Fulda CARAT PROGRESSO 195/65R15 91 V czy Barum BRAVURIS
Witam
Jak w temacie, nie wiem które kupić do swojej octy . Może ktoś mi podpowie bo w testach lepiej wychodzi fulda ale barum jest bardziej popularny .
Czekam na opinie . A może coś innego w tym przedziale kasowym? :?: :?: :?:
Powiem tak..... na barumach jezdziłem ubiegłego lata !! i porażka auto pływa!! nie idzie jezdzic - w tym roku kupiłem FULDY i jak narazie jest ok. Jeszcze jedno... jakbym miał jeszcze raz kupować nówki opny to kupiłbym GOODYEARY EXLLENCS dopłata ok 100 zł na sztuce ale jezdzi sie o wiele wiele lepiej. Jezdziłem kumpla autem i bez porównania. Ale jak masz dylemat to polecam fuldę
Ja bym brał Fulde... Barumy BARDZO szybko sie zużywają (szczególnie na przodzie nawet bez męcznia gumy) Ja w Octavii mam z tyłu Barumy jakies, z porzdu Firestone (bo Barum sie zużyły) kupione przez poprzedniego właściciela Czeszki.
Na fuldach carrat assuro zrobiłem jakieś 60 tys.
Jak dla mnie były to super oponki.
Kupując Octavię miałem założone jakieś letnie Goodyear. Bieżnik był o niebo w lepszym stanie niż w moich poprzednich fuldach. Ale co się okazało samochód ściągało, bujało przy większych prędkościach itp. co było nie do pomyślenia w fuldach. Gdyby nie to, że do zakupu zabrałem blacharza to pomyślałbym, że auto było nieźle przestawione.
Carat Progresso to nowość. W ostatnich testach jakie widziałem ta fulda zrównała się z Dunlop SP01.
Ja osobiście miałem już kupować te fuldy. Na Modlińskiej mieli je w cenie 228 z założeniem k
Ostatecznie zdecydowałem się Continentale Premium Contact 2 ale pustki w magazynach :evil:
Re: Fulda CARAT PROGRESSO 195/65R15 91 V czy Barum BRAVURI
Zamieszczone przez Mirosław Brożyń
Witam
Jak w temacie, nie wiem które kupić do swojej octy . Może ktoś mi podpowie bo w testach lepiej wychodzi fulda ale barum jest bardziej popularny .
Czekam na opinie . A może coś innego w tym przedziale kasowym? :?: :?: :?:
ja u siebie mam Fulda diadem na początku były super lecz po około 30000km już nie jest super :cry: porobiły sie "ząbki" Panowie z ASKO stwierdzili, ze auto i zbieżność są OK. A na oponach zabki według nich to wina opon.
Kiedys moj byly nauczyciel informatyki mowil ze zalozyl sobie barumy (chyba brillance czy jakos tak) w hondzie transalp i mowil ze w zyciu drugi raz tego gowna kupi, nie wiem jak jest teraz ale czytajac powyzsze komentarze to chyba wiele sie nie zmienilo :wink:
ja tej wiosny postanowilem sprawic mojej niunce ladne oponki i kupilem DUNLOP SP SPORT 01 205/60/15
i powiem wam ze bez porownania wszystkie moje poprzednie oponki (michelin energy, conti supercont, pirelki wszystkie mialem w rozmiarach 195/60/15 )
to tak jak by porownac malucha do S-classy, autko w zakretach trzyma sie jak przyklejone
teraz jedynym moim zmartwieniem podczas pokonywania zakretow nie jest ze auto mi zarzuci itp. tylko zebym nie wypadl z siedzenia :twisted: , pewno to jest takze zasluga innych rozmiarow
aha oponek wogole nie slychac(przy kazdej predkosci)
dodatkowo mam 2lata gwarancji i 2lata assistance wiec 4 senozy mam swiety spokoj
za cene 387zl/szt. chyba nie moglem kupic lepszych
nie wiem jeszcze jak to sie odbije na spalaniu i przyspieszeniu
ale teraz podczas wchodzenia w zakrety mam ciaglego banana na twarzy :lol:
narazie przejechalem na nich ok 500km (pierwsze 200km bylo spokojne zeby dotrzec oponke)
ale jak narazie moge z czystym sumieniem polecic ja kazdemu maniakowi zakretow
nie wiem jeszcze jak to sie odbije na spalaniu i przyspieszeniu
zapewne przyspieszenie sie polepszy a spalanie spadnie :hmm
Zamieszczone przez chester121
ale teraz podczas wchodzenia w zakrety mam ciaglego banana na twarzy :lol:
parafrazując Bogusława Lindę "Co Ty wiesz o zakrętach" :rofl
Zamieszczone przez chester121
ale jak narazie moge z czystym sumieniem polecic ja kazdemu maniakowi zakretow
jak wszystkie balony o profilu powyzej 55 napewno doskonale nadają się do szybkiego brania zakrętów k
jak będziesz kiedyś planował przejażdżkę samochodem wyposażonym w zawieszenie (bo AFAIR w Twoim samochodzie jest seryjne) zaopatrz się wcześniej w odpowiedniej wielkości pampersa :diabelski_usmiech aż się boje pomyslec jaka moze byc Twoja reakcja skoro zmiana profilu z 65 na 60 wywołała taką euforię :shock:
MisiekWAW, ja nie mowie o jakis sporotwych zawieszeniach!!
