[O1] Nawiewy....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpawlak
    Drive
    • 2011
    • 73

    [O1] Nawiewy....

    Zamieszczone przez blackrs
    panowie ja dziś stalem się szczęscliwym posiadaczem o2 1.6 i sie teraz dalej borykam z mysla jaki gaz załozyć. wiec tak stag 300 to cena 2400 takada ( tu nie wiem jaka instalacja ale się dowiem ) też 2400 ( to tego mozna raty 0% landi renzo 3100 brc nie mogłem sie dodzwonić . co chwile słysze różne opinie i nie mogę się zdecydować... pomożecie ??
    Bierz Landi

  • #2
    [O1] Nawiewy....

    Dzis zapsikalem nawiewy pianka do "odgrzybiania" i 2 pytania mam w zwiazku z tym.
    1. Po pewnym czasie kiedy pianka zaczela sie skraplac to ta ciecz zaczela wyplywac spod deski, dokladnie spod schowka i bezpiecznikow, czyli pod tunelami, w zwiazku z tym czy ich nieszczelnosc to normalna sprawa? uplyw lat i fakt ze ciecz zawsze znajdzie sobie droge czy w zadnym wypadku nie powinno tak byc.
    2. wyciagnalem filtr kabinowy i ta klapka co jest pod nim znajduje sie w jednej pozycji ciagle, a ona nie powinna sie przypadkiem otwierac zamykac czy cos takiego i jesli tak to kiedy??

    Komentarz

    • laurin
      Rider
      • 2009
      • 727

      #3
      Ta klapka pod filtrem kabinowym zamyka się jak włączysz obieg zamknięty(tak w ogóle to tam są 2 klapy). Steruje też ilością wpadającego powietrza z zewnątrz w zależności od prędkości. Wyjmij filtr przeciwpyłkowy i niech ktoś Ci wciśnie obieg zamknięty to zobaczysz jak to działa- powinna się zamknąć.

      Odnośnie pianki pod schowkiem to pewnie pociekło z tej klapy (2giej) od zamkniętego obiegu... Myślę, że nie ma czym się przejmować...

      Komentarz


      • #4
        hmm pocieklo tez spod kierownicy tam gdzie przekazniki sa :lol:
        co do klapy to wlasnie probowalem wlaczac obieg zamkniety i ona nie zmienila polozenia, przynajmniej ta pod filtrem ktora to tylko widac. zwiekszalem sile nawiewu tez nie, chyba ze dzieje sie to w jakims malym stopniu i nie dostrzeglem tego?!

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #5
          Zamieszczone przez Golas27
          hmm pocieklo tez spod kierownicy tam gdzie przekazniki sa
          Kanały powietrza łączone są na wcisk i nie są idealnie spasowane.Role uszczelki między nimi pełni pasek gąbki naklejany na końcówkę kanału, co dla cieczy nie jest wielką przeszkodą.

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            Zamieszczone przez Golas27
            zwiekszalem sile nawiewu tez nie, chyba ze dzieje sie to w jakims malym stopniu i nie dostrzeglem tego
            Widać to wyraźnie bo z pozycji pionowej zmienia się na pozycje poziomą - na pewno byś zauważył. Coś nie tak jest z tym mechanizmem. Możesz jeszcze sprawdzić czy ta dolna klapa działa - odkręcasz schowek, wykręcasz silnik od nawiewu (2 śrubki od spodu i wyjeżdża w dół) i będziesz widział czy chodzi dolna klapa (włącz/wyłącz obieg zamknięty)
            Dmuchawę można też wykręcić bez wyjmowania schowka ale nie wiem czy będzie widać klapę.


            Co do przekaźników to może kanał lewy ma jakiś luz i dlatego tam jest mokro - innej opcji nie widzę za bardzo. Z nawiewu na nogi raczej by tam nie nawiało

            Komentarz


            • #7
              mysle ze jest jak pisze Octan luzne z gabkami w roli uszczelki, bo jak zajrzec w nawiew to widac juz na poczatku takie gabki.
              Ta klapka gorna jest ciagle w pozycji mnie wiecej pod katem 45 stopni. Patrzylem pod schowek, faktycznie mozna cos tam odkrecic sprawdze, ale to wkoncu ktora klapa jest od czego?!
              Zamieszczone przez laurin
              Ta klapka pod filtrem kabinowym zamyka się jak włączysz obieg zamknięty
              i

              Zamieszczone przez laurin
              chodzi dolna klapa (włącz/wyłącz obieg zamknięty)
              Tak gwoli scislosci.

              Komentarz

              • laurin
                Rider
                • 2009
                • 727

                #8
                Dolna klapa przełącza obieg z zew na wew i odpowiada tylko za to.

                Górna klapa steruje ilością wpadającego powietrza w zależności od prędkości. Przymyka się na praktycznie poziomo jak przełączysz obieg na zamknięty.

                Komentarz

                • rogoz
                  Rider
                  • 2006
                  • 397

                  #9
                  Zamieszczone przez laurin
                  Górna klapa steruje ilością wpadającego powietrza w zależności od prędkości. Przymyka się na praktycznie poziomo jak przełączysz obieg na zamknięty.
                  O ile dobrze pamiętam budowę tego mechanizmu to górna i dolna klapa są sprzężone mechanicznie, Dolna klapa jest połączona z główną oską serwomechanizmu sterującego, górna klapa przez plastikowe cięgna.
                  Serwomechanizm ma tylko dwie pozycje pracy - obieg zamknięty i otwarty, nie ma pozycji pośrednich. W jaki więc sposób górna klapa steruje ilością wpadającego powietrza w zależności od prędkości?

                  Komentarz

                  • laurin
                    Rider
                    • 2009
                    • 727

                    #10
                    Gdzieś mi się to napatoczyło - za dużo czytałem na ten temat. Głowy sobie nie dam uciąć za ta informację - szukałem teraz na szybko i nie mogę znaleźć... A tak w sumie to po co by była górna płetwa?? Do obiegu zamkniętego wystarczyłaby tylko jedna klapa.

                    Komentarz

                    Pracuję...