Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Praktyczna identyfikacja numeru silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Praktyczna identyfikacja numeru silnika

    tamten topic na SR to IMHO jeden wielki metlik, nikt nie wie dokladnie o co chodzi, na razie zostaje przy wiedzy, ze BKD nie ma piezo

  • #2
    Praktyczna identyfikacja numeru silnika

    Posiadam Skodę 1,9TDI 90KM rocznik 2000. Chcę wymienić rozrząd u mechanika. Muszę zakupić pasek i napinacz - to jest chyba cały komplet do takiej wymiany ?

    W sklepie chcą znać koniecznie symbol silnika. Próbowałem to sam odczytać. Numer był przerdzewiały i jakby "spróchniały" widać było wtedy "AVR" być może "AFR". Przetarłem to miejsce trochę papierem ściernym i posmarowałem odrobiną oleju z silnika. Niestety teraz to już nic nie widać...

    W innym miejscu, pod osłoną plastikową silnika z lewej strony jest srebrna naklejka z napisami:

    "Achtung! Bei Preuf - und Einstellarbeiten"
    "Motorkennbuchstaben * AGR 271 262 * beachten"

    Czy to jest mój właściwy numer i symbol silnika ???
    pozdrawiam
    Octawian

    Komentarz


    • #3
      Octawian, Twój symbol to AGR
      Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
      Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
      BMW serii 3... Radość z jazdy.

      Komentarz


      • #4
        no to już mam chociaż uaktualniony profil...
        pozdrawiam
        Octawian

        Komentarz


        • #5
          k
          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
          BMW serii 3... Radość z jazdy.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Tymon
            k

            że tak pozwolę się jeszcze zapytać (bo jestem zielony)

            1. Czy mój silnik ma pompowtryskiwacze ? Czy każdy TDI ma pompowtryskiwacze czy tylko jakieś lepsze jego wersje ?

            2. Jak przycisnę pedał gazu w czasie jazdy to aż słyszę lekki świst w silniku, co to tak śwista, chyba nie świstak, może "intercooler" (nawet nie wiem co to intercooler) :-)

            3. Byłem u mechanika, sprawdzał mi klocki hamulcowe, powiedział, że są OK, no może tarcze za kilka tysięcy km będę musiał wymienić. Jak jadę wolno na luzie i zaczynam hamować słyszę lekkie szorowanie, czy to jest OK ?
            pozdrawiam
            Octawian

            Komentarz


            • #7
              Octawian,
              Ad1 ty masz silnik na Pompie rotacyjnej. nie masz pompowtryskiwaczy.
              Ad2 AGR tak ma, ale może ci sie kończy Turbinka, w co wątpie.
              Intercooler-Intercooler służy do ochłodzenia powietrza dlatego ze powietrze jest przez turbine sprezane i to powoduje wzrost temperatury powietrza.
              Ad3 może podjedź do innego mechanika :?
              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
              BMW serii 3... Radość z jazdy.

              Komentarz


              • #8
                A moze szczeki z tylu koncza sie??? Albo klocki od zewnetrznej czesci sa dobre, a wewnetrzne skonczyly swoj zywot
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  hello

                  też mam AGR'a. Ten świst to normalka, to jest właśnie świst turbiny (najpiękniejszy świst na świecie). Jeśli chodzi o szorowanie: jeżeli występuje tylko np rano przy pierwszym hamowaniu to się nie przejmuj, jeżeli jest cały czas to sprawdź szczęki hamulcowe z tyłu, pewnie skończyły swój źywot.

                  Pozdr
                  Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                  Komentarz


                  • #10
                    Zmień może sklep, w którym kupujesz częścin nie ma bowiem różnicy czy silnik jest ASV, AGR, AHF wszystkie maja ten sam rozrząd, dopiero silniki ATD czyli pompowtryski maja pas szerszy i inną rolkę napinacza. Lekkie ocieranie w kole może byćspowodowane zanieczyszczeniami w bębnach hamulcowych lub wysokim skorodowanym obrzeżem bębna.
                    Brak szczęk hamulcowych objawiał by się piskiem, podobny efekt lecz znacznie wyższe tony to utrata klocków hamulcowych.
                    Nogaj

