Octavia I Kombi 1.9 TDI 110 KM czy 130 KM?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MaronP
    Classic
    • 2011
    • 3

    Octavia I Kombi 1.9 TDI 110 KM czy 130 KM?

    zwolin, ano - zarowno Ty jak i piterwa macie je dopisane
  • tublab
    Classic
    • 2010
    • 13

    #2
    Octavia I Kombi 1.9 TDI 110 KM czy 130 KM?

    Witam,

    chciałbym kupić używaną Octavię I Kombi 1.9 TDI, jednak zastanawiam się nad mocą.
    Chodzi mi o silniki 110 KM lub 130 KM. Kilka pytań:

    1. Czy różnica 75 Nm jest na tyle odczuwalna, że warto inwestować w mocniejszy silnik?
    2. Czy śr. spalanie w silniku 130 KM będzie dużo większe od 110 KM?
    3. Czy przy założeniu, że będę pokonywał przede wszystkim długie trasy autostradą Opole-Kraków, Opole-Katowice dużą rolę w kwestii minimalizacji spalania
    może odegrać 6 bieg dostępny tylko w mocniejszej jednostce? (Jeżdżę na autostradzie średnio 140-160 km/h)

    Dziękuję za pomoc.

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      tublab, 6 bieg jest potrzebny. Ja mam 110 km i na autostradzie brakuje 6 tki. Za to mam pompę rotacyjna a 130 już pompowtryski.

      1. Leciałem ostatnio za 130 KM widać róznice.
      2. Mnie pali ok 5l na 100 km.
      3. 6 bieg jest potrzebny. Ja mam 110 km i na autostradzie brakuje 6 tki.

      Za to mam pompę rotacyjna a 130 już pompowtryski.
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        W tych 110 i 90KM brakuje wg mnie 6 biegu. Rozwiazaniem jest przerobienie skrzyni, tzn zmiana jedneg trybu w skrzyni, koszt niewielki i mamy 6 bieg.

        Realnie jest to roznica 500obr po wrzuceniu 6 biegu, a wiec przy 160 mamy 3000, a nie 3500 co jest odczuwalne w halasie.

        130KM jest to silnik PD, pali troche wiecej, ale to dalej jest malo, max 0,5l. Przy stalej jezdzie w predkoscia 140-150 to trzeba przyjac 5,5-6l dla jednego i drugiego.


        Generalnie co wezmiesz bedzie dobre, kwestia znalezc odpowiednia sztuke.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • phoneman
          RS
          • 2008
          • 3374
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Maicroft,
          W tych 110 i 90KM brakuje wg mnie 6 biegu. Rozwiazaniem jest przerobienie skrzyni, tzn zmiana jedneg trybu w skrzyni, koszt niewielki i mamy 6 bieg.
          Interesujące. Nie ma tego gdzieś opisanego ?
          .

          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez phoneman
            W tych 110 i 90KM brakuje wg mnie 6 biegu. Rozwiazaniem jest przerobienie skrzyni, tzn zmiana jedneg trybu w skrzyni, koszt niewielki i mamy 6 bieg.


            Interesujące. Nie ma tego gdzieś opisanego ?
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • phoneman
              RS
              • 2008
              • 3374
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Maicroft, Dzięki , piękna sprawa
              .

              Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

              Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

              Komentarz

              • tublab
                Classic
                • 2010
                • 13

                #8
                Dziękuję za szybką odpowiedź. W takim razie, w kwestii spalania obydwa silniki wypadają podobnie, natomiast nie wiem, na czym polega różnica między pompą rotacyjną a pompowtryskiem.
                Jeżeli dobrze rozumiem, ta pierwsza to lepsze rozwiązanie, a nie ma jej w 130 konnym silniku?

                Komentarz

                • phoneman
                  RS
                  • 2008
                  • 3374
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  tublab, Wytrzymalsze ale starsze Nie musisz tak uważać na jakość paliwa jak w PD (pompowtryskiwacz) :szeroki_usmiech
                  .

                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                  Komentarz

                  • tublab
                    Classic
                    • 2010
                    • 13

                    #10
                    A w pompowtrysku tylko Shell i Statoil? Słyszałem, że jedną z zalet 110 KM i 90 KM jest to, że pojadą nawet na przysłowiowym oleju do smażenia W 130 KM to niemożliwe?

                    Komentarz

                    • phoneman
                      RS
                      • 2008
                      • 3374
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      tublab, Można to tak nazwać. Ale Szukaj auta zadbanego, ja bym brał 110 km robię ok 75 000 rocznie i nie muszę się martwic o jakość paliwa. Ale jak się trafi zadbana 130 to jest już rakieta to też bym brał. Potem tylko 1,9 TDI ARL 150 KM ale to już nie w Skodzie (VW lub Seat ).

                      [ Dodano: Nie 12 Wrz, 10 12:58 ]
                      Tu masz silniki montowane w O1

                      .

                      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                      Komentarz

                      • tublab
                        Classic
                        • 2010
                        • 13

                        #12
                        Całe moje pochylanie się nad tematem wynika z tego, że jeżdżę Xsarą benzyniarą o momencie 147 Nm...
                        Czasami chciałoby się coś większego wyprzedzić, ale aż strach, czy się zdąży...
                        Dlatego zastanawiam się między 235 Nm a 310 Nm

                        Komentarz

                        • phoneman
                          RS
                          • 2008
                          • 3374
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          tublab, To bierz benzynę 1,8 T 150 KM to przyzwoity silnik i na pewno łatwiej coś znajdziesz niż w dieslu. Wada spalanie
                          .

                          Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                          Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                          Komentarz

                          • tublab
                            Classic
                            • 2010
                            • 13

                            #14
                            phoneman, a tobie 235 Nm starcza?

                            Komentarz

                            • makog
                              Rider
                              • 2010
                              • 345

                              #15
                              Zamieszczone przez tublab
                              phoneman, a tobie 235 Nm starcza?
                              Wydaje mi się że dużo łatwiej bedzie Ci znaleźć 110 w dobrej formie niż 130. Jak bedziesz miał mało pod noga to zrobisz sobie program.
                              http://www.wimeb.markomp.net
                              Już nie moja Skodzina
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                              Komentarz

                              • tublab
                                Classic
                                • 2010
                                • 13

                                #16
                                Jaka jest cena przeprogramowania takiego silnika?

                                Komentarz

                                • ADMINISTRACJA
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 223

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tublab
                                  Jaka jest cena przeprogramowania takiego silnika?
                                  chyba trochę za mało czasu poświęciłeś na czytanie forum, ta i wszystkie inne wątpliwości z tego wątku były już wałkowane dziesiątki razy, wystarczy poszukać :idea:
                                  Administracja Forum OCP

                                  Komentarz

                                  Pracuję...