2.0 TDI - która wersja silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartek_pulawy
    Ambiente
    • 2010
    • 122

    2.0 TDI - która wersja silnika?

    A myslicie, ze jak kobita ( taka co sie szanuje ) podrywa faceta, to pokazuje mu od razu wszelkie swoje walory, czy raczej ubiera sie tak, aby dziadyga - czyli facet - rozbieral ja wzrokiem? :twisted:

    Nie ma nic od razu. Cierpliwi zostana wynagrodzeni
  • strazakp
    Elegance
    • 2008
    • 819
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    2.0 TDI - która wersja silnika?

    Temat dotyczy O2. Troche poczytalem i widze ze jezeli chodzi o silniki diesla w O2, to najmniej awaryjny jest ten 1.9TDI...tyle ze te 105KM jest chyba troche malo, a obecnie posiadajac w O1 moc 110KM nie chcialbym miec mniej.
    Biorac na widelec O2 z silnikiem 2.0 TDI, ktory z tych silników, od ktorego roku jest najmniej awaryjny i najardziej funkcjonalny???

    [ Dodano: Nie 17 Paź, 10 16:35 ]
    dodam ze chodzi mi o auto uzywane, 2005-2007 rok.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      strazakp, ostatnio przewijalo sie kilka tematów o wyższości 1,9 nad 2,0 w O2
      zwłaszcza ostatnio zaobserwowałem wysyp postów o usterkach 1,9 :wink:

      jeśli chodzi o 2,0 masz do wyboru 3 silniki
      opluwany przez najczęściej tych którzy nie mieli ale "czytali coś na ten temat" BKD(miałem i wiem jak jeździ)16V -140KM
      BMM 8V, 140KM za to na 100% z DPFem
      BMN-170KM - chyba najmniej awaryjny

      W bkd z typowych usterek psują sie turbiny, klapy gaszące i była seria z 2004-2005 z wadliwymi głowicami, ale za to bezproblemowo poddaje sie modyfikacjom do ok. 200KM i ok 420Nm samym programem
      bmm to nieco zmodyfikowany 1,9 bez udziwnień typu klapa gasząca ale ponoć oporny na modyfikacje-przynajmniej na forum nie rzucił mi się w oczy modyfikowany BMM

      co do bmna-to w mojej ocenie nieco zmodyfikowany bkd pozbawiony przypadłości wieku dziecięcego (inna turbina, doloty, pare innych rzeczy) powinienes spytac tych którzy mają
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        strazakp, jak jest zdrowy silnik i ma mały prezent od fabryki to i 122KM może mieć :P
        Nie wiem czy OII 105 jeździ gorzej od OI 110, przypuszczam że nie :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • mecholl
          L&K
          • 2008
          • 1006

          #5
          strazakp, jakieś dwa tygodnie temu miałem ten sam problem. Tyle człowiek się naczytał niby złego o silnikach 2.0 tdi. Jak jeździłem i szukałem samochodu dla siebie to nawet razu nie spojrzałem na oznaczenie silnika tylko patrzyłem na stan itp. Mi się trafił BMM a czy on jest mniej awaryjny to czas pokaże Powodzenia w poszukiwaniach
          Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            1,9 105KM- standardowa przypadłość to liche turbiny , niektórym potrafiły się posypać po 60 tyś km.
            Obecnie jak bym miał wybierać brała bym 2.0

            Zamieszczone przez abstinent
            Nie wiem czy OII 105 jeździ gorzej od OI 110, przypuszczam że nie :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
            zważ że te 110 też mają gifty od fabryki :diabelski_usmiech ale jeżdżą podobnie, mam sąsiada co na 110 i kiedyś się poganialiśmy, ja mu nie mogłem uciec ale i on nie mógł mnie dogonić

            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            BMN-170KM - chyba najmniej awaryjny
            kilka razy były info o tym że wtryski siadało po około 100kkm
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez loru
              kilka razy były info o tym że wtryski siadało po około 100kkm
              loru, i to jest zasadniczo jedyna przypadłość o jakiej czytałem
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • strazakp
                Elegance
                • 2008
                • 819
                • Octavia II (1Z3)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                czyli jeżeli szukać O2 (przed FL) z silnikiem 2.0TDI to najlepiej tego 170KM (BMN), tak?
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  loru, i to jest zasadniczo jedyna przypadłość o jakiej czytałem
                  no ja też, fakt że jest ich stosunkowo nie wiele w porównaniu z użytkownikami 1.9 czy 2.0 140KM to pewnie i nie wszystko do nas dochodzi.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez strazakp
                    czyli jeżeli szukać O2 (przed FL) z silnikiem 2.0TDI to najlepiej
                    najlepiej to po prostu weż pod uwagę stan techniczny auta, ale kupując auto z tym silnikiem bedziesz miał większą przyjemność z jazdy

