Witam posiadam octavie 1.6 bfq 102km i srednio co 3 lata musze wymieniać tarcze.bo czesie - bije kierowica i zawsze jest to ich wina(spr na rolkqch w osp).Przebiegowo to max 15tysiecy.Zawsze mowie o jakis dobrych typu trw czy klockach brembo i zawdze daja jakies niby dobre zamienniki holenderskie o nazwie ktora kompleynie nic nie mowi i nie wiem czy to wina marki czy ktos slabo poczyscil laczenie do piasty itp.Dziury czy agresywna jazda nie wchodza w gre styl mam emeryta.Takze postanowilem sam je wymienic i potrzebune dobry zestaw a) markowy drganiooporny b) zwykly bez udziwnien.Na co jeszcze zwrocic uwage? Pozdrawiam
Czeste bicie Tarcz,jakie kupic do samodz.wymiany?
Zwiń
X
-
Jak sklep stacjonarny zawodzi i lipe wciska to podziękuj i :
https://www.skodaczesci.pl/ lub inny pewniak.
Mają TRW, Bosch, podajesz VIN sprawdzą czy pasują. Klocki też TRW lub oryginały mają. Zapłacisz ale pojeździsz. Nie oszczędzaj na hamulcach. Omijaj Vika, Hart, "markowe" marki nieznanej, inne wynalazki. Wyczyszczenie piasty, jażma, zacisku, sprawdzenie stanu prowadnic, może pod osłone tłoczka zajrzysz. Przed zakupami i robotą oglądasz filmiki serwisowe z youtuba, 101napraw, pomagają. Narzędzia chyba mocny imbus 7, nie ma go w wielu zestawach imbusów, dobry taki dłuższy bit na grzechotkę, lub zestaw poniżej taki co aż sie oczy świecą, może do cofania tłoczków coś sobie upatrzysz. Smar do prowadnic, tłoczków pod osłonę, zmywacz do tarcz kup.
15k przebiegu na komplecie to bardzo mało przy stylu emeryta, sam się snuję na drodze to wiem.
Komentarz
-
-
Czasem takie osiowe bicie mogą powodować piasty. W teorii zawsze powinno się zmierzyć bicie piasty i tarczy miernikiem zegarowym. Jeśli piasta ma kilka setek bicia to koniec końcem każde tarcze będą walić przy hamowaniu po pewnym czasie. Pomiar jest prosty. Każdy warsztat powinien mieć taki miernik. Jeśli coś robimy sami przy aucie to takie mierniki kosztują niewiele, a dają radę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Raphael_88 Zobacz wpisCzasem takie osiowe bicie mogą powodować piasty. W teorii zawsze powinno się zmierzyć bicie piasty i tarczy miernikiem zegarowym. Jeśli piasta ma kilka setek bicia to koniec końcem każde tarcze będą walić przy hamowaniu po pewnym czasie. Pomiar jest prosty. Każdy warsztat powinien mieć taki miernik. Jeśli coś robimy sami przy aucie to takie mierniki kosztują niewiele, a dają radę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpisZakładałem Metelli na Ibiza1, KRAF na Felicje, TRW na Octavie. Żadne nie biły. Zawsze w komplecie klocki, czyszczenie, mycie, smarowanie, wymiana gumek, sworzni.
Ja za pierwszym razem zakładałem brembo ?♂️ potem zarejestrowałem się na ocp ? zacząłem kombinować z tarczami, no i najtaniej wyszło zmienić 232 na 280 (przednie z 1.9 tdi) z zaciskami od VW t5. No i teraz mam hamulce...
Całość zamknęła się chyba w 500 zł : zaciski, adaptery, nowe przewody, piasty, tarcze i klocki TRW
Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpisLogan masz liftbecka 256 czy combi 280 w 1.6 bfq?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpisLogan masz liftbecka 256 czy combi 280 w 1.6 bfq?
Komentarz
-
Komentarz