Tutaj też wyloty nawiewów nie są "metalizowane":
skrzynia
Zwiń
X
-
Gość
zaraz pojdzie od groma glosow ze sie nie wymienia. nie wiem skad to co 60 tys nie widzialem zeby producent zalecal wymiane co tyle. ogolnie moze faktycznie nie wymienac jesli nie ma podejrzen co do stanu oleju/skrzyni, albo wlasnego widzimisie. w skodzie jedynie dolalem z powodu jakiegos starego wycieku na pol osi, ale w poprzednim aucie wymienialem jako ze w nim skrzynia byla newralgiczny punktem, wiec kontrolnie i zabezpieczajaco. Pozatym tak jak kolega pisze wyzej, imbus 17 i wlew od przodu. troche ciezko sie wlewa, ale jest to mozliwe bez pipety do oleju, umiejetnie wlozyc buteleczke (tam przeszkadza jakas czesc, od stabilizatora czy czegos), buteleczka ma wyciagana szyjke ktora wystarcza by siegnac do wlewu.
Komentarz
-
każdy olej się zużywa a w automacie przede wszystkim. W książce serwisowej BMW E39 chyba pisze że oleju się nie wymienia. Czemu? Po to żeby serwis miał co robić i był popyt na części. Nie wymienisz oleju w automacie to spalisz tarczki itp i po skrzyni. A w manualu sam sie zastanawiam nad wymiana. Mam dopiero niby 120tys km ale chyba po zimie wymienię.
Komentarz
-
-
Temat sporny.. każdy olej się zużywa, zmieniałem u siebie po ok. 300 tys. km (Castrol TAF-X 75W-90, polecany, biegi wchodzą jak masło), napewno nie zaszkodzi (w końcu to nowy, świeży olej) Niektórzy twierdzą, że olej powinno się zmieniać jak coś się dzieje ze skrzynią, tylko zazwyczaj jest już za późno a producentowi zależy aby samochód wytrzymał 250-300 tys. km a potem złomowanie i nówka z salonu, oczywiście jak się zepsuje to zapraszają po nową, i to co by klient zostawił przy regularnych zmianach odrabiają z nawiązką. Ponadto słyszałem, że można z magnesu ściągnąć opiłki części ciernych.
Komentarz
-
Komentarz