Octavia 2 1.9 BKC Czy BJB ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #26
    Zamieszczone przez orzel720
    miło było popisać
    jak to było, jeszcze możemy tu koledze parę rozwiązań zaproponować
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #27
      Zamieszczone przez tomekkowalski
      Ponieważ co wezmę jakąś motoryzacyjną gazetę do rąk to cytam o pękających głowicach, usterkach filtra cząsteczek stałych, problemach z układem smarowania itd. Ostatni w jakiejś gazecie był ranking diesli i 2.0 tdi wypadło na ostatnim miejscu ( na czerono pisało nie polecamy ) a 1.9 tdi było na 2
      i pewnie dlatego koncern VW wycofuje 1,9 a 2,0 będzie dalej produkował

      ja 3 lata jeździłem 2,0tdi wyklinanym przez wszystkich BKD i moje jedyne naprawy silnika to była dwumasa(na gwarancji) i przy 115 padła klapa gasząca
      nie wiem jak ty uważasz ale jak dla mnie to żadne inwestycje
      a jesli chcesz mieć bezawaryjnie to raczej nie pozbywaj sie O1

      a przepraszam, jeszcze jedna rzecz- po sprzedaży okazało się, że Arturowi coś ubywa płynu- serwis stwierdził od razu, że głowica/blok, ew pompa wody(5tys wczesniej był robiony rozrząd z pompą wody) ale nie wykonali nawet próby ciśnieniowej
      po diagnostyce w polecanym przez znajomych warsztacie okazało się, że to podciekał oring na jakimś trójniku przy glowicy
      więc może te pekające głowice to mit stworzony przez ASo w celu wykonywania kosztownych napraw?
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #28
        Zamieszczone przez piotrek_gdy
        i pewnie dlatego koncern VW wycofuje 1,9 a 2,0 będzie dalej produkował
        na tej zasadzie to 1,9 też będzie produkował -> jako 1,6
        akurat normy emisji spalin i taniość CRa nie mają nic do awaryjności, pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że im diesel spełnia wyższą normę tym bardziej awaryjny
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • piotrek_gdy
          RS
          • 2008
          • 7723
          • Volkswagen
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #29
          Zamieszczone przez szkoda
          im diesel spełnia wyższą normę tym bardziej awaryjny
          to tak samo jak auto bardziej skomplikowane/naszpikowane elektroniką to też awaryjne :szeroki_usmiech

          niestety o bezawaryjności jak w O1 to raczej możemy zapomnieć :wink:
          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2267
            • Superb III (3V3)

            #30
            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            więc może te pekające głowice to mit stworzony przez ASo w celu wykonywania kosztownych napraw?
            hmmm ciekawe pytanie
            tylko dlaczego nie znaleźli sobie jakiejś usterki w 1.9TDI o której byłoby głośno ?- przecież szedł jak ciepłe bułeczki... :roll: jakoś nie widzę tutaj teorii spiskowej koncernu i seriwsów

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #31
              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              to tak samo jak auto bardziej skomplikowane/naszpikowane elektroniką to też awaryjne :szeroki_usmiech
              no niestety tak jest, ale ja nic nie mam przeciwko gadżetom jak ktoś lubi
              tyle, że eko przekłada się wprost na silnik :?

              Zamieszczone przez piotrek_gdy
              niestety o bezawaryjności jak w O1 to raczej możemy zapomnieć :wink:
              nie ma szans...
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • tomekkowalski
                Drive
                S_OCP Member
                • 2007
                • 71

                #32
                Z postów wywnioskowałem że każdy 1.9 bedzie dobry prócz tego BLS z DPF tak ?

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez tomekkowalski
                  Z postów wywnioskowałem że każdy 1.9 bedzie dobry prócz tego BLS z DPF tak ?
                  tak
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez loru
                    Zamieszczone przez tomekkowalski
                    Z postów wywnioskowałem że każdy 1.9 bedzie dobry prócz tego BLS z DPF tak ?
                    tak
                    ja bym uściślił:
                    "każdy będzie tak samo dobry prócz tego BLS z DPF"
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez orzel720
                      tylko dlaczego nie znaleźli sobie jakiejś usterki w 1.9TDI o której byłoby głośno
                      sam napisałes wyżej że takowe usterki są
                      a ja czasem czytuję na forum o problemach z nierówną pracą w 1,9, o padających dwumasach
                      więc może to nie do konca tak różowo wygląda
                      niewątpliwie jako, że silnik jest prostszy to może ciut mniej awaryjny :wink:

                      ale niewątpliwie więcej IMHO przyjemnosci z jazdy zapewnia jazda 2,0
                      więc wybór - albo prostota albo przyjemność( a za przyjamności trzeba płacić :diabelski_usmiech )
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • paweł2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1405

