Zamieszczone przez WIELKIBONGO
[O2] LPG do 1.8 TSI - oficjalne info ! ! !
Zwiń
X
-
[O2] LPG do 1.8 TSI - oficjalne info ! ! !
Witajcie, właśnie dziś dowiedziałem się od dealera Skody w 3-mieście, że za 6300 zł można wstawić LPG do 1.8 TSI... Ciekawa propozycja, pytanie tylko jak drożej wyjdą koszty eksploatacji...Jestem na etapie wyboru Octavii właśnie z tym silnikiem i zastanawiam się czy nie skusić się na LPG, ale właśnie są dwa czynniki, przez które mam wątpliwości:
1. Rocznie robię max 25 000 km
2. Nie wiadomo jak wyższe będą koszty przeglądów przy LPG przy tej wersji silnikowej... Chyba jednak nie będę królikiem doświadczalnym
Co sądzicie?
-
-
Proponuję kalkulator w rękę i zobaczysz czy to Ci się opłaca... ale IMO już widać, że nie :diabelski_usmiech Robiłem takie wyliczenia bo myślałem, też o dieslu ale przy przebieg do 30kkm rocznie to się zupełnie nie kalkulowało.Zamieszczone przez goncjusz1. Rocznie robię max 25 000 km
Poza tym już chyba masz jeden temat o wyborze auta, trzeba było podpiąć tam to pytanie.
Komentarz
-
-
co do kosztów to powiem tak ile byś nie robił kilometrów i tak się opłaca stosunek cenu gazu do paliwa czy diesla jest 50 procent koszt zakupu instalacji duży ale masz auto od nowości tzn wszystkie niedoróbki i inne przypadki to salon sprzedawca używany to by można się zastanawiać ja bym brał i doþłacał do gazu no i oczywiście osprzęt będzie tańszy niż diesel ogólnie bym polecał a jeżeli auto z salonu przeczytał wszystkie dokumenty dotyczące serwisowania takiej instalacji i auta
pozdrawiam
ps. osobiście zastanawiam się na 1.8 tsi z gazem bo ten proponowany 1.4 to według mnie słabota
Komentarz
-
-
Już niejednokrotnie czytałem, że przy silnikach TSI auto jest zasilane bardzo często paliwem Pb. TYLKO na Pb pracuje między innymi poniżej (bodajze) 1300obr/min - w praktyce zawsze na biegu jałowym i podczas "podjeżdzania" w korku spala się Pb. Ale nawet podczas wyższych obrotów (kiedy spalaany jest LPG) silnik co jakiś czas otrzymuje "dotrysk" Pb (coś mi się obija o uszy, że co 4-5 sekwencję) celem schłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
No i efekt tego jest taki, że jeśli auto ma być wykorzystywane przede wszystkim w mieście, to i tak przez bardzo długi czas jedzie sie na Pb - wiec opłacalność staje się mocno dyskusyjna. A jeśli jeździ się przede wszystkim poza miastem, to i tak silnik będzie spalał trochę (i wcale nie tak mało) benzyny...
Moim zdaniem przy TSI nie warto (przynajmniej teraz, kiedy instalacje są "świeże" i dość drogie) interesować sie LPG...
Komentarz
-
-
Re: LPG do 1.8 TSI - oficjalne info ! ! !
Koszt przegladu pewnie nie bedzie wiele wyzszy niz w normalnej instalacji (kilkadziesiat zlotych) ale co roku bedziesz mial przeglad w SKP - 160 zl. Bez instalacji przez pierwsze dwa lata masz spokoj. Nikt Ci nie powie jak wyglada zuzycie gazu w instalacji tego typu (do silnika z bezp. wtryskiem) bo jeszcze nikt na forum takiej instalacji nie ma. Wiec istotnie musialbys byc krolikiem doswiadczalnym.Zamieszczone przez goncjusz1. Rocznie robię max 25 000 km
2. Nie wiadomo jak wyższe będą koszty przeglądów przy LPG przy tej wersji silnikowej... Chyba jednak nie będę królikiem doświadczalnym
Co sądzicie?
Komentarz
-
-
Po trzecim roku musisz zrobic przeglad - wiec zyskujesz dwa lata w porownaniu z samochodem z LPG - scislej powinienem napisac "dwa razy"Zamieszczone przez lorutrzy lata a potem dwa lata.Zamieszczone przez t271828Bez instalacji przez pierwsze dwa lata masz spokoj.
