem i muszę kupić nową). Do tego zrobić coś z radiem (jest tam Sony ale jak go montowałem nie wiedziałem że w Skodach trzeba jakiś konwerter i radio odbiera słabo, CD gra już dużo lepiej).
    Zmartwiłem się też tym co przeczytałem tu na forum że będą problemy z fotelikiem Maxi Cosi CabrioFix (pasy za krótkie)

    Aha, zdjęcia auta poniżej (jakoś sprzed 5 lat). Czy dobrze myślę że jest to Octavia 1 "poliftowa"? - wcześniej mieliśmy O1 1.6i (jakoś 1997, też nówka z salonu) z szerokim daszkiem kokpitu, normalnymi cyframi na zegarach i brzydszymi światłami przednimi i tylnymi.






    Z góry dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam

    Komentarz

    • tom.tom
      Rider
      • 2009
      • 296

      #3
      Cześć

      jeśli to auto nie ma klimy i ma tyle rzeczy do robienia, to sprzedaj je jak najszybciej. Za rok dwa już nikt nie kupi auta bez klimy. Kup coś mniejszego z klimą o dwa razy mniejszym przebiagu. Będziesz kolejnym, który popełni podstawowy błąd, jaki popełniają ludzi przy małym dziecku. Do tej Octavii dołożysz na 100% przez rok lub dwa z 8-10 tys. PLN i dopiero wtedy jednak sprzedasz bo stwierdzisz, że dalsze dokładanie nie ma sensu. Jeśli auto nie było jednak dobrze serwisowane jak piszesz (bo ma juz zajechana turbinę, cos się dzieje z elektryką itd... - to jak było serwisowane ?), to pewnie wkrótce padnie Ci turbina do końca, po kolei bedziesz wymieniał elementy zawieszenia, wydech itd... Dziecko będzie się piekło w aucie przy dłuzszych trasach, auto parę razy stanie i bedziesz z małym dzieckiem stał przy drodze na upale lub na mrozie czekając na zbawienie. Już to przerabiałem i wielu moich kumpli tez. Zawsze jeden scenariusz: brak kasy - dostanie od kogoś auta, które miało jeździc długo i miało byc tanie - dokładanie do auta całej kasy którą sie miało przez 2-3 lata - wkurzenie i sprzedaż auta za psie pieniadze (oczywiscie wyłozona wcześniej kasa nigdy sie nie zwróci, a auto bedze się psuło nadal z innych powodów).

      Pamiętaj że jeśli masz małe dziecko to główną cechą auta musi być niezawodność. Na drugim miejscu moim zdaniem jest klima a potem cała reszta. Czasy wyjazdów nad morze przysłowiowym maluchem z całą rodziną sie skończyły, bo koszt sciagania auta pareset km na lawecie Cie zabije.

      tom
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz

      • aldam
        L&K
        • 2006
        • 1036

        #4
        tom.tom, smutne ale prawdziwe.
        Rok temu sprzedałem moją o1, pomimo, że autku nic nie było i spisywała się znakomicie to jednak lata robią swoje i trochę obawiałem się nagłej usterki. Przy dziecku takie historie to ciężka sprawa.

        [ Dodano: Wto 31 Sie, 10 14:01 ]
        Zamieszczone przez Kapitan Zbik
        Zmartwiłem się też tym co przeczytałem tu na forum że będą problemy z fotelikiem Maxi Cosi CabrioFix (pasy za krótkie)
        Nie stwierdziłem takiego problemu w o1
        Audi A4 1.8TFSI

        Komentarz

        • Luki80a
          Rider
          • 2010
          • 341
          • Octavia III combi (5E5)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Turbina w tym silniku nie ma zmiennej geometrii łopatek.
          Z silników 1.9 TDI, ten jest chyba najmniej awaryjny. Ot taki "osiołek" roboczy :lol:
          Nowe auta też się psują. Wiadomo, z wiekiem może wyskoczyć coś nieplanowanego :roll:
          Ze swojej strony, nie narzekam. No ale wyposażenie mam trochę lepsze :P
          Była O1 AGR

          Jest O1FL ALH

          Komentarz

          • tomil
            L&K
            S_OCP Member
            • 2008
            • 1179

            #6
            tom.tom, piszesz bo tak też masz czy zgadujesz?

