[O2] Wymiana oleju czy dolewka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • trzoch
    Classic
    • 2011
    • 20

    [O2] Wymiana oleju czy dolewka

    wymien po 30 po co masz tracic $ na wymianę skoro nie trzeba silnikowi sie nic nie stanie
    Mamy piękne drogi - gdyby nie te dziury
  • keneida
    Rider
    • 2010
    • 316

    #2
    [O2] Wymiana oleju czy dolewka

    Witam wszystkich,
    Wieczorem pokazała mi się kontrolka małej ilości oleju.
    Dolałem rano 1 litr i ciągle się świeci.

    Pytanie moje, czy kupic więcej i dolewać czy może wymienić cały.

    Z tego co mam w książeczce to 9 tyś km temu miałem wymieniany.
    Wrocławskie spoty

    Komentarz

    • mike007007
      Ambiente
      • 2010
      • 119

      #3
      Osobiście po przejechaniu 9 tyś. Zwłaszcza, że zaleca się wymiany co 10tyś. Wymieniłbym już całość a nie dolewałbym kolejnego litra.

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        keneida, a na bagnecie sprawdzałeś? :shock:
        może czujnik walnięty :?
        QG1 czy 2 :?:

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez keneida
          tego co mam w książeczce to 9 tyś km temu miałem wymieniany.
          BXE tak mają że lubią łyknąć olej ,ja sprawdzam co 5kkm i zawsze odrobinę dolewam.
          Zamieszczone przez keneida
          Dolałem rano 1 litr i ciągle się świeci.
          na bagnecie sprawdzałeś ?
          Zamieszczone przez mike007007
          Zwłaszcza, że zaleca się wymiany co 10tyś.
          gdzie tak zalecają ?
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • keneida
            Rider
            • 2010
            • 316

            #6
            było mało. Teraz postoi po dolewce parę godzin na parkingu to zobaczę ile oleju pokaże teraz. Rano przed dolewką było na 3/4 wysokości kawałka bagnetu przed pierwszym "zgięciem" Wlałem litr kontrolka dalej się świeciła. Być może wleję jeszcze jeden i może ciągle być mało. Doleje trzeci a niby w silnik mieści się 5

            --- edit--
            poprawiłem zdanie by je lepiej zrozumieć[/b]
            Wrocławskie spoty

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              keneida, coś nie tak z tym silnikiem masz chyba :shock:
              a sprawdzałeś na równym podłożu :?:

              Komentarz

              • oolsztyniak
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6647
                • Superb II combi (3T5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Zapaliła się kontrolka - okej , diesel musi troche wciągnąć , ale u mnie bywało tak , że dolałem max 0,5 litra i było z bani :shock:
                A tu wlany litr , dodatkowo kolejny a kontrolka nadal się pali ....
                Coś IMO jest nie tak :?

                Poza tym chyba taniej wyjdzie Ci wymienić olej niż tak dolewać po litrze
                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                Komentarz

                • keneida
                  Rider
                  • 2010
                  • 316

                  #9
                  trochę skrótem myślowym napisałem poprzedni post (już poprawiłem)

                  Rano po wlaniu litra dalej się świeciła kontrolka. Zobaczę po dłuższym postoju czy będzie dalej się świecić
                  Wrocławskie spoty

                  Komentarz

                  • beaviso
                    Elegance
                    • 2010
                    • 767
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    U mnie w BXE widać dolewkę 0.5 litra na bagnecie już po 5 minutach. Nie trzeba dłużej czekać aż spłynie.

                    Jeśli zapaliła Ci się pomarańczowa kontrolka, to znaczy, że olej był o 3/4 litra poniżej stanu maksymalnego. Jeśli wlałeś już 1 litr - to za dużo. Czemu miałeś taki rozmach? Czy sprawdziłeś bagnetem przy jakim stanie zapaliła się kontrolka?

