Braki zasilania po przekładce alternatora. Octavia 1 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zalas
    Classic
    • 2024
    • 4
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Braki zasilania po przekładce alternatora. Octavia 1 1.8T

    Cześć i czołem.
    Mam mały problem ze Skodą Octavią 1 1.8T.

    Ostatnio zaczęło wywalać mi po kolei abs, asr, spryskiwacze, radio itd sprawdziłem więc ładowanie miernikiem na klemach i wychodziło 13,5 przy wyłączonych wszystkich odbiornikach.
    Na pierwszy strzał zmieniłem alternator na inny (bo miałem pod ręką) ale to nie zrobiło żadnej zmiany.
    Na drugi strzał poszedł napinacz paska i pasek. Bez zmian

    Zacząłem oglądać kable i zobaczyłem, że w skrzynce bezpieczników (tej na akumulatorze) mocno zaśniedział bezpiecznik od alternatora przy wyjściu czarnego przewodu.
    Rozkręciłem, wyczyściłem ładnie, cycuś glancuś, skręciłem i ładowanie wróciło do normy. Teraz mam na klemach akumulatora 14,4v. A bezpiecznik dla proformy wymieniłem na nowy.

    Cały osprzęt, wianie, grzane stołki etc teoretycznie działa. Ale na desce pozostały dalej kontrolki ASR i ABS oraz spryskiwacze ledwo co zipią, jak wcześniej chlapały na całą szybę tak teraz ledwo pod wycieraczki.
    Próbowałem już na partyzanta pociągnąć dodatkową masę przewodem rozruchowym (tak na testy) od akumulatora do bloku silnika jednak to nic nie dało.
    Bezpieczniki sprawdziłem, żaden nie przepalony, pozamieniałem je miejscami na testy ale zero reakcji na to.

    Podpiąłem się również z VCDS i odkodowałem błędy które mi wywala:

    ​17705 -- Turbosprężarka TC, zawór przesłony, wtyki - spadek ciśnienia
    18010 -- Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
    16955- -Pedał / włącznik lampy STOP - złe działanie
    290 -- Czujnik koła ABS lewy tył (G46)
    1274- - Nastawnik klapy spiętrzającej (V71)

    Auto ogólnie jeździ całkiem normalnie. Tylko niektóre jego elementy zachowują się jakby prądu nie dostawały.
    Sprawdzałem światło stopu bangla normalnie cały czas.

    Ktoś wie gdzie jest ten terminal 30?
    Albo ma jakieś podejrzenia gdzie jest problem?
    Akumulator sprawny, altek też ładuje stabilnie.
  • mark711
    Rider
    • 2017
    • 267
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Z 16955 to miałem taki przypadek, że jedna z żarówek tylna stop/pozycyjne miała stopione włókno i dotykało drugiego włókna. Wymiana żarówki i było ok. Objaw dodatkowy był taki, że na postoju z wcisniętym stopem i otwartymi drzwiami piszczała sygnalizacja włączonych świateł.

    Komentarz

    • Zalas
      Classic
      • 2024
      • 4
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      U mnie ze światłami akurat wszystko gra

      Komentarz

      • Zalas
        Classic
        • 2024
        • 4
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Aktualizacja statusu.
        Akumulator po dwóch dniach stania na mrozie w stanie spoczynku 12,5v
        Ładowanie 14,4-14,5v

        Dla proformy przełożyłem aku z innego wozu ale bez zmian.

        Ostatnio w trakcie jazdy zaczęła mi migać kontrolka ręcznego co wskazywało by na uszkodzenie układu hamulców. Ale auto jechało w pełni normalnie. Dojechałem do roboty, zgasiłem. Po pracy odpaliłem i kontrolka już nie migała i więcej się nie pojawiła.
        Spryskiwacze dalej zipią.
        Próbowałem VCDSem skasować błąd abs to efekt jest taki, że na sekundę kontrolka gaśnie i znowu się zaświeca.
        Oglądałem różne kalbe i wtyczki tak organoleptycznie z tych co są "na wierzchu" ale wszystko wygląda normalnie
        Odpinałem i czyściłem też kable od masy pod podstawą akumulatora oraz ten do silnika...

        Nie wiem już jak i gdzie szukać problemu tym bardziej, że z elektryki jestem noga niesamowita

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10960
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          kontrolka absu będzie się palić bo masz błąd czujnika abs w kole
          zacisk(terminal) 30 to jest oznaczenie zasilania bezpośrednio z aku (bez zapłonu)
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Co do kontrolki ABS sprawdź czy syf i korozja na pierścieniu zębatym (tym co daje impulsy do czujnika ABS) nie przetarły czujnika, do sprawdzenia 4 koła. U mnie kiedyś tak się z tyłu w prawym kole stało.
            Profilaktycznie oczyść sobie porządnie te pierścienie.
            Odległość między czujnikiem ABS a pierścieniem jest na piczy włos a produkty korozji, przyklejony syf "rosną" i to przeciera czujnik.
            Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            Pracuję...