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez nogaj
                      Zmień może sklep, w którym kupujesz częścin nie ma bowiem różnicy czy silnik jest ASV, AGR, AHF wszystkie maja ten sam rozrząd, dopiero silniki ATD czyli pompowtryski maja pas szerszy i inną rolkę napinacza.
                      Ja mam silnik ASV i z tego co gość w serwisie mówił to silnik jest na pompowtryskiwaczach.
                      Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy :evil:
                      Octavia Combi 1.9 TDI 81kW

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez jjbinks
                        Ja mam silnik ASV i z tego co gość w serwisie mówił to silnik jest na pompowtryskiwaczach.
                        Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy
                        Kolego, oderwalem sie właśnie od imprezy(to forum to już nałóg ), sam mam silnik ASV i nawet po pjanemu wiem(m.in. dzięki forum),że co jak co, ale te silniki nie są na pompowtryskiwaczach. Do jakiego serwisu Ty jeździsz??Lepiej ich zmień... Chyba w moim stanie powinienem przenieść się na temat "Życie jest okrutne dla... OCP za kołnierz nie wylewa."
                        Pozdrowionka dla wszystkich :szeroki_usmiech

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez pwgajda
                          Zamieszczone przez jjbinks
                          Ja mam silnik ASV i z tego co gość w serwisie mówił to silnik jest na pompowtryskiwaczach.
                          Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy
                          Kolego, oderwalem sie właśnie od imprezy(to forum to już nałóg ), sam mam silnik ASV i nawet po pjanemu wiem(m.in. dzięki forum),że co jak co, ale te silniki nie są na pompowtryskiwaczach. Do jakiego serwisu Ty jeździsz??Lepiej ich zmień... Chyba w moim stanie powinienem przenieść się na temat "Życie jest okrutne dla... OCP za kołnierz nie wylewa."
                          Pozdrowionka dla wszystkich :szeroki_usmiech
                          Generalnie w tych sprawach jestem lajkonikiem :szeroki_usmiech
                          A takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
                          Czyli jednak albo nie wie co mówi, albo sobie robił jaja. Nie wiem co gorsze :twisted: :evil:

                          Ja jeżdżę akurat do InterAuta. Mam nadzieję, że tam mają większe pijęcie...

                          Co do nałogów: to też zaczynam stwierdzać pierwsze objawy, zaraz po włączeniu kompa właże na forum.
                          Octavia Combi 1.9 TDI 81kW

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez jjbinks
                            A takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
                            BOŻE słyszysz i nie grzmisz :szeroki_usmiech to macie fajnych kierowników w Kraku

                            jak ASV jest na pompowtryskach to JA JESTEM KSIĄDZ MURZYN :diabelski_usmiech
                            była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę

                            Komentarz


                            • #15
                              Qrna cycki opadaja :lol: to moze zaraz sie okaze, ze masz tarcze 288m z przodu, bo to przeciez PD-ek :twisted:

                              Jak masz ASV/AHF o mocy seryjnej 110KM to jest to VP czyli pompa rotacyjna.

                              Jak klocki albo szczeki skoncza sie to niekoniecznie bedzie pisk - najczesciej jest takie fajne szuranie :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez jjbinks
                                Generalnie w tych sprawach jestem lajkonikiem :szeroki_usmiech
                                A takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
                                Czyli jednak albo nie wie co mówi, albo sobie robił jaja. Nie wiem co gorsze :twisted: :evil:
                                jak nazywał sie ten gostek z emidy??
                                bo ja tam sie serwisuje i chciałbym szefostwu zwrócić uwage na nie kompetencje pracowników!!!!!
                                TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                Zobacz fotoblog

                                Komentarz


                                • #17
                                  Koledzy w Emidzie kierownikiem jest kobieta - Małgorzata Brzeżańska i nie mówi Ona takich głupot.
                                  Nogaj

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    kierownikiem czego dokładnie
                                    bo ja znam kierownika hali serwisowej i jest to ARTUR ZIMNY z nim gadaj o szczegułach bo babka jest dobra ale tylko gdy sie przychodzi z zdiagnozowanym problemem i jest poczebna do wypisania zlecenia do naprawy!!!!!!!
                                    TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                    Zobacz fotoblog

