Technika zazdy TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zajka_86
    Classic
    • 2012
    • 7

    Technika zazdy TDI

    Szanowne Panie i Panowie, nie zapowiada się żebym w ciągu tygodnia - 10 dni uzyskał dostęp do sieci lub punktu dostępu a nie korzystam z tzw kawiarenek (dzisiaj jestem wyjątkowo w Krakowie z córką i moja była żona użyczyła mi kompa i netu) więc podam na ogólnym, w tym wątku najwięcej pisałem mój nr tel. 691 220 467 , najpierw sms że z forum ocp to zawszę odbiorę, poza tym: na razie nic z Fuchsa nie będę zamawiał gdyż przeprowadzam duże zmiany zarówno "zawodowo" jak i prywatnie, z ostatniej dostawy jest jeszcze 2 sztuki Titana Pro C3 5w-30 XTL 504.00/507.00 , cena z wysyłką 160,= za bańkę 4 litrową. Wszelkie pytania sms lub tel. niestety. Jak tylko się coś zmieni z moim netem to natychmiast wrócę (ale next zamówienia z Fuchsa to przez minimum miesiąc nie ma co liczyć) pzdr.
  • halabala_82
    Drive
    • 2010
    • 68

    #2
    Technika zazdy TDI

    Wkrótce przesiadam się z benzynki na tdi i zastanawiam się jak jeździć by nie obciążać zanadto silnika i oszczędzać paliwko z drugiej strony. Podobno nie należy schodzić poniżej 2000RPM bo to obciąża dwumasę i powoduje brak smarowania turbiny? Ale np chamowanie silnikiem podczas jazdy z górki lub dojeżdżaniu do skrzyżowania nie powinno odbijać się niekorzystnie na kodycji jednostki napędowej? Bo z jazdy na luzie już dawno się wyleczyłem.Dzięki za odp i pozdro.

    [ Dodano: Pią 19 Lis, 10 19:21 ]
    No tak i jeszcze literówki do tego :idea:
    Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

    Komentarz

    • phoneman
      RS
      • 2008
      • 3374
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      halabala_82, Najważniejsze by rozgrzewać i studzić turbinę.
      .

      Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

      Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        jak chcesz oszczędzać paliwo nie schodząc poniżej 2000obr :?
        ja staram się nie schodzić poniżej 1600 i ważne żeby nie cisnąć gaz w podłogę z niskich obrotów
        a i te 1600 to jest na płaskiej drodze, wiadomo jak jakieś wzniesienie chodź by małe to to obroty lądują wyżej

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez phoneman
          halabala_82, Najważniejsze by rozgrzewać i studzić turbinę.
          dokładnie a reszta to ognia do czerwonego pola :diabelski_usmiech
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #6
            Zamieszczone przez loru
            ognia do czerwonego pola
            :diabelski_usmiech :twisted:
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • halabala_82
              Drive
              • 2010
              • 68

              #7
              jak chcesz oszczędzać paliwo nie schodząc poniżej 2000obr ???
              No właśnie stosując eko-jazdę. Nie poprzez duszenie silnika między 300 a 1000RPM ale przez przewidywanie sytuacji na drodze żeby nie jeździć w stylu gaz-hamulec.No i podobno diesle są oszczędniejsze od benzyniaków...
              Piłeś?-nie jedź!...nie piłeś?-wypij

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                halabala_82, w PL to nie da się za bardzo jeździć z przewidywaniem sytuacji na drodze
                do tego potrzeba współpracy wszystkich kierowców a nie tylko twojego myślenia :szeroki_usmiech
                a każdy jedzie jak mu się ku..a podoba, kierunkowskaz 5m przed skrętem i h.j, a co, nie wolno :?

                Komentarz

                • Busku
                  Rider
                  • 2009
                  • 655

                  #9
                  Ja zawsze bardzo delikatnie obchodzę sie z silniczkiem jak jest zimny (zresztą jak jest ciepły to też :szeroki_usmiech ), studze turbine po każdej jeździe, hamuje silnikiem i jak narazie wychodzi mi to na dobre :wink: Tak jak koledzy wyżej pisali najważniejsze nie butować jak zimny i studzić turbinke :wink: Najniższe średnie spalanie jakie udało mi się uzyskać to 3,4, ciekaw byłem jakie uda się uzyskać minimalne spalanie
                  Pozdrawiam
                  Mercedes W124 300CE: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=150
                  Mercedes W210 290 Turbodiesel
                  Renault Laguna II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=25

                  Komentarz

                  • phoneman
                    RS
                    • 2008
                    • 3374
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Busku, Ja miałem na kompie 3,6 l ale tak się nie da jeździć k
                    .

