[Inne] Zimowe opony. Felgi vs alufelgi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Richie
    Classic
    • 2010
    • 8

    [Inne] Zimowe opony. Felgi vs alufelgi

    witam panowie po bardzo długiej przerwie i od razu mam prośbę/pytanie czy dałoby się na terenie Olsztyna podłączyć moją octavie pod vaga żeby odczytać błędy i ewentualnie usunąć? Pozdrawiam
  • MoFoSN
    Drive
    • 2009
    • 47

    #2
    [Inne] Zimowe opony. Felgi vs alufelgi

    Co myślicie o przekładce opon zimowych na alufelgi?
    Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?

    Komentarz

    • PiotrekDK
      Elegance
      • 2007
      • 798
      • Seat

      #3
      Re: Zimowe opony. Felgi vs alufelgi

      Zamieszczone przez MoFoSN
      Co myślicie o przekładce opon zimowych na alufelgi?
      Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
      ja osobiscie mam 2 komplety alufelg,
      mozna dostac specjalne alufelgi na zime o mocniejszej powloce ochronnej
      ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
      mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

      Komentarz

      • Big
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6389

        #4
        Zamieszczone przez PiotrekDK
        ja osobiscie mam 2 komplety alufelg,
        Mam dokładnie tak samo Na zimę kupiłem 2-gi komplet alumów są to alumy ATT model chyba 840 (takie 5-cio ramienne). Sprawuja sie bardzo dobrze.
        Czarny Elegance

        Komentarz

        • MoFoSN
          Drive
          • 2009
          • 47

          #5
          Re: Zimowe opony. Felgi vs alufelgi

          Zamieszczone przez PiotrekDK
          Zamieszczone przez MoFoSN
          Co myślicie o przekładce opon zimowych na alufelgi?
          Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
          ja osobiscie mam 2 komplety alufelg,
          mozna dostac specjalne alufelgi na zimę o mocniejszej powloce ochronnej
          Nawet zwykłe aluminiowe felgi zazwyczaj mają dobrą warstwę ochronna antykorozyjną. Stalowe felgi nie mają w ogóle, i tym bardziej korodują jeśli mają kołpaki założone, bo wszystkie zanieczyszczenia zbierają się pod kołpakami.

          Komentarz

          • rkb
            RS
            • 2008
            • 2152
            • Rapid Spaceback (NH1)
            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

            #6
            PiotrekDK, fajnie, ale my nie z Danii, jakbym tam mieszkal jezdzil bym na 19stkach
            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

            Komentarz

            • PiotrekDK
              Elegance
              • 2007
              • 798
              • Seat

              #7
              Zamieszczone przez rkb
              PiotrekDK, fajnie, ale my nie z Danii, jakbym tam mieszkal jezdzil bym na 19stkach
              i co to wnioslo do dyskusji??
              MoFoSN nie o to pytal :roll:
              ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
              mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Opony nie lubią przekładania, składowanie samych opon (bez felg) też niesie ze sobą większe ryzyko ich uszkodzenia. Częste przekładanie opon może też wyjść "bokiem" samym alufelgom, bo za którymś razem mogą uszkodzić przy przekładaniu lakier, w wtedy solne błoto zimą dopełni zniszczenia.
                Moim zdaniem lepiej mieć dwa komplety felg. A czy drugi komplet to mają być stalówki czy aluminiowe, to już zależy ile mamy kasy do wydania. Ja właśnie przymierzam się do felg i opon na zimę i chyba właśnie ze względów budżetowych zdecyduję się na stalówki. Chyba, że w rozsądnej cenie uda się kupić alu.

