zimówki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • trzebcio1
    Classic
    • 2012
    • 2

    zimówki

    jak Kruk wymyśli termin to nie ma ch.... we wsi
    Trzebcio1
  • get4get
    Classic
    • 2010
    • 4

    #2
    zimówki

    witam
    z powodów budżetowych zastanawiam się nad założeniem oryginalnych 14'' 185/65 nowych na stalówkach do octavii combi (1.9 tdi glx r. 1998). czy są jakieś przeciwskazania poza różnicą w średnicy koła i co za tym idzie różnicami we wskazaniach prędkościomierza?
    pzdr

    Komentarz

    • józiu
      Classic
      • 2010
      • 29

      #3
      mniejsze felgi = niższy prześwit, czyli możesz zebrać podwoziem więcej śniegu i breji, węższa opona to również mniejsza (gorsza) przyczepność.

      Komentarz

      • firmek
        Rider
        • 2008
        • 477

        #4
        Oryginalny rozmiar opon na 14'' to 175/80. W tym przypadku nie ma praktycznie zadnej roznicy w porownaniu do 195/65 R15. Jesli chodzi o 14'' 185/65 to roznica jest spora - prawie 4 mm mniejsza srednica, czyli 2 mm nizej auto. O ile 2 mm nizej nie sprawi, ze auto zamieni sie w plog sniezny to obrotosciomierz bedzie zanizal i to sporo bo o 6.63% - przy 50km/h pokaze 46.69 - przy 100 93.37 km/h.
        Zamieszczone przez józiu
        węższa opona to również mniejsza (gorsza) przyczepność.
        W przypadku opon zimowych to moze byc akurat dyskusyjna kwestia.

        Komentarz

        • bodo87
          Classic
          • 2010
          • 38

          #5
          wg mnie na mniejszych kołach pokaże wyższą prędkość sprawdzałem w fordzie mondeo wg navi między 14 a 16 różnica 10% na 16 licznik pokazuje 100 tak jak samo navi, a na 14 pokazuje 110 a navi 100. a węższe koła na zimę są napewno lepsze
          VAG DIAGNOSTYKA TORUŃ OKOLICE!!!

          ALARMY CENTRALNE ZAMKI MONTAŻ!!!

          Komentarz

          • bartoszkowalski
            Drive
            • 2007
            • 71

            #6
            bodo87, MASZ RACJĘ Z TYMI KOŁAMI!! TO TAK JAK Z PRZEŁOŻENIEM W SKRZYNI.. CZY W ROWERZE, A TEŻ SŁYSZAŁEM ŻE TROSZKĘ WĘŻSZE BĘDĄ LEPSZE, NP. LATEM 195 A ZIMĄ 185.

            Komentarz

            • józiu
              Classic
              • 2010
              • 29

              #7
              a ja się z tą tezą nie zgodzę. węższa opona = mniejsza powierzchnia kontaktu z podłożem, co za tym idzie gorsza przyczepność, wydłużona droga hamowania.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                Zamieszczone przez józiu
                a ja się z tą tezą nie zgodzę. węższa opona = mniejsza powierzchnia kontaktu z podłożem, co za tym idzie gorsza przyczepność, wydłużona droga hamowania.
                zgódź się zgódź -> zależy na jakiej nawierzchni :idea: :idea: :idea:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #9
                  szkoda, dokładnie...np. w rajdówkach na śniegu używają węższych opon

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Tak czytam i zastanawiam sie czy ktos wpadl na pomysl sprawdzenia czy felga 14" wejdzie na tarcze z przodu 280mm - bo ja watpie, bo nie bylo TDI na kolach 14" :szeroki_usmiech

                    185/65/15 mozna kupic nowe z zalozeniem po ~150zl/szt

                    Trzeba by bylo zalozyc 175/75/14 - dziwolag i dodatku drogi.
                    wiec pozostaje 185/70/14.

                    Jedyny diesel na 14" to bylo SDI ze wzgledu na tarcze z przodu 256mm


                    Zamieszczone przez sew1981
                    szkoda, dokładnie...np. w rajdówkach na śniegu używają węższych opon
                    Bo opony sa kolcowane :diabelski_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Zamieszczone przez firmek
                      Jesli chodzi o 14'' 185/65 to roznica jest spora - prawie 4 mm mniejsza srednica, czyli 2 mm nizej auto. O ile 2 mm nizej nie sprawi, ze auto zamieni sie w plog sniezny to obrotosciomierz bedzie zanizal i to sporo bo o 6.63% - przy 50km/h pokaze 46.69 - przy 100 93.37 km/h.
                      O ile predkosci podales prawidlowe to juz srednice kola nie
                      Roznica bedzie kolosalna bo nie 4mm a prawie 40mm czyli 2cm nizej auto.

