Zgasł silnik podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • k!pps
    Classic
    • 2010
    • 17

    Zgasł silnik podczas jazdy

    Zamieszczone przez karmel
    Zamieszczone przez piramida
    Zamieszczone przez karmel
    piramida, miałem nadzieje ze się pojawisz i staniemy na kreskę
    następnym razem albo zabierz się ze mną za dwa tygodnie do lublina na 1/4

    na następnym spocie chyba ze będzie wcześniej okazja na jakiegoś spontana

    można zrobić spontana np na kiełbaskach bo co miesiączne spoty w kryspinowie to trochę są za żadko
    powiedzmy raz na dwa tygodnie mozna sie spotykać powiedzmy o 20 w piątki?
  • szachu
    Rider
    • 2009
    • 639
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    Zgasł silnik podczas jazdy

    Miałem dziś niemiłą przygodę Jadę sobie normalnie do pracy (odpalił bez problemu od pierwszego, przejechałem kilkaset metrów) aż tu nagle silnik się przydławił (czułem że spada moc, nie zdążyłem nawet zredukować biegu) i zgasł silnik. Elektryka w porządku bo wszystko działa, rozrusznik kręcił jak złoto. A on nic. W końcu za którymś razem odpalił. Miałem pół baku zwykłej ropy (Statoil) dolałem szybko V-Power od Shella. Co to mogło być? Paliwo trefne i zatkało filtr? Tuż po zatankowaniu (jakiś tydzień, 1,5-temu) dolałem dodatek Liqui Moly Diesel Spülung, ale to raczej nie winowajca (środek polecił mi mechanik, a i na forum ludzie używają i chwalą). Ki diabeł?!W zeszłym roku przy większych mrozach nie miałem takich problemów (a całą zimę tankowałem na Statoilu). Jakieś trefne paliwo się trafiło?

    Komentarz

    • oolsztyniak
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6647
      • Superb II combi (3T5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      Może zamarzła Ci ropa w przewodach paliwowaych?
      Filtr paliwa mógł się przytkać ewentualnie do niego dostała się jakaść ilość wody i zamarzło.
      Zamieszczone przez szachu
      dodatek Liqui Moly Diesel Spülung
      jeśli można wiedzieć po co to lałeś?
      IMO wychodze z założenia że uszlachetniacze do niczego się nie nadają i nigdy nie wlewałem takich cudów do baku czy gdziekolwiek indziej.
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz

      • AndiT
        Rider
        • 2008
        • 332

        #4
        Mysle ze moglo byc to paliwo. Wytracila sie parafina i takie cos dotarlo to wtryskow, co zaskutkowalo stanieciem silnika. Pokreciles silnikiem, przetloczyles parafine i jak auto dostalo dobrego ON to odskoczylo. Dotankuj sie jakims dobrym dieslem i powinno byc ok.
        Ewentualnie zamiast srodka do czyszczenia pompy i wtryskiwaczy zalej przy nastepnym tankowaniu Skydd - Black Arrow. U mnie w rodzinie byl zalewany od lat i nie bylo problemow nigdy z samochodami. Srodek ten zapobiega wytracaniu sie parafiny, choc mowiac szczerze nie widzialem go nigdzie. Ostatnio nawet sam chcialem kupic i nie moglem natrafic na stacjach benzynowych.
        Widzialem jeszcze, ze tu na forum ludzie dolewaja CASTROL TDA. Tez zapobiega wytacaniu sie parafiny i polepsza procesy spalania.
        M47N2

        Komentarz

        • Octan
          Rider
          • 2006
          • 653

          #5
          A może w zbiornikach mieli jeszcze letni ON i tym Cię "poczęstowali" .Ja kiedyś miałem taką przygodę ze Statoilem. Zatankowałem wieczorem, w nocy duźy mróz, rano autko odpaliło i po minucie zgasło. Potem okazało się że zatankowałem t.zw przejśćiówkę odporną na kilka stopni mrozu a w nocy było -27

