wymien po 30 po co masz tracic $ na wymianę skoro nie trzeba silnikowi sie nic nie stanie
[O2] Wymiana oleju czy dolewka
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez keneidatego co mam w książeczce to 9 tyś km temu miałem wymieniany.
Zamieszczone przez keneidaDolałem rano 1 litr i ciągle się świeci.
Zamieszczone przez mike007007Zwłaszcza, że zaleca się wymiany co 10tyś.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
było mało. Teraz postoi po dolewce parę godzin na parkingu to zobaczę ile oleju pokaże teraz. Rano przed dolewką było na 3/4 wysokości kawałka bagnetu przed pierwszym "zgięciem" Wlałem litr kontrolka dalej się świeciła. Być może wleję jeszcze jeden i może ciągle być mało. Doleje trzeci a niby w silnik mieści się 5
--- edit--
poprawiłem zdanie by je lepiej zrozumieć[/b]
Komentarz
-
-
Zapaliła się kontrolka - okej , diesel musi troche wciągnąć , ale u mnie bywało tak , że dolałem max 0,5 litra i było z bani :shock:
A tu wlany litr , dodatkowo kolejny a kontrolka nadal się pali ....
Coś IMO jest nie tak :?
Poza tym chyba taniej wyjdzie Ci wymienić olej niż tak dolewać po litrzeByła O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
U mnie w BXE widać dolewkę 0.5 litra na bagnecie już po 5 minutach. Nie trzeba dłużej czekać aż spłynie.
Jeśli zapaliła Ci się pomarańczowa kontrolka, to znaczy, że olej był o 3/4 litra poniżej stanu maksymalnego. Jeśli wlałeś już 1 litr - to za dużo. Czemu miałeś taki rozmach? Czy sprawdziłeś bagnetem przy jakim stanie zapaliła się kontrolka?
Lepiej sprawdź dokładnie bagnetem ile masz teraz. Na szczęście w tym silniku odczyt z bagnetu jest bezproblemowy, powtarzalny i jednoznaczny (w przeciwieństwie do wielu innych modeli). Coś mi się wydaje, że nalałeś za dużo. Silnik mieści ok. 4.5 litra - czy sądzisz, że "dolewka" 2 lub nawet 3 litrów to norma? To znaczy, że na ilu jeździł przed dolewką? 2.5 litra? 1.5 litra? Chłopie, gdyby tak było, to dawno zatarłbyś silnik :roll:
Poza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:
M.666 4U
Komentarz
-
-
Witam
Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI. W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy "zagięciami" na bagnecie tj. pomiędzy poziomem min. i max. U mnie po całej nocy tj. przy całowicie zamnym silniku poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max. podczas gdy pomiar zgodnie z instrukcją przy ciepłym silniku wsazuje poziom pomiędzy min. i max. A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.
pozdro
sezamek1
Komentarz
-
-
odessałem nadmiarowy olej. Rano wlewałem nowy miodowy teraz oddessał się czarny.
Posłużyłem się takim oto zestawem:
Strzykawka, 50 (60) ml, 3 części do cewnika, (Janpol)
Wężyk rurka transportowa do kroplówki, nie pamiętam jak to się nazywa.
Strzykawkę podpinamy w miejsce weflonu - idealnie pasuje, z drugiej strony wężyka odcinamy zbiorniczek odpowietrzający.
[ Dodano: Pon 20 Gru, 10 23:58 ]
W sumie jest napisane w dokumentacji, że wysoki poziom oleju MOŻE zniszczyć katalizator. Poza tym to chyba, nic poważniejszego nie może się stać
Komentarz
-
-
keneida, miałem podobny problem po przejechaniu ok 13tys km, jeśli mnie pamięc nie myli. Nie pilnowałem poziomu oleju przez jakiś czas i w trasie musiałem dolewać , w sumie weszło 500ml, więc sporo.. Na dodatek nie miałem swojego, więc musiałem kupić inny syntetyk na stacji. Pomijając mój własny stres, straszono mnie, że za dużo, że muszę spuścić natychmiast albo laweta, bo uszkodzę katalizator etc. Tylko jedna osoba mnie uspokajała, w najbliższej rodzinie jest użytkownik szkodników, jeździł OI i od 2lat ma OII, inżynier i rzeczoznawca więc wie co mówi - i nie spotkał się z uszkodzonym katalizatorem po dolewce. Efekt? Auto dojechało do domu, katalizator jest cały, później przejeździło 17tys km w ciągu 7mies i chodzi (odpukać) jak złoto.
Niektóre rady w instrukcji są takie trochę "bułkę przez bibułkę", jak coś się dzieje w trasie, najlepiej wezwać assistance na własny koszt i usunąć usterkę "w najbliższym ASO". Kiedyś próbowałem dowiedzieć się telefonicznie, jaki mam wlany olej do szkodnika. Pan w ASO ugiął się i zdradził mi ten sekret dopiero wtedy, gdy powiedziałem wprost że nie będę jechał do serwisu na drugi koniec miasta po dolewkę 100ml oleju w cenie 80zł/L :?
BTW kumpel jeździ cougarem 2.5 i leje oliwę pod korek, wymienił w tym aucie sporo bebechów w przeciągu 2lat użytkowania ale katalizator ma nadal fabryczny
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sezamek1Witam
Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI. W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy "zagięciami" na bagnecie tj. pomiędzy poziomem min. i max. U mnie po całej nocy tj. przy całowicie zamnym silniku poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max. podczas gdy pomiar zgodnie z instrukcją przy ciepłym silniku wsazuje poziom pomiędzy min. i max. A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.
pozdro
sezamek1
Komentarz
-
-
Witam
Dzięki loyd za odpowiedź. U mnie sytuacja z poziomem oleju silnikowego w 1,4 TSI wygląda następująco:
- silnik zimny poziom oleju ok. 1 cm ponad max.
- silnik ciepły 5 minut po zgaszeniu silnika poziom oleju w połowie pomiędzy min. i max.
- silnik ciepły 15 minut po zgaszeniu silnika poziom oleju równo z max.
Czy tak jest prawidłowo?
Przypominam w instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce bagnetu powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max. Jednakże gdy zrobiłem wywiad wsród mechaników jak zwykle usłyszałem "dwie szkoły" tj. jedni twierdzą, że poziom oleju powinno sprawdzać się przy zimnym silniku i wtedy poziom oleju nie powinien przekraczać max. Drudzy twierdzą, że poziom oleju powinno sprawdzać się kilka minut po wyłączeniu silnika. I bądź tu mądry człowieku.
W związku z tym ponownie zwracam sie do właścicieli Octavii 1,4 TSI o opisanie jak wygląda sytuacja z poziomem oleju silnikowego w Waszych silnikach.
pozdro
sezamek1
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez keneidaprobleme okazał się czujnik zamknięcia klapy
dzięki misiek_wro za pomoc
Zamieszczone przez beavisoPoza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:666 4U
Komentarz
-
Komentarz