ASR na jakiej ZASADZIE to działa w Skodzie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysiek25
    Ambiente
    • 2008
    • 154
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    no dobra, znalazłem info sugerujące, że asr przy poślizgu kół steruje przepustnicą i zmniejsza obroty silnika, natomiast przy utracie przyczepności jednego koła efektorem jest hamulec. I to by było nawet logiczne, bo 1.po co zmniejszać obroty na całej osi, jak tylko jedno koło buksuje; 2.jak inaczej można spowolnić jedno koło do odzyskania przyczepności?

    Zamieszczone przez szkoda
    nie mówimy o ESP, to jest inny system przecież.
    Zamieszczone przez AdamB
    w OII jest tylko ASR a Ty masz ESP który inaczej działa niż sam ASR
    mówimy oczywiście o asr i do tego systemu się odnoszę, natomiast pod dyskusję bym podciągnął kategoryczne odróżnianie asr od esp, bo chyba nawet sama SAP informowała, że asr wchodzi w skład systemu stabilizacji toru jazdy. Poprawcie mnie jeśli coś plączę, ale kontrola trakcji obejmuje zarówno poślizg w łuku jak i na prostej (czyli łuk + to co daje asr). Tak ja to rozumiem, ale młody jestem i się uczę :wink: A poza tym nie we wszystkich OII jest asr, bo u mnie akurat jest esp :P

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Zamieszczone przez szkoda
      ototototo, ciekawe czy jakby wyłączyć na "twardo" te wszystkie systemy, to byłoby normalnie.
      ASR u mnie się da wyłączyć a ABS to nie wiem być może jakiś bezpiecznik jak ktoś wie to niech poda, wyjmę i sprawdzę.
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #28
        Zamieszczone przez Krzysiek25
        natomiast przy utracie przyczepności jednego koła efektorem jest hamulec
        Tutaj nie będę się upierał, ale jeżeli działa hamulec to jest to niezauważalne, przynajmniej ja tego nie zauważyłem w zimie na śniegu czy lodzie. :roll:
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #29
          Zamieszczone przez Krzysiek25
          A poza tym nie we wszystkich OII jest asr, bo u mnie akurat jest esp
          a ja Ci mówię, że we wszystkich bez wyjątku
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #30
            szkoda, ale Krzysiek25, ma OIIFL a w nich od początku chyba był ESP seryjny.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez AdamB
              szkoda, ale Krzysiek25, ma OIIFL a w nich od początku chyba był ESP seryjny.
              no był, i co, bez ASRu chcecie mi powiedzieć?
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Krzysiek25
                Ambiente
                • 2008
                • 154
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #32
                Zamieszczone przez szkoda
                Krzysiek25 napisał/a:
                A poza tym nie we wszystkich OII jest asr, bo u mnie akurat jest esp

                a ja Ci mówię, że we wszystkich bez wyjątku
                true, bo generalnie to na koniec sam sobie zaprzeczyłem zwracam honor.

                BTW odbiegając od asr, gdzieś czytałem że esp przy uruchomionych wycieraczkach raz na jakiś czas dociska zaciski do tarcz, żeby je osuszyć. Sprytne.

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #33
                  no był, i co, bez ASRu chcecie mi powiedzieć?
                  Tylko auto z ESP ma elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, a OII przed FL z samym ASR-em tego mechanizmu nie mają (na 100% się upewnię w domu jak sprawdzę cennik z 2007 kiedy kupiłem swoje auto). Ten mechanizm zmienia dużo w pracy kół gubiących trakcję.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez AdamB
                    no był, i co, bez ASRu chcecie mi powiedzieć?
                    Tylko auto z ESP ma elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, a OII przed FL z samym ASR-em tego mechanizmu nie mają (na 100% się upewnię w domu jak sprawdzę cennik z 2007 kiedy kupiłem swoje auto). Ten mechanizm zmienia dużo w pracy kół gubiących trakcję.
                    to jest chyba opcja, ale nie jestem pewien, podrzuć jak będziesz miał
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #35
                      Zamieszczone przez Krzysiek25

                      BTW odbiegając od asr, gdzieś czytałem że esp przy uruchomionych wycieraczkach raz na jakiś czas dociska zaciski do tarcz, żeby je osuszyć. Sprytne.
                      Na 15 sek co 5 minut. Tak jest np. w Pasku.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Garret
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1196
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez AdamB
                        no był, i co, bez ASRu chcecie mi powiedzieć?
                        Tylko auto z ESP ma elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, a OII przed FL z samym ASR-em tego mechanizmu nie mają (na 100% się upewnię w domu jak sprawdzę cennik z 2007 kiedy kupiłem swoje auto). Ten mechanizm zmienia dużo w pracy kół gubiących trakcję.
                        nie wiem jak O2 ale O1 Tour TDI z ASR ma EDS - i działa to tak, że w czasie uslizgu kół :1. komputer zmniejsza moc (zmniejsza dawkę paliwa) 2. uruchamiany jest hamulec spowalniający ślizgające się koło (chrobotanie) - przy czym punkt 2 działa w zależności od a) prędkości obrotowej silnika b) prędkości jazdy - praktycznie tylko na 1 i 2 - z obserwacji

