Diesel w zimie po odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jaran
    Classic
    • 2012
    • 1

    Diesel w zimie po odpaleniu

    westwi78, chyba że ta "blondi dziwa" ma np chłoptasia w policji swojego...wielka mi filozofia.
    p.s. oczywiście będącego jej "rycerzem" pod wielkim urokiem jej głupoty.
  • barol
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    Diesel w zimie po odpaleniu

    Witam wszystkich.

    To moj pierwszy post na tym forum. Na wiele pytan znalazlem juz u was odpowiedz ...do tego pytania jeszcze nie.

    To moja pierwsza zima z diesel'em. Slyszalem, ze po odpaleniu silniaka w zimie nalezy odczekac jakis czas zanim sie ruszy (wejdzie na jakies wyzsze obroty). Podobno inaczej szkodzi to silnikowi.

    Czy to prawda?

    Komentarz

    • tryton
      Elegance
      • 2008
      • 935

      #3

      Komentarz

      • barol
        Classic
        • 2010
        • 5

        #4
        OK dzieki

        Komentarz

        • 4x4BKF
          L&K
          • 2010
          • 1279

          #5
          Nie tylko dieslowi ale każdemu innemu silnikowi szkodzi wchodzenie na obroty tuż po odpaleniu. Czasami widzę jak ktoś kto nie mógł odpalić swojego wozu pożycza od kogoś prądu i tuż po zapaleniu gazuje motor w obawie że mu zgaśnie... DUUUUŻY błąd.
          Zimny silnik nie ma smarowania, nierozgrzane części ruchome silnika mają zupełnie inne opory ruchu niż w rozgrzanym silniku, przeciążenia, zwiększone tarcie...itp, itd...
          Ja zawsze po odpaleniu zimnego silnika zanim ruszę staram się poczekać pół minuty, minutę i dopiero jechać, przy czym zanim nie osiągnie temp ok.60-70'C nie przekraczam 2000obr.
          Zimą zawsze najpierw odpalam wóz a potem klasyka skrobanie szyb jeśli stał na dworze lub wyjazd z garażu, zamknięcie drzwi, kilka chwil brama itp..

          Morał z tego płynie taki, czy benzyna czy diesel zapuszczanie w obroty zimnego silnika szkodzi.
          4x4

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            Zamieszczone przez 4x4BKF
            Nie tylko dieslowi ale każdemu innemu silnikowi szkodzi wchodzenie na obroty tuż po odpaleniu. Czasami widzę jak ktoś kto nie mógł odpalić swojego wozu pożycza od kogoś prądu i tuż po zapaleniu gazuje motor w obawie że mu zgaśnie... DUUUUŻY błąd.
            Zimny silnik nie ma smarowania, nierozgrzane części ruchome silnika mają zupełnie inne opory ruchu niż w rozgrzanym silniku, przeciążenia, zwiększone tarcie...itp, itd...
            Ja zawsze po odpaleniu zimnego silnika zanim ruszę staram się poczekać pół minuty, minutę i dopiero jechać, przy czym zanim nie osiągnie temp ok.60-70'C nie przekraczam 2000obr.
            Zimą zawsze najpierw odpalam wóz a potem klasyka skrobanie szyb jeśli stał na dworze lub wyjazd z garażu, zamknięcie drzwi, kilka chwil brama itp..

            Morał z tego płynie taki, czy benzyna czy diesel zapuszczanie w obroty zimnego silnika szkodzi.
            co wy macie wszyscy z tymi 2000 tysiącami obrotów? :shock: przeciez tak sie nie da jezdzić, przeciez nizsze obroty silnika plus obciązenie bardziej dają w dupe silnikowi niz wyzsze obroty, nie mowie tutaj o pałowaniu zimnego motoru ale podkręcić go do 2500-3000 to spokojnie mozna, oczywiscie pedał gazu delikatnie wcisnięty
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8029
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              Zamieszczone przez piramida
              co wy macie wszyscy z tymi 2000 tysiącami obrotów? :shock:
              1.9TDI BXE zmieniając biegi przy 2000obr/min nie chce jechać, bez przesady.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                ja na zimnym do 2200-2300 max 2500 staram się ale bywa że i pod 3000 podejdzie
                z gazem delikatnie, nawet na początku jadę jakieś ok 300m na na dwójce trzymając te ok 1900-2200obr/min(do "głównej" drogi mam jakieś 500m )
                Dzisiaj 60st miałem po 5km jazdy, max było 70st, wracając do domu było już 90st
                Odcinki krótkie z przerwami

                [ Dodano: Czw 02 Gru, 10 15:18 ]
                Jak odpalacie rano, to sprzęgło wciskacie czy nie :?: jak jest lepiej :?

