Uszczelnienie wyjścia odmy do króćca wlewu oleju w silniku BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • msemafor
    Ambiente
    • 2013
    • 232
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Uszczelnienie wyjścia odmy do króćca wlewu oleju w silniku BFQ

    Szukam sposobu na uszczelnienie wyjścia odmy do króćca wlewu oleju w silniku BFQ. Wyjście odmy i króciec na wlewie oleju, na który się ją zakłada są plastikowe, dość twarde i nawet po założeniu oryginalnej opaski zaciskowej nie przylegają szczelnie i podsysa mi tędy lewe powietrze. Pasowałoby założyć na ten króciec (jest dość długi i równy) coś cienkiego i gumowego, co przylegałoby odpowiednio do wewnętrznej strony wyjścia odmy i w efekcie zrobiło uszczelnienie po zaciśnięciu opaski. Ktoś miał taki problem i może podzielić się swoim doświadczeniem?
  • shanzi
    Rider
    • 2016
    • 694
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ja uszczelniałem ten przewód gdzie jest harmonijka silikonem czerwonym. Łączenia z odma nie uszczelniałem bo później może być problem z rozłączeniem.

    Jak sprawdzałeś , że zaciąga ci tedy powietrze ?

    Komentarz

    • msemafor
      Ambiente
      • 2013
      • 232
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Przyłożyłem tlącego się papierosa i dym z niego był lekko wciągany. Poza tym odma zbyt luźno siedzi na tym króćcu nawet po założeniu opaski. Dlatego pomyślałem o jakimś cienkim, gumowym dystansie szerokim na ok. 2 cm, który zrobiłby uszczelnienie. W necie wyszukałem, że jest taka taśma izolująco - uszczelniająca K2 MAGIC BAND, która wytrzymuje zakres temp. -54 - 260 st. i jest odporna na m. in. oleje. Dodatkowo jest rozciągliwa więc odmę powinienem nasunąć przy odpowiedniej sile naciągania przy naklejaniu. Może ją zastosować? Ktoś próbował tą taśmę w różnych uszczelnieniach i może coś o niej powiedzieć?
      Inną opcją byłoby odcięcie ze starej dętki rowerowej fi 2,7 cm (mniej więcej) odcinka 1,5 cm i nasunięcie go na króciec, a na to końcówkę odmy (dla zmniejszenia tarcia posmarowanego np. mydłem w płynie). Tylko nie wiem, jak guma z dętki zareaguje w dłuższym czasie na różnice temperatur i trochę oleju przechodzącego przez odmę.

      Komentarz

      • luckd
        Rider
        • 2012
        • 311
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Ja to uszczelniłem taśmą teflonową do gazu.

        Komentarz

        • shanzi
          Rider
          • 2016
          • 694
          • Octavia I combi (1U5)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5

          Komentarz

          • msemafor
            Ambiente
            • 2013
            • 232
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
            Ja to uszczelniłem taśmą teflonową do gazu.
            Dawno to robiłeś? Jak ta taśma wytrzymuje różnice temperatur i olej? Różni się ona od taśmy teflonowej stosowanej do uszczelniania kranów itp?

            Komentarz

            • luckd
              Rider
              • 2012
              • 311
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Dzisiaj to zrobiłem, ta taśma jest odporna na temperatury, jak reaguje z olejem to nie wiem, ona jest właśnie do kranów, rur.

              Komentarz

              • Kot72
                Rider
                • 2017
                • 705
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Ale ta taśma jest do połączeń gwintowanych . Pytanie , czy na płaskiej powierzchni długo wytrzyma ....

                Komentarz

                • Kot72
                  Rider
                  • 2017
                  • 705
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Trudno mi też uwierzyć w to że sprężynowa opaska nie jest w stanie tego solidnie ścisnąć . Jeśli opaska słabo trzyma to wymienić na skręcaną i po kłopocie .

                  Komentarz

                  • msemafor
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 232
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpis
                    Trudno mi też uwierzyć w to że sprężynowa opaska nie jest w stanie tego solidnie ścisnąć . Jeśli opaska słabo trzyma to wymienić na skręcaną i po kłopocie .
                    Mi też trudno było w to uwierzyć ale człowiek wciąż się uczy. Sądzę też, że pokrycie króćca wejścia odmy na wlewie oleju czymś cienkim, gumowym i odpornym na różnice temperatur oraz olej trwale i solidnie uszczelni to miejsce niezależnie od opaski zaciskowej, jaka zostanie zastosowana.
                    Kupię taśmę K2 Magic Band, uszczelnię to i dam znać, co z tego wyszło.

                    Komentarz

                    • Kot72
                      Rider
                      • 2017
                      • 705
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Może króciec ma mikropęknięcie i stąd efekt zasysania . Nawet tania chińska odma dość ciasno przylega do króćca . Możesz pokombinować z taśmą . Na końcówkę można też dać rurkę termokurczliwą tylko wtedy może być zbyt ciasno . Ja wymieniłem odmę na taką z gumową końcówką więc raczej nieszczelności być nie powinno .

                      Komentarz

                      Pracuję...