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Ja kupuje na zimę 16 cali w stali. I tak w zimę to samochód jest praktycznie cały czas brudny więc IMO efektu nie daje alufelga. Oczywiście to jest tylko moje zdanie. Poza tym słyszałem o paru przypadkach (nawet dwa wśród znajomych) o pęknięciu felgi na dziurze w zimę. Nie wiem czy były jakieś lipne czy co ale fakt faktem niewiadomo na co się trafi.
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez MoFoSN
                    Warto przez zimę oszczędzać swoje alu i wrzucić zimówki na zwykłe felgi stalowe?
                    od co najmniej 10lat mam zawsze dwa komplety kół. W O2 miałem alu/lat + stal/zima, w Outku mam 2xalu. Warto mieć dwa komplety, a już mniejsze znaczenie czy Al czy stal. Jak nagle spadnie śnieg to sam przełożysz koła w pół godziny, a nie będziesz stał w kolejkach. Później najwyżej podjedziesz wyważyć, jak będzie coś nie tak i jak się "korki rozładują". Odnośnie rdzewienia stali - to ori felgi trochę rdzewieją na rantach, ale przy kołpakach to jest prawie niewidoczne, więc nie ma co robić z tego wielkiej przewagi alu. Dobre alu też nie pękają, ostatnio pojawiły się mocno konkurencyjne cenowo fele z Chin - mogą być różnej jakości.

                    Komentarz

                    • WRB
                      Drive
                      • 2010
                      • 46

                      #11
                      Zmieniacie alufalgi na zimę ?

                      Witam,

                      Zastanawiam się czy wymienić na zimę alusy na jakieś stalówki.
                      Kiedyś (w poprzednim aucie) zawsze wymieniałem, ale wydawało mi się że robili tak wszyscy, teraz jednak coraz częściej widzę zimą auta na alusach. Nie mam jakiś super felg, jest to jakiś standardowy model, który dają co Elegance (choć cena w salonie za sztukę to JEDYNE 900zł !!!).

                      A wy jak robicie ? Zostajecie przy alu, czy wymieniacie ? Czy może macie 2 komplety alu ?

                      Pozdrawiam
                      www.oskarwrobel.pl

                      Komentarz

                      • Mihau
                        RS
                        • 2009
                        • 7460
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        Ja zmieniłem 17" alu na 16" stalówki. Wszystko zależy od Ciebie. Jeżeli chcesz mieć alu to bym zakupił na Twoim miejsu jakiś drugi komplet i będzie wygodniej, bo co sezonowa zmiana opon może uszkodzić felgę przy nieumiejętnej obsłudze.
                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz

                        • zaczo
                          Drive
                          • 2010
                          • 41

                          #13
                          Zdecydowanie wymieniam (zresztą już to zrobiłem). Przy naszych drogach w zimie lepiej nie ryzykować. Latem dziurę łatwiej zauważyć, zimą może być zonk, więc po co sie martwić w przyszłości jak można wcześniej wszystkiemu zapobiec. Koszt używanych stalówek 16'' to koło 400-500zł za komplet. Alusy są znacznie droższe. Decyzja jednak należy oczywiście tylko i wyłącznie do właściciela autka. Jak masz kasę na 2 komplety alu to oczywiście nikt Ci nie zabroni jeżdzić zimą na takich felgach.
                          Skoda Octavia 2 FL 1.4 TSI Elegance

                          Komentarz

                          • Rekin Chlebojad
                            Rider
                            • 2010
                            • 474

                            #14
                            WRB, ja zawsze wymieniam, teraz tj: poczatek pazdziernika, kupiłem w ASO 5 felg stalowych ORI 15 cali , załozyłem zimowki , lewarek w garazu i problem z głowy. zapłaciłem koło 900 zł za 5 felg (mały rabacik) wolalem orginalne niz Made in Alledrogo, mam zle wspomnienia z podrobkami tzw zamiennikami, kiedys w Seicento mi sie rozsspawała bo chciałem zaoszczedzic 50 zł na feldze.
                            [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                            Komentarz

                            • piotrek_gdy
                              RS
                              • 2008
                              • 7723
                              • Volkswagen
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              WRB, można miec 2x alu albo alu i stal na zimę
                              ja osobiście jestem zwolennikiem posiadania 2 kompletów kół- mniej felgi przy zakladaniu się niszczą i łatwiej skladowac koła niz same opony które powinny być co miesiąc obracane

                              poza tym wyznaję taka zasadę, że ori alu idą na zimę jako nieco odporniejsze a jakies ładne felgi dopbieram na lato
                              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                              Komentarz

