tamten topic na SR to IMHO jeden wielki metlik, nikt nie wie dokladnie o co chodzi, na razie zostaje przy wiedzy, ze BKD nie ma piezo
Praktyczna identyfikacja numeru silnika
Zwiń
X
-
Praktyczna identyfikacja numeru silnika
Posiadam Skodę 1,9TDI 90KM rocznik 2000. Chcę wymienić rozrząd u mechanika. Muszę zakupić pasek i napinacz - to jest chyba cały komplet do takiej wymiany ?
W sklepie chcą znać koniecznie symbol silnika. Próbowałem to sam odczytać. Numer był przerdzewiały i jakby "spróchniały" widać było wtedy "AVR" być może "AFR". Przetarłem to miejsce trochę papierem ściernym i posmarowałem odrobiną oleju z silnika. Niestety teraz to już nic nie widać...
W innym miejscu, pod osłoną plastikową silnika z lewej strony jest srebrna naklejka z napisami:
"Achtung! Bei Preuf - und Einstellarbeiten"
"Motorkennbuchstaben * AGR 271 262 * beachten"
Czy to jest mój właściwy numer i symbol silnika ???pozdrawiam
Octawian
-
-
Zamieszczone przez Tymonk
że tak pozwolę się jeszcze zapytać (bo jestem zielony)
1. Czy mój silnik ma pompowtryskiwacze ? Czy każdy TDI ma pompowtryskiwacze czy tylko jakieś lepsze jego wersje ?
2. Jak przycisnę pedał gazu w czasie jazdy to aż słyszę lekki świst w silniku, co to tak śwista, chyba nie świstak, może "intercooler" (nawet nie wiem co to intercooler) :-)
3. Byłem u mechanika, sprawdzał mi klocki hamulcowe, powiedział, że są OK, no może tarcze za kilka tysięcy km będę musiał wymienić. Jak jadę wolno na luzie i zaczynam hamować słyszę lekkie szorowanie, czy to jest OK ?pozdrawiam
Octawian
Komentarz
-
-
Octawian,
Ad1 ty masz silnik na Pompie rotacyjnej. nie masz pompowtryskiwaczy.
Ad2 AGR tak ma, ale może ci sie kończy Turbinka, w co wątpie.
Intercooler-Intercooler służy do ochłodzenia powietrza dlatego ze powietrze jest przez turbine sprezane i to powoduje wzrost temperatury powietrza.
Ad3 może podjedź do innego mechanika :?Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
hello
też mam AGR'a. Ten świst to normalka, to jest właśnie świst turbiny (najpiękniejszy świst na świecie). Jeśli chodzi o szorowanie: jeżeli występuje tylko np rano przy pierwszym hamowaniu to się nie przejmuj, jeżeli jest cały czas to sprawdź szczęki hamulcowe z tyłu, pewnie skończyły swój źywot.
Pozdr
Komentarz
-
-
Zmień może sklep, w którym kupujesz częścin nie ma bowiem różnicy czy silnik jest ASV, AGR, AHF wszystkie maja ten sam rozrząd, dopiero silniki ATD czyli pompowtryski maja pas szerszy i inną rolkę napinacza. Lekkie ocieranie w kole może byćspowodowane zanieczyszczeniami w bębnach hamulcowych lub wysokim skorodowanym obrzeżem bębna.
Brak szczęk hamulcowych objawiał by się piskiem, podobny efekt lecz znacznie wyższe tony to utrata klocków hamulcowych.Nogaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nogajZmień może sklep, w którym kupujesz częścin nie ma bowiem różnicy czy silnik jest ASV, AGR, AHF wszystkie maja ten sam rozrząd, dopiero silniki ATD czyli pompowtryski maja pas szerszy i inną rolkę napinacza.
Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy :evil:Octavia Combi 1.9 TDI 81kW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jjbinksJa mam silnik ASV i z tego co gość w serwisie mówił to silnik jest na pompowtryskiwaczach.
Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy), sam mam silnik ASV i nawet po pjanemu wiem(m.in. dzięki forum),że co jak co, ale te silniki nie są na pompowtryskiwaczach. Do jakiego serwisu Ty jeździsz??Lepiej ich zmień... Chyba w moim stanie powinienem przenieść się na temat "Życie jest okrutne dla... OCP za kołnierz nie wylewa."
Pozdrowionka dla wszystkich :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pwgajdaZamieszczone przez jjbinksJa mam silnik ASV i z tego co gość w serwisie mówił to silnik jest na pompowtryskiwaczach.
Mam nadzieje, że nie robił mnie w balona, bo wtedy), sam mam silnik ASV i nawet po pjanemu wiem(m.in. dzięki forum),że co jak co, ale te silniki nie są na pompowtryskiwaczach. Do jakiego serwisu Ty jeździsz??Lepiej ich zmień... Chyba w moim stanie powinienem przenieść się na temat "Życie jest okrutne dla... OCP za kołnierz nie wylewa."