                    Lepiej sprawdź dokładnie bagnetem ile masz teraz. Na szczęście w tym silniku odczyt z bagnetu jest bezproblemowy, powtarzalny i jednoznaczny (w przeciwieństwie do wielu innych modeli). Coś mi się wydaje, że nalałeś za dużo. Silnik mieści ok. 4.5 litra - czy sądzisz, że "dolewka" 2 lub nawet 3 litrów to norma? To znaczy, że na ilu jeździł przed dolewką? 2.5 litra? 1.5 litra? Chłopie, gdyby tak było, to dawno zatarłbyś silnik :roll:

                    Poza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:

                    M.
                    666 4U

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      pamiętaj że jak będzie za dużo o;eju, to też ładnie silnik możesz sobie załatwić :roll:
                      Weź latarkę i poświeć czy nie ma gdzieś wycieku albo coś

                      Komentarz

                      • keneida
                        Rider
                        • 2010
                        • 316

                        #12
                        niestety, pospieszylem sie z dolaniem drugiej polowki litra:-( teraz mam za duzo i za chwile bede odciagal. Kontrolka od niskiego oleju mryga co jakies 5 s.
                        Watek prosze o przeniesienie do dzialu problemow.
                        Wrocławskie spoty

                        Komentarz

                        • sezamek1
                          Drive
                          • 2010
                          • 70

                          #13
                          Witam

                          Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI. W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy "zagięciami" na bagnecie tj. pomiędzy poziomem min. i max. U mnie po całej nocy tj. przy całowicie zamnym silniku poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max. podczas gdy pomiar zgodnie z instrukcją przy ciepłym silniku wsazuje poziom pomiędzy min. i max. A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.

                          pozdro
                          sezamek1

                          Komentarz

                          • keneida
                            Rider
                            • 2010
                            • 316

                            #14
                            odessałem nadmiarowy olej. Rano wlewałem nowy miodowy teraz oddessał się czarny.

                            Posłużyłem się takim oto zestawem:

                            Strzykawka, 50 (60) ml, 3 części do cewnika, (Janpol)
                            Wężyk rurka transportowa do kroplówki, nie pamiętam jak to się nazywa.
                            Strzykawkę podpinamy w miejsce weflonu - idealnie pasuje, z drugiej strony wężyka odcinamy zbiorniczek odpowietrzający.

                            [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 23:58 ]
                            W sumie jest napisane w dokumentacji, że wysoki poziom oleju MOŻE zniszczyć katalizator. Poza tym to chyba, nic poważniejszego nie może się stać
                            Wrocławskie spoty

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              uszczelniacze mogą pójść

                              Komentarz

                              • Krzysiek25
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 154
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                keneida, miałem podobny problem po przejechaniu ok 13tys km, jeśli mnie pamięc nie myli. Nie pilnowałem poziomu oleju przez jakiś czas i w trasie musiałem dolewać , w sumie weszło 500ml, więc sporo.. Na dodatek nie miałem swojego, więc musiałem kupić inny syntetyk na stacji. Pomijając mój własny stres, straszono mnie, że za dużo, że muszę spuścić natychmiast albo laweta, bo uszkodzę katalizator etc. Tylko jedna osoba mnie uspokajała, w najbliższej rodzinie jest użytkownik szkodników, jeździł OI i od 2lat ma OII, inżynier i rzeczoznawca więc wie co mówi - i nie spotkał się z uszkodzonym katalizatorem po dolewce. Efekt? Auto dojechało do domu, katalizator jest cały, później przejeździło 17tys km w ciągu 7mies i chodzi (odpukać) jak złoto.

                                Niektóre rady w instrukcji są takie trochę "bułkę przez bibułkę", jak coś się dzieje w trasie, najlepiej wezwać assistance na własny koszt i usunąć usterkę "w najbliższym ASO". Kiedyś próbowałem dowiedzieć się telefonicznie, jaki mam wlany olej do szkodnika. Pan w ASO ugiął się i zdradził mi ten sekret dopiero wtedy, gdy powiedziałem wprost że nie będę jechał do serwisu na drugi koniec miasta po dolewkę 100ml oleju w cenie 80zł/L :?