                        #36
                        motor 2.0cr jezdzi super.A ma byc podobno 1.6cr 140km.
                        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez piotrek_gdy
                          ale niewątpliwie więcej IMHO przyjemnosci z jazdy zapewnia jazda 2,0
                          to nie ulega wątpliwości

                          Zamieszczone przez paweł2
                          motor 2.0cr jezdzi super.A ma byc podobno 1.6cr 140km.
                          tak, tylko głównie chodzi o używane auta z silnikiem 1,9TDI PD
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • orzel720
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2267
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            orzel720 napisał/a:
                            tylko dlaczego nie znaleźli sobie jakiejś usterki w 1.9TDI o której byłoby głośno

                            sam napisałes wyżej że takowe usterki są
                            oczywiście że zdarzają się usterki jak to w każdym silniku każdego auta ale o problemach z 2.0 tdi zdecydowanie głośniej słychać we wszelkich mediach oraz na placach warsztatowych...
                            Z jakiegoś powodu nazywanie 1.9 "nieśmiertelnym" tudzież słynnym w pozytywnych sensie musi mieć jakieś uzasadnienie... - no chyba że to taka zmowa właścicieli autek z całej Europy i nie tylko na przestrzeni wielu lat :lol:

                            [ Dodano: Nie 19 Wrz, 10 11:58 ]
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            a ja czasem czytuję na forum o problemach z nierówną pracą w 1,9, o padających dwumasach
                            więc może to nie do konca tak różowo wygląda
                            niewątpliwie jako, że silnik jest prostszy to może ciut mniej awaryjny :wink:
                            a ja właśnie czytam sobie ostatni AŚ i proponuję Tobie w wolnej chwili jeszcze go na jakiejś stacji kupić/przejrzeć. No chyba że AŚ jest finansowany przez userów 1.9 żeby pogrążyć 2.0 :wink:

                            [ Dodano: Nie 19 Wrz, 10 11:59 ]
                            ale niewątpliwie więcej IMHO przyjemnosci z jazdy zapewnia jazda 2,0
                            tu się zgadzam nikt tutaj w wątku chyba nie zaprzeczał przyjemności z większego stada kucyków

                            [ Dodano: Nie 19 Wrz, 10 12:03 ]
                            Zamieszczone przez piotrek_gdy
                            więc wybór - albo prostota albo przyjemność( a za przyjamności trzeba płacić :diabelski_usmiech )
                            albo virusik na 140-145 KM i osiągi porównywalne.

                            Ok wszystko zostało powiedziane i autor wątku już chyba się naczytał zresztą znajdzie sobie więcej info w szukajce

                            Bardzo dziękuję za dysputę i do następnego wątku

                            Komentarz

                            • Grzegorz1985
                              Classic
                              • 2010
                              • 10

                              #39
                              Podepnę się do tematu:
                              jestem nowym członkiem forum, także z góry przepraszam, jeśli coś namieszam.
                              Obecnie jeżdżę fiatem punto, przymierzam się do zmiany auta i od dłuższego czasu moją uwagę skupia Octavia. Ale również mam problem co wybrać: OI (sedan) czy OII (sedan/kombi)??
                              Mogę wydać (a raczej będę mógł jak zarobię) max 35 000 zł, auto ma być nie starsze niż 2005r., diesel
                              Myślałem nad:
                              OI 1.9 TDI 110KM (cieżko znaleźć młde modele)
                              OII 1.9 TDI 105KM (ale czytałem, że auto jest trochę mułowate)
                              OII 2.0 TDI 140KM
                              Czy te wersje OII można dostać bez DPF ???
                              Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #40
                                Zamieszczone przez Grzegorz1985
                                Czy te wersje OII można dostać bez DPF ???
                                można
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Grzegorz1985
                                  Myślałem nad:
                                  OII 1.9 TDI 105KM (ale czytałem, że auto jest trochę mułowate)
                                  Czy te wersje OII można dostać bez DPF ???
                                  Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
                                  a jaki masz silnik w tym swoim punto?
                                  ja mam 1.9 i nie zauważam żeby był za mułowaty, no może powyżej 140-150 przydało by się trochę więcej mocy :P
                                  a tak naprawdę spoko silnik, no i to spalanie...

