Witam!
Przychodzę z takim zapytaniem. Stałem się ostatnio posiadaczem Skody Octavii I z 2003 roku z silniczkiem 1.9TDI 90KM. Niestety dopiero dziś miałem okazję zabrać ją na drogę szybkiego ruchu. Co mnie zdziwiło i niestety zniesmaczyło - obroty silnika. Jadąc z prędkościami oscylującymi w granicach 100-140km/h obroty silnika wahały się w granicach 3000-3500. Czy to są poprawne obroty? Z tego co widzę wjazd na autostradę jest nieopłacalny, bo spalanie przy włączonej klimatyzacji było dość spore (chyba że bym jechał z odpuszczonym gazem, ale to prowadzi do zwalniania i raczej bez sensu co chwilę gazu dodawać). Jednak zastanawia mnie czy tak faktycznie powinno być - skrzynia ma 5 biegów.
Od razu spytam, nawet jeśli jechałbym z prędkością ok. 120km/h przy obrotach ok. 3200, czy na dłuższą metę nie powinienem się niczego obawiać? Jest to mój pierwszy diesel, stąd brak jakiegokolwiek rozeznania w temacie.
Pozdrawiam!
Przychodzę z takim zapytaniem. Stałem się ostatnio posiadaczem Skody Octavii I z 2003 roku z silniczkiem 1.9TDI 90KM. Niestety dopiero dziś miałem okazję zabrać ją na drogę szybkiego ruchu. Co mnie zdziwiło i niestety zniesmaczyło - obroty silnika. Jadąc z prędkościami oscylującymi w granicach 100-140km/h obroty silnika wahały się w granicach 3000-3500. Czy to są poprawne obroty? Z tego co widzę wjazd na autostradę jest nieopłacalny, bo spalanie przy włączonej klimatyzacji było dość spore (chyba że bym jechał z odpuszczonym gazem, ale to prowadzi do zwalniania i raczej bez sensu co chwilę gazu dodawać). Jednak zastanawia mnie czy tak faktycznie powinno być - skrzynia ma 5 biegów.
Od razu spytam, nawet jeśli jechałbym z prędkością ok. 120km/h przy obrotach ok. 3200, czy na dłuższą metę nie powinienem się niczego obawiać? Jest to mój pierwszy diesel, stąd brak jakiegokolwiek rozeznania w temacie.
Pozdrawiam!
Komentarz