          Komentarz

          • AndiT
            Rider
            • 2008
            • 332

            #6
            Najprawdopodobniej wlasnie tak jest i to w wiekszosci stacji. Zima przyszla nagle, wiec w zbiornikach zalega przejsciowka. Tydzien temu nikt nie myslal o tym ze nagle bedzie ponad -10stC.
            M47N2

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Paliwo przejsciowe juz od dawna powinno byc na stacjach, a w sumie przy rotacji paliwa jakie jest na stacji to nawet zimowe:

              okres przejściowy:
              01.03.-15.04. i 01.10.-15.11.: maksimum -10
              okres zimowy:
              16.11.-28.02.: maksimum -20
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                szachu, kiedy wymieniałes filtr paliwa? Moze juz za bardzo nie przepuszcza....i w filtrze sie przytkało

                A ile na "-" było u Ciebie?
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  swoją drogą ja nic bym nie dolewał do paliwa :wink:

                  Komentarz

                  • szachu
                    Rider
                    • 2009
                    • 639
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Odpowiem zbiorczo
                    oolsztyniak, miało to przeczyścić wtryski, podobno pomaga

                    piotrek_os, wszystkie filtry wymieniłem w październiku, więc to nie to. Nie było specjalnie zimno, coś ok. -15 st. Już przedwczoraj było gożej, bo ok. -25 st. Dlatego się zdziwiłem, że wczoraj było OK, a dziś taka niespodzianka.

                    Najprawdopodobniej AndiT jest najbliżej prawdy. Możliwe też że trafiłem na jakieś "stare zapasy" (dziwne trochę, bo na tej stacji zawsze jest spory ruch). Oczywiście dotankowałem do pełna (ok. 20 litrów) V-Power Shela

                    Maicroft, masz w 100% racji, tak powinno być, ale jak było to się raczej nie dowiem.

                    Przypomniałem sobie, że dwa lata temu sąsiad mia podobny problem (Toyuta Corolla, D4D). Też ruszył bez problemu i silnik zgasł po kilkuset metrach. Po kilku próbach też udało mu się odpalić. I chyba też tankował na tym samym Statoilu co ja

                    abstinent, chciałem dobrze. Sam bym nie kombinował, ale jak polecił mi to mechanik (do którego mam raczej zaufanie), to czemu nie?

                    Komentarz

                    • Deco
                      Rider
                      • 2008
                      • 612

                      #11
                      Wczoraj miałem to samo, tylko ja już nie odpaliłem (padł mi akumulator od kręcenia) i zabrała mnie laweta. Mi to wygląda na zamarznięte przewody paliwowe.

                      Komentarz

                      • Rekin Chlebojad
                        Rider
                        • 2010
                        • 474

                        #12
                        Zamieszczone przez AndiT
                        wtryskiwaczy zalej przy nastepnym tankowaniu Skydd - Black Arrow
                        miałem nic nie dolewac do siebie ale jednak sprobowałem z tydzien temu i wszystko smiga, i rowniez polecam ten preparat, ojciec jak kiedys jezdził z transportem w Alpy to własnie takie cos dolewał i mi to poleciał w kazdym razie od około 10-15 lat w rodzinie na tym jezdza Dieslami, a zamarzły ci przewody lub cos w filtrze, jedyne wyjscie garaż , chyba że sobie juz jakos poradziłes.
                        Jak ktos z Warszawy to bardzo tanio własnie Skydd jest/był do kupienia w "Chemi" na targowku p[rzemysłowym , nieopodal "Spalarni". Hurtownia "CHEMIA"
                        Jesli stacja ogłasza sie "ON" zimowa np do -25-30 stopni to rozumiem , ale tak jak w zeszłym roku bynajmniej ja w Warszawie nie spotkałem sie jeszcze z takim szyldem na jakiejs stacji.
                        [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                        Komentarz

                        • Przemek345
                          Rider
                          • 2008
                          • 314

                          #13
                          Szachu z tym Shellem to też różnie jest, u nas w firmowych samochodach już nieraz od nich paliwo zamarzło czy to w ciężarówce czy koparce, a np z Wimexu na octowej nigdy, ale V-Power powinien być ok. Jeśli chodzi o Statoil to dziś w samochodzie dziewczyny zamarzły przewody, a było pół baku ON właśnie ze Statoil. :wink:
                          Octa

