Witam,
Mam zamiar stac sie posiadaczem skody octavii i tutaj pojawia sie moj dylemat co wybrac ? Wersje benzynowa 1,6 (102KM) ktora jest tansza o jakies 10 tys od wersji z dieslem 1,9 TDI (105KM). Czy oplaca sie pakowac 10 tys w diesla ? Czy moze postarac sie o instalacje gazowa do benzyny ?
Wszystko zależy od tego po co Ci samochód i ile chcesz jeździć
Proponuje przeliczyć kiedy zwróci się droższy zakup przy planowanym przebiegu rocznym. Chyba nie planujesz jeździć mało skoro chcesz jednak gaz montować, więc stawiałbym na diesela. Rozumiem, że chodzi o o2, bo 105km w o1 nie ma. Diesel ma dodatkową zaletę w postaci niezłego potencjału tuningowego (zwłaszcza ta wersja 105km to programem na 150km można pojechać)
Picart, czyli polecał bym Ci raczej zakup dieselka
Choć ja mam o1 benzynke z gazem - ale przy ty wariancie nie mam mozliwości tuningu - ale chwali sie to co sie ma
No wlasnie silnika diesla to jest to zyje dlugo nie to co benzyna. Dzieki za kalkulator wyszlo mi ze zwrot kosztow dopiero po 6 latach tej roznicy ale jednak to spalanie na trasie na poziomie 5 litrow przemawia do mnie. Sluchajcie jeszcze jedno pytanie jakie ewentualnie zakupic lub nie wyposazenie dodatkowe ?
No wlasnie silnika diesla to jest to zyje dlugo nie to co benzyna. Dzieki za kalkulator wyszlo mi ze zwrot kosztow dopiero po 6 latach tej roznicy ale jednak to spalanie na trasie na poziomie 5 litrow przemawia do mnie. Sluchajcie jeszcze jedno pytanie jakie ewentualnie zakupic lub nie wyposazenie dodatkowe ?
rowniez polecam diesla.
co do wyposazenia, no to chyba to co chcesz\potrzebujesz?
audiofile powiedza ci ze radio jest do dupy i jezeli zalezy ci na jakosci to nie warto kupowac w skodzie, tylko dolozyc cos lepszego.
acha, kupuj xenony!!!, a nie tak jak ja :evil:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Jak brać pod uwagę ekonomię, to mając diesla wydasz mniej na paliwo, ale więcej na samochód, więcej na coroczne ubezpiecznienie (bo droższy), więcej na odsetki od kredytu (bo wyższy) i przy 15000 rocznie 10000PLN nie zwróci się nigdy - choć przy odsprzedaży dostaniesz więcej pieniędzy, to będzie to za 8 lat - pieniądze w przysżłości sa mniej warte. Dodatkowo diesle są podatne na drogie awarie (turbina, wtryski) - to loteria, ale można trafić. Ekonomicznie wygrywa benzyna i to nawet bez gazu.
Druga sprawa to radość z jazdy OII 1,9 tdi jechałem w czwartek - ma siłę, pcha aż miło i to bez żadnych chipów, cichy aż dziw, że diesel. 1,6 znam z poprzedniego passata - to nie jedzie, jeśli jesteś normalnym kierowcą, a nie ścigantem, który zmienia bieg przy 6800RPM to diesel da Ci znacznie więcej przyjemności - konkurentem dla diesla 1.9 powinien być silnik FSI i to raczej 2.0 - nie liczy się bowiem w praktyce prędkość maksymalna, ani start do 100, ale przyśpieszenie przy średnich obrotach, a tu diesel pokazuje swą urodę. Jak przesiadłem się z benzyny 100 KM (Opel) na diesla 90KM (Ford) to zyskałem samochód, który był jednocześnie mocniejszy i wolniejszy :shock: .
Koniec świata - wszystko staje na głowie - wychodzi, że benzynę trzeba kupić dla pieniędzy a diesla dla przyjemności. :shock:
Hej Picart
Ja podobny dylemat mam za soba - mialem kupic benzynowa 1.6 - potem chcialem 1.8T (zniechecil mnie czas oczekiwania - 8 tygodni ) i stanelo na stukonne 1.9tdi. Generalnie jestem bardzo zadowolony z auta - do setki buja sie w ok. 12 sekund (na razie :szeroki_usmiech ) spala w miescie w granicach 7 litrow. Nie jezdzilem wczesnij dieslem i moze dlatego podoba mi sie to przyspieszenie przy wiekszych predkosciach - benzyniak tego nie potrafi. Przed zakupem jezdzilem demonstracyjnym 1.6 i 1.9 tdi - w takiej kolejnosci. Po wyjsciu z diesla wiedzialem ze benzyna mimo roznicy 10 tys na jej korzysc jest gorszym wyborem. Jezeli nie wiesz na co sie zdecydowac idz do salonu i popros o jazde probna - benzyna a zaraz potem diesel. To da Ci porownanie.
A jezeli chodzi o gaz - ja mam z nim niemile wspomnienia(ale w innych autach). Poza tym roznica w cenie gazu vs benzyna nie jest juz tak rewelacyjna jak drzewiej bywalo...
Markowski : mozesz mi powiedziec co to za silnik AXR w twojej octawce ?
1.9 TDi PD (czyli na pompowtryskiwaczach), ze zmienną geometrią łopatek turbiny, moc 74kW(101KM), max. moment 240 Nm przy 1800-2400 obr/min, EUR 4
Generalnie od tego roku zastąpił poprzednie 2 wersje : 90 i 110KM
pzdr
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Markowski : mozesz mi powiedziec co to za silnik AXR w twojej octawce ?