                    Zamieszczone przez loru
                    jest ich stosunkowo nie wiele w porównaniu z użytkownikami 1.9 czy 2.0 140KM
                    ale passatów z tymi silnikami gania całkiem dużo
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • strazakp
                      Elegance
                      • 2008
                      • 819
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      No wiadomo że stan techniczny to trzeba sprawdzić bez względu na rodzaj silnika. Natomiast są wersje silników które cierpią na kłopotliwe usterki a takiego wolałbym uniknąć. Nie chce silnika np. z PDFem.
                      strazakp

                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                      Komentarz

                      • Mihau
                        RS
                        • 2009
                        • 7460
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez strazakp
                        Nie chce silnika np. z PDFem.
                        z DPFem
                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          strazakp, jakbys kiedys pijawił się na spocie to możesz osobiscie podyskutowac na ten temat
                          np Marbab ma BMMa, Grzechos ma BMNa
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            BMN ma pdf, i do tego drogie wtryski, chyba ok 1000zł za szt.
                            jak już się uparłeś na 2.0 to szukaj 8v(też ma dpf)
                            przemyśl 1.9+bezpieczny program :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Trzeba kupic proste auto, silnik zawsze mozna zmienic, a pogiete podluznice ze wspawanymi dwoma cwiarami trudniej doprowadzic do ladu.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • strazakp
                                Elegance
                                • 2008
                                • 819
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Ciężka sprawa...
                                Jak ponad dwa lata temu szukałem auta (chciałem głównie japońca) i kupiłem swoją obecną O1 1.9TDI to wcale nie wnikałem nad wersją silnika,wyposażenia,modelu i awaryjnosci tej marki,tego modelu. Mam nadzieję i wydaje mi się, że dobrze trafiłem bo po tych dwóch latach eksploatacji ale tylko 20tys km przebiegu, nic mi się nie dzieje i jestem zadowolony.
                                Natomiast teraz, kiedy jestem już te dwa lata na forum ocp, stałem się mocnym zwolennikiem tej marki, to czytając opinie przed kupnem (za jakis czas) O2, człowiek zaczyna mieć mętlik w głowie i widzi w każdym modelu cos nie tak w eksploatacji poszczególnych silnikach.
                                Nie wykluczone, że swoją O1 pojeżdzę jeszcze 2-3 lata, a po tym czasie zainteresuje się obecną nowoscią na rynku, tj. TSI. Do tego czasu poznamy więcej nt. tych silników.
                                strazakp

                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                Komentarz

                                • piotrek_gdy
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 7723
                                  • Volkswagen
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez abstinent
                                  przemyśl 1.9+bezpieczny program
                                  jasne
                                  i będziesz mial takie problemy jak lilo u którego dopiero przestawienie rozrządu dało niewielki wzrost mocy

                                  te 1,9 wcale nie są takie fajowskie jak niektórzy je lansuja
                                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                  Komentarz

                                  • loru
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4286
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                    jasne
                                    i będziesz mial takie problemy jak lilo u którego dopiero przestawienie rozrządu dało niewielki wzrost mocy
                                    oj przesadzasz,
                                    jest to gdzieś opisane na forum bo mnie zaciekawiło , sorry za ot
                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      no właśnie, o co tam chodziło/chodzi :?

                                      Komentarz

                                      • marbab
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 4713
                                        • Fiat
                                        • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                        bmm to nieco zmodyfikowany 1,9 bez udziwnień typu klapa gasząca
                                        tzn. ze jej nie mam :?:


                                        strazakp, Wiadomo kazdy 2.0 ma wieksza moc i moment od 1.9 ale za to tez wiecej pali, takze wybierajac ten motor musisz sie z tym pogodzic. Poki co ja DPF-efa sobie chwale.
                                        Zapraszamy na spota w srode za tydzien
                                        Marek



                                        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marbab
                                          ale za to tez wiecej pali
                                          nie każdy ma 4x4 :szeroki_usmiech
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            nie ma co sie bac 2.0 tdi jak sie cos wysra to wsadzasz nowe i dalej jazda, w kazdym dieslu jestes narazony na wymiane sprzgła z dwumasą, wtryski, ewentualnie głowice.

                                            Moze pojezdzij jeszcze troche swoją o1 a następnie kup tsi skoro robisz niewielkie przebiegi
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • paweł2
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1405

                                              #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              nie ma co sie bac 2.0 tdi jak sie cos wysra to wsadzasz nowe i dalej jazda, w kazdym dieslu jestes narazony na wymiane sprzgła z dwumasą, wtryski, ewentualnie głowice.

                                              Moze pojezdzij jeszcze troche swoją o1 a następnie kup tsi skoro robisz niewielkie przebiegi
                                              Zgadza sie,bierz tsi.A co do 2.0TDI,to wielu psioczy ale go nie miala(duza wiekszosc).Na forum jest wielu kolegow ktorzy sobie je chwala,a maja moce grubo ponad 200konikow :szeroki_usmiech ,i jakos nic im sie nie sypie np Piramida,Sesik.Moj ojciec zrobil BMN-em 280k i zero problemow.Ja bym bral Tsi,ale nie lubie opluwania dla zasady :wink: .Przepraszam BKD,nie BMN.
                                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...