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez karmel
                                      jak nazywał sie ten gostek z emidy??
                                      bo ja tam sie serwisuje i chciałbym szefostwu zwrócić uwage na nie kompetencje pracowników!!!!!
                                      Nie wiem, nie przedstawił się. Zresztą podejście w tym salonie do klienta (konkretnie do mnie) pozostawiało wiele do życzenia (no chyba że swoim wyglądem lub zachowaniem lub .... lub .... wymusiłem na nich taką reakcję wobec mojej skromnej osoby). Jak chciałem kupić samochód to potraktowali mnie jak intruza :evil:, zupełnie inaczej było w konkurencji (gdzie kupiłem samochód i go obecnie serwisuje).
                                      Do Emidy podjechałem bo miałem małe problemy (a byłem rzut beretem od nich) i przy okazji zapytałem z ciekawości gościa co sądzi o silniku w moim samochodzie, to odpowiedział (mniej więcej): to jest typ ASV na pompowtryskiwaczach bardzo dobry (propaganda :diabelski_usmiech) i dlatego jest taki cichy. Na moje stwierdzenie, ze wcale taki cichy nie jest, stwierdził (grzecznie, nie dosłownie, ale taki był sens) że się czepiam.
                                      Jak zaznaczyłem jestem w tych kwestiach lajkonikiem więc facetowi uwierzyłem. Na szczęście to zdarzenie nie miało żadnego negatywnego wpływu na Skode (więc im wybaczam :P), ale możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie jak wyczytałem tu, że to jednak nie prawda.
                                      Nie chciałbym broń boże sugerować, że ten serwis jest niekompetentny, nie profesjonalny itp. Odpowiadając w tym temacie oparłem się na tym co usłyszałem (może lepiej będzie jak nie będę się wypowiadał :diabelski_usmiech).
                                      Ja tam nie będę jeździł nie ze względu na tą (prawdopodobnie nie fortunną) odpowiedź, ale ze względu na ich podejście do mnie (też nie twierdzę, że tak jest w stosunu do wszystkich - bo pewnie nie jest).
                                      Co do funkcji tego pana to nie upieram się, że to był kierownik serwisu (czy hali, czy czego kolwiek innego - na pewno był w gajerku :P).
                                      Oczywiście jest też szansa, że go źle zrozumiałem. Ale na trzeźwo (wydaje mi się) zapamiętałbym jakby gość powiedział "pompa rotacyjna".

                                      Podsumowując nie chciałem tym wywołać żadnej wojny, ani tym bardziej sugerować, że serwis Emidy jest do d...

                                      Nie bijcie mocno
                                      Octavia Combi 1.9 TDI 81kW

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        A może powiedział pompa wtryskowa, a nie pompowtryskiwacz??

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Octawian
                                          Zamieszczone przez Tymon
                                          k

                                          że tak pozwolę się jeszcze zapytać (bo jestem zielony)

                                          1. Czy mój silnik ma pompowtryskiwacze ? Czy każdy TDI ma pompowtryskiwacze czy tylko jakieś lepsze jego wersje ?

                                          2. Jak przycisnę pedał gazu w czasie jazdy to aż słyszę lekki świst w silniku, co to tak śwista, chyba nie świstak, może "intercooler" (nawet nie wiem co to intercooler) :-)

                                          3. Byłem u mechanika, sprawdzał mi klocki hamulcowe, powiedział, że są OK, no może tarcze za kilka tysięcy km będę musiał wymienić. Jak jadę wolno na luzie i zaczynam hamować słyszę lekkie szorowanie, czy to jest OK ?



                                          ad3 mysle że może jeśli przód jest dobry to może z tyłu musisz wyczyściś najlepiej bęben lub wymienić z tyłu szczęki

                                          [ Dodano: Pon 15 Maj, 06 09:29 ]
                                          panowie może gdziś wstawić opis każdego silnika krótki opis że ten ma to i to a tamten to i to. Pozdrawiam
                                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez sakus
                                            A może powiedział pompa wtryskowa, a nie pompowtryskiwacz??
                                            Napisałem, że jestem lajkonikiem - czytaj laikiem, a nie głuchym lub głupim :diabelski_usmiech
                                            Octavia Combi 1.9 TDI 81kW

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Qrna cycki opadaja :lol: to moze zaraz sie okaze, ze masz tarcze 288m z przodu, bo to przeciez PD-ek :twisted:
                                              Ja miałem 280 ops:
                                              dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Bond, Ta Twoja czeszka jakas dziwna byla, ale teraz jest najszybsza czeszka w okolicy z duzymi heblami :twisted:
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X