                    Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                    Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      halabala_82,
                      dobra trochę bardziej poważnie
                      - rozgrzać autko a w zasadzie oliwę w motorku, bardzo przydatne do tego jest dodatkowy wskaźnik, no ale jak ktoś nie ma to niech nie wierzy do koca wskazaniu na desce bo różnica potrafi być spora w granicach 20-25 stopni C
                      - po rozgrzaniu jak chcesz oszczędnie jeździć to nie da się inaczej jak tylko przy około 2000rpm zmiana biegu na wyższy ale to nie jest do końca zdrowe dla podzespołów, siada 2-mas, sprzęgło i kierowniczki w turbawce się zapiekają.
                      - po forsownej jeździe poczekać około 2-3 min zanim zgasimy motorek
                      - lać gnojówkę ze sprawdzonego źródła
                      - mieć dobrego mechaniora co ogarnia temat
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        #12
                        Najważniejsze
                        - nim przyciśniesz to rozgrzej (czyli jazda na 1/2 gazu)
                        - jak kończysz po ciśnięciu w pedał to te kilka km wcześniej przejdź na jazdę spokojną, a jak dojedziesz to daj mu chwilkę na wolnych (studzenie)
                        - tocząc się w tłumie możesz zejść z obrotami i do 1500/min na 5 biegu, ale zapomnij o wyprzedzaniu z takich obrotów, nie ciśnij mocno gazu itd., pod górkę/przyspieszając z tłumem ciut żwawiej czy też chcąc wyprzedzić zrzuć bieg, chcąc wyprzedzić naprawdę ostro to nawet dwa (obroty pod 3k przy czymś takim). Auto dostanie kopa, wyprzedzisz w mig a i dwumasa będzie się lepiej czuć.
                        - zapomnij o spalaniu poniżej 4l jak chcesz jeździć normalnie. Silnik też nie lubi dłuższej jazdy w takim stylu.
                        - normalna jazda (z tłumem, czasem przycisnąć po obrotach do 4k, ruszać żwawo i wyprzedzać tych co jadą o 10km/h wolniej) to 5l/100
                        - jazda że to ty więcej wyprzedzasz niż ciebie - od 5,5l w górę :diabelski_usmiech
                        - w mieście - zależy jakie miasto
                        - spodoba Ci się moment w TDi - od 2k obr jest czym przycisnąć więc aby jechać dynamicznie to powyżej tych obrotów.

                        Resztę wyczujesz sam - masz już parę latek to wyczujesz kiedy on jeszcze nie jedzie, a kiedy już mu się nie chce

                        Miłej jazdy
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • jatagan
                          Classic
                          • 2009
                          • 34

                          #13
                          Zgadzam się w większej części z Soczek81.Tyle tylko , że ja wolę utrzymywać obroty w okolicach 1,9 - 2 k. Jeśli mam jechać 50 km/h na IV - to wolę III i blisko 2k. Wbrew pozorom to nie "kosztuje" paliwka. A "momencik" jest pod nogą na zawołanie Średnie zużycie 6,1 l/100. Przy częstych krótkich jazdach po mieście. I trzymam się - w zasadzie - prędkości przepisowej +/- 10 -15 km/h. Jakbym miał męczyć silnik na V biegu w kolejce 60km/h to by mi serce wysiadło Hamowanie silnikiem moim zdaniem jak najbardziej. Zużycie paliwa "0" a obroty pompy olejowej świetnie smarują wszystko co potrzeba , a szczególnie ukochaną turbinkę. najważniejsze - nie musisz jeździć "mułowato" żeby jeździć ekonomicznie.

                          Komentarz

                          • beaviso
                            Elegance
                            • 2010
                            • 767
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Jeździć normalnie, na ucho, z wyczuciem.

                            Rychło przekonasz się, że katalogowy max moment obrotowy od 1900 rpm przekłada się na fikcję i samochód potrzebuje redukcji do przynajmniej 2500 rpm, aby zaczął sensownie zbierać tyłek. Jeśli masz ucho i rozsądek, to nie będziesz miał problemów z jazdą na zbyt niskich obrotach, a tym bardziej z katorżniczymi próbami przyspieszania z tychże.

                            Jednocześnie brutalny warkot TDI na wysokich (jak na niego) obrotach i napotykanie niewidzialnej ściany po osiągnięciu 4200 rpm wyleczą Cię z ochoty na zbyt częstą jazdę na za wysokich obrotach.

                            Natomiast wszystko pomiędzy wymienionymi skrajnościami oznacza normalność - a więc: rozsądne osiągi, rozsądne spalanie i rozsądne zużycie silnika i podzespołów przeniesienia napędu.

                            M.
                            666 4U

                            Komentarz

                            • shok
                              RS
                              • 2009
                              • 2070
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Niech wypowiedzą sie w tym temacie Ci którym pali 5 i mniej bo jestem ciekaw ich techniki.A takich na tym forum nie brakuje

                              Komentarz

                              • delanopl
                                Elegance
                                • 2009
                                • 831

                                #16
                                Poniżej 5, ogólnie jazda mało dynamiczna, tak do 100-110 km/h, częste toczenie się auta na 5 biegu i można naprawdę osiągnąć niskie spalanie

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  a moje spalanko oscyluje w granicach 10 literków zamiast 5, a co :P i nie bój sie go czasami przegnić tak po 4tys obrotów, nic mu sie nie stanie, przynajmniej turbine przedmuchasz
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • emba
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 67

                                    #18
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    a moje spalanko oscyluje w granicach 10 literków zamiast 5, a co :P i nie bój sie go czasami przegnić tak po 4tys obrotów, nic mu sie nie stanie, przynajmniej turbine przedmuchasz
                                    dokładnie - wbrew pozorom TDI mimo, że ma niski moment obrotowy trzeba (wręcz należy) co jakiś czas przegonić na max obrotów, bo w przeciwnym przypadku turbinka się zapiecze.
                                    MINT

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Chyba najzwiezlej, ale i tak obszernie opisane, konkrety.

                                      Komentarz

                                      • drag211
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 11

                                        #20
                                        mam pytanie jakie tarcze do skody octavia są najlepsze?????
                                        drag211

                                        Komentarz

                                        Pracuję...