no dobra, znalazłem info sugerujące, że asr przy poślizgu kół steruje przepustnicą i zmniejsza obroty silnika, natomiast przy utracie przyczepności jednego koła efektorem jest hamulec. I to by było nawet logiczne, bo 1.po co zmniejszać obroty na całej osi, jak tylko jedno koło buksuje; 2.jak inaczej można spowolnić jedno koło do odzyskania przyczepności?
mówimy oczywiście o asr i do tego systemu się odnoszę, natomiast pod dyskusję bym podciągnął kategoryczne odróżnianie asr od esp, bo chyba nawet sama SAP informowała, że asr wchodzi w skład systemu stabilizacji toru jazdy. Poprawcie mnie jeśli coś plączę, ale kontrola trakcji obejmuje zarówno poślizg w łuku jak i na prostej (czyli łuk + to co daje asr). Tak ja to rozumiem, ale młody jestem i się uczę :wink: A poza tym nie we wszystkich OII jest asr, bo u mnie akurat jest esp :P
Zamieszczone przez szkoda
Zamieszczone przez AdamB
Komentarz