Coraz blizej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czer
    Classic
    • 2008
    • 11

    Coraz blizej

  • krzysn
    Rider
    • 2007
    • 515

    #2
    Coraz blizej

    W planach na poczatek przyszlego roku mam zamowienie oktawki z nastepujacym wyposazenem:
    1,4 tsi elegance dsg
    kierownica z lopatkami
    czujnik deszczu i zmierzchu
    kornery
    podgrzewane fotele

    co o tym myslicie? Kiera ze wzgledu na cene, kornery bo obawiam sie, ze nie beda dobrze wspolpracowac z czujnikiem zmierzchu (wiem, ze doswietlanie zakretow mozna zaprogramowac). 1,4 tsi podobno wolno sie nagrzewa (blok silnika zeliwny) i pomyslalem o grzanych fotelach. Warto? To glowne pytanie w tym poscie.

    Ten niby czujnik cisnienia opon daje rade? Dosc dlugo przymierzalem sie do zakupu, autem chce jezdzic dlugo. Moze cos jeszcze warto dolozyc? Zona i corka odradzaja gsm oraz radio bolero... W sumie jezdze malo, jakies 12-15 tys rocznie.
    Cos doradzice?

    Obecnie jezdze fabie kombi elegance 1,4 75km, na wiosne.do sprzedania :-)

    Sporo jest postow typu "co warto dolozyc". Szukajka niewiele mowi o grzanych siedzenach - podobno tzw kontroli hemoroidow :-)

    Przepraszam za brak polskich znakow, stukam z komorki.

    Pozdrawiam, krzysn

    Komentarz

    • blackrs
      RS
      • 2008
      • 4829
      • Superb II combi (3T5)
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      grzane siedzenia fajna rzecz jak masz skóre to koniecznie jak nie masz to tez nie zaszkodzi
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz

      • krzysn
        Rider
        • 2007
        • 515

        #4
        Ciekaw jestem, czy grzanie w tylek na odcinku 5-7 km wyraznie podniesie poczucie ciepla. Tapicerki skorzanej nie bedzie :-(

        Aha, jak wyglada obciazenie akumulatora? Daje rade alternator czy tez jazda w wlaczonym grzaniem foteli grozi niedoladowaniem akumulatora ?

        Komentarz

        • blackrs
          RS
          • 2008
          • 4829
          • Superb II combi (3T5)
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          u tescia w mondeo nie było nigdyu zadnych problemów z aku. grzanie czuc juz po 1-2 min i potem jedzie sie fajnie. zima to jest tak odpalasz auto idziesz skrobac szyby wsiadasz i siedzisz na ciepłych stołkach
          BYŁA o1 rs
          BYŁA o2 1.6
          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

          Komentarz


          • #6
            Ja bym dorzucił:
            pakiet dynamic - seryjne fotele są bleee, tu masz kształt foteli z RSa, jak nie masz grubej dupy to będą wygodne.
            pakiet biznes - za 1600zł Bolero i GSMII, niema się co zastanawiać bo samo bolero jak Ci się uda to kupisz za 1200zł, GSM jakbyś chciał dorzucić to kolejne 1000zł więc normalnie zapłaciłbyś za to 2200 i sam musiałbyś montować a tak masz fabrycznie Dodam że mam bolero i estetyka w środku na duży plus, do tego slot na kraty SD i zapominasz o płytach. Jakby się przypomniało o płytach to jest zmieniarka na 6CD
            grzanie tyłka - fajna sprawa ale do momentu kiedy auto się nagrzeje
            podgrzewane dysze spryskiwaczy - za 200zł IHMO warto

            Jakby starczyło jeszcze kasy to ksenon i jest idealnie

            Czujnik cisnienia opon podobno się nie sprawdza, mianowicie komunikat o niskim ciśnieniu pojawia się dopiero po 10-20km

            Kornery bym wyrzucił bo koledzy na spocie włączą Ci za browara.

