[O1] Płyn hamulcowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    [O1] Płyn hamulcowy

    czeka mnie wymiana akumulatora w O1 AGR, ale czytam ten wątek i nie za bardzo rozumiem: czy teoretycznie nieskomplikowana czynność, czyli:

    - odkręcenie aku
    - odłączenie -
    - odłączone +
    - przełożenie aku
    - podłączenie +
    - podłączenie -
    - przykręcenie aku

    powoduje problemy ze sterownikami ABS, z ASR, itp?
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    [O1] Płyn hamulcowy

    mianowicie zbliża mi sie przegląd i musze wymienić płyn hamulcowy, teraz mam pytanie - czy koniecznie musi byc DOT4 ? czy np moge zalać Motula RBF 660 bo akurat kolega ma kilak butelek i moze mi dac za free ? słyszałem że płyn ten trzeba wymieniać max co rok, co sądzicie ? czy może zdac sie na serwis niech wleją swój ? BTW jak jest różnica miedzy DOT 4 a Dot 5,1 ?
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zgodnie z moją wiedzą płyn wymieniamy maksymalnie co dwa lata, lub po przebiegu 50.000. Oczywiście część ludzi wymienia częściej, ale statystycznie wymiany i tak wypadają co 5 lat, lub gdy coś się wysypie.

      Tak na serwis można się zdać, wleją odpowiedni. Inna sprawa, że najczęściej wymiana płynu to wielka iluzja w naszych warsztatach. Zwłaszcza w starych samochodach, praktykuje się wysysanie części i dolewkę, oczywiscie taka wymiana jest o d..pe rozbić.

      Motula RBF 660 akurat nie znam, musisz poczytać czy miesza się z DOT4, ale moim zdaniem gra nie jest warta świeczki, przecież ten płyn kosztuje grosze a wchodzi go tam niewiele.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • W1Michał
        Rider
        • 2006
        • 351

        #4
        hmm, kwestia jest taka że za płyn w ASO musiałbym i tak zapłacić, a tu mam za darmo i bądź co bądź "sportowy" więc sie zastanawiam nad tym Motulem, Info o nim

        100% syntetyczny płyn hamulcowy do hydraulicznych układów hamulcowych (stal lub carbon) i sprzęgłowych, bardzo wysoka temp. wrzenia: 312° C.Spełnia normy: FMVSS 116 DOT 4, SAE J1703, ISO 4925 "
        http://www.elcal.pl/

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zrobisz jak uznasz, ale po co Ci sportowy płyn do O1 1.6 pewno jeszcze na ori heblach ? Ori banka Skodowska kosztuje cos koło 18 PLN, mozesz dać im swój płyn na wymianę jeżeli wcześniej z nimi to ustalisz.

          zalecenia dla RBF 660 : Należy uniknąć mieszania z poliglikolowymi płynami hamulcowymi o niższych właściwościach. Nie należy mieszać w z produktami na baziesilikonu (DOT 5) lub produktami mineralnymi (LHM).

          BTW pochwal się tym MISTRZ POLSKI 2009, jakieś wyczyny na ćwiartkę ??

          miedzy DOT 4 a Dot 5,1
          Różnica jest w temp. wrzenia, i w tzw. bazie płyny te róznią sie składnikami chemicznymi. Po więcej infromacji odsyłam do forumowych fachowców od olejów, bo nie chcę wypisywać głupot.
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • W1Michał
            Rider
            • 2006
            • 351

            #6
            raczej zaleje to co mają w ASO w takim razie. A Mistrza Polski zdobyłem na zawodach Car Audio EASCA
            http://www.elcal.pl/

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Ja robię rocznie około 23.000 km i wymieniam co dwa lata. Leja w ASO przy przeglądzie i nie wnikam jaki.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              Pracuję...