            1.
            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
            przebieg 170000
            to dla tego silnika mniej niż połowa życia.
            2.
            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
            zmuszony jestem do oszczędności,
            wnioskuję, że kolega nie śpi na pieniądzach, więc sprzedaż i dołożenie nawet tych 10 tysięcy nie spowoduje, że kupi auto młodsze o 5 lat i 100 tys. przebiegu. Skąd pewność że nowy stary nie będzie skarbonką bez dna.
            3.
            Zamieszczone przez tom.tom
            bo koszt sciagania auta pareset km na lawecie Cie zabije
            a jaką ma gwarancję, że jak kupi drugie auto używane to będzie lepiej :?:

            Dołożysz parę groszy i będziesz się cieszył w miarę bezawaryjnym autem- na ile wiek auta pozwala.
            It doesn't matter what we're losing
            It only matters what we're going to find!

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #8
              Nie przesadzajcie z tymi rozlatującymi sie starszymi autami, jezeli nie jest to składak to moze jeszcze długo posłużyć, dobry przykład to busiarze którzy robia setki tysięcy kilometrów np 10 letnimi sprinterami i jakoś sobie radzą :!:
              Szczerze bardziej obawiał bym sie nowego auta niz starszej sprawdzonej konstrukcji.
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • phrix
                L&K
                • 2007
                • 1000
                • Audi
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #9
                piramida dobrze mówi, polać mu ..

                tom.tom mylisz pojęcia albo nigdy nie miałeś TDI. Wydech w TDI jest wieczny, nie słyszałem aby ktoś miał z nim problem. Co do turbiny to mamy stałą geometrię w AGRze tw. zapominamy o zapiekach i problemach. AGRy to bardzo trwałe silniki, przy całym szacunku ale one mogą przejeździć nowe motory, i to spokojnie. BTW za 6 tyścy mam cały silnik i zawieche do O1 w idealnym stanie.

                To co kolega wymienił to raczej drobnostki, i suma tych napraw po przeczytaniu forum spokojnie mogła by się zamknąć w 1.500 pln. Moim zdaniem auto godne uwagi :wink:
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz

                • tomil
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1179

                  #10
                  Zamieszczone przez phrix
                  Moim zdaniem auto godne uwagi
                  O, to to- masz rację. Niejeden chciałby kupić zadbane auto w takim wieku, z takim przebiegiem z pełną historią. A brak klimatyzacji można uzupełnić wydając 3 tysiące i cieszyć się sprawnym autem.
                  It doesn't matter what we're losing
                  It only matters what we're going to find!

                  Komentarz

                  • Marx
                    Elegance
                    • 2009
                    • 865

                    #11
                    potwierdzam, rok temu chcialem kupic uzywana Octavie za ok. 30 tys zl i niestety nie kupilem - po prostu nikt tych aut nie sprzedaje w dobrym stanie, raczej jak juz sie ostro sypia albo mialy konkretny wypadek. Maja poskrecane przebiegi a materialy niestety pokazuja ten przebieg, gdyz najwyzszej jakosci nie sa.
                    Jesli silnik jest w porzadku a blacha nie rdzewieje to mozna jeszcze tym autem pojezdzic.
                    Za kilka lat bedzie juz i tak na tyle malo warta ze fakt posiadania klimatyzacji nie bedzie mial wiekszego znaczenia

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #12
                      Zamieszczone przez Marx
                      rok temu chcialem kupic uzywana Octavie za ok. 30 tys zl i niestety nie kupilem - po prostu nikt tych aut nie sprzedaje w dobrym stanie, raczej jak juz sie ostro sypia albo mialy konkretny wypadek. Maja poskrecane przebiegi a materialy niestety pokazuja ten przebieg, gdyz najwyzszej jakosci nie sa.
                      nie pisz nikt, bo nie wiesz o wszystkich. Ja sprzedaję swoją O2 2005/06 za niecałe 30kzł, nie sypie się, nie miała konkretnego wypadku, nie ma skręconego przebiegu. A sprzedaję, bo wczoraj odebraliśmy dla żony nowe SX4.