                              • Luki80a
                                Rider
                                • 2010
                                • 341
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Wszystko zależy od właściciela.
                                W poprzednim aucie przed każdym sezonem zmieniałem gumy. Felgi stalowe.
                                Teraz mam alusy, i na zimę stalowe. Tak że po problemie. Bez kolejek i w ogóle
                                Była O1 AGR

                                Jest O1FL ALH

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  a najbardziej to niszczą się opony przy przekładaniu, najlepiej mieć 2 komplety a czy alu czy blaszanki to już wszystko jedno.
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • janusz35
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 143
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zmieniam

                                    Zmieniam na stalowe bo akurat na takich mam zimówki ale gdybym miał na alusach to bym zmienił na alusy . Więc wychodzi że zmieniam tylko dlatego aby nie bawic się dwa razy w roku w wizyte u wulkanizatora (zwłaszcza, że w szczycie sa kolejki).

                                    Komentarz

                                    • WRB
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 46

                                      #19
                                      Czyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.

                                      Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
                                      z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
                                      www.oskarwrobel.pl

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez WRB
                                        Czyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.

                                        Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
                                        z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
                                        dokładnie tak :idea:

                                        Również posiadam 2 komplety kół , jeden letni , drugi zimowy . Unikam w ten sposób kolejek w serwisie bo wymieniam koła sam a wyważam je w środku sezonu tzn. komplet letni w styczniu/lutym a zimowy w sierpniu/wrześniu Miny fachmanów w serwise bezcenne :szeroki_usmiech
                                        Na zimę mam komplet z felgami stalowymi , które są tańsze , łatwiejsze w ewentualnym prostowaniu a opony mają wyższy profil bo zamiast 16 mam 15" .
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez WRB
                                          Czyli warto mieć dwa komplety, choćby ze względu na to, że samemu można poradzić sobie z wymianą kół. OK - od 8 lat zawsze miałem osobny komplet na stalówkach, zrobię tak i teraz.

                                          Teraz jeszcze pytanie co do rozmiarów. Na lato mam 205/55 R16,
                                          z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
                                          nie, obydwa będą dobre
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • macluke
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 875

                                            #22
                                            Zamieszczone przez WRB
                                            Na lato mam 205/55 R16,
                                            z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
                                            zastanawiam się nad teoretyczną sytuacją jakiejś stłuczki w zimie na kołach mniejszych/większych/innych rozmiarów niż fabryczne.
                                            Czy ubezpieczyciel może (mógłby) odmówić wypłaty odszkodowania powołując się na niezgodność kół samochodu z homologacją?
                                            Gdzieś już chyba była taka dyskusja... :?:

                                            Komentarz

                                            • oizo
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 394
                                              • Octavia I combi (1U5)
                                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                              #23
                                              W Niemczech masz w briefie wpisane koła a w Polsce nie ma. Więc nie powinno być problemów.
                                              Moja furka
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

                                              Komentarz

                                              • blackrs
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4826
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Ja kupuje na zimę 16 cali w stali.
                                                i dokladnie tak samo robie i ja. poprzedni sezon jeździłem na alu zima i bez sensu cigle bloto sól teraz kupiłem stalówki i z glowy...
                                                BYŁA o1 rs
                                                BYŁA o2 1.6
                                                JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez macluke
                                                  Zamieszczone przez WRB
                                                  Na lato mam 205/55 R16,
                                                  z tego co wyczytałem lepszym wyborem na zimę będzie 195/65 R15 tak ?
                                                  zastanawiam się nad teoretyczną sytuacją jakiejś stłuczki w zimie na kołach mniejszych/większych/innych rozmiarów niż fabryczne.
                                                  Czy ubezpieczyciel może (mógłby) odmówić wypłaty odszkodowania powołując się na niezgodność kół samochodu z homologacją?
                                                  Gdzieś już chyba była taka dyskusja... :?:
                                                  ale po co masz się teoretycznie zastanawiać, kiedy praktycznie masz tyle homologowanych kompletów, że każdy znajdzie coś co mu odpowiada, więc to chyba bez sensu.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...