Ciezko krecace sie kola tylne...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian
    Rider
    • 2004
    • 412

    Ciezko krecace sie kola tylne...

    u mmnie tez popiskiwało jak hamowałem - miałęmjuz na maxa zjechane klocki i takłem tym nitem o tarcze :lol: Trzeba rowniez wyczyscic całos bo duzo syfu sie tam zbiera, szczególnie pod tymi blaszkami po których chodza klocki :!:
    RS BLUE
  • Samiec
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 4287
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Ciezko krecace sie kola tylne...

    Czy ktos moglby mi powiedziec ,jak sie kreca tylne kola. Czy lekko czy jest opor?
    Mam ori tarcze tyl (przeleciane na nich 116kkm) i do tego klocki green stuff (zalozone przy 105kkm). Jak unioslem auto i chcialem kolem zakrecic(z obydwu stron tak samo) ,to musialem uzyc duzej sily ,bo az sie zaprzec troche musialem :roll:
    Nie pamietam jak bylo przed zmiana na nowe klocki ,moze cos w ASO spaprali lub cos sie spapralo samo u mnie :roll:
    Ostatnio jakos z 0,5l ON co najmniej wiecej mi auto pali ,wiec moze to przez to :roll:
    Ewentualnie moze tak powinno byc i mam sie tym nie przejmowac :roll:
    Wszelkie sugestie mile widziane
    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

    Komentarz

    • maciek
      Ambiente
      • 2005
      • 172

      #3
      Ja mam wprawdzie bebny, ale kółka chodzą leciutko, niemal bez oporu. Jeśli klocki ocierają prawdorodobnie mechanik przy wymianie klocków nie wyczyścił dokładnie ich prowadnic. Nie grzeją ci się koła podczas jazdy??
      Być może zatarty jest mechanizm hamulca ręcznego (linka w pancerzu?)
      IMHO przejmować takimi rzeczami sie jak najbardziej należy. Problem jest jak najbardziej do usunięcia.

      Pozdrawiam!

      Aha, jak kręciłeś kołem to ręczny nie był zaciągnięty?? Bo żebyś aż zapierać się musiał to już hardcore jest - podczas jazdy pewnie aż dymią :|
      OCTAVIA '01

      Komentarz

      • Samiec
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 4287
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez maciek
        Aha, jak kręciłeś kołem to ręczny nie był zaciągnięty?? Bo żebyś aż zapierać się musiał to już hardcore jest - podczas jazdy pewnie aż dymią :|
        Nie no ,byl zdjety :wink: Musialem sie troche zaprzec ,az takiej tragedi nie bylo ,ale tzreba w to wlozyc troche sily. Poprostu jest opor i tyle :roll:
        Auto ma nie cale 3 lata wiec sie chyba nic zapiec nie moglo jeszcze :roll:
        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

        Komentarz

        • pwl
          Classic
          • 2006
          • 34

          #5
          Coś spieprzyli przy tych hamulcach... A samochód pali wiecej, bo tylne koła stawiają większy opór.

          Komentarz

          • aldam
            L&K
            • 2006
            • 1036

            #6
            Przerabiałem to w mojej poprzedniej Audi 80. Też miałem tarcze z tyłu i poprostu zapiekają się zaciski. Powód hamulec ręczny. Dwa rozwiązania:
            1. Droższe - Kupić nowe zaciski
            2. Tańsze - Przeczyścić zaciski, nie zaciągać ręcznego i kupić w motoryzacyjnym podkładki pod koła co by się z górki Szkodnik nie staczał
            Audi A4 1.8TFSI

            Komentarz

            • RomanS
              Elegance
              • 2004
              • 804

              #7
              Zamieszczone przez aldam
              1. Droższe - Kupić nowe zaciski
              2. Tańsze - Przeczyścić zaciski, nie zaciągać ręcznego i kupić w motoryzacyjnym podkładki pod koła co by się z górki Szkodnik nie staczał
              IMO, p.1. W 3-letnim aucie ? Paranoja jakaś normalnie.
              p.2. Najlepiej chyba w ogóle nie próbować jeździć autem, to nie będzie usterek. :lol:

              Jeżdżę samochodem 6-letnim, używam wszystkiego, w co auto wyposażono i ....działa. A jak coś trzeba naprawiać to naprawiam. Filozofia typu: " nie dotykać bo może się zepsuć" zupełnie mi nie odpowiada. A może coś nie działa bo zbyt rzadko używane (tak jak z zanikaniem narządów nieużywanych ).

              Masz coś spieprzone, trzeba sprawdzić co, naprawić i tyle.