                      Komentarz

                      • oolsztyniak
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6647
                        • Superb II combi (3T5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #13
                        Zamieszczone przez rezon
                        Zamieszczone przez Marx
                        rok temu chcialem kupic uzywana Octavie za ok. 30 tys zl i niestety nie kupilem - po prostu nikt tych aut nie sprzedaje w dobrym stanie, raczej jak juz sie ostro sypia albo mialy konkretny wypadek. Maja poskrecane przebiegi a materialy niestety pokazuja ten przebieg, gdyz najwyzszej jakosci nie sa.
                        nie pisz nikt, bo nie wiesz o wszystkich. Ja sprzedaję swoją O2 2005/06 za niecałe 30kzł, nie sypie się, nie miała konkretnego wypadku, nie ma skręconego przebiegu. A sprzedaję, bo wczoraj odebraliśmy dla żony nowe SX4.
                        a ludzi takich jak Ty można policzyć na palcach jednej ręki.


                        Ostatnio byłem w komisie i stało kilka golfów , octavianek , passatów to młodszych to starszych i wszystkie w dieslu. Ku mojemu zdziwieniu nieistotny był wiek auta a przebieg , żadne z nich nie przekroczyło 190 kkm :lol:
                        Czy to był 2001 rok produkcji czy 1997 , poza tym po tym wszystkim co się u nas dzieje , nie ma co się dziwić , że ludzie są sceptycznie nastawieni do kupowania tzw. okazji.

                        Co do auta weź i się nie zastanawiaj. Dołożysz klime i będziesz śmigał a reszta to niewielkie bzdety bez których też da się jeździć
                        Co do klimy , masz na to około 10 miesięcy , w końcu niedługo zima i klima nie będzie potrzebna
                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                        Komentarz

                        • firmek
                          Rider
                          • 2008
                          • 477

                          #14
                          Zamieszczone przez oolsztyniak
                          Co do klimy , masz na to około 10 miesięcy , w końcu niedługo zima i klima nie będzie potrzebna
                          Z drugiej strony firmy zakladajace klimatyzacje maja nizsze ceny poza latem/wiosna. Inna sprawa ze zalozenie klimatyzacji to wieksza robota, sporo rozbierania a przez to spora szansa, ze cos zostanie spartolone i to nie tylko z klima.
                          Mimo wszystko zostal bym przy aucie, zawsze lepsze takie ktorego przeszlosc sie zna i wiadomo co gra a co nie. Rynek wtorny jest totalnie rozwalony przez handlarzy przez co kupujac uzywke bawimy sie w sapera amatora starajacego sie nie wpasc na mine. Jak dla mnie jedyna opcja na kupno auta uzywanego to bezposredni zakup od wlasciciela lub ewentualnie ASO. Handlarzy omijal bym z dala.

                          Komentarz

                          • Kapitan Zbik
                            Classic
                            • 2007
                            • 31
                            • Seat
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #15
                            witam,
                            dzięki za odpowiedzi, już myślałem że nikt nic nie napisze
                            dzięki za linki do tych części, co do kierunku to potrzebny jest ten co jest przy przednim reflektorze

                            odnośnie samego auta to niektórzy nie zrozumieli, moi rodzice kupili tę Skodę jako nówkę w 2001r (w rozliczeniu została również kupiona jako nówka 3 lata wcześniej O1 1.6GLX)

                            turbo też jest bezproblemowe, wymieniana jakoś 5 lat temu była kierownica (a może raczej zawór jakiś) nakierowująca spaliny na turbo, bo ojciec nigdy nie przekraczał 110km/h i się zatarła z powodu zamulania auta :twisted:

                            nie boję się też długich tras, 3 lata temu wsiadłem do niej tak jak stała i zrobiłem trasę 2x1400km (Wrocław - Lyon i z powrotem) bez nawet sprawdzenia poziomu oleju...

                            teraz mam możliwość dostać ją powiedzmy że za darmo, bo w pn rodzice odbierają nówkę Scenica 1.5dCi z salonu a ta Skoda jest warta stosunkowo małe pieniądze (bo bez klimy i do tego nie wiem czy kupujący by uwierzył w przebieg 170kkm w 9lenim dieslu i to jeszcze z kratką) i szkoda było jej sprzedać. Więc sprzedałem w ciągu 3 dni mojego Accorda i od pn będę jeździł Skodą..