                                BTW kumpel jeździ cougarem 2.5 i leje oliwę pod korek, wymienił w tym aucie sporo bebechów w przeciągu 2lat użytkowania ale katalizator ma nadal fabryczny

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez keneida
                                  Rano wlewałem nowy miodowy teraz oddessał się czarny.
                                  no i tak ma być
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • loyd
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2342

                                    #18
                                    Zamieszczone przez sezamek1
                                    Witam

                                    Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI. W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy "zagięciami" na bagnecie tj. pomiędzy poziomem min. i max. U mnie po całej nocy tj. przy całowicie zamnym silniku poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max. podczas gdy pomiar zgodnie z instrukcją przy ciepłym silniku wsazuje poziom pomiędzy min. i max. A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.

                                    pozdro
                                    sezamek1
                                    Ja mam podobnie. Na zimnym, lekko ponad max, a jak sprawdzam zgodnie z instrukcją (kilka minut po zgaszeniu silnika) olej jest w połowie min i max.

                                    Komentarz

                                    • sezamek1
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 70

                                      #19
                                      Witam

                                      Dzięki loyd za odpowiedź. U mnie sytuacja z poziomem oleju silnikowego w 1,4 TSI wygląda następująco:
                                      - silnik zimny poziom oleju ok. 1 cm ponad max.
                                      - silnik ciepły 5 minut po zgaszeniu silnika poziom oleju w połowie pomiędzy min. i max.
                                      - silnik ciepły 15 minut po zgaszeniu silnika poziom oleju równo z max.
                                      Czy tak jest prawidłowo?
                                      Przypominam w instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce bagnetu powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max. Jednakże gdy zrobiłem wywiad wsród mechaników jak zwykle usłyszałem "dwie szkoły" tj. jedni twierdzą, że poziom oleju powinno sprawdzać się przy zimnym silniku i wtedy poziom oleju nie powinien przekraczać max. Drudzy twierdzą, że poziom oleju powinno sprawdzać się kilka minut po wyłączeniu silnika. I bądź tu mądry człowieku.
                                      W związku z tym ponownie zwracam sie do właścicieli Octavii 1,4 TSI o opisanie jak wygląda sytuacja z poziomem oleju silnikowego w Waszych silnikach.

                                      pozdro
                                      sezamek1

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        #20
                                        sezamek1, eksploatuj silnik zgodnie z instrukcją a będziesz żył długo i szczęśliwie .... :wink:

                                        Komentarz

                                        • keneida
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 316

                                          #21
                                          probleme okazał się czujnik zamknięcia klapy
                                          dzięki misiek_wro za pomoc
                                          Wrocławskie spoty

                                          Komentarz

                                          • beaviso
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 767
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez keneida
                                            probleme okazał się czujnik zamknięcia klapy
                                            dzięki misiek_wro za pomoc
                                            Nie chwaląc się też o tym myślałem pisząc, że :P
                                            Zamieszczone przez beaviso
                                            Poza tym, jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju, to nawet samo otwarcie maski na dłużej niż 30 sekund - bez dolewania ani kropli oleju - powinno spowodować, że kontrolka zgaśnie i zapali się ponownie za ok. 100 km :!:
                                            M.
                                            666 4U

                                            Komentarz

                                            • keneida
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 316

                                              #23
                                              no tak, robiłem tak ale nie pomagało. Dopiero przedmuchanie wd40 dało radę
                                              Wrocławskie spoty

                                              Komentarz

                                              • bobolino
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 392

                                                #24
                                                To ile w końcu wchodzi oleju do BXE? Jeden pisze 5, drugi 4,5 a mi dwa tygodnie temu w serwisie wlali bańkę 4 litrową i ani kropli więcej.
                                                :?:

                                                Komentarz

                                                • abstinent
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 4842
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  bobolino, 4,5 chyba :roll:
                                                  poszukaj bo było to poruszane na forum kilka razy
                                                  0,5 litra zostało np w chłodnicy oleju :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...