Mam pytanie jak w temacie wyżej. Moja kobieta zakupiła sobie ostatnio auto (jest to akurat toyota corolla, ale to akurat mniej ważne) jest to samochód z 2003 r. 1,4 benzyna o przebiegu 45 000. Z racji że to nowy zakup podjąłem decyzję o wymianie oleji, filtrów etc. No i mam problem. Samochód jest był zalewany od nowego jakimś gównianym półsyntetykiem 10w40.
Zalecany do tego silnika olej to syntetyczny 5w30. Pytałem się jednego mechanika czym zalać powiedział że przy tym przeiegu koniecznie lać pełny syntetyk bo szkoda silnika. z kolei drugi, ten co ma jej olej zmieniać stwierdził że on nie bierze odpowiedzialności jak się coś porozszczelnia.
Co o tym sądzicie?? lać to co jest? czy to co zalecane. Zastanawiam się między Mobilem 10w40, a Mobil 1 5w30.
cieniu_xl, kiedyś slyszalem że mozna przejść na syntetyk jezeli na polsyntetyku nie przejechalo sie wiecej niz 50 tys km. Co do marki oleju to nie wiem czy mobil jest najlepszym rozwiazaniem. Znajomy siedzi w branzy olejowej i powiedzial mi co nie co na ten temat, gdzie co rozlewaja i robilem wielkie oczy ze zdziwienia. Jezeli chodzi o zakup oleju w sklepie do polecil Orlen Platinum. Tydzien temu wymienialem olej i zalalem wlasnie orlenem a wczesniej lalem Shell Helix plus.
kolego olej Ci nie rozszczelni silnika, ewentualnie porządny olej z dobrymi właściwościami płuczącymi wypłucze ci brud na uszczelniaczach i zacznie przepuszcać, ale jak masz 45tys przebiegu to bym się nawet nie zastanawiał tylko lał pełen syntetyk mobil to dobry olej tylko że ten z 1 czyli "Mobil 1" spójrz co kupujesz, polecam też valvoline VR1 5W50, tym bardziej na zimę lepiej zalać pełen syntetyk.
A ja bym dla pewności użył Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE 2427 - http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=19
Wlewa się przed zmianą oleju na 10-15 min. Silnik pracuje na biegu jałowym po czym zmiana oleju i filtra. Są tam zawarte skondensowane środki czyszczące z oleju, tylko jest ich dużo więcej.
Stosowałem u siebie, polecam.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Komentarz