Andrew to był jakiś zakamuflowany fan Forda i tyle pozdrawiam niech mu ziemia lekką będzie
Octavia (moja) charakterystyka
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Purchawa
Miejsca z tylu faktycznie jest malo, ale zdecydowanie wiecej niz w Focusie. Jezdzilem swoja nie raz, nawet w piec osob w kilkuset kilometrowe wycieczki i pasazerowie z tylu jakos przezyli, a do niskich nie naleze.
Zawieszenie, moze i nie nalezy do najcichszych, ale nie przesadzajmy z tym.
Na spasowanie plastikow nigdy nie moglem narzekac,
Siedzenia kiepskiej jakosci ? To juz zdecydowana przesada,
Zwykle kazda ocena emocjonalna, jest mocno przesadzona i taka jest ocena kolegi.
Miejsca z tylu moim zdaniem nie ma. No nie ma za mna, co prawda jak wygladam to widac :lol: Ale zdarzaly mi sie auta w ktorych dalo sie za mna siedziec (tzn. w O. tez moge tak ustawic siedzenie ze sie da, ale kilkaset kilometrow to bym nie zrobil). Wg mnie np. w Peugeocie 307 z tylu bylo wiecej miejca.
Zawieszenie: hmm, takie sobie. Tzn. bez zadnych wielkich zalet ale i bez karygodnych wad. Choc nie jest zbyt pewne. Przed Octa jezdzilem krotko Astra II "Sport"- zawieszenie trzymalo podobnie choc chyba bylo cichsze a wczesniej Xantia z 98 r. - zawieszenie NIEPOROWNYWALNIE lepsze, tzn. wielokrotnie cichsze i pewniejsze niz w O. W 307- zawieszenie SUPER, bardzo mi sie ono podobalo :kciukgora Innych- drozszych aut nie bede przytaczal bo powiecie ze to bez sensu bo to inna klasa cenowa itd itp.
Co do wsiadnia/wysiadania- zgadzam sie z kolega Andrew. Dadam tylko ze moze byc to uciazliwe zapewne tylko dla osob majacych siedzenie max w dol i max do tylu.
Spasowanie plastikow ? Takie sobie. No trzeszcza tu i owdzie, nie ma co sie czarowac. Ale mysle ze mozna z tym powalczyc jak mnie najdzie wena tworcza :szeroki_usmiech
Siedzenia: moim zdaniem BEZNADZIEJNE. Jedyne co mozna o nich powiedziec to to ze sa i ze sie na nich siedzi No i regulacja wysokosci jest wygodna (jak w kazdym aucie z grupy VW) i podlokietnik bardzo lubie. Reszta calkowicie do poprawki. Mowie o przednich siedzeniach bo z tylu nie jechalem.
Najwieksze zdziwienia po kupieniu O1. to duze szumy i ogolnie slabo wytlumione dzwieki z zewnatrz oraz straszne odglosy po wjechaniu w wieksza dziure. Na poczatku myslalem ze urwalo mi sie kolo i wypadla skrzynia biegow :szeroki_usmiech Ale potem okazalo sie ze to wszystko OK i ten typ tak ma
A plusy: silnik (osiagi, spalanie, bezawaryjnosc (odpukac tfu tfu!), wyglad (zawsze mi sie O1 podobala, od chwili prezentacji, pierwszy raz ogladalem ja w Pradze, jeszcze przed prezentacja w PL), wyposazenie (w zasadzie pelne), bagaznik.
Podobna mi sie tez to ze wiekszosc wad O1 mozna usunac co w wielu innych autach jest niemozliwe! Trzeba tylko poprawic zawieszenie, przerobic/wyrzucic fotele, uciszyc plastiki, wzmocnic motor :twisted: i bedzie prawie miodzio :szeroki_usmiech W sumie nie sa to tak wielkie koszty i szkoda ze wiekszosci punktow fabryka nie jest w stanie zrobic tylko szczesliwy posiadacz w ramach "tuningu" :szeroki_usmiechPozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Octa I, moja opinia
Widzę, iż temperatura dyskusji momentami całkiem gorąca, zrozumiałe, wszak myślę, że wszyscy jak tu jesteśmy jesteśmy pasjonatami motoryzacji, zżywamy się z autkami i większość z nas ma tendencję do odbierania krytyki naszych wozów bardzo osobiście :szeroki_usmiech
Pozwólcie, ze dorzucę kilka swoich uwag jako dość świeży uzytkownik nowej Octy I, Tour, IcePlus AXR. Postaram się być obiektywny
Miałem okazję dużo pojeździć bardzo różnymi autami, od Poloneza (stare czasy :lol: ), przez Passaty, Accorda, Avensisy, Camry do Omegi MV6 3.0 a z racji pracy oraz zamiłowania do jazdy :szeroki_usmiech pykam ok. 40-50k km rocznie.
