Wymiana tylnych piast i osłon hamulców.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fred77
    Drive
    • 2022
    • 46

    Wymiana tylnych piast i osłon hamulców.

    Przymierzam się do wymiany tylnych piast i przy okazji do wymiany blaszanych osłon tylnych hamulców.
    Niby nic wielkiego ale czy śruby trzymające zacisk i śruby trzymające te blaszane osłony da się łatwo odkręcić czy mam się przygotować na problemy z ich odkręceniem?
  • Raphael_88
    Drive
    • 2019
    • 88
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Zawsze może być jakiś problem. Szczególnie jeśli śruby nie były ruszane od 15-20 lat. Korozja mogła zrobić swoje. Solidne narzędzia i powinno pójść, ale czasem nawet łatwa robota może przeciągnąć się na pół dnia. Tu masz pomocniczy temat:
    Piasta tył wymiana Zachęcam posiadaczy Octavii I do samodzielnej wymiany piasty tylnego koła, gdyż do jej wymiany wystarczy podstawowa wiedza techniczna. Z kupnem piasty w sklepach internetowych także nie ma problemów. Wymianę z lewej strony dokonałem latem tego roku podczas pięknej pogody, natomiast z prawej strony

    Komentarz

    • fred77
      Drive
      • 2022
      • 46

      #3
      A czy po zdjęciu zacisku hamulcowego da się go z powrotem założyć bez wkręcania tłoczka? Nie będę przecież zaciągał ręcznego ani nie będę deptał na hamulec. Klocków i tarcz też nie będę wymieniał.

      Komentarz

      • Raphael_88
        Drive
        • 2019
        • 88
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Nie powinieneś mieć tego problemu. Rozumiem ze pewnie nie masz klucza, ale możesz użyć do tego w razie "W" klucza do tarcz od szlifierek kątowych tylko nie pamiętam rozmiaru. Zakladam jednak, że takie kombinowanie nie będzie Ci potrzebne skoro zacisk zostanie w swojej pierwotnej pozycji.

        Komentarz

        • fred77
          Drive
          • 2022
          • 46

          #5
          Próbowałem odkręcić tylne zaciski i za nic nie da się ruszyć tych śrub imbusowych.
          Próbowałem nawet kluczem udarowym z nasadką imbusową i nic.
          Nie chcą się ruszyć.
          Jak je odkręcić?
          Macie jakiś sposób?

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2327
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            nagrzać rozgrzewarką indukcyjną lub palnikiem
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • fred77
              Drive
              • 2022
              • 46

              #7
              Łatwo mówić. Nie mam zgrzewarki indukcyjnej.
              Co do palnika, to jak to rozgrzać bez szkody dla pozostałych elementów, które są blisko.
              Nie robiłem tego nigdy przy tego typu hamulcach.
              Jest gdzieś może jakiś film w internecie lub jakieś zdjęcia pokazujące to jak takie konkretne miejsca rozgrzać?
              Czasami trafi się jakiś taki film.
              Nie chcę oddawać samochodu do mechanika, bo zwyczajnie szkoda mi kasy i wolę to zrobić na spokojnie sam.

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2327
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                nie napisałeś kolego jakie masz hamulce z tyłu (bębnowe czy tarczowe ) ale raczej jak łożysko z piasta to tarczowe , co do grzania demontujesz tarczę i pod nią widać jak jest przykręcona piasta od środka , palnikiem podgrzewasz miejsca gdzie znajdują się śruby , nie masz się czego bać skoro i tak wymieniasz również piasty .ok
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • fred77
                  Drive
                  • 2022
                  • 46

                  #9
                  Hamulce są tarczowe.
                  Dzisiaj udało się wszystko zrobić.
                  Śrub od podstaw zacisków nie dało się ruszyć to sobie odpuściłem, odkręciłem tylko zaciski.
                  Po zdjęciu tarcz udało się zdjąć piasty.
                  Ponieważ musiałem wymienić blaszane osłony tarcz hamulcowych to trzeba było odkręcić czop piasty.
                  Po zdjęciu czopów bardzo wygodnie dało się zbić wewnętrzną bieżnię łożyska, która została.
                  Potem cały czop porządnie wyczyściłem i przykręciłem z nową blaszaną osłoną.

                  Wcześniej wyposażyłem się w klucz udarowy. Bez tego nie byłoby szans na odkręcenie czterech śrub, które trzymają czopy i tych dużych nakrętek piast.

                  Komentarz

                  Pracuję...