Moja octa miala dzis spotkanie z psem. Mimo ze byl maly to zdolal przed smiercia zrobic niezla demolke -zniszczyl zderzak i urwal z gornego mocowania intercooler tak ze wypadla rura wylotowa. I teraz mam pytanie czy to gorne mocowanie IC jest elementem integralnym IC czy moze wymiennym? Jesli tak to czy ktos dysponuje numerem fabrycznym tej czesci (motor AGR) oraz moze przyblizony koszt
Tak górne mocowanie i wyprowadzenie od góry to jedna całość wykonana z jakiegoś twardego plastiku. U mnie miałem też urwane to mocowanie ale dało się je zreanimować. Używany IC na allegro to wydatek od ok. 200zł. Jeżeli urwałeś IC to też poszła osłona-rura kierująca powietrze od kratki w zderzaku do żeberek chłodnicy (na rysunku element 16).dołączam rysunek
dzieki za schemat, jednak po demontazu sie okazalo ze ow element nie jest wymienialny i trzeba caly Intercooler wymieniac, a wystarczylo zeby jakis baran pomyslal i zrobil mocowanie metalowe :evil: Wyjechalem na majowke i utknalem w Barlinku kolo Gorzowa jutro wybieram sie z kuzynem na wycieczke do Szczecina. Zna ktos moze jakies adresy z czesciami (oprocz ASO) moga byc okolice
Przeważnie po pewnym czasie turbinka zaczyna minimalnie puszczać olej. Część oleju zasysają cylindry. IC jest w najniższym miejscu układu i olej powoli ze ścianek zaczyna tam spływać. Układ jest szczelny więc się tam zbiera. Ostatnio czyściłem taki IC- olej znalazł ujście na łączeniu dolnego wyprowadzenia z żeberkami chłodnicy. Pęd powietrza powodował że wydostający olej bryzgał na błotnik - na błotniku było widać drobne kropeli oleju Przebieg ponad 200tyś, nigdy wcześniej nie był ruszany IC, od wymiany do wymiany silnik bierze ok.0,5l oleju, okolice turbiny zaślimarżone olejem. Po wyjęciu IC wylałem ok. pół szklanki oleju. Od tego czasu spokój. Uważam że jeżeli jest duży przebieg silnika i minimalnie bierze olej to specjalnie nie ma się co martwić. Oczywiście zawsze istnieje prawdopodobieństwo że turbina nagle może puścić dużo oleju który zostanie wessany do cylindrów, silnik dostanie dodatkowe paliwo- zacznie się nagle rozpędzać, turbinka się jeszcze bardziej rozkręci wtłaczając jeszcze więcej powietrza z olejem, aż się silnik rozleci od obrotów lub zatrze od braku oleju.
Bareq, aa może sie teraz na FMIC skusisz a jak nie to znajdź w okolicy gościa który spawa aluminium to ci dorobi aluminiowe mocowania i będzie po problemie na przyszłość
co do oleju to jest normalene że tam troche jest tak jak pisali koledzy
IC jakos poskladalem, zderzak dostalem za 250 na szrocie. Teraz mam inny problem bo niestety po drodze zlapalem gwozdzia w opone, a zapomnialem wziac klucz do srub specjalnych i nie moge zdjac kola :roll: Jutro okoliczny mechanik ma odkrecic, Wyjatkowo pechowa ta majowka... ech
Komentarz