Tak więc daleki jestem od wpadania w euforię i przymykania oczu na minusy auta "bo wszak to moja niunia" ;-)
Ostatnie 4 lata jeździłem głównie corollą '98 liftback, choć Octavią AGR też zrobiłem ok. 5k km tak więc wiedziałem w co wchodzę ;-) Myślę, ze powinnismy pamiętać, iż Octa I to konstrukcja mająca już 8 lat - więc porównanie do corolli jak najbardziej sensowne
Zawias :
"+" lepsze niż w corolli prowadzenie, zarówno na prostej jak i na łukach (+15% wzrostu max prędości) (tu wpływ opon też ma znaczenie myślę -vs 175/70R14), o takim np. megane '96 nie wspominając, aczkolwiek focusem I lepiej się brało zakręty zwłaszcza na mokrej nawierzchni
"-" głośne wybieranie nierówności, faktycznie serce boli jak się "nadepnie" na jakiś pozimowy efekt, dźwięk mało przyjemny, corolla znacznie łagodniej informowała o dziurach
Wnętrze:
więcej miejsca z przodu i z tyłu, zarówno na długość jak i szerokość - różnica dosć znaczna
generalnie OK, choć porównywanie Octy I do Mondeo'00 jakie można spotkać to nieporozumienie , zwłaszcza jeśli chodzi o tył , po prostu inna klasa (płyta GIV =>rozstaw osi robi swoje)
Siedzenia z przodu mało wygodne (nie mam regulacji lędźwi), za słabe wyprofilowanie i miękkie plecy, po dłuższej jeździe bolą krzyże, tu toyota jest lepsza, twardszy i mocniejszy profil
Duży minus- brak uchwytów na napoje, na długich trasach naprawdę mi tego brakuje
Plus- regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, wreszcie mogę odsunąc fotel tak jak lubię i podciągnąć kierownicę
Kolejne plusy: climatronic, atermiczne szyby
Bagażnik:
no tu jest wypas, wielkość, dostęp (klapa), ponad 120l wiecej niż w corolli robi swoje, nawet auta klasę wyżej rzadko mają większy
Silnik:
Myślę, że najmocniejsza strona wozu, moment z dołu, spalanie... no i podatność na modyfikacje :diabelski_usmiech Trochę szybko tylko niskie biegi sie kończą;-)
Nadwozie, wygląd - mimo lat wyglada naprawdę fajnie, jakby jeszcze dołożyć alusy ... :roll: Z opcji wybrałem halogeny - i cieszę sie, znakomicie doświetlają droge i pobocza, zwłaszcza na ciasnych zakrętach
Trwałość :
tu się nie mogę wypowiadać, za krótko użytkuję, cieszą mnie Wasze opinie i mam nadzieję, że się potwierdzą, tu corolla postawiła poprzeczkę b. wysoko
Ogólnie fajny wozik i z tego co mogę się dowiedzieć z tego forum bardzo otwarty na sensowne modyfikacje :szeroki_usmiech
Z drugiej strony gdyby nie taka różnica w cenie... cóż Octa II to duży krok naprzód, przynajmnieje jeśli chodzi o wnętrze, dużo nie jeździłem więc nie mogę się mądrzyć co do wrażeń z jazdy, ale wielowahaczowe zawieszenie z tyłu powinno poprawić prowadzenie na zakrętach;-)Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Porownywanie octy I do focusa 2 to nie porozumienie ,bo oba auta dzieli przepasc wiekowa :szeroki_usmiech
Jeszcze dobisze zauwazone przezemnie wady
- Po przejechaniu po dziurach dzwieki sa slabo tlumione (idzie sie do tego przyzwyczaic :wink: )
- Dodatkowy minus to siedziec za kierowca (za pasazerem nie siedzialem wiec nei wiem) ,ktory pomyka z predkoscia 130km/h :roll: Przy silniku 1.9TDI 110KM (moze to przez wydech) jest przy tej predkosci jakis rezonas ,ze buczy w tym miejscu i po dluzej jezdzie glowa boli :? Przekroczenie tej predkosci lub zwolnienie powoduje ze objaw znika. Przy 140-150km/h jedzie sie juz komfortowo :P
- Kiepsko sie robi jak podczas jazdy uchilimy tylna szybe ,z przodu pojawia sie rezonans, ze glowe urywa :shock: (radzic z tym sobie mozna otwierajac szyby po przekontnej jak dobrze pamietam).
