Octavia II 1.9 TDI DPF i krótka jazda po miescie :/
Zamieszczone przez Big
westwi78, no wiec zlikwidujmu nawrotki i
No zlikwidują, i odetną ludzi z wiosek od wjazdu na drogę.
A gdyby ludzie tam przestrzegali przepisów, czyli nie zapier.. nie nawracali gdzie nie można, to by kłopotu nie było.
Nie można patrzeć tylko ze swojej perspektywy - jadącego prosto.
Octavia II 1.9 TDI DPF i krótka jazda po miescie :/
Hej,
Mam następujące pytania:
1. Czy ktoś ma podobną sytuację i z doświadczenia może potwierdzić że nic się nie dzieje zarówno z DPF jak i silnikiem?
2. Jak jeździć, eksploatować auto by nie zapchać filtra DPF w przypadku gdy?:
- w tygodniu co dzień dojeżdżam do pracy 4km (w jedną stronę),
- w weekend robię ok. 60km
- posiadam Octavie II 1.9 TDI z filtrem DPF.
Sprzedaż auta nie wchodzi w grę ponieważ jest moja sytuacja przejściowa która niestety może potrwać ok 1roku.
masz kilka rozwiązań:
jeździć i się nie przejmować(ja bym tak zrobił)
zmienić miejsce pracy, tak żeby było dalej
kupić rower :szeroki_usmiech
częściej robić dłuższe trasy
ogólnie w skodzie pdf daje radę i czasami przewietrz flaki :twisted:
no i kod Twojego silnika to BLS :P
Pozostaje jeszcze opcja wywalenia DPFa, nawet na forum są ludzie którzy mają z tym doświadczenie :szeroki_usmiech
Jedyna sensowna opcja to przepalać zawartość raz za czas. Abstinent ma rację DPF w tych silnikach jakos daje radę. Chociaż w chwili gdy odbierałem moją nową O2 w salonie (bez DPFa) przyjechał bardzo niezadowolony Pan, a niezadowolenie jego wynikało z zatkania owego filtra i kalkulacji kosztów jaką usłyszał :twisted:
Chociaż w chwili gdy odbierałem moją nową O2 w salonie (bez DPFa) przyjechał bardzo niezadowolony Pan, a niezadowolenie jego wynikało z zatkania owego filtra i kalkulacji kosztów jaką usłyszał :twisted:
Pewnie ten Pan był już trochę starszy, i nie ma zielonego pojęcia o jeździe klekotem.
Wystarczy jak częściej będziesz jechał trochę więcej niż te 4km i będzie git
No i przepychać bebechy.... :diabelski_usmiech
OctaviaTomki,
jesteś z wrocka to zgłoś się do http://www.ecuproject.pl/oferta.html (dawniej Dnosoft) i wytnij to cholerstwo a przy okazji zrób program a jak nie to tak jak radzą, jeździć i się nie przejmować, poszukaj też na forum bo był bardzo dokładny opis jak to dział i kiedy się wypala itp.
ooo znalazłem
OctaviaTomki, jezeli auto jest na gwarancji to jedziesz do ASO i kazesz wgrac najswiezsza wersje softu sterujacego silnikiem - i zapominasz ze masz DPF (do czasu padniecia ktoregos z czujnikow temperatury na wydechu);
jezeli auto jest po gwarancji - pozbywasz sie fizycznie DPF'a i programowo blokujesz jego wykrywanie
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
OctaviaTomki, jezeli auto jest na gwarancji to jedziesz do ASO i kazesz wgrac najswiezsza wersje softu sterujacego silnikiem - i zapominasz ze masz DPF (do czasu padniecia ktoregos z czujnikow temperatury na wydechu);
jezeli auto jest po gwarancji - pozbywasz sie fizycznie DPF'a i programowo blokujesz jego wykrywanie
by tak przyjechał do mnie i "kazał" wgrac jakąś wersję softu to myśle ze ...zaraz by pojechał do domu
a tak na powaznie , nie fleszuje się 1,9 z dpf.Nie tobią one wiele problemów jak osławione 2,0 w superbie
OctaviaTomki, ja mam również DPF'a tylko, że w 2.0 TDI - auto mam dwa lata (nie od nowości) przejechane 74 tys, jak kupiłem miało 54 - więc sam widzisz, że teraz mało jeżdżę - głównie miasto. Nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF'a i żadnego problemu z nim nie mam. Jeździć normalnie, nie mulić tylko korzystać z całego zakresu obrotów :diabelski_usmiech i będzie git. Ja DPF'a nie wywalam, chyba że padnie.
Jak ja w serwisie Plichty w Wejherowie, po zakupie auta, chciałem popytać co to jest ten DPF i z czym się go je to mechanicy zaczęli szukać przy kole zapasowym zbiorniczka na adblue :lol: i się jeszcze ze mną kłócili, że musi gdzieś być :lol:
Katastrofa z tymi filtrami jest. Kolega ma w passacie to ustrojstwo (jeździ do pracy na codzień i raz na rok na wakacje) i przeklina dzień w którym się zdecydował na kupno ekoligicznego silnika.
Co prawda O1 ale mam dolozonego DPFa (nie rozni sie zasada dzialania i oczyszczania od fabrycznych). Troszke naczytalem sie o nim na necie, takze w Auto Swiecie chyba ktoryms z zeszlego miesiaca byl obszerny artykul o tym ze filtrze. Ogolnie po wszystkich artykulach itp.: nie zamulam auta, biegi zmieniam przy normalnej jezdzie okolo 2500 tys. chyba ze zimny to nizej, czasem ostro przegonie autko, staram sie wyjechac na autostrade(najlepiej z zona na zakupy na slask, obydwoje zadowoleni) Pewne zrodla podaja ze najlepiej utrzymywac obroty ok. lub wyzej niz 2000 przez kilkanascie a moze raczej kilkadziesiat kilometrow i kiedy filtr sie nagrzeje to sie sam oczyszcza. Gdzies indziej czytalem ze obroty musza byc wyzsze (3500 obr\min) ale mysle ze jazda na rozsadnych obrotach po trasie wystarczy by nie zapchac go. Faktycznie w O2 nie jest zle, w pewnym artykule byl opisany przypadek nowej zafiry, tam dopiero jest porazka.
Dodam tylko ze zrobilem od marca 6500 km w duzej mierze tez po miescie, teraz jezdze coraz mniej, narazie zadnych zlych oznak, auta nie muli itp.
czy ty aby tego nie pomyliłeś z czymś innym :?: Pierwsze słyszę, żeby to w ogóle było wykonywalne, przecież sterownik silnika musi wiedzieć o tym, że takie ustrojstwo jest i do tego za pewne potrzeba dodatkowych czujników :!:
kupic benzyne! po co ci diesel przy takich przebiegach?
w sumie tak to wyglada np. w niemczech, auto na miasto benzynka a na trasy diesel. Ale u nas jest inaczej, jednak lepiej nie kupowac z DPFem na miasto.
Komentarz