witam panowie po bardzo długiej przerwie i od razu mam prośbę/pytanie czy dałoby się na terenie Olsztyna podłączyć moją octavie pod vaga żeby odczytać błędy i ewentualnie usunąć? Pozdrawiam
[Inne] Zimowe opony. Felgi vs alufelgi
Zwiń
X
-
Re: Zimowe opony. Felgi vs alufelgi
ja osobiscie mam 2 komplety alufelg,Zamieszczone przez MoFoSNCo myślicie o przekładce opon zimowych na alufelgi?
Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
mozna dostac specjalne alufelgi na zime o mocniejszej powloce ochronnej...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
-
Re: Zimowe opony. Felgi vs alufelgi
Nawet zwykłe aluminiowe felgi zazwyczaj mają dobrą warstwę ochronna antykorozyjną. Stalowe felgi nie mają w ogóle, i tym bardziej korodują jeśli mają kołpaki założone, bo wszystkie zanieczyszczenia zbierają się pod kołpakami.Zamieszczone przez PiotrekDKja osobiscie mam 2 komplety alufelg,Zamieszczone przez MoFoSNCo myślicie o przekładce opon zimowych na alufelgi?
Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
mozna dostac specjalne alufelgi na zimę o mocniejszej powloce ochronnej
Komentarz
-
-
i co to wnioslo do dyskusji??Zamieszczone przez rkbPiotrekDK, fajnie, ale my nie z Danii, jakbym tam mieszkal jezdzil bym na 19stkach
MoFoSN nie o to pytal :roll:...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088
Komentarz
-
-
Opony nie lubią przekładania, składowanie samych opon (bez felg) też niesie ze sobą większe ryzyko ich uszkodzenia. Częste przekładanie opon może też wyjść "bokiem" samym alufelgom, bo za którymś razem mogą uszkodzić przy przekładaniu lakier, w wtedy solne błoto zimą dopełni zniszczenia.
Moim zdaniem lepiej mieć dwa komplety felg. A czy drugi komplet to mają być stalówki czy aluminiowe, to już zależy ile mamy kasy do wydania. Ja właśnie przymierzam się do felg i opon na zimę i chyba właśnie ze względów budżetowych zdecyduję się na stalówki. Chyba, że w rozsądnej cenie uda się kupić alu.
Komentarz
-
-
Ja kupuje na zimę 16 cali w stali. I tak w zimę to samochód jest praktycznie cały czas brudny więc IMO efektu nie daje alufelga. Oczywiście to jest tylko moje zdanie. Poza tym słyszałem o paru przypadkach (nawet dwa wśród znajomych) o pęknięciu felgi na dziurze w zimę. Nie wiem czy były jakieś lipne czy co ale fakt faktem niewiadomo na co się trafi.
Komentarz
-
-
od co najmniej 10lat mam zawsze dwa komplety kół. W O2 miałem alu/lat + stal/zima, w Outku mam 2xalu. Warto mieć dwa komplety, a już mniejsze znaczenie czy Al czy stal. Jak nagle spadnie śnieg to sam przełożysz koła w pół godziny, a nie będziesz stał w kolejkach. Później najwyżej podjedziesz wyważyć, jak będzie coś nie tak i jak się "korki rozładują". Odnośnie rdzewienia stali - to ori felgi trochę rdzewieją na rantach, ale przy kołpakach to jest prawie niewidoczne, więc nie ma co robić z tego wielkiej przewagi alu. Dobre alu też nie pękają, ostatnio pojawiły się mocno konkurencyjne cenowo fele z Chin - mogą być różnej jakości.Zamieszczone przez MoFoSNWarto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
Komentarz
-
-
Zmieniacie alufalgi na zimę ?
Witam,
Zastanawiam się czy wymienić na zimę alusy na jakieś stalówki.
Kiedyś (w poprzednim aucie) zawsze wymieniałem, ale wydawało mi się że robili tak wszyscy, teraz jednak coraz częściej widzę zimą auta na alusach. Nie mam jakiś super felg, jest to jakiś standardowy model, który dają co Elegance (choć cena w salonie za sztukę to JEDYNE 900zł !!!).