                      Z powodu, ktory podal Maicroft 14`` odpadaja

                      Zamieszczone przez józiu
                      węższa opona = mniejsza powierzchnia kontaktu z podłożem, co za tym idzie gorsza przyczepność, wydłużona droga hamowania.
                      Wezsza opona = wiekszy nacisk na powierzchnie opony ciezar/pole powierzchni, czyli lepszy kontakt z podlozem przy np ruszaniu na sniegu czy probie ruszania na lodzie
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • firmek
                        Rider
                        • 2008
                        • 477

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        185/65/15 mozna kupic nowe z zalozeniem po ~150zl/szt

                        Trzeba by bylo zalozyc 175/75/14 - dziwolag i dodatku drogi.
                        wiec pozostaje 185/70/14.

                        Jedyny diesel na 14" to bylo SDI ze wzgledu na tarcze z przodu 256mm
                        Z dieslem pewnie racja. Ale nie wiem po co kombinowac z rozmiarem skoro OI wychodzily przez pewien czas na R14 175/80 - takie mialem oryginalnie (benzyna). 14'tki zostaly mi na zime. Ceny opon 175/80 R14 i tak sa nizsze niz 195/65 R15 chociaz wybor bez dwoch zdan jest o wiele mniejszy - opony wysoko-profilowe sa juz przezytkiem.

                        Zamieszczone przez bradley
                        Roznica bedzie kolosalna bo nie 4mm a prawie 40mm czyli 2cm nizej auto.
                        Racja, jakos sie zasugerowalem, ze nie moze byc az tak duzej roznicy. Jednak 4 cm to jest juz przepasc. No i wyglada to pewnie tak jak by to octavii wstawic kola od fabii.
                        W normalnym rozmiarze opon do R14 w octavii jest po prostu wielki balon.
                        Zamieszczone przez bradley
                        Wezsza opona = wiekszy nacisk na powierzchnie opony ciezar/pole powierzchni, czyli lepszy kontakt z podlozem przy np ruszaniu na sniegu czy probie ruszania na lodzie
                        Mi na 14 w zime po sniegu jezdzi sie calkiem spoko (chociaz nie mam porownania do zimowek na wiekszych felgach). Za to na suchej nawierzchni w porownaniu do chociazby 15 jest przepasc. Przy wiekszych predkosciach auto mocno plywa co czuc szczegolnie przy wyprzedzaniu czy na koleinach. O dziwo pomimo wielkich balonow ktore sa w przypadku 14 jakos bardziej komfortowo czuje sie na 15.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez firmek
                          O dziwo pomimo wielkich balonow ktore sa w przypadku 14 jakos bardziej komfortowo czuje sie na 15.
                          bo wpadasz w te dziury, które 195 przejeżdża górą
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • józiu
                            Classic
                            • 2010
                            • 29

                            #14
                            Zamieszczone przez bradley
                            Wezsza opona = wiekszy nacisk na powierzchnie opony ciezar/pole powierzchni, czyli lepszy kontakt z podlozem przy np ruszaniu na sniegu czy probie ruszania na lodzie
                            ok. z ruszaniem się zgodzę, a co z trakcją i hamowaniem, o których pisałem? Nie wmównisz mi że przy węższej oponie będą lepsze.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez józiu
                              Zamieszczone przez bradley
                              Wezsza opona = wiekszy nacisk na powierzchnie opony ciezar/pole powierzchni, czyli lepszy kontakt z podlozem przy np ruszaniu na sniegu czy probie ruszania na lodzie
                              ok. z ruszaniem się zgodzę, a co z trakcją i hamowaniem, o których pisałem? Nie wmównisz mi że przy węższej oponie będą lepsze.
                              będzie, będzie, w określonych warunkach.

                              [ Dodano: Wto 26 Paź, 10 19:24 ]
                              tutaj ciekawostka, ale akurat nie w warunkach zimowych:
                              Leider sind die gesuchten Inhalte nicht auf unserer Seite zu finden.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                Zamieszczone przez józiu
                                ok. z ruszaniem się zgodzę, a co z trakcją i hamowaniem, o których pisałem? Nie wmównisz mi że przy węższej oponie będą lepsze.
                                Co do trakcji nie wiem.
                                Co do hamowania. Sila hamowania zalezna jest od wspolczynnika tarcia a ten od sily tarcia i nacisku na podloze. Wiec zakladajac ta sama sile tarcia a wiekszy nacisk, "mi" bedzie mniejsze. Opoznienie hamowania bedzie mialo mniejsza wartosc wiec ogolna droga hamowania bedzie wieksza. Racja.
                                Z drugiej zas strony bardzo latwo w zimie o zablokowanie kol wtedy droga hamowania sie wydluza a uklad ABS jeszcze bardziej wydluza ta droge.
                                Mysle, ze zeby takie porownanie mialo z naczace roznice trzeba by bylo porownywac opony rzedu wlasnie 225 z 185 a nie 185 z 195.



                                No i nie zgodze sie co do stwierdzenia:
                                Zamieszczone przez józiu
                                mniejsze felgi = niższy prześwit, czyli możesz zebrać podwoziem więcej śniegu i breji
                                bo po to dobiera sie stosunek szerokosci opony do jej profilu aby promien nominalny kola byl taki sam jak w oryginale.
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                Pracuję...