            Komentarz

            • krzysn
              Rider
              • 2007
              • 515

              #7
              Zona z corka bolero i gsm wybily mi z glowy. Budzet jest bardzo napiety, auto disc drogie a ja nie jestem audiofilem. W trasie sluchqm radia, plytke cd wzialem do samochodu chyba raz w zyciu :-) Wydaje mi sie ze swing daje rade.

              Co do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).

              Co do kornerow to chcialbym, aby nie wlaczaly sie w dzien czyli korzystaly z czujnika zmierzchu. Gdzies na forum czytalem, ze jest jakis problem z nowym modulem komfortu montowanym w my2011 i dlatego biore pod uwage dodatkowe 400 zl na opcje fabryczna.

              Co do pakietu dynamic, chyba nie chce problemow z zalamywaniem sie boczkow fotela ;-) I znowu "zdaje sie" ze fotele gryza sie z kierownica trojramienna z lopatkami i sterowaniem radiem.

              Komentarz

              • westwi78
                RS
                • 2008
                • 2940

                #8
                krzysn u mnie grzanie foteli zaczyna działać po jakieś minucie i ustawione na 1. Pokrętło jest do 5 czy 6 chyba, ale to już można kiełbaski smażyć na fotelu. Rzecz świetna, zwłaszcza na krótkie odcinki
                GSM też mam ale ani razu nie użyłem (no, raz żeby sprawdzić czy działa )
                DSG świetna sprawa, ja już manuala nie chcę)

                a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?

                edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  #9
                  Zamieszczone przez krzysn
                  Co do grzania tylka, ma ktos doswiadczene z uzywania tego podczas krotkich przejazdow po miescie? Jak sprawuje sie akumulator (mam do pracy 5km, dziennie robie co pare dni dodatkowe 20-30).
                  lepsze ogrzewanie postojowe niż grzanie foteli - ja akurat nie lubię jak mi się "klejnoty" grzeją ;-)

                  Zamieszczone przez krzysn
                  aby nie wlaczaly sie w dzien
                  w dzień jeżdzisz na dziennych a wtedy kornery się nie włączą

                  [ Dodano: Nie 24 Paź, 10 08:48 ]
                  Zamieszczone przez westwi78
                  edit: a i łopatki sobie odpuść, chyba że masz za darmo - IMHO zbędny bajer.
                  a mi pasują - i to czasami bardzo, poza tym jest trójramienna kiera lepiej wyprofilowana zamiast czteroramiennej
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    poza tym jest trójramienna kiera lepiej wyprofilowana zamiast czteroramiennej
                    tylko że kolega kupuje auto do jazdy spokojnej raczej a czteroramienna kierownica jest wygodniejsza w użyciu zdaje się , wygodniej na niej ułożyć ręce . łopatki tak jak ktoś napisał bez dopłaty- tak . dupogrzanie jak najbardziej i nie martw się akumulatorem .
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • krzysn
                      Rider
                      • 2007
                      • 515

                      #11
                      Kierownice wezme trojramienna - marne 400 zl doplaty, wyglada bajerancko. Lopatki tez - mysle, ze bardziej aby sie pochwalic ze mam :-)

                      Komentarz

                      • SP9XWW
                        Rider
                        • 2009
                        • 579

                        #12
                        krzysn Mam taki sam profil użycia auta co Ty i potwierdzam to co powiedzieli koledzy powyżej. Łopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza. Cornery się przydają na zadupiach jak nie ma latarni na poboczach - ja byłem zachwycony krążąc w nocy w Kraku po okolicach bajzlu na ROK (za darmo i owszem, jak nie będą chcieli - włączysz sobie na spocie). Doopogrzajka fajna jest! 8) Szczególnie jak jesteś zmęczony i zmarznięty po dotarciu do auta. Czujniki ciśnienia to ściema - tak mówi moja żona pracująca w branży oponiarskiej. :lol: Trochę zawodzą a poza tym kosztują majątek.