zdziwisz sie ale ta twoja octavia to pikus przy autach w ktorych ja jezdzilem, i nie chodzi mi tu o przechwalanki tylko usiadomic cie chce ze nie tylko ty jestes krolem szos i zakretow, i nie tylko ty wiesz co to znaczy dobra przyczepnosc bo do O1 kupiles sobie jakies fele, oponki i "sportowa" zawieche i myslisz ze juz masz dobre sportowe auto.
podejzewam ze to co masz w srodku to tylko imitacja sportowych czesci bo sportowe znaczy drogie i nie trwale a watpie ze zawieszenie wymieniasz co kilka tys km
wiem jak auto moze sie trzymac!! ale wiem takze ze zeby sa cenna rzecza i wole miec ciut gorsze trzymanie i wszystkie zeby, niz profil 45 i na kosce brukowej patrzec jak mi "plomby wypadaja" :twisted:
jezdziles focuse ST z felgami 17" i oponkami o 245/45R17 takie opony sa fajne do pokonywania zakretow i koles sobie je chwali ale co z tego jak jezdzilem z nim po wrocku to kazdy kamyczek czuc
albo BMW z3 na oponach tak duzych ze jedna mogla by zastapic u ciebie 2
mi chodzilo ze oponki bardzo dobrze sie trzymaja przy zachowaniu komfortu jazdy
a ty mi wyjezdzasz z bogusiem linda :twisted:
MisiekWAW, ja nie mowie o jakis sporotwych zawieszeniach!!
zdziwisz sie ale ta twoja octavia to pikus przy autach w ktorych ja jezdzilem, i nie chodzi mi tu o przechwalanki tylko usiadomic cie chce ze nie tylko ty jestes krolem szos i zakretow, i nie tylko ty wiesz co to znaczy dobra przyczepnosc bo do O1 kupiles sobie jakies fele, oponki i "sportowa" zawieche i myslisz ze juz masz dobre sportowe auto.
podejzewam ze to co masz w srodku to tylko imitacja sportowych czesci bo sportowe znaczy drogie i nie trwale a watpie ze zawieszenie wymieniasz co kilka tys km
wiem jak auto moze sie trzymac!! ale wiem takze ze zeby sa cenna rzecza i wole miec ciut gorsze trzymanie i wszystkie zeby, niz profil 45 i na kosce brukowej patrzec jak mi "plomby wypadaja" :twisted:
jezdziles focuse ST z felgami 17" i oponkami o 245/45R17 takie opony sa fajne do pokonywania zakretow i koles sobie je chwali ale co z tego jak jezdzilem z nim po wrocku to kazdy kamyczek czuc
albo BMW z3 na oponach tak duzych ze jedna mogla by zastapic u ciebie 2
nie podniecaj sie bo ci zaszkodzi :zlosnik: nie uwazam sie za krola szos, uwazam tylko ze stopien podniecenia ktory osiagasz przy tak minimalnej zmianie profilu opony moze zaszkodzic twojemu zdrowiu :lol:
nigdy nie nazywalem Octavii a zwlaszcza diesla autem sportowym bo takim nie jest i nigdy nie bedzie, daleki jestem rowniez od niezdrowego podniecania sie prowadzeniem sie kibla o nazwie Octavia na kiblowatym seryjnym zawieszeniu i kiblowatym profilu 60 :evil:
nigy tez nie pisalem ze zalozylem do swojego samochodu cos sportowego bo tego nie robie
dodatkowo jezeli uwazasz ze wszystko co sportowe musi byc nietrwale oznacza niestety ze masz o tym jeszcze mniejsze pojecie niz do tej pory mi sie wydawalo
Wyrosłem również z chwalenia sie na prawo i lewo czym to ja nie jeździłem, bo moi koledzy mają kupe chajsu... albo ich rodzice :? Chociaz kilkoma szybkimi autkami zdarzylo mi sie pojezdzic k
Gwoli scislosci na oponie 245/45 jest całkiem sporo gumy w porownaniu z np 225/45 wiec nie widze w tych oponach niczego extremalnego
Zamieszczone przez chester121
autko w zakretach trzyma sie jak przyklejone
teraz jedynym moim zmartwieniem podczas pokonywania zakretow nie jest ze auto mi zarzuci itp. tylko zebym nie wypadl z siedzenia
Zamieszczone przez chester121
ale jak narazie moge z czystym sumieniem polecic ja kazdemu maniakowi zakretow
Zamieszczone przez chester121
mi chodzilo ze oponki bardzo dobrze sie trzymaja przy zachowaniu komfortu jazdy
nic dodac nic ujac 8) naucz sie w takim razie budowac zdania bo tu slowa o komforcie nie widze 8)
nie podniecaj sie bo ci zaszkodzi nie uwazam sie za krola szos, uwazam tylko ze stopien podniecenia ktory osiagasz przy tak minimalnej zmianie profilu opony moze zaszkodzic twojemu zdrowiu
bo widzisz jestem typem czlowieka ktory cieszy sie z kazdej zmieny (nawet minimalnej) ja wiem ze ty bys sie ucieszyl jak bys przeszedl z 165/75/13 na 275/35/19
dla ciebie taka zmiana dopiero by byla zadowalajaca, ja naszczescie taki nie jestem!!!