W tej cenie co kupilem swoja octe ,byla to najlepsza oferta jaka moglem wybrac.
Komentarz
-
-
Co mi sie w Focusie I nie podobalo, a kilkoma sztukami jezdzilem i htb i combi z przebiegami miedzy 60-150kkm to po przejechaniu przez cos co wystawalo jakies 1-2cm powyzej drogi, byl taki efekt jakby tyl plynal przez moment. Nie wiem czy one mialy juz amortyzatory zabite, czy to wielowahaczowe zawieszenie akurat tam tak dzialalo.
Komentarz
-
-
co do foteli to troche mam odmienne zdanie
wedlug mnie fotele sa OK maja pelna regulacje,pod lezdwiowa co nie czesto w autach sie spotyka (w focusie tego nie widzialem a jezdzilem autem dosc dobrze wyposazonym, moze to tylko przeoczenie z mojej strony ale na 90% nie bylo jej)
w octavii regulacja fotela jest dobra (byla by celujaca gdyby regulacja podlezdwia wypychala jeszcze jakis 1-2cm dalej siedzisko)
ale to moze ja ma krzywy kregoslup :P
ogolnie przed kupnem mialem do wyboru 3 auta, octavie, focusa, i nissana primere
wszystkie mialy bardzo bogate wyposazenie, przyznam sie ze wachalem sie miedzy primera a octavia bo focus odpadl na wstepie (nie podobal mi sie w srodku, zawieszenie awaryjne (tak mi powiedzial serwisant forda ze tyl sypie sie drobne usterki ale zawsze) jezdzielem nim na jezdzie probnej dosyc agresywnie (sprzedawca z boku byl caly siny :wink: ) no ale przed kupne trzeba sprawdzic
i focus niestety nie przekonal mnie niczym!!!!
z primerka mialem troche wiekszy dylemat bo to jednak nissan (almerke mialem dlugo i dobrze sluzyla)
miejsca z tylu miala z tego co pamietam delikatnie wiecej niz w O1
tylko sielnik mie sie nie pododbal (duze spalanie jak na diesla)
i zostala O1 czego przez ulamek sekundy do dzis nie zaluje (a to juz 4 rok bedzie :diabelski_usmiech )
pzdr
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Samiec- Dodatkowy minus to siedziec za kierowca (za pasazerem nie siedzialem wiec nei wiem) ,ktory pomyka z predkoscia 130km/h :roll: Przy silniku 1.9TDI 110KM (moze to przez wydech) jest przy tej predkosci jakis rezonas ,ze buczy w tym miejscu i po dluzej jezdzie glowa boli :? Przekroczenie tej predkosci lub zwolnienie powoduje ze objaw znika. Przy 140-150km/h jedzie sie juz komfortowo :POCTAVIA '01
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez chester121co do foteli to troche mam odmienne zdanie
wedlug mnie fotele sa OK maja pelna regulacje,pod lezdwiowa co nie czesto w autach sie spotyka ...........
...........w octavii regulacja fotela jest dobra (byla by celujaca gdyby regulacja podlezdwia wypychala jeszcze jakis 1-2cm dalej siedzisko)
ale to moze ja ma krzywy kregoslup :PGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
Kaszana
Byłem posiadaczem Octavii I 1,8T i generalnie z auta byłem bardzo zadowolony.
Zdecydowanie za najgorszą wadę tego auta uważam zawieszenie, dla którego silnik 1,8T
był po prostu za szybki.
W tej dziedzinie przewaga Focusa I ,którym również trochę pojeździłem,jest bardzo duża.
Focus ma również zdecydowanie precyzyjniejszy układ kierowniczy.
Miejsca z tyłu Focus I ma również więcej niż O1.
Natomiast deska rozdzielcza w Focusie to tragedia ,nie chodzi o jakość czy ergonomię ,
ale o kształty.
Mimo tych przewag Focusa I i tak wybrałbym Octavię - jest ona "wdzięcznym" autem.
