Coraz blizej
Zwiń
X
-
Coraz blizej
W planach na poczatek przyszlego roku mam zamowienie oktawki z nastepujacym wyposazenem:
1,4 tsi elegance dsg
kierownica z lopatkami
czujnik deszczu i zmierzchu
kornery
podgrzewane fotele
co o tym myslicie? Kiera ze wzgledu na cene, kornery bo obawiam sie, ze nie beda dobrze wspolpracowac z czujnikiem zmierzchu (wiem, ze doswietlanie zakretow mozna zaprogramowac). 1,4 tsi podobno wolno sie nagrzewa (blok silnika zeliwny) i pomyslalem o grzanych fotelach. Warto? To glowne pytanie w tym poscie.
Ten niby czujnik cisnienia opon daje rade? Dosc dlugo przymierzalem sie do zakupu, autem chce jezdzic dlugo. Moze cos jeszcze warto dolozyc? Zona i corka odradzaja gsm oraz radio bolero... W sumie jezdze malo, jakies 12-15 tys rocznie.
Cos doradzice?
Obecnie jezdze fabie kombi elegance 1,4 75km, na wiosne.do sprzedania :-)
Sporo jest postow typu "co warto dolozyc". Szukajka niewiele mowi o grzanych siedzenach - podobno tzw kontroli hemoroidow :-)
Przepraszam za brak polskich znakow, stukam z komorki.
Pozdrawiam, krzysn
-
-
kross12
Ja bym dorzucił:
pakiet dynamic - seryjne fotele są bleee, tu masz kształt foteli z RSa, jak nie masz grubej dupy to będą wygodne.
pakiet biznes - za 1600zł Bolero i GSMII, niema się co zastanawiać bo samo bolero jak Ci się uda to kupisz za 1200zł, GSM jakbyś chciał dorzucić to kolejne 1000zł więc normalnie zapłaciłbyś za to 2200 i sam musiałbyś montować a tak masz fabrycznieDodam że mam bolero i estetyka w środku na duży plus, do tego slot na kraty SD i zapominasz o płytach. Jakby się przypomniało o płytach to jest zmieniarka na 6CD
grzanie tyłka - fajna sprawa ale do momentu kiedy auto się nagrzeje
podgrzewane dysze spryskiwaczy - za 200zł IHMO warto
Jakby starczyło jeszcze kasy to ksenon i jest idealnie
Czujnik cisnienia opon podobno się nie sprawdza, mianowicie komunikat o niskim ciśnieniu pojawia się dopiero po 10-20km
Kornery bym wyrzucił bo koledzy na spocie włączą Ci za browara.
Komentarz
-
Zona z corka bolero i gsm wybily mi z glowy. Budzet jest bardzo napiety, auto disc drogie a ja nie jestem audiofilem. W trasie sluchqm radia, plytke cd wzialem do samochodu chyba raz w zyciu :-) Wydaje mi sie ze swing daje rade.
Co do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).
Co do kornerow to chcialbym, aby nie wlaczaly sie w dzien czyli korzystaly z czujnika zmierzchu. Gdzies na forum czytalem, ze jest jakis problem z nowym modulem komfortu montowanym w my2011 i dlatego biore pod uwage dodatkowe 400 zl na opcje fabryczna.
Co do pakietu dynamic, chyba nie chce problemow z zalamywaniem sie boczkow fotela ;-) I znowu "zdaje sie" ze fotele gryza sie z kierownica trojramienna z lopatkami i sterowaniem radiem.
Komentarz
-
-
krzysn u mnie grzanie foteli zaczyna działać po jakieś minucie i ustawione na 1. Pokrętło jest do 5 czy 6 chyba, ale to już można kiełbaski smażyć na fotelu. Rzecz świetna, zwłaszcza na krótkie odcinki
GSM też mam ale ani razu nie użyłem (no, raz żeby sprawdzić czy działa)
DSG świetna sprawa, ja już manuala nie chcę)
a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?
edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysnCo do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).
Zamieszczone przez krzysnaby nie wlaczaly sie w dzien
[ Dodano: Nie 24 Paź, 10 08:48 ]
Zamieszczone przez westwi78edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekpoza tym jest trójramienna kiera lepiej wyprofilowana zamiast czteroramiennejO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
krzysn Mam taki sam profil użycia auta co Ty i potwierdzam to co powiedzieli koledzy powyżej. Łopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza. Cornery się przydają na zadupiach jak nie ma latarni na poboczach - ja byłem zachwycony krążąc w nocy w Kraku po okolicach bajzlu na ROK (za darmo i owszem, jak nie będą chcieli - włączysz sobie na spocie). Doopogrzajka fajna jest! 8) Szczególnie jak jesteś zmęczony i zmarznięty po dotarciu do auta. Czujniki ciśnienia to ściema - tak mówi moja żona pracująca w branży oponiarskiej. :lol: Trochę zawodzą a poza tym kosztują majątek.
IMO - weź sobie elegantkę, nie będziesz żałował...
Zamieszczone przez westwi78a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?
Ja żałuję, że nie jest podgrzewany lewarek zmiany biegów do DSG, tutaj w zimie będzie spory problem z przymarzającą do łapy blachą na samej górze. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SP9XWWŁopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza.
1.8 TSI odpada, budżet napięty. Poza tym osiągi 1.4tsi z dsg będą dla mnie w zupełności wystarczające.
Komentarz
-
-
Kierownica trójramienna jest mniej wygodna ? Na fotkach wygląda dużo atrakcyjniejO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
kross12
ja mam trójramienną i nie narzekam a nawet polecam
Co do łopatek to obowiązkowo
DSG bez łopatek to porażka na maxa, ale to tylko moje zdanie
Komentarz
-
Nie jestem przekonany abys uzywał łopatek w mieście. Ja mam manuala i faktycznie przy spokojnej jeździe wachlowania i tak jest sporo zwłaszcza jak sie trzyma obroty według podpowiedzi komputera. Myslę, że łapatek tez nie będziesz używał.
Co do grzania - swego czasu uzytkowałem Mercedesa B klase w Norwegi z funkcja grzania 4 literek. Po włączeniu silnika fotel grzał już po około 20 - 30 sekundach. Ja uzywałem tej funkcji sporadycznie - plemnik nie lubi zbyt wysokich temperatur. Z kolei kolega uzywał non stop prawie na maxa - rzecz gustu.
Co do akumulatora. Jeżdże po mieście na odcinkach do 8km. Biegi zmieniam według wskazań komputera czyli w granicach 1800 - 1900 zmieniam bieg na wyższy. Auto stoi w garażu - w nocy. Zauważyłem że po około 2 tygodniowym okresie jazdy tylko po mieście - ścisłe centrum - niskie prędkości trzeba dłużej kręcic silnik aby motor zaskoczył. Wystarczy, że wyjade za miasto - do kochanej teściowej - i silnik popracuje na obrotach ponad 2000 obr/min i następne odpalenie motoru gdy jest zimny wymaga tylko dotkniecia kluczyka.
pzdr.
Komentarz
-
Komentarz