Coraz blizej
Zwiń
X
-
Coraz blizej
W planach na poczatek przyszlego roku mam zamowienie oktawki z nastepujacym wyposazenem:
1,4 tsi elegance dsg
kierownica z lopatkami
czujnik deszczu i zmierzchu
kornery
podgrzewane fotele
co o tym myslicie? Kiera ze wzgledu na cene, kornery bo obawiam sie, ze nie beda dobrze wspolpracowac z czujnikiem zmierzchu (wiem, ze doswietlanie zakretow mozna zaprogramowac). 1,4 tsi podobno wolno sie nagrzewa (blok silnika zeliwny) i pomyslalem o grzanych fotelach. Warto? To glowne pytanie w tym poscie.
Ten niby czujnik cisnienia opon daje rade? Dosc dlugo przymierzalem sie do zakupu, autem chce jezdzic dlugo. Moze cos jeszcze warto dolozyc? Zona i corka odradzaja gsm oraz radio bolero... W sumie jezdze malo, jakies 12-15 tys rocznie.
Cos doradzice?
Obecnie jezdze fabie kombi elegance 1,4 75km, na wiosne.do sprzedania :-)
Sporo jest postow typu "co warto dolozyc". Szukajka niewiele mowi o grzanych siedzenach - podobno tzw kontroli hemoroidow :-)
Przepraszam za brak polskich znakow, stukam z komorki.
Pozdrawiam, krzysn
-
-
kross12
Ja bym dorzucił:
pakiet dynamic - seryjne fotele są bleee, tu masz kształt foteli z RSa, jak nie masz grubej dupy to będą wygodne.
pakiet biznes - za 1600zł Bolero i GSMII, niema się co zastanawiać bo samo bolero jak Ci się uda to kupisz za 1200zł, GSM jakbyś chciał dorzucić to kolejne 1000zł więc normalnie zapłaciłbyś za to 2200 i sam musiałbyś montować a tak masz fabrycznie
Dodam że mam bolero i estetyka w środku na duży plus, do tego slot na kraty SD i zapominasz o płytach. Jakby się przypomniało o płytach to jest zmieniarka na 6CD
grzanie tyłka - fajna sprawa ale do momentu kiedy auto się nagrzeje
podgrzewane dysze spryskiwaczy - za 200zł IHMO warto
Jakby starczyło jeszcze kasy to ksenon i jest idealnie
Czujnik cisnienia opon podobno się nie sprawdza, mianowicie komunikat o niskim ciśnieniu pojawia się dopiero po 10-20km
Kornery bym wyrzucił bo koledzy na spocie włączą Ci za browara.
Komentarz
-
Zona z corka bolero i gsm wybily mi z glowy. Budzet jest bardzo napiety, auto disc drogie a ja nie jestem audiofilem. W trasie sluchqm radia, plytke cd wzialem do samochodu chyba raz w zyciu :-) Wydaje mi sie ze swing daje rade.
Co do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).
Co do kornerow to chcialbym, aby nie wlaczaly sie w dzien czyli korzystaly z czujnika zmierzchu. Gdzies na forum czytalem, ze jest jakis problem z nowym modulem komfortu montowanym w my2011 i dlatego biore pod uwage dodatkowe 400 zl na opcje fabryczna.
Co do pakietu dynamic, chyba nie chce problemow z zalamywaniem sie boczkow fotela ;-) I znowu "zdaje sie" ze fotele gryza sie z kierownica trojramienna z lopatkami i sterowaniem radiem.
Komentarz
-
-
krzysn u mnie grzanie foteli zaczyna działać po jakieś minucie i ustawione na 1. Pokrętło jest do 5 czy 6 chyba, ale to już można kiełbaski smażyć na fotelu. Rzecz świetna, zwłaszcza na krótkie odcinki
GSM też mam ale ani razu nie użyłem (no, raz żeby sprawdzić czy działa
)
DSG świetna sprawa, ja już manuala nie chcę)
a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?
edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.