                        IMO - weź sobie elegantkę, nie będziesz żałował...

                        Zamieszczone przez westwi78
                        a z innej beczki, nie ma w Octavi opcji "podgrzewana kierownica"?
                        Niestety nie ma, ale w elegantce masz kierę skórzaną więc tak bardzo Ci to nie będzie przeszkadzało...
                        Ja żałuję, że nie jest podgrzewany lewarek zmiany biegów do DSG, tutaj w zimie będzie spory problem z przymarzającą do łapy blachą na samej górze. :diabelski_usmiech
                        Vy 73! de S!@w

                        Komentarz

                        • pascal
                          Rider
                          • 2009
                          • 510
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          jak mało jeżdzisz weź sobie 1,8tsi i sie nie zastanawiaj. co Ci szkodzi a przy przebiegach rzędu 12-15 tys to nawet tego po kieszenie nie odczujesz

                          Komentarz

                          • krzysn
                            Rider
                            • 2007
                            • 515

                            #14
                            Zamieszczone przez SP9XWW
                            Łopatki są bez sensu przy normalnej i spokojnej jeździe w mieście. Kierę też wybrałem czteroramienną, tylko dlatego aby mieć możliwość sterowania radiem. Jest też wygodniejsza.
                            Kierownica trójramienna jest mniej wygodna ? Na fotkach wygląda dużo atrakcyjniej. Jak wcześniej napisałem, obecnie kosztuje to stosunkowo niewiele, 400zł. A że dają równocześnie łopatki to niech sobie będą :-)

                            1.8 TSI odpada, budżet napięty. Poza tym osiągi 1.4tsi z dsg będą dla mnie w zupełności wystarczające.

                            Komentarz

                            • leszekmw
                              RS
                              • 2005
                              • 5356

                              #15
                              Kierownica trójramienna jest mniej wygodna ? Na fotkach wygląda dużo atrakcyjniej
                              atrakcyjniej - tak , ale zobaczysz jak Ci sie będą ręce obsuwały na niej , na czteroramiennej jest gdzie je opierać . no ale to już wypróbujesz w praktyce. poza tym sterowanie radiem w kierowniku to też fajna sprawa.
                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                              GVI 1.4TSI
                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                              Komentarz


                              • #16
                                ja mam trójramienną i nie narzekam a nawet polecam
                                Co do łopatek to obowiązkowo
                                DSG bez łopatek to porażka na maxa, ale to tylko moje zdanie

                                Komentarz

                                • zbigniew147
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 482

                                  #17
                                  Nie jestem przekonany abys uzywał łopatek w mieście. Ja mam manuala i faktycznie przy spokojnej jeździe wachlowania i tak jest sporo zwłaszcza jak sie trzyma obroty według podpowiedzi komputera. Myslę, że łapatek tez nie będziesz używał.
                                  Co do grzania - swego czasu uzytkowałem Mercedesa B klase w Norwegi z funkcja grzania 4 literek. Po włączeniu silnika fotel grzał już po około 20 - 30 sekundach. Ja uzywałem tej funkcji sporadycznie - plemnik nie lubi zbyt wysokich temperatur. Z kolei kolega uzywał non stop prawie na maxa - rzecz gustu.

                                  Co do akumulatora. Jeżdże po mieście na odcinkach do 8km. Biegi zmieniam według wskazań komputera czyli w granicach 1800 - 1900 zmieniam bieg na wyższy. Auto stoi w garażu - w nocy. Zauważyłem że po około 2 tygodniowym okresie jazdy tylko po mieście - ścisłe centrum - niskie prędkości trzeba dłużej kręcic silnik aby motor zaskoczył. Wystarczy, że wyjade za miasto - do kochanej teściowej - i silnik popracuje na obrotach ponad 2000 obr/min i następne odpalenie motoru gdy jest zimny wymaga tylko dotkniecia kluczyka.

                                  pzdr.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...