Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czeste bicie Tarcz,jakie kupic do samodz.wymiany?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czeste bicie Tarcz,jakie kupic do samodz.wymiany?

    Witam posiadam octavie 1.6 bfq 102km i srednio co 3 lata musze wymieniać tarcze.bo czesie - bije kierowica i zawsze jest to ich wina(spr na rolkqch w osp).Przebiegowo to max 15tysiecy.Zawsze mowie o jakis dobrych typu trw czy klockach brembo i zawdze daja jakies niby dobre zamienniki holenderskie o nazwie ktora kompleynie nic nie mowi i nie wiem czy to wina marki czy ktos slabo poczyscil laczenie do piasty itp.Dziury czy agresywna jazda nie wchodza w gre styl mam emeryta.Takze postanowilem sam je wymienic i potrzebune dobry zestaw a) markowy drganiooporny b) zwykly bez udziwnien.Na co jeszcze zwrocic uwage? Pozdrawiam

  • #2
    U mnie zestaw tarcze Bosch i klocki TRW sprawdza się już od 6 lat i prawie 100 tys km.

    Komentarz


    • #3
      Logan masz liftbecka 256 czy combi 280 w 1.6 bfq?

      Komentarz


      • #4
        Jak sklep stacjonarny zawodzi i lipe wciska to podziękuj i :
        SKODA CZĘŚCI dystrybutor części do skody,części skoda,skodaczesci,skoda felicja,favorit,skoda fabia,octavia lub inny pewniak.
        Mają TRW, Bosch, podajesz VIN sprawdzą czy pasują. Klocki też TRW lub oryginały mają. Zapłacisz ale pojeździsz. Nie oszczędzaj na hamulcach. Omijaj Vika, Hart, "markowe" marki nieznanej, inne wynalazki. Wyczyszczenie piasty, jażma, zacisku, sprawdzenie stanu prowadnic, może pod osłone tłoczka zajrzysz. Przed zakupami i robotą oglądasz filmiki serwisowe z youtuba, 101napraw, pomagają. Narzędzia chyba mocny imbus 7, nie ma go w wielu zestawach imbusów, dobry taki dłuższy bit na grzechotkę, lub zestaw poniżej taki co aż sie oczy świecą, może do cofania tłoczków coś sobie upatrzysz. Smar do prowadnic, tłoczków pod osłonę, zmywacz do tarcz kup.
        15k przebiegu na komplecie to bardzo mało przy stylu emeryta, sam się snuję na drodze to wiem.

        Link

        Komentarz


        • #5
          Tarcze TRW zwichrowało mi po 3 tys km . Po tym założyłem Textara . Jak się nagrzeją to też biją . Na zimnych jest o.k. . Chyba najlepsze to oryginały z serwisu . Piszę o 256 .

          Komentarz


          • #6
            Zakładałem Metelli na Ibiza1, KRAF na Felicje, TRW na Octavie. Żadne nie biły. Zawsze w komplecie klocki, czyszczenie, mycie, smarowanie, wymiana gumek, sworzni.

            Komentarz


            • #7
              Czasem takie osiowe bicie mogą powodować piasty. W teorii zawsze powinno się zmierzyć bicie piasty i tarczy miernikiem zegarowym. Jeśli piasta ma kilka setek bicia to koniec końcem każde tarcze będą walić przy hamowaniu po pewnym czasie. Pomiar jest prosty. Każdy warsztat powinien mieć taki miernik. Jeśli coś robimy sami przy aucie to takie mierniki kosztują niewiele, a dają radę

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Raphael_88 Zobacz wpis
                Czasem takie osiowe bicie mogą powodować piasty. W teorii zawsze powinno się zmierzyć bicie piasty i tarczy miernikiem zegarowym. Jeśli piasta ma kilka setek bicia to koniec końcem każde tarcze będą walić przy hamowaniu po pewnym czasie. Pomiar jest prosty. Każdy warsztat powinien mieć taki miernik. Jeśli coś robimy sami przy aucie to takie mierniki kosztują niewiele, a dają radę
                podzielam, zwłaszcza że jeśli było bicie od tarczy to może, (ale nie musi) też to wpłynąć na piastę.
                http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                  Zakładałem Metelli na Ibiza1, KRAF na Felicje, TRW na Octavie. Żadne nie biły. Zawsze w komplecie klocki, czyszczenie, mycie, smarowanie, wymiana gumek, sworzni.
                  Tak. Na ibizie, czy Felicii na lekkich autach nie było problemu. Niestety octavia (szczególnie kombi) jest dużo cięższa z tyłu, a jak Ktoś jeździ z pełnym bagażnikiem... Dodatkowo ma taki sam układ hamulcowy jak Ibiza np. - nie wentylowane tarcze 232 lub bębny. Wszystkie inne auta w "większych modelach danego modelu" ? stosują większe hamulce.
                  Ja za pierwszym razem zakładałem brembo ?‍♂️ potem zarejestrowałem się na ocp ? zacząłem kombinować z tarczami, no i najtaniej wyszło zmienić 232 na 280 (przednie z 1.9 tdi) z zaciskami od VW t5. No i teraz mam hamulce...
                  Całość zamknęła się chyba w 500 zł : zaciski, adaptery, nowe przewody, piasty, tarcze i klocki TRW

                  Wysłane z mojego STK-LX1 przy użyciu Tapatalka

                  Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpis
                    Logan masz liftbecka 256 czy combi 280 w 1.6 bfq?
                    Mam 256.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez rooy87 Zobacz wpis
                      Logan masz liftbecka 256 czy combi 280 w 1.6 bfq?
                      akurat to znaczenia nie ma czy kombi czy HB, ja mialem 256 a mam Kombi. Obecnie 288.
                      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X