                            cieszę się też informacją o tym że MaxiCosi jednak da się zapiąć (szkoda tylko że na środku z tyłu jest tylko pas biodrowy, a i to wyciągnięty kiedyś przeze mnie spod siedzenia - bo ta Skoda to "ciężarówka")

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #16
                              Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                              naprawa czegoś elektrycznego (świeciła się kontrolka świec żarowych i nie było z tyłu światła STOP, podobno to standard - chociaż moim zdaniem cholernie niebezpieczne),
                              Dalej masz to do zrobienia? wygląda to na czujnik świateł stop przy pedale hamulca...

                              A generalnie to nie masz się co martwić - lej paliwo i śmigaj. Dołożysz klimę i będziesz zadowolony z małej awaryjności i małego spalanka.

                              Teraz kupno samochodu to loteria na maxa - takie auta jak twoje to rodzynek (znasz jego całą historię, bez dzwona, bez kręconego przebiegu, bez picowania i wszystko o nim wiesz)

                              Powodzenia

                              Komentarz

                              • soszek81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1245

                                #17
                                Witaj.
                                Wożę mojego szkraba w foteliku od pół roku i problemów nie ma z długością pasów - są ciut dłuższe niż potrzeba.
                                Co do samego auta - jak piszą poprzednicy - te usterki to duperele. Porządne pranie tapicerki, trochę troski i będzie ok. Jak zupełnie inne auto .
                                Fakt że brak klimy to pewien problem, ale nie taki że się już jeździć nie da.
                                Za niewielkie pieniądze będzie auto z pewną przeszłością. A to że 9 lat ma - piszesz że zadbane i to najważniejsze. Rodzice mają Peugeota 405, kupiony nówka z salonu w 1991r. Malkontent napisze że złom itp. A autem można przejechać całą Europę od zaraz lejąc tylko paliwo i pilnując wymian oleju. Do tego daleko mu do wyglądu auta ze złomowiska- jak się dba tak się po prostu ma.

                                Co do audio:


                                załatwia sprawę - jak kupiłem occię to po przełożeniu Clariona nie chciał odbierać stacji radiowych. To rozwiązuje problem. Lub usunięcie wzmacniacza przy antenie który stwarza ten problem :diabelski_usmiech
                                Pozdrawiam
                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                Komentarz

                                • bobasek
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 326

                                  #18
                                  Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                  odbierają nówkę Scenica 1.5dCi
                                  może niech sobie rodzice zostawią tą "Twoją" skodę bo może im się niebawem przydać
                                  dCi nie jest wzorem niezawodności
                                  5,5l/100

                                  Komentarz

                                  • Pavvlik
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 76

                                    #19
                                    Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                    nie wiem czy kupujący by uwierzył w przebieg 170kkm w 9lenim dieslu i to jeszcze z kratką) i szkoda było jej sprzedać.
                                    Ja mam 10 letniego diesla AGR 90 KM z przebiegiem 42.000 kilometrów więc u Ciebie nie jest tak źle
                                    Autko z salonu, od nowości ojciec je miał, ale nie jeździł z powodów zdrowotnych i tak się ostała dla mnie Więc ja to bym miał dopiero tłumaczenia sporo :szeroki_usmiech


                                    Powodzenia z autkiem - niech Ci służy

                                    Komentarz

                                    • Luki80a
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 341
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                      #20
                                      Nic tylko brać i cieszyć się jazdą :lol:
                                      Była O1 AGR

                                      Jest O1FL ALH

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #21
                                        Zamieszczone przez soszek81
                                        . A to że 9 lat ma - piszesz że zadbane i to najważniejsze
                                        to prawda

                                        Komentarz

                                        • oolsztyniak
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 6647
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #22
                                          poza tym od czasu do czasu w "giełdzie' pojawia się kompletna klima a nawet climatronic , poszukac tylko kogoś kto podejmie się montażu i z bani.
                                          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                          Komentarz

                                          • ruwado
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 14885
                                            • Octavia IV (NX3)

                                            #24
                                            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                            - naprawa czegoś elektrycznego (świeciła się kontrolka świec żarowych i nie było z tyłu światła STOP, podobno to standard - chociaż moim zdaniem cholernie niebezpieczne),
                                            czy to nie włącznik stopów pod pedałem hamulca???