              PS. Czy zamiast podkładek mogą byc cegły ? :szeroki_usmiech
              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez aldam
                Przerabiałem to w mojej poprzedniej Audi 80. Też miałem tarcze z tyłu i poprostu zapiekają się zaciski. Powód hamulec ręczny.
                W nie calym trzyletnim aucie to juz mozliwe ? :roll:

                Dodam dodatkowo ,ze klocek (ten co jest nieruchomo) nie dotyka caly tarczy :roll: tylko polowka (z obydwu stron). Przez to tarcza od piasty jest bardziej wytarta :?

                Zastanawiam sie czy tarcze nie zrobily sie jajowate i dla tego kola chodza ciezko :roll:
                Z jednego kola przy jedzie dochodzi buczenie(lozysko nie ma luzow) jak by tarcza zawadzala w jednym miejscu. Myslalem z poczatku ze to skrzywiona fela ,ale zaczynam podejrzewac ze to wlasnie tarcza :roll:

                Wezme sie chyba i to rezbiore w wolnej chwili ,mam nadzieje ze dowiem sie co jest tam nie tak :roll:
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • aldam
                  L&K
                  • 2006
                  • 1036

                  #9
                  Zamieszczone przez RomanS
                  PS. Czy zamiast podkładek mogą byc cegły ?
                  Cegły zawsze lepsze niż plastikowa podkładka

                  Zamieszczone przez Samiec
                  W nie calym trzyletnim aucie to juz mozliwe ?
                  U znajomego padły w dwuletnim. Ale to koreańczyk. Wiadomo.

                  Zamieszczone przez Samiec
                  Zastanawiam sie czy tarcze nie zrobily sie jajowate i dla tego kola chodza ciezko
                  Też może być.
                  Audi A4 1.8TFSI

                  Komentarz

                  • nico21
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 2640
                    • Volkswagen

                    #10
                    trzeba dobrze przeczyscic prowadnice hamulca i po tymi blaszkami co sa miedzu klockamia a jarzmem.

                    mnie to tez czeka tylko e nie musze tyle siły wkłądac zenu kołem pokrecic. poprotu sie kreci tylko jest opor z klockow.
                    DACAR.team

                    Komentarz

                    • xekon
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 742

                      #11
                      buczenie moze pochodzic rowniez z pozabkowanej opony - nie musisz miec walnietego lozyska, poprostu kolejne klocki bieznika nie sa rownomiernie starte mimo pozornego wygladu ze opona jest ok.

                      Komentarz

                      • krzyszt0f
                        Drive
                        • 2006
                        • 64

                        #12
                        a czy jak autko "wisi" to nie napinają sie czasem linki do ręcznego?

                        Jakby ręczny był zaciągnięty to musiałby się nieźle zaprzeć

                        Dobrze wyczyścić zaciski i powinno być good, szczotka druciana + sprzężona powietrze czyni cuda.
                        Gratuluję wyboru forum

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez krzyszt0f
                          a czy jak autko "wisi" to nie napinają sie czasem linki do ręcznego?
                          U mnie auto nie wisialo ,unioslem kazda strone oddzielnie ,podstawilem zabe pod sprezyne w belce ,wiec nic sie nie rozcignelo napewno.
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • RomanS
                            Elegance
                            • 2004
                            • 804

                            #14
                            Zamieszczone przez krzyszt0f
                            a czy jak autko "wisi" to nie napinają sie czasem linki do ręcznego?
                            oczywiście, że się nie napinają :
                            Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                            Komentarz

                            • Samiec
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 4287
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              No to dzisiaj sie wziolem i troche poczyscilem
                              Wziolem mlotek i stluklem rant na okolo tarczy (odpadal lekko :wink: ). Po tym zabiegu odrazu kolo zaczelo sie krecic lzej 8) Odkrecilem tez zaciski i wyjolem klocki przeczyscielem ,zlozylem i jest lepiej.
                              Ze strony za kierowca tarcza jest lekko krzywa, bo w jednym miejscu sie zacina i to powoduje prawdopodobnie buczenie w czasie jazdy.
                              Klocki jednak stykaly sie cala powierzchnia do tarczy.
                              Na jezdzie testowej fura rozpedzala sie zdecydowanie lzej/szybciej Ciekawe jak bedzie jak klocki sie znowu uloza :roll:
                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                #16
                                Zamieszczone przez aldam
                                Przerabiałem to w mojej poprzedniej Audi 80. Też miałem tarcze z tyłu i poprostu zapiekają się zaciski. Powód hamulec ręczny.
                                zgadzam się z kolegą mam te same dośwaidczenie
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                Pracuję...