Swojego czasu badałem ten temat i potwierdzam - do rozebrania jest zderzak, cały pas przedni i wszystkie chłodnice, a i sam osuszacz jest dość kosztowny :roll: Nie zazdroszczę Wam...
[O1] Klimatyzacja manualna
Zwiń
X
-
Jak raz instrukcja pokrywa się z rzeczywistością, w moim przypadku. Nie mam nic do twojej klimy, niech sobie pracuje, nic mi do tego. Opisuję co się u mnie dzieje i pytam.Zamieszczone przez fidodidomożesz cytować jak dziś do domu wracałem to przy -9 stopniach klima ręczna chodziła czy tego chcesz czy nie
"Klimatyzacja działa tylko wtedy, kiedy pracuje silnik, temperatura zewnętrzna jest wyższa niż + 5 stopni Celsjusza, a dmuchawa nastawiona jest na stopnie 1-4."
Komentarz
-
-
włączony przycisk klimy i co jakiś czas było słychać jakby załączająca się klimę by nie skłamać.Zamieszczone przez szkodajakie były objawy tego chodzenia?Zamieszczone przez fidodidomój drogi dziś w Białymstoku godz . 17.00 -9 stopni a klima ręczna chodziła
efekt był widoczny na szybachAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
-
Manualna klima w autku to nie jest takie samo cóś jak mamy w domach czy pracy, że można sobie ustawić prawie dowolną temperaturę i ona automatycznie schłodzi lub zagrzeje. Jest to wersja budżetowa klimatyzatorów "domowych" a te nawet najtańsze pracować mogą do ujemnych temperatur. Poniżej określonej temperatury nie załączy się ze względu na możliwość uszkodzenia sprężarki. Gratuluję samochodowej klimy pracującej w minusowych temperaturach. Długo to ona pewnie nie pochodzi, no chyba że jest to wypas z najwyższej półki. :lol:Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.
Komentarz
-
-
No... moim zdaniem tak. Jak na dworze jest (-9stC) to klima samochodowa niżej nie zejdzie. Utrzymanie odpowiedniej temperatury nawiewu to mniej lub bardziej otwarty zawór grzania. Sprężarka może i chodzi, ale przy takiej temperaturze na dworze to ciśnienie skraplania (właściwie różnica ciśnienia skraplania i parowania) jest tak mała, że czynnik w obiegu praktycznie nie przemieszcza się. Brak przepływu czynnika = brak smarowania (w skrócie) i dalej tak jak piszą koledzy całkiem prawdopodobna awaria sprężarki.Zamieszczone przez ruwadoa jak klima rusza, może nie chłodzić?
Komentarz
-
-
A jak to jest przy climatronicu ?
Trzeba jeździć z włączonym ECON czy jak ? Jak odpalę na ECON to szyby parują.była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072
https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album
Komentarz
-
-
Moim zdaniem (jeśli jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi) w klimatroniku nie ma sprzęgiełka. Jest za to zawór obejściowy, który bezpośrednio łączy stronę wysoką i niską sprężarki. Zaletą jest ciągłe smarowanie sprężarki. Wadą zwiększone opory cały czas. Przy temperturze (-9stC) klimatronik i tak nie załączy (nie zamknie by-pass'u) klimy. Natomiast powietrze zewnętrzne (po podgrzaniu) jest tak suche, że wchłonie każdą ilość wody.Zamieszczone przez IqwanA jak to jest przy climatronicu ?
Komentarz
-
-
może i nie chłodziła bo nie o to chodziła ale osuszałaZamieszczone przez jacaMoże i chodziła, ale czy aby na pewno chłodziła?Zamieszczone przez fidodidojak dziś do domu wracałem to przy -9 stopniach klima ręczna chodziłaAuto: Skoda Octavia I
Kolor: Srebrny
Pojemność: 1,8T 20V
Moc: 150KM
Typ silnika: AGU
Gaz: STAG-4
Komentarz
-
ops: już poprawiłem, dzięki
Komentarz