[ Dodano: Pon 27 Gru, 10 13:48 ]
No wlasnieZamieszczone przez 105hzSkoda takiego nie ma.
Jesli albo moc albo oszczednosc, to po co produkuje sie 200-300 konne diesle?Zamieszczone przez 105hzMoim zdaniem jest śmieszne zakładanie do takiego silnika gazu.
Albo moc albo oszczędność
Zakup samochodu (jak wszystko) polega na komromisach. Chcialoby sie miec mocny samochod i nie zbankrutowac, to trzeba kombinowac: a to chipy a to LPG etc. Ja jak najbardziej bede kupowal w przyszlosci mocny silnik i zakladal do niego LPG, ale ten silnik nie bedzie mial ani turbo ani bezposredniego wtrysku.
Komentarz
-
-
Wiekszosc producentow ma w ofercie jakies 2.0 140 KM - wiem ze dla wielu to nie jest mocny silnik ale mnie wystarczy. Tylko VAG tak poszedl w turbo, ze swiata poza nim nie widzi. A co do gazu to trzeba poczytac przed zakupem opinie uzytkownikow i wybrac dobrego fachowcaZamieszczone przez shokA kto takie jeszcze produkuje.I gaz bedzie chodził z tym silnikiem.Zamieszczone przez t271828Ja jak najbardziej bede kupowal w przyszlosci mocny silnik i zakladal do niego LPG, ale ten silnik nie bedzie mial ani turbo ani bezposredniego wtrysku.
Komentarz
-
-
Zwłaszcza zważywszy na aktualne ceny gazu (które prawdopodbnie nie zejdą w dół, a jeśli już to nieznacznie).Zamieszczone przez Psycho DadTa ciekawe jeszcze czy się kalkuluje ... bo jak ma spalać
4 litry banzyny i 14 litrów gazu na 100km (a myślę ze tak będzie) to ja dziękuję
Przeliczając : ponad 6 tysięcy zł za taką instalację która musi podpierać się benzyną w korkach to bezsens kompletny!Artur
Komentarz
-
-
goncjusz, odpuść sobie lpg, a jak przeraża Cię spalanie 1.8tsi to bierz 1.4 tsikliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
no az tak wielkiej roznicy nie maZamieszczone przez LUKIgoncjusz, odpuść sobie lpg, a jak przeraża Cię spalanie 1.8tsi to bierz 1.4 tsi
dane z cennika Superba
1.4 TSI - 9,0 miasto, 5,4 trasa, 6,8 srednia
1.8 TSI - 9,4 miasto, 5,9 trasa, 7,2 srednia
To teoria. W praktyce trasa sie zgadza, a miasto - zalezy jakie miasto
Komentarz
-
-
Źle napisałem, miałem na myśli porównanie silników 1.8 i 1.4 ewentualnie 1.2Zamieszczone przez t271828
Jesli albo moc albo oszczednosc, to po co produkuje sie 200-300 konne diesle?
Zakup samochodu (jak wszystko) polega na komromisach. Chcialoby sie miec mocny samochod i nie zbankrutowac, to trzeba kombinowac: a to chipy a to LPG etc. Ja jak najbardziej bede kupowal w przyszlosci mocny silnik i zakladal do niego LPG, ale ten silnik nie bedzie mial ani turbo ani bezposredniego wtrysku.
Jeśli dla mnie 1.8 za dużo spala, a mam kombinować coś z lpg, wolałbym wziąść coś mniejszego.
A 6tyś płacić za samą instalacje LPG, to już wole dopłacić 4 tyś i jeździć dieslem.
Zabawa z gazem mnie nie interesuje :wink:
Komentarz
-
-
Jak dla mnie super rozwiązaniem byłby wtrysk gazu ale w fazie ciekłej i to z wykorzystaniem tych samych wtryskiwaczy którymi dostarczana jest benzyna... Bo dostarczanie nimi benzyny (w opisywanej instalacji) tylko po to żeby się ochładzały nie za bardzo mi się podoba... Ale to być może tylko kwestia filozofii... Naprawdę nie warto kupić auta z silnikiem 1.6 MPI z LPG ? Do jazdy po mieście W ZUPEŁNOŚCI wystarcza a i w trasie mało pali - 7.8 litra LPG/100 km. Czyli w obu wypadkach oznacza to tańszą jazdę niż np. diselem. Pozostaje kwestia dynamiki poza miastem ale np. w aktualnych warunkach pogodowych to ta zaleta silnika 1.8 TSI i tak jest nie do wykorzystania...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-

Komentarz