Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prawidłowe obroty silnika w Octavii I 1.9TDI 90KM oraz dłuższa jazda przy 3,400RPM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prawidłowe obroty silnika w Octavii I 1.9TDI 90KM oraz dłuższa jazda przy 3,400RPM

    Witam!

    Przychodzę z takim zapytaniem. Stałem się ostatnio posiadaczem Skody Octavii I z 2003 roku z silniczkiem 1.9TDI 90KM. Niestety dopiero dziś miałem okazję zabrać ją na drogę szybkiego ruchu. Co mnie zdziwiło i niestety zniesmaczyło - obroty silnika. Jadąc z prędkościami oscylującymi w granicach 100-140km/h obroty silnika wahały się w granicach 3000-3500. Czy to są poprawne obroty? Z tego co widzę wjazd na autostradę jest nieopłacalny, bo spalanie przy włączonej klimatyzacji było dość spore (chyba że bym jechał z odpuszczonym gazem, ale to prowadzi do zwalniania i raczej bez sensu co chwilę gazu dodawać). Jednak zastanawia mnie czy tak faktycznie powinno być - skrzynia ma 5 biegów.

    Od razu spytam, nawet jeśli jechałbym z prędkością ok. 120km/h przy obrotach ok. 3200, czy na dłuższą metę nie powinienem się niczego obawiać? Jest to mój pierwszy diesel, stąd brak jakiegokolwiek rozeznania w temacie.

    Pozdrawiam!

  • #2
    Coś jest kolego nie tak ja przy prędkości 150km/h obroty silnika mam około 3100

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze zależy jaka skrzynia jest zamontowana. Autor nie podaje jaki kod ma jego silnik. Ogólnie octavia ma bardzo krótką skrzynię. I nie nadaje się na trasę. Moja asv też przy 140 ma obroty w granicach 3000 obr/min
      Dlatego po prostu jeżdżę na autostradach 120 km/h niestety, aby nie katować silnika oraz mieć spalanie 5.4 l/100 km
      Szukam teraz kół piątego biegu, by przełożyć i przesunąć trochę osiągane prędkości.
      Szukam kół zębatych od golfa 3 90 km z przełożeniem 0.7

      ​​Jest na forum o tym obszerna dyskusja
      Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

      Komentarz


      • #4
        Sprzęgło ci się nie ślizga? Coś za duże te obroty.
        Normalnie jest około 2250 przy 100km\h gps. Przy licznikowych 100 jest nieco ponad 2100 przynajmniej w asv.
        Co do spalania to może i ta skrzynia nie jest w nich długa, ale nawet na autostradzie jest to oszczędne auto.
        No i co do prędkości jazdy to z reguły sprawnym autem możesz jechać ciągle te 80% v max i nic mu nie powinno być.
        Ja w asv staram się nie jechać non stop powyżej 3500-3600 obrotów i tyle.
        Ostatnio edytowany przez kylo125; 5732.

        Komentarz


        • #5
          Postaram się podać kody jak tylko będę przy samochodzie i je sprawdzę. Jeśli chodzi o ślizganie sprzęgła, to żadnych objawów nie zauważyłem. Zbiera się jak na moje normalnie, mega wzrostu obrotów względem prędkości nie widzę, lecz to mój pierwszy taki silnik i może czegoś nie zauważam. Chyba nie można wrzucać tutaj filmów bo bym coś nagrał i podrzucił, ew. wrzucę na YouTube i tutaj podeślę.

          Z góry dziękuję za zainteresowanie

          Komentarz


          • #6
            Te obroty masz na 5 biegu - pytam, bo to wygląda jak na 4 ??
            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

            Komentarz


            • #7
              przy silnikach 90 PS i 110 PS montowano inne skrzynie. niestety 90PS ma krótką, 110 jest lepiej bo przy 3000 obr mamy ok 155-160 km/h. W jakimś logicznym mysleniu ma to sens, że słabszy motor na krótka skrzynie aby poprawić mu dynamikę tylko, że odbija sie to na ekonomii wyższych prędkości.... Dla mnie prywatnie najfajniejsza była skrzynia 6b w R5 2.5 TDI - przy 140 km/h 2400 obr, przy 3000 obr 170 km/h

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X