                          Komentarz

                          • PieTrzaK
                            L&K
                            • 2009
                            • 1323
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Przemek345
                            Wimexu na octowej
                            Firma gdzie ja chwilę pracowałem w wakacje narzekała na nich jak mogła. Zimą mieli ostre jaja z ON stamtąd, ale za to jakie fajne pamiątkowe filmy z tras :lol: . Shell - wczoraj usłyszałem że ma już w pełni zimowe paliwa od jakiegoś czasu. Przynajmniej ten na Branickiego.

                            Komentarz

                            • tomil
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 1179

                              #15
                              Raz jeszcze:

                              Normy na ON (PN-EN 590:2006):
                              B- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż 0ºC,
                              D- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -10ºC,
                              F- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -20ºC,
                              Oraz klasy 2- o temperaturze zablokowania zimnego filtra nie wyższej niż -32ºC i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22ºC.
                              Okresy stosowania gatunków ON:
                              B- w okresie letnim- od 16 kwietnia do 30 września,
                              D- w okresie przejściowym- od 1 marca do 15 kwietnia oraz od 1 października do 15 listopada,
                              F lub klasa 2- w okresie zimowym- od 16 listopada do końca lutego.

                              Trafiłeś na przejściówkę wymieszaną z letnim i po zawodach.
                              It doesn't matter what we're losing
                              It only matters what we're going to find!

                              Komentarz

                              • Deco
                                Rider
                                • 2008
                                • 612

                                #16
                                Faktycznie mogłem trafić na przejściówkę ale czemu mi zamarzły przewody skoro używałem diesal skydd wg zaleceń producenta 50 ml na 50 litrów paliwa :? , no chyba, że chrzczone paliwo

                                Komentarz

                                • Rekin Chlebojad
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 474

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Deco
                                  diesal skydd wg zaleceń producenta 50 ml na 50 litrów paliwa
                                  sprawdzone , taka dawka działa do około -10 stopni chcesz do -20 dajesz 100 ml a juz wiecej to zostaje tylko ON zimowy i Skydd
                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                  Komentarz

                                  • splawik
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 1292

                                    #18
                                    szachu, Ja tankuje zawsze na Shellu koło piastowskiej. Ostatnie tankowanie A6 miała 11.listopada. Mało nią jeżdżę ale w te największe mrozy zabrałem ją na przejażdżkę do pracy, na razie nic nie zamarzło, odpala od strzała i oby tak dalej bo takim tempem to następne tankowanie będę miał na przełomie roku
                                    A tak poza tym u mnie chłopaki w pracy do berlingów dwóch dolewali zimowej ropy do tej "starej" na BP i jedna cytryna wczoraj nie odpaliła.
                                    A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                    AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                    O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                    -------------------------------------------------
                                    Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                    Komentarz

                                    • szachu
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 639
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Wychodzi na to, że to jednak wina paliwa. Widać miałem pecha, dziwne, cały zeszły rok jeździłem na Statoilu i nie było problemu. Inna sprawa, że prawdziwe mrozy chwyciło dopiero w styczniu, a wtedy to już było "zimowe" paliko

                                      splawik, Ja też od kilku miesięcy tankuję na Shellu przy Piastowskiej/Branickiego. Po prostu się tak trafiło, że musiałem zatankować gdzie indziej (na stacji na której tankowałem przez kilka lat). Mam nadzieję, że te 20 litrów V-power coś da, bo chyba znowu w nocy ma być zimno. :diabelski_usmiech

                                      Ale co się wstydu najadłem rano, bezcenne ops:

                                      Przemek345, znam tę stację. Teść pracuje obok (w hurtowni ryb). Zawsze zachwalał, że to dobre paliwo. Ale ja wolałem lać "markowe". No to się przejechałem Z tego co wiem, to sporo "dostawczaków" tam tankuje, więc chyba powinni dbać o jakość paliwa?!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...