                Komentarz

                • liroyek
                  Rider
                  • 2008
                  • 620

                  #9
                  ja bez wcisnietego sprzegla nie moge odpalic
                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    dla skrzyni to lepiej bo kilka trybów nie chodzi za zimnym oleju
                    dobrze myślę :?:

                    Komentarz

                    • adamscool
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2008
                      • 206

                      #11
                      Wydaje mi się, że bardzo dobrze, skrzynia jest odłączona wtedy.
                      Kiedyś jak miałem malucha Fiat 126P to w mega mrozy bez sprzegła jak paliłem to auto lekko jakby jechało do przodu ha ha, ale to zasługa oleju chyba
                      Ta Skodzinka twarda była!!!

                      1,9 TDI 136 z ECUSOFTa

                      Komentarz

                      • Octan
                        Rider
                        • 2006
                        • 653

                        #12
                        Tu nie tyle chodzi o zużycie skrzyni ile o dodatkowe obciążenie rozrusznika oporami skrzyni biegów

                        Komentarz

                        • krzysiek80
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 182

                          #13
                          no to jak palisz autko towycisnij sprzegło

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            1.9TDI BXE zmieniając biegi przy 2000obr/min nie chce jechać, bez przesady.
                            no bez przesady BXE w serii w ogóle nie jeździ :wink:
                            Jak odpalacie rano, to sprzęgło wciskacie czy nie :?: jak jest lepiej :?
                            wciskam, takie przyzwyczajenie ze starych aut ale tak jak napisał adamscool, i Octan, zmniejsza się obciążenie rozrusznika.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • elvis696
                              Drive
                              • 2010
                              • 42

                              #15
                              zimą olej w skrzyni bardzo gęsty i stawia duże opory
                              Na chłodne dni WEBASTO

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez barol
                                po odpaleniu silniaka w zimie nalezy odczekac jakis czas zanim sie ruszy
                                każdy sportowiec przed biegiem się rozgrzewa k
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  Zamieszczone przez abstinent
                                  dla skrzyni to lepiej bo kilka trybów nie chodzi za zimnym oleju
                                  Nic nie chodzi bo naped jest rozsprzeglony. Czyli korzystniej.

                                  A ja odpalam i odrazu ruszam. Jedynka po emerycku,zaraz drugi bieg i mozna spokojnie silnik krecic do 2,5tys byle nie deptac gazu do podlogi tylko przyspieszac bardzo powoli.
                                  Takie zamulanie silnika na nizszych obrotach jest gorsze bo to wlasnie na nizszym obrotach silnik ma gorsze smarowanie.
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez abstinent
                                    Jak odpalacie rano, to sprzęgło wciskacie czy nie jak jest lepiej
                                    zdecydowanie a najlepiej zawsze odpalać przy wciśniętym sprzęgle.
                                    W OII FL (ja bynajmniej tak mam...sam się zdzwiłem bo nigdy tego nie sprawdzałem wcześniej -odruchowo odplam wciskając sprzęgło zawsze) silnik uruchomiony zostanie po przekręceniu kluczyka w stacyjce ale musi być przy tym wciśnięte sprzęgło.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • SKODAJACK
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 132

                                      #19
                                      Co do odpalania OII FL - bez sprzęgła nie zapali. Ale przy "przekręconym " kluczyku wystarczy wcisnąć sprzęgło i autko pali samo !
                                      Patent wskazał Kropeck - pozdrawiam

                                      Komentarz

                                      • orzel720
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2267
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Zamieszczone przez SKODAJACK
                                        Ale przy "przekręconym " kluczyku wystarczy wcisnąć sprzęgło i autko pali samo !
                                        ?? Objaśnij kolego ten patent - Masz Stop & Go w OII FL?

                                        Komentarz

                                        Pracuję...