A wy jak robicie ? Zostajecie przy alu, czy wymieniacie ? Czy może macie 2 komplety alu ?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zdecydowanie wymieniam (zresztą już to zrobiłem). Przy naszych drogach w zimie lepiej nie ryzykować. Latem dziurę łatwiej zauważyć, zimą może być zonk, więc po co sie martwić w przyszłości jak można wcześniej wszystkiemu zapobiec. Koszt używanych stalówek 16'' to koło 400-500zł za komplet. Alusy są znacznie droższe. Decyzja jednak należy oczywiście tylko i wyłącznie do właściciela autka. Jak masz kasę na 2 komplety alu to oczywiście nikt Ci nie zabroni jeżdzić zimą na takich felgach.Skoda Octavia 2 FL 1.4 TSI Elegance
Komentarz
-
-
WRB, ja zawsze wymieniam, teraz tj: poczatek pazdziernika, kupiłem w ASO 5 felg stalowych ORI 15 cali , załozyłem zimowki , lewarek w garazu i problem z głowy. zapłaciłem koło 900 zł za 5 felg (mały rabacik) wolalem orginalne niz Made in Alledrogo, mam zle wspomnienia z podrobkami tzw zamiennikami, kiedys w Seicento mi sie rozsspawała bo chciałem zaoszczedzic 50 zł na feldze.
Komentarz
-
-
WRB, można miec 2x alu albo alu i stal na zimę
ja osobiście jestem zwolennikiem posiadania 2 kompletów kół- mniej felgi przy zakladaniu się niszczą i łatwiej skladowac koła niz same opony które powinny być co miesiąc obracane
poza tym wyznaję taka zasadę, że ori alu idą na zimę jako nieco odporniejsze a jakies ładne felgi dopbieram na latoprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Czyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.
Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
Komentarz
-
-
dokładnie tak :idea:Zamieszczone przez WRBCzyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.
Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
Również posiadam 2 komplety kół , jeden letni , drugi zimowy . Unikam w ten sposób kolejek w serwisie bo wymieniam koła sam a wyważam je w środku sezonu tzn. komplet letni w styczniu/lutym a zimowy w sierpniu/wrześniu
Miny fachmanów w serwise bezcenne :szeroki_usmiech
Na zimę mam komplet z felgami stalowymi , które są tańsze , łatwiejsze w ewentualnym prostowaniu a opony mają wyższy profil bo zamiast 16 mam 15" .Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
nie, obydwa będą dobreZamieszczone przez WRBCzyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.
Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
zastanawiam się nad teoretyczną sytuacją jakiejś stłuczki w zimie na kołach mniejszych/większych/innych rozmiarów niż fabryczne.Zamieszczone przez WRBNa lato mam 205/55 R16,
z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
Czy ubezpieczyciel może (mógłby) odmówić wypłaty odszkodowania powołując się na niezgodność kół samochodu z homologacją?
Gdzieś już chyba była taka dyskusja... :?:
Komentarz
-
-
ale po co masz się teoretycznie zastanawiać, kiedy praktycznie masz tyle homologowanych kompletów, że każdy znajdzie coś co mu odpowiada, więc to chyba bez sensu.Zamieszczone przez maclukezastanawiam się nad teoretyczną sytuacją jakiejś stłuczki w zimie na kołach mniejszych/większych/innych rozmiarów niż fabryczne.Zamieszczone przez WRBNa lato mam 205/55 R16,
z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
Czy ubezpieczyciel może (mógłby) odmówić wypłaty odszkodowania powołując się na niezgodność kół samochodu z homologacją?
Gdzieś już chyba była taka dyskusja... :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Na zimę kupiłem 2-gi komplet alumów są to alumy ATT model chyba 840 (takie 5-cio ramienne). Sprawuja sie bardzo dobrze.
------> Jest Lexus CT200h
[/scroll:d077aef450]
Komentarz