                                  Komentarz

                                  • tomil
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1179

                                    #42
                                    Zamieszczone przez abstinent
                                    ja mam 1.9 i nie zauważam żeby był za mułowaty
                                    Jest. Przed modem :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
                                    It doesn't matter what we're losing
                                    It only matters what we're going to find!

                                    Komentarz

                                    • Grzegorz1985
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 10

                                      #43
                                      Moje punto prawie łapie się do F1, oryginalnie 60 koni, z tego na pewno kilka już zdechło ('95).
                                      Przed modem ??? Znaczy przed tuningiem ???

                                      Komentarz

                                      • tomil
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 1179

                                        #44
                                        Przed modem ??? Znaczy przed tuningiem ???
                                        Ja vohl.

                                        Ale przy 60 kucach 105 konny motor (w rzeczywistości ok 110-120 KM) to jest potwór.
                                        It doesn't matter what we're losing
                                        It only matters what we're going to find!

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez orzel720
                                          albo virusik na 140-145 KM i osiągi porównywalne
                                          orzel720, moja O2 fabrycznie miała 160KM, więc nawet osiągi nie byłyby porównywalne
                                          a po programie zrobiło się w niej grubo więcej
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • tomekkowalski
                                            Drive
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 71

                                            #46
                                            Nie no twoja Okta jest najszybsza, najmocniejsz i naturallnie najlepsza, to się wie.

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Po zakupie mojej o2 tez naczytałem sie o awariach bkd, zrobiłem nią około 50tys i ma juz ponad 113tys w tym około 45tys po programach.

                                              Z awarii to padła klapka gaszenia koszt orginału to około 750zł, teraz wymieniłem dwumase wraz z tarczą i dociskiem sachs koszt 2tys jak sie dobrze poszuka, raz czujnik parkowania około 200zł w aso.

                                              Mam zamiar kolejny raz juz podniesc mu moc tak do około 230KM i nie boje sie o silnik, jak ma sie cos wysrac to i tak sie wysra, wychodze z załozenia ze jak ktos płaci np 60 czy 80 tys za auto to chyba naprawa usterki nawet za 2 czy 3 tys raz na kilka lat nie powinna specjalnie boleć :wink:

                                              Więc nie bujmy sie usterek naszych bolidów, bedziemy lepiej spac
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • piotrek_gdy
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 7723
                                                • Volkswagen
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez tomekkowalski
                                                Nie no twoja Okta jest najszybsza, najmocniejsz i naturallnie najlepsza
                                                tomekkowalski, jest wiele ładniejszych i szybszych aut na tym forum od mojej
                                                po prostu staram się rzetelnie przedstawić temat a nie bazuję na tzw 'opinii ogólnej'
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz

                                                • Ivan
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 148
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  #49
                                                  Witam Panowie tak sobie czytam to co piszecie na temat 1.9 czy 2.0TDI.

                                                  Sam posiadam BKD i przez 14 miesięcy zrobiłem 44 tys. km.

                                                  I nie naprawiałem niczego w silniku i osprzęcie. Wymiana oleju

                                                  co 10 tysiaków i do tego leje MOTOR-LIFE i od wymiany do wymiany

                                                  nie dolewam oleju jak wielu moich znajomych. Polecam wszystkim

                                                  2,0TDI bo nie ma się czego bać. Mam kumpla ma na A6 przejechane

                                                  ponad 230 tysiaków w 2.0TDI i jak do tej pory bez jakiejkolwiek awarii.

                                                  Auto reguralnie serwisowane w ASO. Strach na wielkie oczy. :diabelski_usmiech

                                                  A najwięcej o usterkach opowiadają ludzie nie posiadający 2.0TDI. :drive:

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Ivan, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=8002&start=0
                                                    Dobrze się mówi jak się nic nie psuje :shock:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...