Komentarz
-
-
lepsze ogrzewanie postojowe niż grzanie foteli - ja akurat nie lubię jak mi się "klejnoty" grzeją ;-)Zamieszczone przez krzysnCo do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).
w dzień jeżdzisz na dziennych a wtedy kornery się nie włącząZamieszczone przez krzysnaby nie wlaczaly sie w dzien
[ Dodano: Nie 24 Paź, 10 08:48 ]
a mi pasują - i to czasami bardzo, poza tym jest trójramienna kiera lepiej wyprofilowana zamiast czteroramiennejZamieszczone przez westwi78edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
tylko że kolega kupuje auto do jazdy spokojnej raczej a czteroramienna kierownica jest wygodniejsza w użyciu zdaje się , wygodniej na niej ułożyć ręce . łopatki tak jak ktoś napisał bez dopłaty- tak . dupogrzanie jak najbardziej i nie martw się akumulatorem .Zamieszczone przez Jac_ekpoza tym jest trójramienna kiera lepiej wyprofilowana zamiast czteroramiennejO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
krzysn Mam taki sam profil użycia auta co Ty i potwierdzam to co powiedzieli koledzy powyżej. Łopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza. Cornery się przydają na zadupiach jak nie ma latarni na poboczach - ja byłem zachwycony krążąc w nocy w Kraku po okolicach bajzlu na ROK (za darmo i owszem, jak nie będą chcieli - włączysz sobie na spocie). Doopogrzajka fajna jest! 8) Szczególnie jak jesteś zmęczony i zmarznięty po dotarciu do auta. Czujniki ciśnienia to ściema - tak mówi moja żona pracująca w branży oponiarskiej. :lol: Trochę zawodzą a poza tym kosztują majątek.
IMO - weź sobie elegantkę, nie będziesz żałował...
Niestety nie ma, ale w elegantce masz kierę skórzaną więc tak bardzo Ci to nie będzie przeszkadzało...Zamieszczone przez westwi78a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?
Ja żałuję, że nie jest podgrzewany lewarek zmiany biegów do DSG, tutaj w zimie będzie spory problem z przymarzającą do łapy blachą na samej górze. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Kierownica trójramienna jest mniej wygodna ? Na fotkach wygląda dużo atrakcyjniej. Jak wcześniej napisałem, obecnie kosztuje to stosunkowo niewiele, 400zł. A że dają równocześnie łopatki to niech sobie będą :-)Zamieszczone przez SP9XWWŁopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza.
1.8 TSI odpada, budżet napięty. Poza tym osiągi 1.4tsi z dsg będą dla mnie w zupełności wystarczające.
Komentarz
-
-
atrakcyjniej - tak , ale zobaczysz jak Ci sie będą ręce obsuwały na niej , na czteroramiennej jest gdzie je opierać . no ale to już wypróbujesz w praktyce. poza tym sterowanie radiem w kierowniku to też fajna sprawa.Kierownica trójramienna jest mniej wygodna ? Na fotkach wygląda dużo atrakcyjniejO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
kross12
ja mam trójramienną i nie narzekam a nawet polecam
Co do łopatek to obowiązkowo
DSG bez łopatek to porażka na maxa, ale to tylko moje zdanie
Komentarz
-
Nie jestem przekonany abys uzywał łopatek w mieście. Ja mam manuala i faktycznie przy spokojnej jeździe wachlowania i tak jest sporo zwłaszcza jak sie trzyma obroty według podpowiedzi komputera. Myslę, że łapatek tez nie będziesz używał.
Co do grzania - swego czasu uzytkowałem Mercedesa B klase w Norwegi z funkcja grzania 4 literek. Po włączeniu silnika fotel grzał już po około 20 - 30 sekundach. Ja uzywałem tej funkcji sporadycznie - plemnik nie lubi zbyt wysokich temperatur. Z kolei kolega uzywał non stop prawie na maxa - rzecz gustu.
Co do akumulatora. Jeżdże po mieście na odcinkach do 8km. Biegi zmieniam według wskazań komputera czyli w granicach 1800 - 1900 zmieniam bieg na wyższy. Auto stoi w garażu - w nocy. Zauważyłem że po około 2 tygodniowym okresie jazdy tylko po mieście - ścisłe centrum - niskie prędkości trzeba dłużej kręcic silnik aby motor zaskoczył. Wystarczy, że wyjade za miasto - do kochanej teściowej - i silnik popracuje na obrotach ponad 2000 obr/min i następne odpalenie motoru gdy jest zimny wymaga tylko dotkniecia kluczyka.
pzdr.
Komentarz
-



Komentarz