Był to mój pierwszy samochód,z którym rozstawałem się z żalem.
Komentarz
-
Hm.czytam posty i moge dodac tylko jedno: jezdziłem kolegi Octavią z przebiegiem 480tys km i o wiele lepiej sie jezdziło niz focusen tddi po przebiegu 220 tys.
Fokus trzaskał sie jak grzechotka. Gdybanie co jest lepsze... Ja miałem Forda i jedno co mi sie nasuwa na mysl to ... Nigdy wiecej tej marki nie kupie.Przed skodą miałem Golfa 4 i czasem nim jeżdze i powiem szczerze ze jakosc wykonania vw jest lepsza ale prowadzenie,pozycja za kierownicą to domena Skody
Komentarz
-
-
Mi też deska w Focusie się bardziej podoba. jest delikatniejsza.
Zamieszczone przez bartolini1978Przed skodą miałem Golfa 4 i czasem nim jeżdze i powiem szczerze ze jakosc wykonania vw jest lepsza ale prowadzenie,pozycja za kierownicą to domena SkodyTDI ASV 140KM 300Nm
Komentarz
-
-
Koledzy, nie chce mi się czytać wszystki postów, ale chce się odnieść do pierwszego , który zaczął tą dyskusję:Andrew - skoro jesteś taki obeznany w samochodach ( no no 16 w karierze) to dlaczego nie pojeździłeś sobie okcią salonową. Chyba każdy salon posiada w tej chwili takie coś jak auto prezentacyjne. Wady, które wytykasz okci mogłeś zauważyć podczas pierwszej jazdy tym samochodem - wsiadanie, wysiadanie, a to drzwi się za szeroko a to za wąsko otwierają. A to fotel za daleko od progu, a to się słupka trzeba łapać, żeby wysiąść. Przepraszam , ale powiem to : brednie opowiadasz. Co do miejsca z tyłu : OK - cudów nie ma , tak jak nie ma w golfie.
Po prostu marudzisz i tyle. Samochód to nie bułeczka na śniadanie, którą kupuje się codziennie w tym samym sklepie u tej samej pani np Kasi. Sądzę, że kupiłeś auto skuszony tylko ceną, a niekoniecznie zwracałeś uwagę na szczegóły, które teraz jak czytam doprowadzają Cię do szewskiej pasji. Pamiętam, jak w 1995 ( pracowałem wtedy w salonie peugeot-a) sprzedałem klientowi 106. Po dwóch dniach od odbioru klient wrócił z pretensjami, że on do tej pory to miał łade samarę- i była mięciutka, miejsca miała dużo, itp, itd. On wtedy kupił auto, do którego się nie przymierzył - jemu potrzebny był polonez : wanna na kołach. I takie mam wrażenie: kupiłeś coś, do czego się nie przymierzyłeś. Skoro tak chołubisz fuckusa, to trzeba było kupować f2 - druga generacja- na pewno lepsza od pierwszej. Złej baletnicy to skrawek spódnicy...... ehZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paweł TMi też deska w Focusie się bardziej podoba. jest delikatniejsza.
Zamieszczone przez bartolini1978Przed skodą miałem Golfa 4 i czasem nim jeżdze i powiem szczerze ze jakosc wykonania vw jest lepsza ale prowadzenie,pozycja za kierownicą to domena Skody
Komentarz
-
-
Kaszana
Zamieszczone przez bartolini1978Hm.czytam posty i moge dodac tylko jedno: jezdziłem kolegi Octavią z przebiegiem 480tys km i o wiele lepiej sie jezdziło niz focusen tddi po przebiegu 220 tys.
Fokus trzaskał sie jak grzechotka. Gdybanie co jest lepsze... Ja miałem Forda i jedno co mi sie nasuwa na mysl to ... Nigdy wiecej tej marki nie kupie.Przed skodą miałem Golfa 4 i czasem nim jeżdze i powiem szczerze ze jakosc wykonania vw jest lepsza ale prowadzenie,pozycja za kierownicą to domena Skody
gorsza niż Focus 1.Wynika to częściowo z racji prostego tylnego zawieszenia w Octavii
( belka ) w porównaniu z Focusem ( wielowahaczowe ).
Przecież jeździłem prawie 3 lata Octavią to wiem. W firmie jest Focus 1, którym od czasu do czasu jeździłem więc miałem bezpośrednie porównanie.
Komentarz
Komentarz