1.9 TDi PD (czyli na pompowtryskiwaczach), ze zmienną geometrią łopatek turbiny, moc 74kW(101KM), max. moment 240 Nm przy 1800-2400 obr/min, EUR 4
Generalnie od tego roku zastąpił poprzednie 2 wersje : 90 i 110KM
pzdr
a to przypadkiem nie nazywa sie ATD - 1.9 PD - 101KM(240Nm) ?
TDI
a i zadnych instalacji ja sie przejadlem i to sporo ,choc praktycznie zaoszczedzilem na paliwie to nie wiem czy szybsze zuzycie niektorych czesci drozesze przeglady wieksze trudnosci w zlokalizowaniu usterki nie wyszly mi na zero
a TDI dlatego ze mialem kiedys passata z 1994 TDI 90KM i zrobil 180tyskm bez zadnej usterki choc pierwsze TDI uchodza za mniej awaryjne od tych nowszych mysle ze odpowiednie uzytkowanie pozwoli sie cieszyc dieslem przez dlugie lata ,tymbardziej ze bedziesz mial go od nowosci takze nie bedziesz narazony na niewiedze co robil z nim poprzedni uzytkownik i jak o niego dbal
Były Właściciel OI 1.6 AEE 75KM ,1998r teraz Laguna 3 2.0 dci 150KM
Markowski : mozesz mi powiedziec co to za silnik AXR w twojej octawce ?
1.9 TDi PD (czyli na pompowtryskiwaczach), ze zmienną geometrią łopatek turbiny, moc 74kW(101KM), max. moment 240 Nm przy 1800-2400 obr/min, EUR 4
Generalnie od tego roku zastąpił poprzednie 2 wersje : 90 i 110KM
pzdr
a to przypadkiem nie nazywa sie ATD - 1.9 PD - 101KM(240Nm) ?
Panowie moze FSI malo pali i 115 KM ? Cena tez mniejsza niz diesel ?
Picart, sorry, ale na gebe nie przekonasz sie o niczym, przede wszystkim proponuje ci udac sie na jazde probna, a najlepiej nawet na kilka i to jak najdluzszych, ewentualnie poproszenie kogos o przewozke\przejazdzke.
to sa bardzo subiektywne sprawy, sa ludzie ktorzy nie trawia diesla i tylko benzyna, inni nie wyobrazaja sobie jazdy czyms innym niz klekotem.
do tego dochodza sprawy mozliwosci finansowych, potrzeb itd.
wiec, najpierw przejedz sie tymi autami, zawez sobie jakos pole wyboru.
i silniki benzynowe i diesle w skodzie maja swoje wady i zalety.
na szybko, to:
benzyna jest cichsza, nie trzeba pieprzyc sie z turbo, lepiej jezdzi sie na krotkich trasach. do FSI trzeba lac 98 i z testow przynajmniej wynika ze nie sa one tak oszczedne jak mialy byc - zwlaszcza w miescie.
diesel; glosniejszy, trzeba bardziej cackac sie z doladowanym silnikiem, lepszy na dluzsze trasy niz krotkie, w zimie wolniej nagrzewa sie buda, mozliwe problemy zima spowodowane zlym paliwem.
do zalet zaliczyc mozna wysoki moment obrotowy a co za tym idzie ciag, ktorego w benie nie bedzie, podatnosc na modyfikacje, ich latwosc i taniosc, niskie spalanie.
to tak w telegraficznym skrocie.
musisz pojezdzic!!!
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda ma rację!
musisz pojeździć, suche dane na papierze to nie wszystko, musisz sam sprawdzić co Ci bardziej podchodzi, to zupełnie inne światy, wierz mi;-)
A co do oszczędności FSI to cóż, są jeśli jeździsz z puchem na pedale gazu, to OK ale w rzeczywistej jeździe inaczej to wygląda, w każdy teście praktycznym to wychodzi;-)
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
cześć
Moim skromnym zdaniem, jak robisz 15000 rocznie i FSI 115ps dla Ciebie jest wystarczające to kupuj. A jeśli jest różnica 10000 pln ( nie znam cen FSI ) to wolałbym zainwestować w ziemię.
Myślę że koło 70 % osób na forum ma TDI. Wiedzieli co kupują i nie widzę aby żałowali , ale kupowanie 1.6? Jak już coś to 1.8T to jest sensowniejszy , trzeba tak kupić aby nie żałować Pzdr TDI
Myślę że koło 70 % osób na forum ma TDI. Wiedzieli co kupują i nie widzę aby żałowali , ale kupowanie 1.6? Jak już coś to 1.8T to jest sensowniejszy , trzeba tak kupić aby nie żałować Pzdr TDI
nie do konca tak jest, ze jak 70% ludzi tu ma TDI (jezeli nawet tak jest), to kazdy musi to kupowac.
poza tym, zadna to porada, zeby kupowac 1.8T skoro ten motor nie wystepuje w O2, a o to auto tutaj idzie.
dzisiaj, na przyklad doradzalem znajomemu, zeby bral O2 1.4 i co? jak kazdy mi tu powie, ze to za slaby silnik do tego auta, to znaczy, ze to bedzie zly wybor?
zapewniam, ze w tym konkretnym przypadku bedzie bardzo dobry i wlasciwy.
jak zwykle: kazdemu wedlug potrzeb.
pzdr!
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Szczerze odradzam gaz, nieważne ile się wyda na instalację to i tak trzeba się liczyć z kosztami. W poprzednim samochodzie wymieniłem cały układ wydechowy. Miły sprzedawca powiedział mi, że rok przy gazie może wytrzyma. Ostatnio sąsiad pokazał mi zawór ze swojego samochodu, wyglądał jak kwiatek, porobiły się promieniste pęknięcia.
Teraz śmigam O1 1.6 i jest OK, ten silnik nigdny nie zostanie pokarany gazem.
Komentarz