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:22 ]
                                            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                            zatarta kierownica spalin na turbo (jak ojciec nie używał turbo to tak się musiało stać),
                                            - po otwarciu drzwi pasażera z przodu, nie zaświeca się lampka (serwis chciał 400zł za naprawę tłumacząc koniecznością wymiany jakiejś wiązki),
                                            - naprawa czegoś elektrycznego (świeciła się kontrolka świec żarowych i nie było z tyłu światła STOP, podobno to standard - chociaż moim zdaniem cholernie niebezpieczne),
                                            - na jesieni podczas mycia auta szczotką ODPADŁ KLOSZ kierunkowskazu, i po przyklejeniu Kropelką szybka zmatowiała...
                                            - kilkukrotnie wymieniane gumy stabilizatora, raz lewy drążek kierowniczy,
                                            Poza tym tylko lana ropa i jeździ, no w sumie to akumulator padł po 2 latach ale nowy trzyma do tej pory.
                                            czy na 170.000 km to źle - wg, mnie nie.

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:22 ]
                                            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                            Jest kilka denerwujących drobiazgów
                                            fakt to drobiazgi.

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:23 ]
                                            Zamieszczone przez Kapitan Zbik
                                            silnik jak dzwon
                                            i to najważniejsze!!!

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:27 ]
                                            Zamieszczone przez tom.tom
                                            jeśli to auto nie ma klimy i ma tyle rzeczy do robienia, to sprzedaj je jak najszybciej.
                                            no nie wiem, czy od razu sprzedać, ale dla mnie klima jest podstawą. Jestem wyjątkowo zimnolubny - upał to dla mnie tragedia. Fakt bez klimy jest cienko, a założenie w używanym się nie opłaca.

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:30 ]
                                            Zamieszczone przez tom.tom
                                            Pamiętaj że jeśli masz małe dziecko to główną cechą auta musi być niezawodność. Na drugim miejscu moim zdaniem jest klima
                                            Zgoda niezawodność z maluchem to podstawa - ale klima w upale - też. Ja musiałbym jechać z moim "młodym" na tylnej kanapie z otwartymi na przestrzał oknami, a to by dla niego nie było dobre. Klima też jest potrzebna dla maluchów. Dlatego jak urodził się mój "młody" zmieniłem Lanosa bez klimy na Octavkę z klimą. Dla klimy i duuuuuuuużego bagażnika.

                                            [ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 22:35 ]
                                            Zamieszczone przez soszek81
                                            załatwia sprawę - jak kupiłem occię to po przełożeniu Clariona nie chciał odbierać stacji radiowych. To rozwiązuje problem. Lub usunięcie wzmacniacza przy antenie który stwarza ten problem :diabelski_usmiech
                                            to jak to jest z tym wzmacniaczem??? Ma być, czy nie. Bo ja mam od nowości mojej Octavki Clariona i na początku zbierał stacje bez problemu. A od jakiegoś czasu jest tragicznie. Albo trzeszczy w trasie, albo nie wybiera nic oprócz Radia Maryja. Dobrze zbiera stacje tylko w pobliżu dużych miast.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz

                                            • soszek81
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1245

                                              #25
                                              ruwado - wzmacniacz wg VAG ma być.
                                              Aby działał potrzebne jest do niego zasilanie - fabryczne radia je mają. Do niefabrycznych potrzeba takie coś.
                                              Bez zasilania wzmacniacz w antenie działa jak blokada i utrudnia odbiór.
                                              Tylko że ... bez tego wzmacniacza radio radzi sobie tak samo jak ze wzmacniaczem co ma zasilanie. Więc albo tak albo tak

                                              Dodatkowy problem z tym wzmacniaczem jest taki że potrafi skorodować (podstawa anteny więc nie trudno o wilgoć co się dostanie pod uszczelkę) i mimo zasilania przestaje działać. Jedynym rozwiązaniem jest się go pozbyć, podłączyć antenę bez niego i cieszyć się odzyskanym odbiorem w radiu. Tak przynajmniej wyczytałem jak zgłębiałem temat. A objawy jakie ruwaldo przytoczyłeś odpowiadają skorodowaniu wzmacniacza antenowego.
                                              Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                              Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                              Komentarz

                                              Pracuję...