Zamieszczone przez MisiekWAW
dodatkowo jezeli uwazasz ze wszystko co sportowe musi byc nietrwale oznacza niestety ze masz o tym jeszcze mniejsze pojecie niz do tej pory mi sie wydawalo
ja ci powiem na przyladzie rowerku lancuch zwykly kosztuje 30zl lancuch ktory wykorzystuja kolarze kosztuje 3razy tyle ale jest jakies 30% lzejszy i 2-3krotnie mniej trwaly
fakt ze moge sie nie znac w sposob wystarczajacy aby z toba dyskutowac, ale nie mozna wiedziec wszystkiego, moja wiedza ktora nabylem mowi mi ze spotrowe czesci sa duzo drozsze i w wiekszosci mniej trwale niz oryginaly
Zamieszczone przez MisiekWAW
nic dodac nic ujac naucz sie w takim razie budowac zdania bo tu slowa o komforcie nie widze
no widzisz nie jestem dobry z polskiego, ale to sie nazywa bodajze podmiot ukryty(albo domyslny nie pamietam :P ), chodzi o to ze o komforcie mowie nie doslownie (ale skoro pisze o takich "balonach" 60)
to nie problem domyslic sie ze nie chodzi mi o sportowe pokonywanie odcinkow kretych
tak wiec zdania buduje w miare sprawnie tylko trzeba umiec je zrozumiec 8)
To byl maly OT
a wracajac do opon za rozsadna cene
to jesli masz do wydania z 150zl/szt. to polecam wybrac sie do jakiegos zakladu wulkanizacji i popros zeby przywiezli ci oponki uzywane
ja wczoraj dziadkowi kupilem oponki michelin z listopada 2005 (oponki mialy jeszcze boczne cycki, stan bieznika w najplytszym miejscu wynosil 6,5mm tak to wszedzie bylo prawie nowka 7mm i zaplacilem (za rozmiar 175/70/13) 70zl/sztuka
wiec chyba warto tez tak sie popytac o taki sposob kupna
pzdr
chester121 tez sam jestem w szoku ze przy tak minimalnych zmianach odczuwasz taka roznice!!! Sam jezdzilem na 195/65 r15 a przeszedlem na 205/55 r16(to jest fela 7 cali , jak rowniez ET sie zmienilo na 35 czyli felga wyszla na zewnatrz-co poszezylo auto0. Dodam jeszcze ze oryginalna felga od Rs to 6,5 i ET 38. Przy takich roznicach jakich dokonalem moge powiedziez ze jest lepiej -duzo lepiej ale napewno nie tak ze boje sie utrzymania tylka w siedzeniu. :roll:
[ Dodano: Wto 11 Kwi, 06 15:26 ]
spotrowe czesci sa duzo drozsze i w wiekszosci mniej trwale niz oryginaly
Jacek Nowak, to z tym siedzeniem to z przymrozeniem oka bylo :wink:
ale naprawde duzo pewniej sie czuje teraz podczas pokonywania zakretow
dodam ze nigdy nie mialem opon asymetrycznych a z tego co wyczytalem
to ta technologia znacznie poprawia wlasciwosci trakcyjne
teraz czekam az te moje sie zkoncza i bede staral sie wejsc na takie jak ty masz
Wtrace sie :szeroki_usmiech 225/45/17" to jest calkiem komfortowa opona, nie wiem co tu narzekac. Zmieniajac na 205/55/16" wcale takiej drastycznej roznicy w komforcie nie widac. I na jednej i na drugiej trzepie :twisted:
No niezły temat wyszedł do pogadania
Dzieki za sugestie , hyba sie zdecyduje na fulde bo i cena ok i opinie niezłe.
Na razie pomykam pare dni na zimowych bo musze sprawdzić czy wszystko jest ok po wypadku. jak pisałem jakiś miesiąc temu jakis baran posłuchał sie żony i myślał że zdazy ... ..... nie zdążył. Moją niunie odbiore chyba po świetach bo teraz nie mam czasu . przy okazji założyłem sobie zdeżak od RS i pomalowałem listwy .
a wracając do tematu to fuldy mi wystarczą bo nie męcze furki za bardzo a i może sobie za niedługo zmienie na coś....... :lol: :lol:
Miroslaw Brozyn przed kupnem sprawdz w jakiej cenie sa Hankooki Prime K105 we wszystkich testach wypadaly bardzo bardzo dobrze a jak dobrze pamietam cena tez nie jest wygorowana. :wink:
Komentarz