                        Generalnie w sytuacji gdy oba kola są na śliskim skutecznośc tego jest mała - testowałem to ruszając na śliskim podjeździe- z wyłączonym ASR umiejętnie operując gazem miałem podobną skuteczność jak z włączonym. No ale dla kogoś kto po prostu depta bez wyczucia może ty być pomocne.
                        Jeśli na śniegu biorę się za wyprzedzanie - ASR zawsze wyłączam bo nagłe odcięcie mocy bywa bardzo nieprzyjemne i co najważniejsze jest nieprzewidywalne - nie ma się czucia przyczepności nawierzchni;-) natomiast w jeździe krętą zaśnieżoną trasą pod górę - jest bezpieczniej bo mniejsza szansa na wypadniecie podsterowne z zakrętu - przy czym wolniej i ... nudniej więc też często wciskam off :diabelski_usmiech
                        Garret

                        -----------
                        Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                        Komentarz


                        • #37
                          Tez mam O1 jak kolega wyzej, jest ASR i on dziala kiedy przywale po gazie pozadnie, dlawi auto, ale nie slychac chrobotania. Jak rusze delikatniej ale kola zerwa przyczepnosc to ASR nie wchodzi do akcji ale zadziala EDS i on wydaje te specyficzne dzwieki. Z Wikipedi wyczytalem ze EDS dziala poprzez czujniki ABS i wyhamowuje kola mechanicznie, wtedy czuc specyficzny zapach z okladzin.
                          ASR tez moze tak dzialac, ale w skodzie moim zdaniem czuc ze to nie ta zasada a przymkniecie przepustnicy czy cos takiego, tutaj cytat na temat ASR

                          "W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:
                          * wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
                          * opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
                          * przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji."

                          Komentarz

                          • fernando
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1890

                            #38
                            Jeszcze w OII przed FL było coś takiego jak EDS tylko jakaś uboższa wersja, mechaniczna czy hydrauliczna chyba (HDS albo coś takiego?), czy się mylę? Wtedy może i ten system przyczynia się do "walenia" poza kwestią słabego zawiasu?

                            Komentarz

                            • krz_p
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 164

                              #39
                              to walenie przy ruszaniu w OII i pokrewnych autach jest spowodowane przez podskakiwanie kół
                              wystarczy wymienić tuleje na twardsze, np z S3, utwardzić zawieszenie i problem znika
                              Golf V GTI

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez krz_p
                                jest spowodowane przez podskakiwanie kół
                                o :!:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • jacog
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 420
                                  • Felicia I (6U1)

                                  #41
                                  Podskakiwanie koła przy ruszaniu to wina słabych amortyzatorów, koło podskakuje w pionie i tuleje wahacza dużo wspólnego nie maja. Poza tym to zupełnie inne wrażenia dzwiękowe niż praca EDS-u

                                  Komentarz

                                  • arekban
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 208

                                    #42
                                    Zamieszczone przez jacog
                                    Podskakiwanie koła przy ruszaniu to wina słabych amortyzatorów, koło podskakuje w pionie i tuleje wahacza dużo wspólnego nie maja. Poza tym to zupełnie inne wrażenia dzwiękowe niż praca EDS-u
                                    Czyli uważasz że w mojej O2FL po 7 tys przebiegu wali bo mam słabe amortyzatory ? eeee...

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #43
                                      Zamieszczone przez jacog
                                      Podskakiwanie koła przy ruszaniu to wina słabych amortyzatorów
                                      amortyzatory nie mają tu nic do rzeczy chyba, że fabrycznie wstawiają za słabe, ale nie sądzę.
                                      nie wiem czy koło rzeczywiście podskakuje - takie jest wrażenie.
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        chyba znalazłem ten dźwięk (na jedynce), w dieslu jest\może być dużo gorzej:

                                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6wscAi7GhYg&feature=related[/youtube]
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #45
                                          tutaj walenie jest lekkie ale za to słychać co się dzieje z kołami, tracą przyczepność w taki przerywany sposób:

                                          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o1wF7_EshAE[/youtube]
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            #46
                                            U mnie w Corsa C też tak było.

                                            Komentarz

                                            • jacog
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 420
                                              • Felicia I (6U1)

                                              #47
                                              Eeee no napisałem, że przy podskakiwaniu kół z racji słabych amortyzatorów to zupełnie inne wrażenia dzwiękowe niz praca EDS o którym jest mowa w tym temacie. Ale kolega sugerował, że to jeszcze może być wina tulei wahacza co zupełnie nic nie ma do rzeczy.

                                              Dlaczego EDS terkocze? Z tego samego powodu co ABS jak zadziała. Podnosi ciśnienie w obwodzie hamowania koła, które się szybciej kręci ale musi je momentalnie zwolnic aby się nie zablokowało - i tak kilka razy na sekundę.

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8030
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                to jest chyba opcja, ale nie jestem pewien, podrzuć jak będziesz miał
                                                Sprawdziłem i nasze OII przed FL które nie miały ESP nie miały systemu EDS przy ASR
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                Pracuję...