Pozdrowionka dla wszystkich :szeroki_usmiech
A takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
Czyli jednak albo nie wie co mówi, albo sobie robił jaja. Nie wiem co gorsze :twisted: :evil:
Ja jeżdżę akurat do InterAuta. Mam nadzieję, że tam mają większe pijęcie...
Co do nałogów: to też zaczynam stwierdzać pierwsze objawy, zaraz po włączeniu kompa właże na forum.Octavia Combi 1.9 TDI 81kW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jjbinksA takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
jak ASV jest na pompowtryskach to JA JESTEM KSIĄDZ MURZYN :diabelski_usmiechbyła czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
Qrna cycki opadaja :lol: to moze zaraz sie okaze, ze masz tarcze 288m z przodu, bo to przeciez PD-ek :twisted:
Jak masz ASV/AHF o mocy seryjnej 110KM to jest to VP czyli pompa rotacyjna.
Jak klocki albo szczeki skoncza sie to niekoniecznie bedzie pisk - najczesciej jest takie fajne szuranie :twisted:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jjbinksGeneralnie w tych sprawach jestem lajkonikiem :szeroki_usmiech
A takie rzeczy opowiadał facet(ponoć kierownik serwisu) w Emidzie w Kakowie.
Czyli jednak albo nie wie co mówi, albo sobie robił jaja. Nie wiem co gorsze :twisted: :evil:
bo ja tam sie serwisuje i chciałbym szefostwu zwrócić uwage na nie kompetencje pracowników!!!!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karmeljak nazywał sie ten gostek z emidy??
bo ja tam sie serwisuje i chciałbym szefostwu zwrócić uwage na nie kompetencje pracowników!!!!!
Do Emidy podjechałem bo miałem małe problemy (a byłem rzut beretem od nich) i przy okazji zapytałem z ciekawości gościa co sądzi o silniku w moim samochodzie, to odpowiedział (mniej więcej): to jest typ ASV na pompowtryskiwaczach bardzo dobry (propaganda :diabelski_usmiech) i dlatego jest taki cichy. Na moje stwierdzenie, ze wcale taki cichy nie jest, stwierdził (grzecznie, nie dosłownie, ale taki był sens) że się czepiam.
Jak zaznaczyłem jestem w tych kwestiach lajkonikiem więc facetowi uwierzyłem. Na szczęście to zdarzenie nie miało żadnego negatywnego wpływu na Skode (więc im wybaczam :P), ale możecie sobie wyobrazić moje zdziwienie jak wyczytałem tu, że to jednak nie prawda.
Nie chciałbym broń boże sugerować, że ten serwis jest niekompetentny, nie profesjonalny itp. Odpowiadając w tym temacie oparłem się na tym co usłyszałem (może lepiej będzie jak nie będę się wypowiadał :diabelski_usmiech).
Ja tam nie będę jeździł nie ze względu na tą (prawdopodobnie nie fortunną) odpowiedź, ale ze względu na ich podejście do mnie (też nie twierdzę, że tak jest w stosunu do wszystkich - bo pewnie nie jest).
Co do funkcji tego pana to nie upieram się, że to był kierownik serwisu (czy hali, czy czego kolwiek innego - na pewno był w gajerku :P).
Oczywiście jest też szansa, że go źle zrozumiałem. Ale na trzeźwo (wydaje mi się) zapamiętałbym jakby gość powiedział "pompa rotacyjna".
Podsumowując nie chciałem tym wywołać żadnej wojny, ani tym bardziej sugerować, że serwis Emidy jest do d...
Nie bijcie mocnoOctavia Combi 1.9 TDI 81kW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OctawianZamieszczone przez Tymonk
że tak pozwolę się jeszcze zapytać (bo jestem zielony)
1. Czy mój silnik ma pompowtryskiwacze ? Czy każdy TDI ma pompowtryskiwacze czy tylko jakieś lepsze jego wersje ?
2. Jak przycisnę pedał gazu w czasie jazdy to aż słyszę lekki świst w silniku, co to tak śwista, chyba nie świstak, może "intercooler" (nawet nie wiem co to intercooler) :-)
3. Byłem u mechanika, sprawdzał mi klocki hamulcowe, powiedział, że są OK, no może tarcze za kilka tysięcy km będę musiał wymienić. Jak jadę wolno na luzie i zaczynam hamować słyszę lekkie szorowanie, czy to jest OK ?
ad3 mysle że może jeśli przód jest dobry to może z tyłu musisz wyczyściś najlepiej bęben lub wymienić z tyłu szczęki
[ Dodano: Pon 15 Maj, 06 09:29 ]
panowie może gdziś wstawić opis każdego silnika krótki opis że ten ma to i to a tamten to i to. Pozdrawiam[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz